Ana Sayfa Forumlar Teknik Bilgilerinizi Paylaşın 1961 den 1969 a Impala SS hikayesi

6 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Yazar
    Yazılar
    • #1179
      riko
      Katılımcı

      1961-1962

      [img]http://farm2.static.flickr.com/1204/1110509795_870d865ae7.jpg?v=0[/img]

      "ıstediğinizde yarışŸabileceğiniz yüksek performanslı bir aile otomobili" cümlesi, bu otomobilleri tarif edebilecek belki de en iyi cümle.
      DışŸarıdan bakıldığında bu otomobillerin performansı hakkında edinebileceğiniz tek ipucu, yanyana duran SS harflerinden ibaret.

      1961 ımpala’lar 5 değişŸik motor seçeneği ile sunuldular. 348 cu.in V8 motoru 305 Hp güç veriyordu. Opsiyonel olan 409 cu.in ise 5800 d.d. da 360 hp güce ulaşŸıyordu. Bu motorun torku ise 3600 d.d. da 409 pound- feet e kadar çıkıyordu.

      1962 SS in çift 4 bbl. karbüratörlü versiyonu 6000 d.d. da 409 Hp. güç veriyordu. 0-100 km akselerasyonu 7.6 sn. olan bu otomobilin maksimum hızı saatte 235 Km. ye ulaşŸıyordu.

      Yol tutuşŸu, ımpala’ların başŸarılı olduğu diğer bir yönüydü. Virajları hızlı ve keskin bir şŸekilde hiç bir olumsuzluk göstermeden alabiliyordu. Chevy ımpala Süper Sport, bu özellikleriyle bu günün yüksek performanslı otomobilleriyle bile boy ölçüşŸecek kapasitedeydi.


      1963 – 1964

      1963-1964 modeller iki motor seçeneği ile satışŸa sunuluyordu. 250 Hp gücündeki 327 cu.in ve 340 Hp.lik 409 cu.in. ıki modelde de Powerglide otomatik şŸanzıman kullanılmışŸtı. ıki ileri otomatik vites motorla uyumlu çalışŸmasına rağmen beklenildiği kadar verimli değildi.

      327 cu.in motorla 1905 kg ağırlığındaki otomobilin 0-100 akselerasyonu 10.4 sn.idi. 409 cu.in motorlu SS ise, 0-100 ü 7.7 sn gibi iyi bir zamanda alıyordu.

      Otomobillerin arka aksında "positraction" sistemi bulunmadığından fazla gaz vermek sağ arka lastiğin çabuk aşŸınmasına neden oluyordu. Diğer bir negatif yönü ise, iki ileri otomatik vitesin diğer markaların ürettiği üç ileri otomatikler karşŸısında dezavantaj oluşŸturmasıydı.

      409 cu.in motor, maksimum hızı olan saatte 195 km. ye ulaşŸtığında, sanki hala gizli kalmışŸ gücü varmışŸ hissi veriyordu. 327 ise, 175 km. hıza ulaşŸtığında gücünün son damlasını harcamışŸ olduğunu belli ediyordu.

      ıki versiyonda da aynı çapta anti-roll barlar kullanılmasına rağmen, 409 daha sert yaylar sayesinde virajlarda yere daha paralel ilerlemeyi sağlıyordu. 327 ise, virajlarda ağır bir şŸekilde yatıyordu. ıki otomobil de ekonomik otomobiller sınıfına giremiyecek kadar fazla benzin yakıyorlardı, ama Chevy’nin işŸçiliği her zaman hayret uyandırıyordu.


      1965 – 1966

      Chevrolet, Ford’un LTD modeline karşŸılık 65 Caprice Custom’ı üretti. Bu model LTD ile kıyaslanmaktan kopup, yükseklere doğru tırmanmaya başŸlamışŸtı. Otomobilde bulunan 396 cu.in motor bu ayrıcalık için yeterliydi.

      1966 modelde 390 hp.lik 427 cu.in motor ve üç ileri Turbo hydra-matic şŸanzıman bulunuyordu.

      427 cu.in motor, 1914 kiloluk kasasına ve içindeki şŸöför ve yolculara rağmen 0-100 km.yi 7.9 sn de alıyordu. Corvette kadar yüksek bir performansa sahip olan bu otomobil aynı zamanda tam bir aile otomobiliydi.


      1967-68-69

      Chevrolet, 67 modelinde konfor, iyi görüşŸ açısı, gösterge tablolarının gelişŸtirilmesi gibi modifikasyonlara daha fazla özen gösterdi. Bu model aynı zamanda virajlı yollarda bile üstün yol tutuşŸa sahipti.

      68 ımpala ss, 427 cu.in motoruyla 0-100 km.yi 7.0 saniyede alabiliyordu. Bu hız 435 hp.lik Corvette’den milisaniye farkıyla daha yavaşŸtı.

      69 yılında ise 427 cu.in motorlu ımpala SS, bomba etkisi yarattı. Herkes bu modeli "süper otomobil" olarak anmaya başŸladı.

      Bu modelde bulunan "Positraction" sayesinde bütün güç, tekerlekler patinaja kalmadan yola aktarılabiliyordu. ǖnlerde disk, arkalarda tambur frenler sayesinde düz bir çizgide kontrollü frenleme yapabiliyordu. Yüksek hızlarda arka arkaya yapılan frenlemelerde bile frenler yorulmuyordu.
      Otomobilin maksimum hızı ise, 205 km.ye kadar ulaşŸabiliyordu.

      ( bilgiler 1993 ve 94 tarihli oto haber ve auto show dergilerinden alıntıdır )

    • #16194
      Anonim
      Ziyaretçi

      işŸte moderatorum benim…

      riko eline saglık… altına altıdır dediğimiz sürece sorun yok diye biliyorum…

      siteye ekliyorum…

      daha da isterim…

    • #16195
      riko
      Katılımcı

      Piyu, vakit buldukça diğer markalarla da ilgili yazı çıkartırım, yıllardır toplayıp biriktirdiğim Amerikanlarla ilgili baya bir döküman var elimde.
      Ondan biraz, bundan biraz ortaya karışŸık bi şŸeyler yaparız.

    • #16197
      ömer çemen
      Katılımcı

      süper ya okumaktan çok keyif aldım ve açıkcası o yıllarda araçların hızlarının o kadar olacağı hiç aklıma gelmezdi devamını bekliyorum
      özelliklede poçik li yazılar dahada ilgimi çeker

      TeşŸekürler bu arada unutmuşŸum sanırım

    • #16198
      riko
      Katılımcı

      cmn yazan:

      Quote:
      süper ya okumaktan çok keyif aldım ve açıkcası o yıllarda araçların hızlarının o kadar olacağı hiç aklıma gelmezdi devamını bekliyorum
      özelliklede poçik li yazılar dahada ilgimi çeker

      TeşŸekürler bu arada unutmuşŸum sanırım

      cmn, tamamdır senin için Poçik’li bir yazı hazırlayayım, konusu da GTO olsun.

    • #16199
      ömer çemen
      Katılımcı

      çok kıyak olur teşŸekkürler şŸimdiden

    • #16196
      sschevyss
      Katılımcı

      1962 yılında 235km. korkunç bir rakam.

      yazan parmaklarına Allah zeval vermesin
      çok güzel bi çalışŸma olmuşŸ zevkle okudum:)

6 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.
Exit mobile version