Ana Sayfa Forumlar Teknik Motor (Engine) Mustang Modifiye

2 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Yazar
    Yazılar
    • #1308
      teksan
      Katılımcı

      Merhaba arkadaşlar aranıza yeni katıldım..
      bir kaç sorum var

      4000 cc bir araç 800 bg
      8000 cc bir araçta 800 bg

      4000 cc aldıgım herhangi bir v8 in beygirini yükseltebilirmiyim..
      yoksa kac bg ise o beygirde kalırmı ?

      eğer yükseltebiliyorsam motorun hangi aksamını değiştirmem gerekiyor..

      bunun dışında eski model bir v8 e ne tarz modifiyeler yapılır..

      motor secerken hangi markalara önem vermeliyim ? (ford,chv,doch,vb gibi)

      twinturbo,twin superchager arasındaki fark nedir? (biri girişe biri cıkıştan aldıgı güç dışında en iyi performans)
      eski model v8 e bunları bağlayabilirmiyim (ikisini birden bağlaybilirmiyim)

      eski model bir klasik aracın modifiyede geldiği son nokta nedir?
      yani toplamda hangi parçaları değiştrebilirim (modifiye sınırım ne )

      nos bağlayabilirmiyim?

      1974 model bir mustang 2 almayı düsünüyorum almayı planladıgım 4000cc v8 motor bu araca sığarmı? bu araca alacagım en performanslı v8 ne olur ?

      4000 cc bir v8 de max tork ve max beygiri nelerle elde ederim hangi parçaların modlanması ile …

      cok sordum biliyorum ama bunları merak ediyorum .. internette pek materyal yok….

      şimdiden teşekkürler

    • #16897
      piyu
      Anahtar yönetici

      Selamlar,

      Öncelikle tüm sorularına cevap veremeyeceğim ama bazı konuları aktarmam gerekiyor.

      800 hp çok yüksek bir güçtür ve bence hayal bile etme.

      Bazı bilgiler yararlı olur, bizim ortalama güzel dediğimiz 74-81 arası 2. jenerasyon Camaro’lar 135 hp ile 225 hp arasında güçlere sahiptirler. 145 hp gücünde olanı kullandım çok keyifliydi. Güç arttıkça keyfide artacaktır kesin.

      Modifiye işi dipsiz kuyu gibidir.

      Yukarıdaki örnekten gidelim, 145 hp ama arttırmak istiyorsun, bir motor alabilirsin 300 hp civarı ama beraberinde karb, atesleme, kablolar değişir hemen arkasından araç hararet yapacaktır, sogutman gerekir, hızlı giden aracı durdurman gerek ama fren sistemi yetersizdir, fazla güç şaseye binerse arabanın her yerinden sesler duyarsın, vs vs devam eder gider.

      Bence 300 hp gibi max bir guc seviyesini düşünmen, bu tip bir hazır aracı alman en yararlı hareket olacaktır. Yoksa bircok eski amerikancı gibi sende elinde yedek parcalar ile kalabilirsin…

    • #16898
      Hakan
      Katılımcı

      Selamlar arkadaşım,

      öncelikle ”admin” e kesinlikle katılıyorum.yeni motor alabilmek daha güzeldir.ama, işin şu boyutu da var.amerikan v8 leri ekonomiden ve aşırı elektronikten uzak yapılmış motorlardır.sadece fizik kurallarını kullanırlar.fuel injection gibi gerektiği zaman püskürtelim demezler.bunu avantaja çevirebilirsin bence.
      yaklaşık 300 dolara (fiyat kaba olsun) alabileceğin bir yüksek uzunluklu emme manifoldunu, güzel bir holley karbüratörle oranlarsan, ve o karbüratörü iyi ayarlayabilecek bir usta (emiiinim vardır istanbulda falan) daha iyi ateşleme için gereken distribütör ve buji olaylarına da el atarsan, hatta dayanamayıp stroker kit alabilirsen (daha geniş pistonlar,krank mili vs.) ya da biraz daha uçalım, supercharger taktırabilirsen, bu güç sana gaayet yeterli olur. unutma, klasik araçlarda audilerde mercedeslerde olan sayısız sürücü sürüş destek üniteleri olmaz, biraz vahşi yaratıklardır

      800 beygirlik bir araç, normal bir fren sistemiyle durmaz siz bakmayın fast and furious a

2 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.
Exit mobile version