Ana Sayfa Forumlar Teknik Bilgilerinizi Paylaşın Pontiac GTO efsanesinin do�u�u

3 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Yazar
    Yazılar
    • #1180
      riko
      Katılımcı

      Chrysler, 50 li yılların başŸında , 60 larda zirveye çıkacak olan performans yarışŸını "hemi" ile başŸlatmışŸ ve 55-56 yıllarında Chrysler 300 modeliyle NASCAR’da rakiplerine üstünlük sağlamışŸtı.
      O yıllarda Hemi’yi sadece Chevy’nin enjektörlü V 8 i tehdit ediyordu.

      Bu arada imajı iyice solmaya başŸlayan Pontiac, kendine otomobil alacak yaşŸa gelen gençleri kazanarak imajını yeniden güçlendirme projeleri üzerinde çalışŸıyordu, bununda en önemli yolu yarışŸlarda zafer kazanmaktı, fakat AMA (Amerikan otomobil tasarımcıları birliği ) üyelerinin yarışŸlara katılmayı askıya alma kararı Pontiac’ın programını suya düşŸürmüşŸtü.

      Pontiac başŸkanı Knudsen, AMA nın kararını göz ardı etmeyi kararlaşŸtırdı. 1955 yılında çıkarttıkları 300 Hp lik V8 le, 57-58-59 yıllarında Daytona yarışŸlarını kazandılar. Bu motorun daha yüksek performanslı versiyonu " süper duty " de Drag pistlerinde başŸarı kazandı. Bu başŸarıların yanında Pontiac bayilerinin satışŸa sunduğu modifikasyon setleri, Pontiac’ın Amerikan otomobil tasarımcıları listesinde 6. lıktan 3. lüğe çıkmasını sağladı. Pontiac sahipleri bu modifikasyon kitleriyle,ağırbaşŸlı araçlarını tehlikeli bir yarışŸ aracına döndürebiliyorlardı.

      Tam bu sırada G.M. , tasarımcılarının yarışŸlara katılmasını yasaklama kararı aldı ve Pontiac’tan modifiye edilmişŸ bütün otomobillerini 15 gün içerisinde trafikten çekmesini istedi. Bu durum, yarışŸlara katılarak elde etti�i başŸarılarla etkili bir şŸekilde reklamını yapmayı amaçlayan Pontiac’ı tamamen çaresiz bıraktı. Bu yüzden amaçlarına ulaşŸmak için dolambaçıl yollar bulmaları gerekiyordu.

      Reklam müdürü Jim Wangers, Pontiac’ın başŸ mühendisi John DeLorean ile birlikte 6.4 litrelik V8 i Tempest’a koymak için firma yöneticilerinden Peter Estes’i ikna etti (Tempest,Pontiac’ın ürettiği en küçük otomobildi) ve GTO nun ilk adımları atılmışŸ oldu.

      GM, bir talimatname ile üretilen bütün modellerin güç-ağırlık oranlarını sınırlandırmışŸtı. Bu yüzden GTO nun gelişŸtirme çalışŸmaları gizlilik içinde başŸlatıldı. GTO prototipi fabrikanın gizli bir yerinde saklandı ve sadece geceleri ve hafta sonları üzerinde çalışŸıldı.

      GM in belirlediği sınırlar Tempest için en fazla 5.4 lt. lik bir motora izin veriyordu. Bu yüzden GTO , yönetim kuruluna 5.35 lt.lik bir motorla sunuldu ve 6.4 lt. lik motorun opsiyonel olması önerildi.

      Ancak bu teklif bile yönetim kurulundan sert tepkiler aldı. Toplantının sonunda yönetim kurulunun aldığı karar ise " GTO nun geleceği yok ve hiçbir zaman kazanç getiremez" oldu.

      Buna ra�men GTO nun duyurusu yapılmışŸ, bayilerden siparişŸler alınmışŸtı. Pontiac ilk başŸta 5.000 adetlik küçük bir seri ile başŸlamayı düşŸündü ve GTO yu " Tempest GTO" adı altında piyasaya sürdü. Ama GTO ilk yılında 32.000 alıcı buldu, o zamana kadar hiç bir Pontiac, bu satışŸ rakamına erişŸememişŸti. Ertesi yıl ise bu rakam iki katına çıktı.

      GTO, aslında yeni bir tasarım de�il, makyajlanmışŸ bir Tempest’ti. Daha sonra Le Mans ve Catalina modellerinin de GTO versiyonları üretildi. Ancak resmi adı "Pontiac GTO" olan bir model hiç bir zaman var olmadı. GTO, aslında çok güçlü donanımlara sahip, tek kapılı, sportif bir tur otomobiliydi. Düz yolda etkileyici bir performans gösteren GTO nun yol tutuşŸunu iyileşŸtirmek için süspansiyonu da sertleşŸtirilmişŸti.

      Pontiac Catalina GTO 1966

      GTO, kaputunun üzerindeki hava girişŸi ve ön pancur, ön konsol, ön çamurluk gibi yerlerine konulmuşŸ mavi,beyaz,kırmızı amblemi sayesinde ayırt ediliyordu.

      GTO, başŸarısını biraz da zengin aksesuar seçene�ine borçluydu. Bu seçeneklerde orta konsoldan, "tri power" denen üç karbüratörlü besleme sistemine kadar her türlü extra mevcuttu.
      Tri power sistemi, motor devri 3300. ün altındayken tek karbüratörü devrede tutarken, bu devrin üzerine çıkıldı�ında her üç karbüratörü de devreye sokuyordu. Tri power’li bir GTO, 348 hp.lik max. güce erişŸebiliyordu.

      GTO "The Judge" 1970

      American otomobil dergisi "car and driver", Ferrari Berlinetta GTO ile, 6.9 lt motorlu Pontiac Catalina GTO arasında bir karşŸılaşŸtırma testi düzenliyor ve Pontiac’ın daha yüksek bir ivmeyle hızlandı�ı tespit ediliyordu. Aynı testte virajlardaki yol tutuşŸunun ıtalyan rakibine göre daha düşŸük oldu�u fakat daha sert bir süspansiyonla, Pontiac’ın Ferrari’ye karşŸı virajlardada üstünlük sa�layabilece�i belirtilmişŸti. ǜstelik Amerikalı GTO , fren gücü yükselticisi, özel alaşŸımlı fren balataları ve aks stabilizatörleri gibi ek özellikleri de içeren full aksesuar paketi ile birlikte bile, ıtalyalı GTO dan 10.000 dolar daha ucuzdu.

      GTO, kısa sürede tam bir fenomen, hatta tapınma simgesi oldu. Piyasaya GTO ismini taşŸıyan parfümler, kol dü�meleri, kravatlar v.s. çıktı. GTO, ço�u tv dizisinde başŸrol oynamaya başŸladı, bütün üyeleri GTO kullanan, GTO isimli pop müzik grubu oluşŸtu, hatta Beach boys grubu "little GTO" diye bir şŸarkı yaptı…
      Sonuçta Pontiac GTO, destanımsı "muscle car" ekolüne, adını büyük puntalarla yazdırdı.

      ( yazıdaki bazı bölümler 1993 tarihli auto show dan alıntıdır)

    • #16200
      ömer çemen
      Katılımcı

      Evet işŸte bu tam bana göre bir yazı teşŸekkürler riko

    • #16202
      burak ay
      Katılımcı

      teşŸekkürler riko:)

    • #16203
      fehmi
      Katılımcı

      cmn yazan:

      Quote:
      Evet işŸte bu tam bana göre bir yazı teşŸekkürler riko

      adamın işŸi bu yürüyen ansiklopedi :laugh:
      baba saol güzel bilgiler valla olsada yesek misali

3 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.
Exit mobile version