Ana Sayfa Forumlar Teknik Motor (Engine) 1969 gto cylinder heads yardim

15 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Yazar
    Yazılar
    • #921
      BigBlockBird
      Katılımcı

      Elimde 1969 gto 400 makina dan cikma 72cc kapaklar var. Benim 400 firebirde takmak istiyorum. Egzantrik olarak ne önerirsiniz? Karbratörün ve intake manifoldun da degismesi gerekirmi? (karbratör 1971 firebirdden cikma 750cfm Quadrajet, intake manifold 74 senesine ait.)
      ǖnerileriniz neler?Operasyondan sonra 340-360hp yi yakalayabilirmiyim?.(Standarti 225hp. Msd ignition,750 Quadra karbr. yeni accel buji kablolari var. Sanirim 250-270hp su an ) Diger forumada yazdim fakat bilen biri cikmadi 🙄

    • #12675
      yahya
      Katılımcı

      selamlar ben izmirden yahya,
      kapaklarının üzerinde ne yazıyor söyleyebilirmisin ?

    • #12676
      BigBlockBird
      Katılımcı

      Casting numarasindan kontrol ettim.
      Casting #16 ,Date code G289
      Casting # Year CID HP Valve CC Notes
      16 1969 400 330-366hp 2.11/1.77 72 Ram Air III

    • #12677
      BigBlockBird
      Katılımcı

      Date Code G289 : September 28şŸ.

    • #12678
      Pontiac301
      Katılımcı

      Competition cams 280 H egzantrik, edelbrock torker manifold ,750 cfm çift pompa holley karburatör,mekanik yakıt pompanı değişŸtirip elektrikli yakıt pompasına çevir,dahada başŸka birşŸeyle uğraşŸma;) Kolay gelsin

    • #12679
      BigBlockBird
      Katılımcı
      Pontiac301 wrote:
      Competition cams 280 H egzantrik, edelbrock torker manifold ,750 cfm çift pompa holley karburatör,mekanik yakıt pompanı değişŸtirip elektrikli yakıt pompasına çevir,dahada başŸka birşŸeyle uğraşŸma;) Kolay gelsin

      Tesekkürler yorum icin Pontiac301.
      Sormak istedigim sorulara gelince Benim karbratörüm 750cfm Quadra. 750Holleyle degistirmekteki amac ne? Birde ayni yilin intake manifoldu ile edelbrock intake manifold. arasindaki fark nedir? Hangisi daha yararli olur. Sorular biraz bunaltici kusura bakma. Makinayi orjinal parcalarla toplama taraftari oldugum icin böyle abuk sabuk sorular sorabiliyorum 😉

    • #12680
      Pontiac301
      Katılımcı

      Rica ederim önemli değil,quadranın işŸemesiyle holleyin işŸemesi çok farklı,heleki çift pompa 400 için anca yeticek bir ürün,manifolt konusuna gelince daha önce yaptığımız arabalardada denedik ettik,400 pontiac motorunu kuvvetlendiriyorsan torker koyucaksın, bizde sokak kullanımı için 777 hazırladığımızda torker kullandık ve en iyi verimi aldık,dinomometrede 372 hp yere indirdi,üzerine 250 hp nos vardı ayrıca,bu arada ateşŸlemeni değişŸtirmeni öneririm, msd kutu yerine, msd hei bobinli olan tipte alki, araba ekstradan elektrik çekmesin,

    • #12681
      Pontiac301
      Katılımcı

      ayrıca önerim şŸudurki,bu dediklerimden ateşŸlemen dışŸındakileri mutlaka yapmalısın, eğer herhangi birini koymazsan bence hiç girişŸme bu işŸe derim,

    • #12682
      BigBlockBird
      Katılımcı

      Cevaplarin icin tesekkürler. Pontiac 301.
      Bir kac amerikan forumunuda yazdim oralardan gelen önerilerilerle hepsini mukayese edip balta kafa operasyonundan sonra Ram Air III operasyonunada baslayacagiz insallah.

      Bu arada yere 375 hp indiren firrebirdde ne kapak vardi sorabilirsem?

    • #12683
      Pontiac301
      Katılımcı

      Makina kombinasyonunu veriyim,
      67 GTO Bloğu
      67 GTO kapağı(670 kodlu) 428 HO Ram Air(orjinalini bulamazsınız edelbrockta artık var)
      Flattop forged piston TRW
      High performance segman Speed pro
      Comp Cam 282 S mekanik egzantrik, lifterler ve yaylar(k-kit)
      Edson aliminyum 1.65 rocker armlar,
      Stud girdle(subap kilitleri zarlı sistem)
      High pressure yağ pompası
      Holley street dominator manifold
      Holley 800 cfm 4150 kodlu double pump karburatör
      Mallory 110 gallon benzin pompası
      Accel HEI ateşŸleme 8.8 kablo

      Bu kombinasyonla flywheel 372 hp yere indirdi…

    • #12684
      BigBlockBird
      Katılımcı
      Pontiac301 wrote:
      Makina kombinasyonunu veriyim,
      67 GTO Bloğu
      67 GTO kapağı(670 kodlu) 428 HO Ram Air(orjinalini bulamazsınız edelbrockta artık var)
      Flattop forged piston TRW
      High performance segman Speed pro
      Comp Cam 282 S mekanik egzantrik, lifterler ve yaylar(k-kit)
      Edson aliminyum 1.65 rocker armlar,
      Stud girdle(subap kilitleri zarlı sistem)
      High pressure yağ pompası
      Holley street dominator manifold
      Holley 800 cfm 4150 kodlu double pump karburatör
      Edson aliminyum 1.65 rocker armlar,
      Mallory 110 gallon benzin pompası
      Accel HEI ateşŸleme 8.8 kablo

      Bu kombinasyonla flywheel 372 hp yere indirdi…

      Kombinasyon icin cok tesekkürler.

      Ukalalik gibi algilamayin yada ben daha iyisini yapicagimdan degilde. sadece su kafami karistirdi;
      1967 senesinin 670# kapakli 72cc 428makinasinin standarti 360-376hp. Bu build up dan sonraki 372hp deger düsük degilmi?

      Casting #
      670# 1967year 428engine 360, 376hp 2.11/1.77 72cc
      9786135 1967year 428engine 360, 376hp 4bbl

    • #12685
      Pontiac301
      Katılımcı

      Ufak bir detay, blok 428 bloğu değil, 400 bloğu, aradaki 28 cid fark bile 28 hp ye bedel;)

    • #12686
      Memo
      Katılımcı

      gsl başŸlık olmuşŸ.. Bu yönde sırf pontiac değilde verimli kombinasyonlar yazılsa çok gsl olur…

      AdaşŸım başŸka kombinasyonlarınıda bekleriz.

    • #12687
      Pontiac301
      Katılımcı

      Bu arada 67 senesinde o arabanın gücü makina gücüdür.Yere indirdiği 290 hp 300 hp arasıdır.Bizim yaptığımız bu makinanın bir kopyası üzerine headers,elektronik ateşŸleme,ve rochester karburatör yerine holley uygalamısıdır.Bizim makina 6000 turda motorda 430 hp çekmişŸtir. 4500 turda 429 lb/ft tork çekmişŸtir.Dyno kağıdı mevcuttur. Ağırlığı boşŸ olarak 1869 kg. 400 metreyi 3.42 ayna mahrutiyle 13.5 saniyede 105 mille, 200 hp nosla 12.3 saniyede 118 mille geçiyordu. 97-99 seneleri arasinda bize tam 6 kupa kazandirdi.

    • #12688
      BigBlockBird
      Katılımcı

      Güzel kombinasyon. Aracin su anki durumu nedir? Halen daha ayni makina üzerindemi?

      Bende 400 makinami Ram Air III yada Ram Air IV e cevirip yere saglam bir 320-350 hp indirebilirsem harika olacak. Ondan sonrraki HP ler cadde arabasi icin biraz fazla.

      Amerikali kardislerimizdende 400 pontiac makina icin kombinasyonlar gelmeye basladi. Onlarida sizlerle paylasacagim.

    • #12689
      BigBlockBird
      Katılımcı
      Pontiac301 wrote:
      67 GTO kapağı(670 kodlu) 428 HO Ram Air(orjinalini bulamazsınız edelbrockta artık var)

      Kapaklari buldum gerci biraz tuzlu ama… he he he

15 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.
Exit mobile version