Ana Sayfa Forumlar Teknik Bilgilerinizi Paylaşın Ford Mustang GT // Dodge Challenger R/T // Chevrol

15 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Yazar
    Yazılar
    • #1240
      Angelus
      Katılımcı

      2002’de, aya ayak basan ikinci insan, astronot Buzz Aldrin, kendisini numara yapmakla suçlayan bir adama yumruk atmışŸtı. Buzz o zaman 72 yaşŸındaydı.

      Filmi ileri sarın ve bugüne gelip 2010 Ford Mustang GT, 2009 Dodge Challenger R/T ve 2010 Chevy Camaro SS’in varlığını sorgulayın; onlar da size sağlam bir kroşŸe savuırabilir. Aynı Bay Aldrin gibi onlar da ilgi odağı bir kavramı yeniden ortaya çıkardılar. Bay Aldrin gibi onlar da, onca seneden bugüne ulaşŸmışŸ Amerika’nın benzersiz birer kahramanı. Ve Bay Aldrin gibi onlar da, "uzman"ları yere serme konusunda becerikliler.

      ǜreticileri, ancak sağır bir sığırın finansal zekasına sahip olduklarını kanıtlamışŸ olabilir. Fakat biz bu muscle car’ları, ev sahibi takımın halen maçı çevirebilecek güçte olduğuna dair birer kanıt olarak görüyoruz.

      Aynı Tarih, Aynı Mekan… Neredeyse.

      Olağan test prosedürümüze göre tüm otomobiller aynı yerde ve tek bir sürücüyle test edilir.

      Fakat maalesef GM’in bundan haberi yoktu. Henüz 2010 Chevy Camaro SS’in herhangi bir seri üretim örneği mevcut değil, dolayısıyla testimiz iki ön-üretim otomobille gerçekleşŸti: tüm performans verilerini topladığımız ve GM’in Milford Proving Grounds test alanında kullandığımız kırmızı 2SS, ve Güney Kaliforniya sokaklarında kullandığımız, tamamen aynı donanıma sahip fakat gri renkli 2SS.

      GM’in söylediğine göre 2SS, V8 motorlu Camaro’larda alınabilecek en üst donanım seviyesi ve fiyatı $34,180’dan başŸlıyor. ısteğe bağlı alınabilecek yegane donanım RS paketi ki bu da Camaro’nun fiyatını $35,380’a çıkarıyor.
      Camaro’nun aksine Challenger ve Mustang karşŸılaşŸtırmamıza her zamanki SoCal test alanında dahil oldu, ancak fotoğraflarda da göreceğiniz üzere sisli ve soğuk günün çoğunu, arabaları arka arkaya, San Diego’nun kuzeyinde kullanmakla geçirdik.

      2009 Challenger R/T’nin fiyatı $30,945’dan başŸlıyor. Fakat altı-ileri manuel şŸanzıman, kilitli diferansiyel ve diğer bazı konfor kalemleriyle birlikte sunulan üç donanım paketiyle fiyatı, üçlünün tepesine, $36,710’a ulaşŸıyor.

      2010 Mustang GT Premium ise $31,845’dan başŸlarken Track Pack ve konforla ilgili donanımlarıyla $35,625’a kadar çıkabiliyor.

      ǜç otomobilde de aynı performans daha ucuza alınabiliyor, fakat bu, sonucu değişŸtirmeyecekti.

      3. 2009 Dodge Challenger R/T -$36,710




      Muscle car’lar, güç ve hızdan fazlasıdır. ǖnemli olan, davranışŸlarıdır. Ayrıca tozu dumana katmak ve yanlamaktır, ama bunlar da davranışŸ kategorisine giriyor gibi. DavranışŸlarının önemi olmasaydı, bu arabalar birer fitil gibi tasarlanırlardı.

      Bugün tüm seri üretim otomobiler içinde, Mini hariç belki de, Challenger’ın tasarımı en fazla çağrışŸım yaratanı. Kullandığımız Challenger R/T, güne uygun siyah boyasıyla, insanı adeta geçmişŸe ışŸınlıyor.

      Derine yerleşŸtirilmişŸ o dört farı, tehditkar çıkıntıları ve pürüzsüz, süsten uzak çamurlukları, bugünden daha sade bir zamanı anlatıyor. Gene de Challenger’ın anahtarsız motor çalışŸtırma sistemi ve dokunmatik navigasyon ekranı gibi modern dokunuşŸları ne Mustang’de ne de Camaro’da bulunuyor.

      Karanlık kabin, genişŸ konsolu ve devasa direksiyonu ile haşŸin görünüyor. GenişŸ bir koltukta bacaklarınız yayık bir biçimde oturuyorsunuz. Ayakla kontrol edilen bir el freni bile var. Nedir bu, bir Dodge Ram mi?

      Derken sürücüye doğrulmuşŸ tabanca biçimli vites kolunu farkediyorsunuz ve her şŸey erimeye başŸlıyor. Karbüratörlerin hüküm sürdüğü sakin günlerde, muscle car’ların iç mekanları önemsizdi. Bu Challenger’da da öyle. Parmaksız eldiveniniz metalik vites topuzunu kavrarken, bir kez daha özel bir otomobilde olduğunuzu hatırlıyorsunuz.

      BaşŸta bir tank gibi hissettiriyor, ama o aslında kullanıcı dostu bir at. ıstediğinizde tüm doğru sesleri çıkarıyor ve istemediğinizde de sakinleşŸiyor. Dikkat edin – tüy kadar hafif debriyaja ilk basışŸınızda pedalın yerinden koptuğunu sanacaksınız.

      SürüşŸü daha meşŸgul Mustang’in askine Challenger yolu ütülüyor. Komik biçimde uzun altıncı vitesi, tam da Denver’dan San Fracisco’ya yapılan plansız bir seyahate uygun. Kowalski bu Challenger’ı severdi.

      Ancak eski bir yol yarışŸçısı olarak, vasat lastikleri onu gücendirirdi. R/T’nin dört-mevsim lastikleri Dodge’un eğlenme arzusunu sekteye uğratıyor. 96 km/s’yle ilerlerken durmak 39 m sürüyor. Skid pad’de yanal ivme 0.83 g’de kalıyor ve devamlı olarak önden kaymaya karşŸı koymakla uğraşŸıyorsunuz. 103.5 km/s’lik slalom hızının işŸaret ettiği üzere Camaro ve Mustang, Dodge’u virajlı yollarda ölüme terk ediyor.

      Bu ikisiyle drag’de kapışŸmak da kötü bir fikir. 5.7-litrelik demir blok pushrod V8, 376 hp ve 555 Nm üretiyor, fakat 1839 kg’lık ağırlıkla boğuşŸmak zorunda kalıyor. 96 km/s’ye 5.5 sn’de (lastik ısıttıktan sonra 5.3 sn) ulaşŸırken Challenger 400 m’yi 13.9 sn’de ve 165.1 km/s’yle geçiyor.

      Challenger kalpleri kazanıyor, yarışŸları değil. Testteki en yüksek fiyat etiketini bir yatırım olarak değerlendirebilirsiniz; böylece gerçeklerden koşŸar adım kaçmışŸ olursunuz

      2. 2010 Ford Mustang GT – $35,625



      Test sürüşŸlerimizden birinin sonuna geldiğimizde, az evvel Mustang’i kullanmışŸ olan editörümüz bana, kendisine ayak uydurabilmek için Dodge’u ne kadar zorladığımı sordu. Oldukça zorladığımı söyledim, ve doğruydu. Challenger biraz daha hızlı olabilirdi, ancak çok da değil.

      Bana Ford’u nasıl kullandığını söylememişŸti. Fakat arabaları değişŸtirdiğimizde pek de zorlamadığını anladım. Adam terlik giyiyordu ve Mustang’in radyosunda hafif caz çalıyordu! Bu sırada Challenger’ın frenleri tütüyordu ve benim kalçalarıma kramp girmişŸti.

      Ford’un 1620 kg’lık ağırlığı Dodge’dan yaklaşŸık 225 kg, Camaro’dansa 135 kg daha düşŸük, ve bunu Ford’la girdiğiniz ilk virajdan itibaren farkediyorsunuz. Kıvrak, derli toplu hissettiriyor ve ön tarafı asfalta azimle tutunuyor.

      Skid pad’de Mustang’in 0.91 g’lik değeri bu testin en iyisi, 96 – 0 km/s fren mesafesi de 32.6 m ile en kısası. 109.4 km/s’lik slalom sürati çok küçük bir farkla Camaro’nun gerisinde kalsa da, bu testte Mustang’den daha keskin bir otomobil yok. En nihayetinde, devamlı olarak o arabadan diğerine atlayan kendimizi, Camaro ve Mustang arasında gidip gelirken buluyoruz.

      ıronik biçimde Mustang’in esnek şŸasisi, aynı zamanda onun en büyük sınırlandırıcısı – hareketli arka aksı. Dodge ve Chevy’nin bağımsız arka süspansiyonları, çekişŸten ödün vermeden üstün sürüşŸ kalitesi sunuyorlar. Ford hareketli arka aksın işŸleyişŸini ayarlama konusunda ne kadar iyi bir işŸ çıkarmışŸ olsa da, Mustang’in sürüşŸü diğer ikisinin yanında bir tarihi eser gibi hissettiriyor.

      Buna karşŸın bu ikisi, sizi yerinizde sabit tutan ve arka tarafa geçmeyi kolaylaşŸtıran Mustang’in koltuklarını kendilerine örnek alabilirlerdi. Fakat Ford’un derinliği ayarlanamayan direksiyonu, sürücünün kadranlara çok yakın oturmasına sebep oluyor. Belki de Fordu bunu, siz sürekli hareket halindeki göstergeleri daha kolay takip edesiniz diye kasten yapmışŸtır.

      Tahmin ettiğiniz gibi Mustang’in düşŸük ağırlığı 4.6-litrelik V8’inin boyundan büyük işŸler başŸarmasını sağlıyor. Kağıt üstünde 315 hp ve 440 Nm uysal görünüyor. 164.3 km/s’yle 13.5 sn’de geçilen 400 m’yse, Chevy ve Dodge arasındaki boşŸluğun ortasına yerleşŸerek, tersini söylüyor. 5.2 sn süren (lastik ısıtmayla 4.9 sn) 0 – 96 km/s hızlanmasında da kesinlikle şŸikayet gerektiren bir durum yok.

      Gene de Mustang’de eksik bir şŸeyler var – ‘vay be’ dedirtmiyor. Ford tavan hariç Mustang’in tüm panellerinin yeni olduğunu söylüyor, ama gerçekte eski modelin neredeyse aynısı. Onu bir konvoyda Camaro ve Challenger’la birlikte sürdüğünüzde, bir Camry sürüyor da olabilirsiniz. Sanki görünmez.

      Chevy ve Dodge, Ford’a minnet borçlu. Şayet Mavi Oval fazlasıyla retro 2005 Mustang’le risk almaya heves etmeseydi, yeniden hayata döndürülmüşŸ muscle car’lar için rekabete girmeye değer bu kadar büyük bir pazar olduğunu asla bilemeyebilirlerdi.

      1. 2010 Chevrolet Camaro SS – $35,380


      Bir şŸeyi netleşŸtirelim. Bu bebeğin gerçek bir motoru var. Camaro SS, testteki açık ara en güçlü motoru taşŸıyor – Vette’den alınan 6.2-litrelik pushrod V8. Camaro’da bu makine 426 hp ve 570 Nm üretiyor.

      13 sn’de ve 177.4 km/s’yle geçtiği 400 m ile Camaro SS, sonraki en hızlı Mustang’i yarım, Challenger’ıysa bir tam saniye geride bırakarak rakiplerini eziyor.

      Ciğerlerine biraz hava doldurduğunuzda V8’inden buram buram Detroit kokan homurtular yükseliyor. Bu makine adeta uçuyor, aynen düşŸündüğünüz gibi. ŞaşŸırtansa Camaro’nun ağırbaşŸlılığı oluyor. Chevy’nin hareketli arka aks yerine tamamen bağımsız arka süspansiyona geçme kararı muhakkak ki drag tutkunlarını üzecek, fakat geri kalan herkes Camaro’nun bu yeni dinginliğini takdir edecektir.

      Evet, bu Camaro yol tutuyor. Challenger’da olduğu gibi ön tarafın dışŸarı savrulmasından endişŸe etmeden onu viraja fırlatabilirsiniz. 1750 kg’lık bir araba için şŸaşŸılacak çevikliğe sahip. GirişŸ hızınız arttıkça biraz daha fazla direksiyon hissine ihtiyaç duyuyorsunuz, fakat virajlardaki dengesi ağzınızı açık bırakıyor. Biraz daha az tutuşŸa ve epey daha fazla ağırlığa sahip olsa da, Mustang’i 109.8 km/s ile slalomda geride bırakıyor. ışŸte buna yetenek denir.

      1967’de dört kampana freniniz vardı. Bugünse tüm V8 motorlu Camaro’lar, onları 96 km/s’den durağan hale 33.2 m’de indiren dört pistonlu iri Brembo frenler ve yaz lastikleriyle birlikte geliyor. Bonus: Camaro’nun pedalı bu karşŸılaşŸtırmanın en sağlamı.

      Tıknaz vites topuzunu kavrıyor ve Whitesnake’i kıskandıracak türde ancak sahte kaput üstü hava girişŸinin üzerinden önünüzü görmeye çalışŸıyorsunuz. Klostrofobik iç mekana rağmen, daha tepkili direksiyonu ve ağırlığı iyi ayarlanmışŸ pedalları sayesinde, şŸehir içinde Challenger kadar hantal hissettirmiyor. Fakat Dodge gibi Camaro’da da hzılı kalkışŸlarda vitesi 1’den 4’e çekme tehlikesiyle karşŸı karşŸıyasınız.

      DışŸ görünümüyle ilgili ne söylerseniz söyleyin, bu makinenin yol üstünde muazzam bir mevcudiyeti var. Asabi ön kısmı bakması en zevkli kısmı, özellikle de RS paketiyle gelen şŸeytani HID’ler açıkken.

      Eğer Challenger tanksa, Camaro da bir sığınak. GörüşŸ açıları bir felaket. Kaput üstü kabartısı o kadar yüksek bir omuz çizgisiyle birleşŸiyor ki, kapının açılmadığı acil bir durumda camlardan çıkmanız nerdeyse imkansız olurdu. Park yerinden geri geri çıkmak mı? C-sütunun etrafını görmeyi unutun. En iyi seçeneğiniz önleminizi alıp ters bir burnout’la ortalığı süpürmek.

      Ne mutlu ki Chevy, orta konsolun altındaki dörtlü göstergeler ve genişŸ, garip şŸekilli ve derin kollu bir direksiyon gibi tarih kokan bazı unsurlar eklemişŸ. Kabin tasarımı ve ucuz görünümlü plastikler Audi mühendislerinin uykularını kaçırmayacak. Peki ama en son ne zaman burnout halinde bir Ingolstadtlı gördünüz? Hey, aluminyum kapı kollarını okşŸamak mı, yoksa tozu dumana katmak mı istiyorsunuz?

      Sonuç

      Tarihten ilham almışŸ muscle car’ların gelişŸi için yanlışŸ bir zamandır belki de. Şikayetçi değiliz. Ucuz da olsa aldığımız hediyeden asla şŸikayet etmeyiz. Bu muscle car’larla ilgili ummadığımız şŸey, çeşŸitlilikleri oldu. Kalbinizi titretecek bir otomobil istiyorsanız, o Challenger. YarışŸçılar muhtemelen çevik ve oturaklı Mustang’e yöneleceklerdir.

      Fakat yalnızca bir kazanan olabilir, o da açık bir şŸekilde Camaro SS. Eskisi gibi performansına karşŸın kelepir olamamasının pişŸmanlığını yaşŸamasına gerek kalmadı – artık bu tahta da kolayca yeleşŸiyor. Son derece uygun fiyata kabiliyetli bir şŸasi, performans ve, evet, ‘davranışŸ’ı bir araya getiriyor.

      "Camaro geri döndü"den daha fazla söylebilecek pek bir şŸey yok. Ve SS bir kez daha gerçekten "Super Sport" anlamına geliyor.

    • #16701
      Lowrider
      Katılımcı

      çok güzel bir yazı olmuşŸ.
      ama 67de önler diskti kampana değil hehe

    • #16702
      sschevyss
      Katılımcı

      Camaro her daim benim kralım;)

    • #16716
      zimazima
      Katılımcı

      sschevyss yazan:

      Quote:
      Camaro her daim benim kralım;)

      angelus’un sana bir trans-am zehiri vermesi gerekli.ben zehri aldıktan sonra camaro iki sıra düşŸmüşŸtü yenilerden bahsetmiyorum tabi.yenilerin içerisinde challenger’in dışŸı, camaro’nun içi yaktı walla

    • #16703
      Angelus
      Katılımcı

      Şöyle ortaya karışŸık olsa fenada olmazda. GösterişŸ için challenger , performans için Camaro diyebiliriz. Mustang nede olsa sekreter arabası :laugh:

    • #16704
      Freak
      Katılımcı

      Yeni Trans Am de çıkar mı acep?
      Pontiac topu dikti ya, imkansız artık.

    • #16718
      zimazima
      Katılımcı

      çıkmasın daha iyi zaten.nerde 71-73 formula, 71-78 trans am nerede bu konsept. bigblockbird görünce kalp krizi geçirmişŸtir.

    • #16705
      Anonim
      Ziyaretçi

      angelus siteye ekliyorum…alıntı mı? öyle ise eklesem iyi olur

    • #16706
      Angelus
      Katılımcı

      Alıntıda nereden alıntı bilmiyorum bir arkadaşŸ göndermişŸ.

    • #16707
      Anonim
      Ziyaretçi

      eyvallah… not olarak eklerim…

      guzel karsılastırma… bu arada gecen gun challenger gordum…siyah hemi… enfesti…

      bu arada cok buyukkkkk, dev gibi bir araç…

    • #16708
      Angelus
      Katılımcı

      Büyük her zaman iyidir.. HoşŸ challenger önden kayma egilimde bir araçmışŸ. Camaro daha iyi diyorlar.

    • #16709
      Anonim
      Ziyaretçi
    • #16710
      Angelus
      Katılımcı

      HD Video ekledim .. Siteye ekleyebiliyorsanız görüntülü olarak süper olur.

    • #16736
      sschevyss
      Katılımcı

      Tabirimi hoşŸgörün ama, 68 den 2010’a Camaro çok hayvani bi alet :cheer:

    • #16719
      Mustafa YÜKSEL
      Katılımcı

      challenger derim istediği kadar kaysın hayırlısıyla seneye amerikaya yerleşŸebilirsem alıcam

    • #16711
      Angelus
      Katılımcı

      Elimde yeni bir video hatta karşŸılaşŸtırma videoları var..Kahretsin hangisini alacagıma hala karar veremedim.. – 10 sene sonra- eklenirse güzel olur.

15 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.
Exit mobile version