Ana Sayfa Forumlar Forumlar Güncel olaylar 3 ileri şanzıman ve 700 serisi 4 lü şanzıman

47 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Yazar
    Yazılar
    • #279
      Angelus
      Katılımcı

      Beyler bende arabada 3 ileri şŸanzıman var sanırım TH 350. Buna sanirim 700 serisi roket telli 4 lü şŸanzıman takmak hem performans hemde tüketim açısından daha iyiymişŸ bu konuda bir bilgisi olan arkadaşŸ varmı?

    • #5164
      piyu
      Anahtar yönetici

      700 3+overdrive oldugundan tuketime katkısı olabilir ama performans olarak avantajı oldugunu sanmıyorum…ama daha cok bilen arkadaslar yorum yazabilir…

      şŸ350 tas gibi oluyor… vazgecme…

    • #5165
      gtagucu
      Katılımcı

      TH700R4 şŸanzıman GM’in gelişŸtirdiğŸi en güçlü şŸanzımanlardandır. 1984 senesinden başŸlayıp halen günümüzde kullanılmakta olan bir şŸanzımandır. 2005 Pontiac GTO ve Corvette’lerde kullanılan 4L60-E şŸanzıman TH700R4 şŸanzımanın aynısıdır tek farkı 4L60-E’ler elektronik kontrollü iken 700R4’ler mekanik kontrollüdür.

      Bu şŸanzıman TH350’ye göre fazladan overdrive ve lock-up converter’a sahip olduklarından en az yakan otomatik vitestir.

      Performans olarak standart bir 700R4 şŸanzıman 300bg civarı kaldırabiliyorken bu şŸanzıman için satılan güçlendirme kitleriyle (200-300$ civarı bir maliyeti var) 600+bg civarı gücü kaldıracak şŸekilde güçlendirilebiliyor. Hatta bu şŸanzımanın 1000-1500bg gücü kaldıracak şŸekilde yeniden yapılmışŸları bile var.

      Şahsen şŸanzıman değŸişŸtireceksen otomatikten otomatiğŸe değŸilde manuel vitese geçmeni tavsiye ederim, yaptığŸın işŸe değŸmişŸ olsun. Hem performans’ın çok belirgin şŸekilde artar, hem yakıt tüketimin azalır hemde alacağŸın zevk çok daha fazla olur otomatiğŸe göre. Şöyle ucuza bir manuel T56 şŸanzıman bulsam direk takacam benim alete.

    • #5166
      Pontiac301
      Katılımcı

      350 / 350 doğŸru kombinasyondur…700 koyma…kaldıki 700 dertlidir hiç kimse sevmez….zorlamaya geldimi yakarsın…. bence 350 ile aynen devam….

    • #5167
      gtagucu
      Katılımcı

      700R4 şŸanzımanların ilk nesili olan 84-86 yılları arası olanlar 150-200bg güç üreten araçlara göre yapıldıkları için 250-300 bg motor koyulduklarında kaldıramayan şŸanzımanlardır ama 87-92 arası bulabilirsen çok sağŸlam şŸanzımanlardır çok rahat kaldırır 350 motoru. 700R4 ‘ten başŸı ağŸrıyan çoğŸu kişŸi 84-86 arası aracına 350 motor koyupta şŸanzıman yakan kiiler.

    • #5168
      piyu
      Anahtar yönetici

      700 daha az oldugundan tamir edebilen ya da sokup takabilen daha az usta vardır… daha cok para alırlar… parcaları daha pahalıdır…

      350 daşŸ gibi… herkes soker takar bol ve ucuz… modifiyeye de gelir…

      dertsiz basına en azından simdi dert alma derim…

      baska ihtiyaclarını gider sonra bunu devreye al derim…

    • #5169
      Angelus
      Katılımcı

      Hafta sonu camaro ile toplam 700 km şŸehirdışŸı yol yaptım..Bu mesafenin 300 km’sinde otobanda ortalama 4000-5000 devir arasında gittim dönüşŸte ise son 50 km trafik yoğŸunluğŸundan dur kalk şŸeklinde oldu. Ortalamaya vurduğŸumda km’de 600.000 TL. benzin yaktı.Rakamlar konusunda oldukça kafam karışŸtı.GittiğŸim yerde tanışŸtığŸım 1999 model benzinli 8 silindir Nissan jip sahibi bir arkadaşŸ KM’de ortalama 540.000 tl yaktığŸını söyledi.BaşŸka bir 1982 Pontiac Transam sahibi bir arkadaşŸta hemen hemen benimle aynı değŸerlerde benzin tüketimi olduğŸunu söyledi (arabasında motor 350 cu, şŸanzıman 3 ileri). Ford mercury cougar 73 model 351 cu. sahibi doktor bir arkadaşŸta km’de 450.000 gibi bir rakamdan bahsetti.

      Usta ile konuşŸtum kendisi bu konularda uzman birisi mutlaka şŸanzımanın 4’lü olması gerektiğŸini bunun benzin tüketimi %20 düşŸüreceğŸini arabanın çok kastığŸını bu sebeplede fazla benzin harcadığŸını ayrıca iyi ayarlanmışŸ Edelbrog karbüratörün HEI distrübütörle makul seviyelere tüketimi çekeceğŸini söylediki son ikisini yola çıkmadan önce yaptık distrübütör değŸişŸti karbüratör ayarlandı bujiler değŸişŸti tüketimde aman aman değŸişŸen bişŸi yok %9-10 gibi -sadece performans artti- … Rakamlardada kafam oldukça karışŸtı herkes farklı birşŸey söylüyor aynı konfigürasyonla kimisi 400 bin yaktığŸını kimiside 700-800 binlerden bahsediyor km’de ….Artık en son rochester quadra karbüratöre kaldı galiba işŸ en son umut o ……..varmı temiz rochester quadra karbüratör arkadaşŸlar…
      Bu arada bence bu arabalar 4. veya 5. vitesi istiyor hatta 6 ya bile gık demez gibi geliyor

    • #5170
      Pontiac301
      Katılımcı

      HasanpaşŸada bosch servisi ahmet memikoğŸluna gidiyorsun.Karakoldan 2 sokak ötede.Karburatör ve ateşŸleme üzerine,işŸi bilen bilmeyen bütün amerikan camiası o adama gider çok önemli bir şŸahsiyettir.Şahsen venturamı 100 kmde 27 litre yakarken sıkı bir ayar ve doğŸru karburatör kiti ve doğŸru ateşŸleme ayarı ve doğŸru bujilerle 13-14 litreye kadar düşŸürdü…..Ama mal senin yinede sen bilirsin…

    • #5171
      illetyus
      Katılımcı

      Selam…
      Arabanin arabanin ozelliklerini bilmiyorum ama kilometrede altiyuzbin bana biraz tuhaf geldi…..Karburator, buji, distrubitor kombinasyonu yenilenip degismis olsada dikkat edilmesi gereken nokta, motor tipine uygun olup olmadigi…Ornek olarak ust kapak tipi, karburator Cfm. degeri, Buji kablolarinin durumu….Mekanik olarak bakilirsa sanziman tipinden lastik genisligi ve defransiel oranina kadar cok farkettirir…….Elektriksel ve hava/yakit sistemi saglikli ve iyi ayarli olsada bir cok sey daha etkili olabiliyor…….Bunlari incelemek lazim. Ancak 3 ileri sanziman 327 ve 350 motoru cok fena boguyor onu biliyorum. Benim arabaya 4 ileri M21 ve buyuk baski balata takinca sarfiyatimda dustu motorda rahatlayip sakinlesti..!

    • #5172
      Angelus
      Katılımcı

      Beyler,

      3 tane sandıkta sıfır 700r4 şŸanzıman buldum 2 sene önce amerikadan gelmişŸ şŸanzımanlar ve getiren amcanın elinde patlamışŸ.Adamla pazarlık edeceğŸim ihtiyacı olan arkadaşŸlar varsa bana mesaj atsın ona göre pazarlık şŸansımız yüksek olur.ıyi bir fiyattan kapatırız…

    • #5173
      Pontiac301
      Katılımcı

      Kimse rağŸbet etmediğŸi için elinde patlamışŸtır. oşŸanzımanlar 350 veya 400 olsaydı maksimum 3 gün içinde satılırdı…

    • #5174
      Mustafa YÜKSEL
      Katılımcı

      şŸ 400 4 ilerimi? hiç şŸ 400 e binmedim

      bide manuel 6 ileri performans kiti olarak üretilmedimi muscle lara filan. bence spor bir amerikana 6 ileri takılsa süper olur ama varlığŸını bilmiyorum

      normalde de favorim 350 : )

    • #5175
      Lowrider
      Katılımcı

      şŸ400 3 ileridir.

    • #5176
      Angelus
      Katılımcı

      [quote:7dec485b55=”TEMPEST”]şŸ 400 4 ilerimi? hiç şŸ 400 e binmedim

      bide manuel 6 ileri performans kiti olarak üretilmedimi muscle lara filan. bence spor bir amerikana 6 ileri takılsa süper olur ama varlığŸını bilmiyorum

      normalde de favorim 350 : )[/quote:7dec485b55]

      6 ileri manual şŸanzıman ebayda var ama bizim arabalara takılırmı onu öğŸrenmek lazım

      http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=7983591779&category=33727&sspagename=WDVW

    • #5177
      gtagucu
      Katılımcı

      93 sonrası gm muscle car’larda t56 , 6 ileri manuel şŸanzıman standart geliyor. Gen1 motorlara bu şŸanzımanlar gen1 motorlara özel bir transmission crosmember parçası takılarak kolayca takılabiliyor.

      Angelus bence ille şŸanzıman değŸişŸtireceksen t56 şŸanzıman al, yerli piyasada çıkmasını bulabilirsin büyük ihtimalle. DeğŸişŸtirdiğŸine değŸsin, hem performans hemde yakıt tüketiminde çok belirgin değŸişŸikler olur.

    • #5178
      Angelus
      Katılımcı

      Bence forumdaki bu konuşŸmalar yeni gelenler ve bizler için çok güzel bir teknik kaynak oluyor. Şu site 5 sene önce olsaydı mükemmel olacak arabalarada bilinçsizce bir sürü para harcamıyacaktık (bundan önce 2 tane 63 impala,69 mustang ve 80 caprice classic maceramız oldu)

      Bu arada araba sokakta çok dikkat çektiğŸi için bir otoparkla anlaşŸtım ve otoparka çektim Kent Olips reklamlarında çıkan camaro abisiyle yanyana otoparkta duruyorlar. Şanzıman meselesine gelincede artık düşŸeşŸ bir şŸanzıman düşŸmesini bekliycem. EğŸer düşŸerde şŸanzımanı değŸişŸtirirsemde TH350’yi elde tutarım.. Bir gün lazım olur belki….

    • #5179
      piyu
      Anahtar yönetici

      site 5 yıl önce vardı… 😆

      1999 sonu gibi actım ilk siteyi fakat adı AmerikanAraba.com değŸildi… daha sonra 2001 yılında AmerikanAraba.com oldu… forum’lar son zamanlarda hareketlendi ve istediklerime yavas yavas ulasıyorum… en az 100 aktif kullanıcıya ihtiyacım var ki tam istedigim hareketi saglayabileyim…

      bu isi iyi bilen bircok kisi var ama siteyi surekli takip etmiyorlar…

      (yarışŸ günü piste gelmeyeceğŸini söylemistin ama civarındakilere söyle bari…mesela otopark arkadası… 😉 )

    • #5180
      Angelus
      Katılımcı

      [b:42705ae7bd]Gezelim ,Görelim ,ǖğŸrenelim[/b:42705ae7bd]

      [b:42705ae7bd]OTOMATıK ŞANZIMAN TANIMLAMALARI ve KULLANIMI[/b:42705ae7bd]

      [b:42705ae7bd]THM200[/b:42705ae7bd] – 3 ıleridir düşŸük beygirli araçlarda kullanılır

      [b:42705ae7bd]THM250 – [/b:42705ae7bd] -1973-1981 yılları arasında üretilen 4 silindirli araçlarda kullanıldı (Vega, Sunbird, Monza) 1974-75 yılları arasında üretilen 6 silindirli Nova/Camaro ve Chevelle de kullanıldı. 4 silindir modellerde tork çevirici yanında 4 tane sogutma tüneli bulunmakta büyük hacimli motorlarda kullanılanlarda ise sogutma tünelleri bulunmamaktadır.

      [b:42705ae7bd]THM200-R4 -[/b:42705ae7bd] 1981-1989 yılları arasınra üretilen 3.8 V6, 305 & 350 Oldsmobil ve 301 pontiac arabalarda kullanıldı 4 ileri, overdrivelı bir şŸanzımandır.

      [b:42705ae7bd]THM350 [/b:42705ae7bd]- 1969-1989 yılları arasında orta performans araçlarda kullanılan 3 ileri şŸanzımandır. Buick,Oldsmobile, Pontiac ve chevrolet arabalarda kullanılmışŸ ayrıca Chevy&GMC hafif kamyonlarda 87 yılına kadar kullanılmışŸtır. Genellikle sıralı silindir motorlarda ve V6 küçük hacimli motorlarla kullanılmışŸtır.

      [b:42705ae7bd]THM375B [/b:42705ae7bd]- THM350 ile aynı yapıya sahip olmakla birlikte daha ağŸır görevler için dizayn edilmişŸtir.

      [b:42705ae7bd]THM375[/b:42705ae7bd] – THM400’ün düşŸük versiyonudur. 1972-1976 üretilen araçlarda kullanılmışŸtır.

      [b:42705ae7bd]THM400 [/b:42705ae7bd]- 1964-1990 yılları arasında üretilmişŸ ağŸır şŸartların üstesinden kolayca gelen yüksek torklu motorlarla birlikte kullanılan şŸanzımandır. Genelde Ghevy & GM kamyon,arazi araçları ve cadillac marka arabalarda kullanılmışŸ ayrıca GM’nin üretmişŸ olduğŸu büyük boy yüksek hacimli motorlara sahip arabalardada kullanılmışŸtır.

      [b:42705ae7bd]THM700-R4 [/b:42705ae7bd]- 4 ileri GM arabalarında ve arazi araçlarında 2.8,3.1,
      4.3 V6 motorlarla ve Chevrolet in 305,350,454 cu. motorlarıyla birlikte 1982-1992 yılları arasında kullanılmışŸtır

      [b:42705ae7bd]4L60 -[/b:42705ae7bd] 1990ların başŸında 700R4 ismini 4L60’a bırakmaya başŸlamışŸtır. Elektronik modeline ise 4L60E ismi verilmişŸtir. 4L60 anlamı
      4 forward speeds, L:Longitudily mounted (rear wheel drive) 60 ise güç oranıdır.

      [b:42705ae7bd]3L80[/b:42705ae7bd] – 1990 baında üretilen THM400 yeni modelidir. 3L80HD modeli ise ağŸır şŸartlar için gelişŸtirilmişŸ bir modeldir

      [b:42705ae7bd]4L80 [/b:42705ae7bd]- THM400 overdriveli yeni modelidir..4L80E ise elektronik modeldir.

    • #5181
      illetyus
      Katılımcı

      Bu liste kesinlikle bir cok kisinin isine yarayacak…Ellerine saglik !
      Ancak, “3 ileri” diye belirttiklerin sanirim duz vites sanzimanlar….
      Dogrumu ?
      Benim kullandigim 4 ileri duz M21 icin bir kac yazi buldum ama pek aciklayici degildi. Bu tip hakkinda bilgin varmi…?

    • #5182
      gtagucu
      Katılımcı

      Bu listedekilerin hepsi otomatik vites sanırım.

    • #5183
      Mustafa YÜKSEL
      Katılımcı

      bizim rahmetli biscayne de 2 ileri vardı ve ben adını şŸ250 olarak biliyodum araba 67 model

      bu nun şŸanzumanı listede yok sanırım

    • #5184
      Angelus
      Katılımcı

      Bunların hepsi otomatik vites. Aslında elimde düz vitesler,dişŸli oranları resimler gibi bir sürü data oluşŸtu. BoşŸ bir zamanımda bilgileri türkçeye çevirip resimleride tarayıp buraya ekliyeceğŸim.Bu arada şŸanzımanlar konusunda yaklaşŸık 10 kadar amerikanlar konusunda tecrübeli olduğŸunu söyliyen usta ile konuşŸtum sadece 1 tanesi doğŸru bilgi verdi gerişŸi boşŸ hatta bir tanesi THM-400 şŸanzımanı bana 4 ileri diye vermeye çalışŸtı Demekki şŸans usta konusunda %10

      [b:b24e125801]M -Muncie serisi Manuel Vitesler,[/b:b24e125801]

      4 hızlı viteslerdir. M-20 genişŸ oranlı, M-21 ise kısa oranlıdır ayrıca eksta ağŸır şŸartlar için tasarlanmışŸ kısa oranlı M-22 Kaya Parçalayıcı diyede adlandırılmışŸtır. M-22 şŸanzımanlar genellikle yüksek torklu büyük blok motorlarla kullanılmışŸtır.M-22 , M-21 tipli şŸanzımanlardan dişŸli açılarıyla ayrılır ve düz kesim dişŸliler kullanılmışŸtır bu nedenle dişŸli kutusu gürültülüdür.M-21 tipi şŸanzımanlarda ise dişŸliler yüksek dereceli açıyla yerleşŸtirilmişŸtir.

      Kısa oranlı şŸanzımanlar genellikle 3.73+ dişŸli ayarlı arabalarda. 3.55 ve yüksekler olanlar ise (numara olarak düşŸük değŸerlidir) genişŸ oranlı dişŸli ayarlı arabalarda kullanılmışŸtır.

      Tip Yıl GirişŸ GirişŸ GirişŸ DişŸlisi DişŸli ÇıkışŸ
      Spline Yivi DişŸ sayısı Oranları Spline

      M20: 1963 – 65 10 none 24 29-22-19-17 27 Not 1
      M20: 1966 – 70 10 2 21 25-22-19-17 27 Not 2
      M20: 1971 – 74 26 2 21 25-22-19-17 32 Not 2
      M21: 1963 – 70 10 1 26 27-22-19-17 27 Not 3
      M21: 1971 – 74 26 1 26 27-22-19-17 32 Not 3
      M22: 1965 – 70 10 none 26 27-22-19-17 27 Not 3
      M22: 1971 – 72 26 none 26 27-22-19-17 32 Not 3

      Not 1: M-20 dişŸli oranı : 1. 2.56:1, 2. 1.91:1, 3. 1.48:1, 4. direk
      Not 2: M-20 dişŸli oranı : 1. 2.52:1, 2. 1.88:1, 3. 1.46:1, 4. direk, Rev 2.59:1.
      Not 3: M-21/22 dişŸli oranı : 1. 2.20:1, 2. 1.64:1, 3. 1.28:1, 4. direk, Rev 2.27:1

    • #5185
      piyu
      Anahtar yönetici

      2 ileri olan Powerglide’dır…

    • #5186
      illetyus
      Katılımcı

      Angelus harikasin…… 😆
      Az bucuk internetten toplayabildigim dataya bunlarda eklenince nefis oldu…Ellerine saglik…..!

      Pardon ben onceki yazinin basligini atlamisim…

      Ustalarin verecegi bilgilerde gercekden dikkatli olmak gerekiyor…!
      Kimisi uygulama sirasinda hakikaten cok yetenekli ve iyi isler cikarabiliyor ancak, is bizlerin indigimiz detaylar gelince bir cogu yetersiz kalabiliyor. En iyisi ciddi arastirma ile en dogru kaynagi bulmak.

    • #5187
      piyu
      Anahtar yönetici

      Mesela 700 sanızman bozuldugunda aman yaklasma yanına cok pistir…tamir edilmez pahalıdır dediler…bizde atıp 350 taktık ama sonra gtagucu’nun yazdıklarından dedikleri kadar kotu olmadıgını hatta esasında iyi oldugunu anladım…

      ama tabi burada yapacak ustanın kapasitesi ile dogru orantılı… dunyanın mekanik olarak en iyi sanzımanı bile olsa…bir vida fazla sıkılsa o sanzımandan hayır gelmeyecektir…

      Angelus bunları beraber toparlayalım ve senin adını altına ekleyeceğŸim bir yazı olarak Teknil Bilgiler sayfasına ekleyelim. HTML biliyormusun? biliyorsan enfes olur, bana gerek bile kalmaz… bilmiyorsan da word olarak hazırlasan ben gerisini hallederim… admin@amerikanaraba.com adresine mail olarak fotolarla beraber gonderirsen enfes bir is olacaktır…

      sagol

    • #5188
      Mustafa YÜKSEL
      Katılımcı

      şŸimdi bizde eskiden olan 2 ileri otomatik şŸanzuman powerglide mi?

      dün babamın arkadaşŸına sordum piyasada overdrive diye geçiyomuşŸ

    • #5189
      Angelus
      Katılımcı

      Bugün amerikadan bir koli kitap geldi 82-92 arası Camarolarla ilgili tamirden,ince ayarlara,elektrik sisteminden, bakım ve kullanılan universal parçalara kadar .. onlardan güzel teknik bültenler oluşŸturabiliriz…Herkes yararlanabilir.
      Bu arada şŸöyle bir göz gezdirdimde kitaplara milyon tane detay var arabanız özellikle yeni modelse (80 sonrası) her ustanın eline verilecek kadar basit değŸil…..

    • #5190
      illetyus
      Katılımcı

      Bak bu dedigine aynen katiliyorum….!
      Eski model olanlarda bile hatta basic versiyon Camaro larda bile inceleyip arastirdikca inanilmaz detaylar cikiyor…! Bide yeni modelleri dusunmek lazim…..

    • #5191
      Pontiac301
      Katılımcı

      Bu ülkede ilkel amerikana biniceksin herşŸeyi mekanik olan….onun dışŸında adamı serviste iyi bağŸırtırırlar….

    • #5192
      illetyus
      Katılımcı

      E bi anlamda yalanda diil hani…… 😆 😆

    • #5193
      Angelus
      Katılımcı

      ABD.den mail gelmişŸ otomatik şŸanzımanızın ömrünü uzatmak istiyorsanız sandwich tip yag radyotörü ekleyin diyor normal radyotörünüzle bağlantılı olaraktan..

    • #5194
      Mustafa YÜKSEL
      Katılımcı

      one çıkaramadım ama biz rahmetliye yeni radyatör aptrmışŸtık onda şŸanzumnan için yer koydurmadık ve hemen önüne küçük bir radyatör şŸanzuman için koyduk

      aynı manaya gelirmi acep

    • #5195
      Angelus
      Katılımcı

      Adanada 700r4 şŸanzıman buldum şŸu an araç üzerinde 88 Chevy van . Temiz ve sağlam olduğunu istersem söküp hemen göndereceklerini söylüyorlar.paranın yarısını peşŸin yarısınıda arabama monte edildikten sonra ödeme üzerine pazarlık ettik.. Sizce değermi alırsam nelere dikkat etmem lazım ?

    • #5196
      transamumut
      Katılımcı

      Bilmiyorumda aklın yolu ve mantiğin yolu sadece bende şŸ 350 hadi olmadi big block koyacam ilerde diyosan şŸ 400 gerisi extereme yaşŸamaktır bence.Geneden sen bilirsin abi ama bence şŸ 350 aramayı dene ve piyasada bulursunda.

    • #5197
      Angelus
      Katılımcı

      Th 350 var zaten benim arabada sağlamda 700r4 4 ileri şŸanzıman Th 400 le aynı değil.

    • #5198
      gtagucu
      Katılımcı
      Angelus wrote:
      Adanada 700r4 şŸanzıman buldum şŸu an araç üzerinde 88 Chevy van . Temiz ve sağlam olduğunu istersem söküp hemen göndereceklerini söylüyorlar.paranın yarısını peşŸin yarısınıda arabama monte edildikten sonra ödeme üzerine pazarlık ettik.. Sizce değermi alırsam nelere dikkat etmem lazım ?

      Bence değer özellikle 4. vites uzun yolda bayağı farkediyor. Alırsan takmadan önce rebuilt kitler satılıyor 700R4 şŸanzımanlar için 600bg civarı güce kaldıracak şŸekilde, hazır şŸanzıman dışŸarıdayken onlardan alıp rektifiye ettir, 0’mışŸ gibi kullanırsın. O chevy van’ın motor ne? Hani 6 silindir falansa onlardaki 700R4 şŸanzımanlar 8’lere göre daha güçsüz oluyor.

    • #5199
      AYBARS
      Katılımcı
      Angelus wrote:
      Adanada 700r4 şŸanzıman buldum şŸu an araç üzerinde 88 Chevy van . Temiz ve sağlam olduğunu istersem söküp hemen göndereceklerini söylüyorlar.paranın yarısını peşŸin yarısınıda arabama monte edildikten sonra ödeme üzerine pazarlık ettik.. Sizce değermi alırsam nelere dikkat etmem lazım ?

      700r4 le 4l60e şŸanzumanlar gm in yüzkarasıdır.BaşŸka bir araç üzerinden çıkacak olan bu şŸanzumanların iyi olma ihtimali azdır.4 ileri overdriveli otamatik şŸanzumanla yürümek istiyorsanız en mantıklı yapılacak işŸ amerikadan yüksek beygir için yapılmışŸ olan şŸanzuman getirtmektir.Bundada iki seçeneğiniz vardır.700r4 veya 4l80e dir(4l80e şŸ400 ün overdriveı olup şŸ400den daha sağlamdır).Maliyeti sizin burada alıcağınız veya tamir edecek olduğunuz şŸanzumandan ilk seferinde pahalı gözüksede zaman içerisinde kesinlikle daha ucuza gelicektir.
      Aybars

    • #5200
      Angelus
      Katılımcı
      AYBARS wrote:
      Angelus wrote:
      Adanada 700r4 şŸanzıman buldum şŸu an araç üzerinde 88 Chevy van . Temiz ve sağlam olduğunu istersem söküp hemen göndereceklerini söylüyorlar.paranın yarısını peşŸin yarısınıda arabama monte edildikten sonra ödeme üzerine pazarlık ettik.. Sizce değermi alırsam nelere dikkat etmem lazım ?

      700r4 le 4l60e şŸanzumanlar gm in yüzkarasıdır.BaşŸka bir araç üzerinden çıkacak olan bu şŸanzumanların iyi olma ihtimali azdır.4 ileri overdriveli otamatik şŸanzumanla yürümek istiyorsanız en mantıklı yapılacak işŸ amerikadan yüksek beygir için yapılmışŸ olan şŸanzuman getirtmektir.Bundada iki seçeneğiniz vardır.700r4 veya 4l80e dir(4l80e şŸ400 ün overdriveı olup şŸ400den daha sağlamdır).Maliyeti sizin burada alıcağınız veya tamir edecek olduğunuz şŸanzumandan ilk seferinde pahalı gözüksede zaman içerisinde kesinlikle daha ucuza gelicektir.
      Aybars

      Haklısın mevcut TH350 i adam edeceğim bir süre sonra 700R4 ü getirtirim Amerikadan. En temizi bu…Sende bir 350 vardı nasıl durumu?

    • #5201
      AYBARS
      Katılımcı

      Bendeki 350 iyi durumda.
      Aybars

    • #5202
      ebrar36
      Katılımcı

      4l60e için yapılan yorumların bir ölçüde acımasız olduğunu düşŸünüyorum.benim yakalayabildiğim tek handikap hareket halinde vites küçültürseniz oluşŸan sarsıntı.diğer koşŸullarda 4000 lb üstündeki yani yaklaşŸık iki tonluk bir araçda mühendislik anlamında bir işŸ makinasındaki tork konvertör düzeyinde verimli ve hızlı (rapid) çalışŸtığını düşŸünüyorum.

    • #5203
      AYBARS
      Katılımcı

      LJalışŸması,iç kayıplarının az olması ile oldukça efektif çalışŸan bir şŸanzuman.Ama bizim eleşŸtirdiğimiz yönü;dayanıklılığı.
      Aybars

    • #5204
      Angelus
      Katılımcı

      Aybars özel mesajlarını bir kontrol edesen sevinirim.

    • #5205
      AYBARS
      Katılımcı

      Kusuruma bakma bu günlerde biraz dışŸarı işŸlerde yoğun olduğum için bakamadım internete.Cevap yazdım.
      Aybars

    • #5206
      Boogeyman
      Katılımcı

      Ben şŸanzımanlarımı kendim tamir ettiğim için hiç başŸım ağrımıyor. ıster 700 olsun ister 350.

      piyu wrote:
      700 daha az oldugundan tamir edebilen ya da sokup takabilen daha az usta vardır… daha cok para alırlar… parcaları daha pahalıdır…

      350 daşŸ gibi… herkes soker takar bol ve ucuz… modifiyeye de gelir…

      dertsiz basına en azından simdi dert alma derim…

      baska ihtiyaclarını gider sonra bunu devreye al derim…

    • #5207
      Boogeyman
      Katılımcı

      Şanzımanı değişŸtirirsen elindeki TH350yi üç on paraya alırım 😆

      Angelus wrote:
      Hafta sonu camaro ile toplam 700 km şŸehirdışŸı yol yaptım..Bu mesafenin 300 km’sinde otobanda ortalama 4000-5000 devir arasında gittim dönüşŸte ise son 50 km trafik yoğunluğundan dur kalk şŸeklinde oldu. Ortalamaya vurduğumda km’de 600.000 TL. benzin yaktı.Rakamlar konusunda oldukça kafam karışŸtı.Gittiğim yerde tanışŸtığım 1999 model benzinli 8 silindir Nissan jip sahibi bir arkadaşŸ KM’de ortalama 540.000 tl yaktığını söyledi.BaşŸka bir 1982 Pontiac Transam sahibi bir arkadaşŸta hemen hemen benimle aynı değerlerde benzin tüketimi olduğunu söyledi (arabasında motor 350 cu, şŸanzıman 3 ileri). Ford mercury cougar 73 model 351 cu. sahibi doktor bir arkadaşŸta km’de 450.000 gibi bir rakamdan bahsetti.

      Usta ile konuşŸtum kendisi bu konularda uzman birisi mutlaka şŸanzımanın 4’lü olması gerektiğini bunun benzin tüketimi %20 düşŸüreceğini arabanın çok kastığını bu sebeplede fazla benzin harcadığını ayrıca iyi ayarlanmışŸ Edelbrog karbüratörün HEI distrübütörle makul seviyelere tüketimi çekeceğini söylediki son ikisini yola çıkmadan önce yaptık distrübütör değişŸti karbüratör ayarlandı bujiler değişŸti tüketimde aman aman değişŸen bişŸi yok %9-10 gibi -sadece performans artti- … Rakamlardada kafam oldukça karışŸtı herkes farklı birşŸey söylüyor aynı konfigürasyonla kimisi 400 bin yaktığını kimiside 700-800 binlerden bahsediyor km’de ….Artık en son rochester quadra karbüratöre kaldı galiba işŸ en son umut o ……..varmı temiz rochester quadra karbüratör arkadaşŸlar…
      Bu arada bence bu arabalar 4. veya 5. vitesi istiyor hatta 6 ya bile gık demez gibi geliyor

    • #5208
      Angelus
      Katılımcı

      KışŸın bir TCI 700R4 düşŸünüyorum şŸanzımanı açtık bir problem çıkmadı filtre ve kapak değişŸti.. Canavar şŸimdi.

      Boogeyman wrote:
      Şanzımanı değişŸtirirsen elindeki TH350yi üç on paraya alırım 😆
      Angelus wrote:
      Hafta sonu camaro ile toplam 700 km şŸehirdışŸı yol yaptım..Bu mesafenin 300 km’sinde otobanda ortalama 4000-5000 devir arasında gittim dönüşŸte ise son 50 km trafik yoğunluğundan dur kalk şŸeklinde oldu. Ortalamaya vurduğumda km’de 600.000 TL. benzin yaktı.Rakamlar konusunda oldukça kafam karışŸtı.Gittiğim yerde tanışŸtığım 1999 model benzinli 8 silindir Nissan jip sahibi bir arkadaşŸ KM’de ortalama 540.000 tl yaktığını söyledi.BaşŸka bir 1982 Pontiac Transam sahibi bir arkadaşŸta hemen hemen benimle aynı değerlerde benzin tüketimi olduğunu söyledi (arabasında motor 350 cu, şŸanzıman 3 ileri). Ford mercury cougar 73 model 351 cu. sahibi doktor bir arkadaşŸta km’de 450.000 gibi bir rakamdan bahsetti.

      Usta ile konuşŸtum kendisi bu konularda uzman birisi mutlaka şŸanzımanın 4’lü olması gerektiğini bunun benzin tüketimi %20 düşŸüreceğini arabanın çok kastığını bu sebeplede fazla benzin harcadığını ayrıca iyi ayarlanmışŸ Edelbrog karbüratörün HEI distrübütörle makul seviyelere tüketimi çekeceğini söylediki son ikisini yola çıkmadan önce yaptık distrübütör değişŸti karbüratör ayarlandı bujiler değişŸti tüketimde aman aman değişŸen bişŸi yok %9-10 gibi -sadece performans artti- … Rakamlardada kafam oldukça karışŸtı herkes farklı birşŸey söylüyor aynı konfigürasyonla kimisi 400 bin yaktığını kimiside 700-800 binlerden bahsediyor km’de ….Artık en son rochester quadra karbüratöre kaldı galiba işŸ en son umut o ……..varmı temiz rochester quadra karbüratör arkadaşŸlar…
      Bu arada bence bu arabalar 4. veya 5. vitesi istiyor hatta 6 ya bile gık demez gibi geliyor

    • #5221
      murat aksu
      Katılımcı

      Angelus yazan:

      Quote:
      Beyler,

      3 tane sandıkta sıfır 700r4 şŸanzıman buldum 2 sene önce amerikadan gelmişŸ şŸanzımanlar ve getiren amcanın elinde patlamışŸ.Adamla pazarlık edeceğŸim ihtiyacı olan arkadaşŸlar varsa bana mesaj atsın ona göre pazarlık şŸansımız yüksek olur.ıyi bir fiyattan kapatırız…

      cok zaman gecmis uzerinden ama duyuromu acaba bu sanzımanlar.bi tanesine talip olsak sansımız varmı hala

    • #17096
      Mustafa YÜKSEL
      Katılımcı

      umarım sesin duyulur

47 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.
Exit mobile version