52 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Yazar
    Yazılar
    • #100
      exonotzor
      Katılımcı

      hepiniz almışŸtır heralde piyasadaki tunning dergilerini ,,

      eskiden bende iyi tunningciydim , hala öyle diyebildigim birçok arkadaşŸım var ,, çogundaki araba belli ,, kendilerini seri sanan bir takım vızıltı araçlar. kimseyi ve en önemlisi kimsenin arabasını küçümsemiyorum, ben her arabayımseverim ancak,, gidiyorlar ufak tefek şŸeylere 30 40 milyar veriyorlar ,, diyorum 10milyar ver 300hp v8 firebird var ,, cevapları genelde belli , çok yakıyor ,, aradaki 20 30 milyar farkı faize koy gelen para benzin olur sana ,, en azından aradaki farkı kapatır diyorum , tık yok.. bazı insanların hata yaptıgını düşŸünmemek elde deil.

      benim felsefem belli param yoksa benzine yetecek , bütün hafta otobüse binerim , haftada 1 gün v8 le gezmek yeter bana

    • #2079
      Chevy_Killer_89
      Katılımcı

      cok haklısın kardes birde onların motorunu guclendirmek için birsuru sey takıyorlar daha dogrusu bır suru para verıyorlar ama aldıkları peygir gucu en fazla 20 30 hp o kadar masrafı bi amerikanın motoruna yap kalkısta kaputu gorursun

    • #2080
      exonotzor
      Katılımcı

      zaten horuldayan rolantin ile yanlarında durdugunda bile kendilerini kötü hissediyorlar bu işŸ para meselesi degil zevk sahibi olma meselesi

    • #2081
      Mustafa YÜKSEL
      Katılımcı

      evet bu işŸ zevk meselesi

      vızıldayıp kaçısmaktansa

      gürlerim

      ben trafikte hep ağŸır ve güçlü olmayı severim vızıldamak bana göre değŸil

    • #2082
      exonotzor
      Katılımcı

      geçe yaz bilkent otomobil sporları kulübü bahar şŸenliklerinde slonom yarışŸı yaptı ,, basit bişŸeydi ,, arkadaşŸ bir clio ile katıldı ,, bide dedik hadi açık kaputu bişŸeyler yapalım ne mümkün kocaman bir plastik kaputun altını kaplamışŸ ,, hava filitresini zorbulduk ,, ama beyinsiz ve ruhlu bir araba olsaydı ,, en azından biraz bişŸiler kurcalaya bilirdik

    • #2083
      DRIVER34
      Katılımcı

      aslında bu tarışŸılır bi konu serilik açısındanda sürat açısındanda yeni nesil motorlarda 1600 de yada 2000cc de çok güzel şŸeyler başŸarabiliyo

      ama ne vardır senin sesin yeter markan yeter
      ama yeni nesil bi araçta 0dan 100km ye çıkışŸ zamanı,cartı curtu v.s

      yani bi amerikan aldığŸında motorun bakımlıysa yapacağŸın modifiye sadece zevke kalır olmasada yeter yani ama teknolojik araçlarda standartıyla oynamama gibi bişŸey yok sırf sesi almak için yok filtre,yok headers artık allah ne verdiyse
      amerikanda ise ses için sadece gaza dokunman yeterli kalıyor yani

    • #2084
      Mustafa YÜKSEL
      Katılımcı

      abi twingo kullnıyorum 1200cc ama allah var seri araba 1 metre patinaj bile çekiyo ama 40 ın üstünde direksiyonu sert kırarsan salto atmak istiyo artık takla bile değŸil

    • #2085
      faceless
      Katılımcı

      tamam amerikan kullanmanın zevki baska ona lafım yok.. yalnız herkezin zevki baskadır. birde amerikan parcası bulmakmı daha kolay yoksa sizin bahsettiğŸiniz arabaların parcalarını mı bulmak kolay?…. 2-3 ay bi parça bekliyeceğŸime fazla para verir beklemem (sizin bahsettiğŸiniz arabaları kastediyorum). Ben şŸuan 2003 subaru impreza sti kullanıyorum. parça bekleme veya baska bi sorun cıkartmadı simdiye kadar.. arabama Remus egzost-T2 Turbo- N20 koydum taşŸ gibide gidiyor… Gürüldeyip yavaşŸ yavaşŸ gideceğŸime sinek gibi vızıldayıp uçarım daha iyi… Bira iğŸneleyici bi laf oldu ama kusura bakmayın yani..

    • #2086
      exonotzor
      Katılımcı

      gerçi o subaru fiyatına , 1000hp amerikan olur

      ama subaru zaten bizim eleşŸtirdigimiz kesinde degil , ben el kadar gti a 30 40 milyar verenlere inanamıyorum

    • #2087
      roadrunner
      Katılımcı

      bu amerikancılık biraz metresi olan evli erkek moduna benzer.
      gülü seven dikenine katlanacak vs…

      Herkesin kendi görüşŸü. Hepimiz gündelik kullanım için az yakıt tüketen, mümkünse dizel, park sorunu olmayacak ve yedek parça vs. düşŸündürmeyecek otomobiller seçeriz fakat bu bizim V8 bir amerikanı dünyaya değŸişŸmeyeceğŸimiz gerçeğŸini değŸişŸtirmez.

    • #2088
      fordcu
      Katılımcı

      suparu lu arkadas adını sımdı unuttum kusura bakma ama bıraz havalarda ucuyorsun amerıkanlara gurler ve yavas gıder demıssın sen hıc bır ferrari ıle kalkıp ferrarıyı gecen bır amerıkan gordunmu gormedıysen 65 chevelle bır rıca et sana bır kucuk gosterı yapsın he parca sorununa gelınce cebınde paran varsa ıstedıgın parca dhl ıle 2 gunde elınde oda en gec sunu sdakn unutma japon arabaları avrupa arabaları mısyonlarını en fazla 5 sene ıcınde tamamlar ve yok olmaya mahkumdurlar amerıkanlar yıllanmışŸ şŸarap gıbıdır kaldıkça guzelleşŸir dunyanın en kuvvetlı motorlarının 60 lı ylların ortalarında uretılmeye baslanıp ekonomık krızler nedenıyle 7o lerın ortalarında bıtmıstır malesef bunun sebebıde benzın pasrasını dusunenlerdır benzıne verecek paran yoksa amerıkan arabası almıyacaksın yada bızım gıbı yapacaksın hafta ıcı gti lara bınecen yazın hafta sonu 2 gunde 1967 ford mustang fastback kullanarak yakabıldıgın kadar benzın yakacaksın + hakıkı amerıkan arabası sevdalısı arkadaslar arabalarını az benzın yaksın dıye ugrasmazlar tam tersı o araba yı benzın ımha etmesı ıcın guc uretmesı ıcın zorlarlar bılmem anlatabıldımmı……

    • #2089
      Mustafa YÜKSEL
      Katılımcı

      [quote:7bf0548d05=”fordcu”]suparu lu arkadas adını sımdı unuttum kusura bakma ama bıraz havalarda ucuyorsun amerıkanlara gurler ve yavas gıder demıssın sen hıc bır ferrari ıle kalkıp ferrarıyı gecen bır amerıkan gordunmu gormedıysen 65 chevelle bır rıca et sana bır kucuk gosterı yapsın he parca sorununa gelınce cebınde paran varsa ıstedıgın parca dhl ıle 2 gunde elınde oda en gec sunu sdakın unutma japon arabaları avrupa arabaları mısyonlarını en fazla 5 sene ıcınde tamamlar ve yok olmaya mahkumdurlar amerıkanlar yıllanmışŸ şŸarap gıbıdır kaldıkça guzelleşŸir dunyanın en kuvvetlı motorlarının 60 lı ylların ortalarında uretılmeye baslanıp ekonomık krızler nedenıyle 7o lerın ortalarında bıtmıstır malesef bunun sebebıde benzın pasrasını dusunenlerdır benzıne verecek paran yoksa amerıkan arabası almıyacaksın yada bızım gıbı yapacaksın hafta ıcı gti lara bınecen yazın hafta sonu 2 gunde 1967 ford mustang fastback kullanarak yakabıldıgın kadar benzın yakacaksın + hakıkı amerıkan arabası sevdalısı arkadaslar arabalarını az benzın yaksın dıye ugrasmazlar tam tersı o araba yı benzın ımha etmesı ıcın guc uretmesı ıcın zorlarlar bılmem anlatabıldımmı……[/quote:7bf0548d05]

      birde ilave olarak:::: hani 60lı yıllarda sokak yarışŸları hat safhadaydı o aman markalar sokaklarda yarışŸıyodu ve dünyanın en güçlü performans harikalarını yaptılar sonra sokak yarışŸlarını piste taşŸıyıp can güvenliğŸini arttırmak istediler üzerine kriz de gelince [b:7bf0548d05]drag[/b:7bf0548d05] icad oldu : )))))))) ve sonuç olarak o arabalar dünyanın performans harikaları olarak kaldı : )))))

    • #2090
      DRIVER34
      Katılımcı

      subarulu arkadaşŸ ben eleşŸtirirken tabi bazı modelleri kastetmedim
      bir subaru bir vtec v.s bunlar ayrı bir katogoride zaten bu konuda üstüne alınma yani bende subaru kullandım ve hakikatten çok güzel bir araba
      ama şŸööle bi düşŸün
      sinek gibi vızır vızır giderken allah göstermesin kontrolü kaybettiğŸinde bi kaza anındaki güvenliğŸini de düşŸün
      bak benim arabam 83 granada 2.8 ne ööle tam bi amerikan gibi gürülder nede senin araban gibi uçar orta halli bir araba 160 beygirlik 1500kg bi araç işŸte… asıl konuya geleyim bundan 1-2 ay önce içinde ailem varken 90 yada 100 yani işŸte ortalama o hızlarda lastiğŸim patladı (ön lastik) sonuçta öyle yada böyle arabayı yanaşŸtırdım arıza şŸeridine şŸimdi soruyorum 160 beygirlik ve 800kg bi araç olsaydı altımda sence o araba nasıl yanaşŸacaktı yada vursaydım benim aracıma oranla ne kadar hasar alacaktı yani bak senin aracın için konuşŸmuyorum kasa yapısını bilmiyorum çünkü…. ama hız yaparken bida işŸin kötüsünü düşŸün tamam aırbag falan filan vs varda karton gibi bi arabayla aırbag seni ne kadar korur..
      parça konusuna gelince inan nerde arayacağŸını bilirsen o kadar kolay bulursun ki ben 1952 fordun tüm parçalarını bulduysam 69 model bi mustangın parçalarını bulmak ne kadar sorun çıkartabilecek

    • #2091
      DRIVER34
      Katılımcı

      ayrıca bişŸey eklemek istiyorum ben forduma 500 milyona motor alabiliyorum eminimki çoğŸu amerikan arabanında bulursun yeriide söyleyeyim sefaköy şŸimdi soruyorum senin bi arabanın volant dişŸlisi ne kadar
      bak honda cıvıc SI ‘nın grank miliydi sanırım 600-800 milyon arası oda bulabilirsen aksarayda bayisinde yoktu honda cıvıc yaa piyasada dolu bir araba
      ben 500 milyona v6 2.5 motoru artı üstüne 100 daha verip şŸanzımanı bulabiliyorum motor çıplak değŸil marşŸına kadar şŸarj dinomosundan radyötörüne kadar kendin arabanın üzerinden sökebiliyorsun taze taze yani dalından koparma gibi

    • #2092
      faceless
      Katılımcı

      Driver sefaköyü bende biliyorum zamanında bende cok girdim oraya ona lafım yok. ama bak *Tüm orjinal yedek parçanın 2 Yıl sınırsız km. üretici firma garantisi altında olmasıda bunun en temel göstergesidir.* diyorLar.. simdi sefököyde parca aramakmı mantıkLı yoksa yukarda okuduğŸun mu söyle diyeyim sana ben sefaköye cok gittim cok parca aldım oradan. tamam orada daha ucuz yalnız bide biliyorsun ucuz etin yahnisi olayı var
      Bi arkadaşŸda ferrari ile chevelleyi kıyaslamıs.. bi zamanlar izmit körfez pistinde bitane sahin vardi biliyormusun.. draglarda kendi katagorisinde bir cok arabayı gecti hatta subaruları bile… önemli olan arabayı düzgün yapmak sırf görüntü olsun diye modifiye yapılmaz…sizin bahsettikleriniz baba parasıyla araba modifiye ediyorlar..

    • #2093
      DRIVER34
      Katılımcı

      faceless kardeşŸ eğŸer araba seninki gibi yada diğŸeri gibi elektronik aksamlıysa zaten sefaköye gidenin aklından şŸüphe duyarım..
      mesala motoru aldın abi benim araba için konuşŸuyorum sibob kapağŸını açmadan bişŸey yapamassınki bakımını yapacan takmadan çıkma parça alyıon …. iki sene garantili parçalar için verdiğŸin para zaten benim komple motor paramdan fazla bırakta yapsınlar onu 😆 dimi kardeşŸ

      şŸahinden bahsetmişŸsin doğŸrudur ben bizzat 4. viteste 195 km hıza çıkan şŸahine bindim ikdaa üzerine bindim yani ve gördü araba
      ayrıca bizim kendimizin dükkanda yaptığŸı

      ama o dediğŸin arabalar o sürati almak için ne kadar emek istiyor ve ne kadar güvenli.. bi amerikan kolay kolay büyük arıza yapmaz adam gibi binersen her arabanın kullanma şŸekli vardır ama amerikana bi kere hararet yaptır ayvayı yersin orası ayrı ya bu arabalar kız gibi yaa idare etmesini bilecen anlayacan

      baba parasıyla modifiyeden bahsetmişŸin onu ne sen nede biz bilebiliriz
      kimi insan parayı yatırım için kazanır kimide yemek için

    • #2094
      faceless
      Katılımcı

      Driver sefaköyü bende biliyorum zamanında bende cok girdim oraya ona lafım yok. bence iyi oku arkadaşŸım… zamanında demisim dimi.. kusura bakmada cingene gibi gidipde parca aramak artık sarmıyor beni…

    • #2095
      DRIVER34
      Katılımcı

      aslında çingene gibi parça aramak biraz kırdı beni açıkçası daha farklı hitap edebilirdin neyse problem değŸil ama şŸu kesin amerikana binen adam sefaköye uğŸramam derse yalan olur bunu aşŸma gibi şŸansın yok amerikancılar için diyorum ama şŸuda var büyük konuşŸmamak lazım bigün seninde işŸin düşŸebilir gerçi subaruya ne parça bulunur orası meçhulde…
      ayrıca şŸuda var babam 50 yaşŸında ve en az 30 senelik usta ve hala senin tabirinle çingene gibi sefaköyden parça alıyor…
      kendine iyi bak
      DRIVER34

    • #2096
      faceless
      Katılımcı

      yok hocam cingene gibi tabiri kusura bakma cidden biraz kaba olmuz o konuda kusura bakma..haklısın.. ama benim dediğŸim şŸu eski arabalarıma parça almak icin bende gittim ama benim eski arabalarım amerikan değŸildi. ayrıca oraya herkez gidiyor bikeresinde bi tamirhanenin çatısında 600 sel kasası görmüşŸtüm, yuh dedim neyse benim asıl bunu yazmamın sebebi cingene tabiri icindi onu düzelteyim.. sana söyle biseydaha anlatayım. eskiden 190 d vardı bende babamın arabasıydı daha doğŸrusu.. hatırlarsın sanırım amerikan arabalarının lastiklerindeki yazılar beyaz olurdu.. bende sırf ona özendiğŸim için elime boya alıp arabanın lastiklerindeki yazıları beyaza boyamıstım… tabi bunu simdi yaparmısın deseler asla ve asla yapmam.. o civic vs.. gibi araclara binenlerinde arabalarına yaptıkları bundan farksız.. onun icin ben dediğŸimi hala savunuyorum.. parası olan herkez arabasını modifiye etmesini bilmiyor.. )

    • #2097
      DRIVER34
      Katılımcı

      bak o işŸte doğŸru herkez modifiye edemez ona bişŸey demiyorum yani dergiden bi foto alıp onun aynısını yada farklı bir rengini yapmak modifiyecili değŸil doğŸana subaru spoyleri koymakta değŸil tabi bunları söylerken yakışŸtırılanlardan bahsetmiyorum ama şŸuda var
      olay yakışŸanı farklıyı yapmak araban seni ifade edecek anlayacan
      artı senin o lafı herhangi bi maksatla söylemediğŸini bende biliyorum biraz alınganlık yapmışŸım bende işŸte neyse hiç problem değŸil kendine iyi bak
      byss 😉
      baba parası konusuna biraz takıldım ben yanlışŸ anlama bende kendi masraflarımı kendim çkarıyorum ama birine bunu demek için önce onun kardeşŸi falan olman lazım bide tanımıyorsan bu yargıyı koyman üzücü olabiilir…tanısan bile bilsen bile baba parası olupta yemeyecek adam çok nadirdir yani şŸimdi benim peder bana 67 GT 500 alacak ben yok baba parası olmaz diyecem valla burdaki üyeler beni taksim meydanında sallandırır gibi geliyo 😆 neyse
      bende sana bulaşŸıp duruyorum he sakın yanlışŸ anlama yani kendine iyi bak:)

    • #2098
      Mustafa YÜKSEL
      Katılımcı

      ben sallandırabilirim : ))))))))

    • #2099
      gtagucu
      Katılımcı

      Bu Sefaköy’deki yer nerede oluyor ayrıntılı olarak tarif edebilirmisiniz? İkitelli sanayinin oralardamı oluyor?

    • #2100
      65chevelle
      Katılımcı

      Şimdi eğŸri oturalım ama doğŸru konuşŸalım. Ben Amerikan arabasını severim. Bunu BEN söylüyorum ki önemli bir husustur bu. 40 yaşŸındaki arabamı hurda olmaktan kurtardım ben. 12 küsür giderim, durarım ve dönerim arabamla, yani öle sadece ışŸıktan ışŸığŸa kalkmaktan da hoşŸlanmam, arabamı da ona göre yapmadım…

      Ama Amerikan arabası yolda yarışŸırken standart haliyle son derece DANDİK bir araçtır. Duramaz, dönemez ve kullanımı zordur. Performans kullanımından bahsediyorum, anladığŸınız üzre…

      RağŸbet gören F-body ler Mustangler standart halleriyle otomobil sıfatından sayılmaz teknik açıdan. Verin bana bir, atıyorum, Gordini 8 (seneside aynı hani ordan da savunamayız) hepsinin stok haline olan körfez pistimizde her 4 dakikada 1 tur bindireyim.

      Arka takımı makas olmayan araçlarda maşŸallah 2 tona yakındır, o ağŸırlıkta performans arabası olmaz anca kamyon olur yük taşŸır.

      İşŸin en vahimi yenisi de son derece dandikmişŸ… AğŸırlığŸı aynı kalmışŸ materyali incelmişŸ. Eski arabanın havalandırma, soğŸutma ve yol tutşŸ eksikliklerine bir de metal aksamın inceliğŸi eklenmişŸ. Kremayer direksiyon ve 3 linki allahtan koymuşŸlar ama aynı şŸey.

      O yüzden amerikan arabası sevgisini performans olarak baz almayın da daha çok nostalji, ses güzelliğŸi ve kullanım keyfi gibi kategorilere taşŸıyın derim ben. Tabi bunların hepsi değŸişŸebilir ama bu da çok yüksek miktarda para, sabır, bilgi, sinir gerektiriyor.

      Tabi bazı parçaları hurdalıktan bulmak bu işŸin parasal kısmını zeka ile yenmeye çalışŸan (veya yurdumuzdaki imkansızlıklar yüzünden zorumlu olarak uygulanan) gayette efektif bir yöntem. Bu eski tip yöntemlerle motor ve şŸanzımanını 1-2 milyara çıkarttğŸım 350 ile s2000 zorladığŸım (allahın impalasıyla hemde hehe) da oldu. Amerikalı da buı yöntemleri kullanır, bende çok severim. Gidip 3000 dolara brembo, wilwood alacağŸıma kamyon disklerine ısmarlama balatalarla yaptığŸımız fren de bir örnektir.

      EğŸri oturup doğŸruı konuşŸurken içimizdeki icatcıların yaptığŸı güzellikler gözlerimi yaşŸartıyor. Ne kadar köfte o kadar ekmek lafı doğŸrudur belki ama bunu mümkün olduğŸunca boşŸa çıkartmak da bir ödev olmalıdır.

      Şimdi ne zırvaladı bu diyeceksiniz. İzah ediyim: Ben 40 yaşŸındaki arabamla bırakınız Ferrari’leri bir 330u, M3ü, subaruyu filan geçiyorsam (Beni bir kenara bırakın arabasını kıt kanaat toplamışŸ pekçok arkadaşŸ toz attırıyor yeni arabalara, virajdada zorluyorlar üstelik), Oturup ağŸlayın ulan!!!!

      O arabaların geometrisi ve üzerlerindeki parçalar elimizde ve kullanıma açık olsa neler yapacağŸız onu bi düşŸünün….

    • #2101
      DRIVER34
      Katılımcı

      valla konuyu iyi toplamışŸsın aslında
      ama şŸey demişŸsin işŸte dandik bir arabadır standartı falan diye şŸu var her modelin ayrı bir amacı var adam sen yarışŸasındiye yapmamışŸ arabayı onu karşŸılayacak başŸka arabalar vardır elbette
      spor modellerde
      sonuçta işŸin sonu zevke bakıyo tabiki

    • #2102
      DRIVER34
      Katılımcı

      [quote:0273f3a91c=”TEMPEST”]ben sallandırabilirim : ))))))))[/quote:0273f3a91c]
      sen zaten fırsat kolluyon ilk fırsatta asıp fordumu da almak istersin sen 😆

    • #2103
      Chevy_Killer_89
      Katılımcı

      yalnız birşŸeyi belirtmek istiyorum.bizde 68 skylark455 vardı 36 yasındaki araba FERRARİ 360 modeno yu onu 5 6 sefer ust uste kalkısların hepsinde de gecmişŸ ayrıca buna porsce ler surat motorları da dahil ayrıca ve ayrıca araba 1700 kg kusur agırlıkta

    • #2104
      DRIVER34
      Katılımcı

      ya işŸte talebe göre arz her kitleye hitap ediyo
      sonuçta
      bir aile bir spor bir pıckup hertürlü model anlayacan

    • #2105
      Szopen
      Katılımcı

      Vızır vızır(yüksek devir) giden, birde üstüne turbo, birde üstüne japon bir araba kaç kilometre gider çok merak ediyorum, kaç sene kullanılır o araba.. Amerikanların taktiğŸi büyük motor+düşŸük devir=uzun ömürken, japonların ki Küçük motor+yüksek devir=kısa ömür… Konserveye binmek isteyen konserveye biner.

    • #2106
      Mustafa YÜKSEL
      Katılımcı

      [quote:071b4d7278=”Szopen”]Vızır vızır(yüksek devir) giden, birde üstüne turbo, birde üstüne japon bir araba kaç kilometre gider çok merak ediyorum, kaç sene kullanılır o araba.. Amerikanların taktiğŸi büyük motor+düşŸük devir=uzun ömürken, japonların ki Küçük motor+yüksek devir=kısa ömür… Konserveye binmek isteyen konserveye biner.[/quote:071b4d7278]

      çok doğŸru litre başŸına 110 beygir o arabayı mahveder

      bence ideali cu in başŸına 1 hp standart motorda 350ci=350hp

    • #2107
      _lowrider_
      Katılımcı

      arkdasim 106 quicksilver’la ortalama 90 100 ile kaza yapti.araba 3 takla atti,perte kaldirildi.hava yastigi vardi hesapta.isterse hava yorgani olsun amerikan arabalarinin salamligi tartisilmaz. biz 95 yilinda sarkoye yazliga gidiyoduk babamda dodge charger yada challenger vardi.tam hatirlamiyorum.arabada 5 kisi vardi.akrabalar falan.yola serin olur diye gece cikmistik.bide sarkoyün yolu çok dolambaçli dar ve yokustur.babam yolun kenarindaki dur tabelasina carpti.biz o tabelayi(ortalama 20-30 kilo)yerinden sökerek 2-3 metre asagiya tarlaya uctuk.araba ne bi takla ne bisey.indik baktik tabela arabanin altinda ve ön tampon çatlak.helal olsun amerikanlara…

    • #2108
      Chevy_Killer_89
      Katılımcı

      walla hocam bizim 77 camaroyu abim otoparka koyarken otoparın duvarını catlattı tabi bizimkinin on tampon birazcık cizilmişŸti

      bi defasındada hava yagmurluydu geri geri geliyordu abim 76 transam arka gorunmuyodu ve sokak cok dardı caarrrt… etti indik baktık sahinin kapı iceri gomulmus bizimkinin arka tamponun kosesi hafif bi cizilmişŸ

    • #2109
      1967mustangfastback
      Katılımcı

      amerikanlar saglamdır saglam olmasına ama sunu sakın unutma eger araban bıraz da olsa çürümeye başŸlamışŸsa ve sen onu yaptırmadan kullanıyorsan senı ıcındden anca itfaiye keserek cıkar çürük olmayan amerıkan saglamdır ama sunu da eklıyeyım ıcıbnde kemer takmadan gıdıyorsan ıcınde saga sola vurursun kaza sırasında mesela bızım bır arkadasımız shifter a ayagnı vurdu kaza sırasında ayagı kırıldı yıllara gore ıcınde kullanılan malzemeler yuzunden hep ıcındekıde yaralanır arabaya bısey olmasa bıle amerıkana fazla guvenmeyın bılmem anlatabıldımmı

    • #2110
      65chevelle
      Katılımcı

      Kendinizi kandırıyorsunuz…

      360 Modenayı 68 Skylark geçti ha? Heralde 360 Modena’yı allahın kazması kullanıyordu zira bir 455 Buick Skylark (mavi olan) benim A3 1.8Tyi anca 30cm farkla geçebildi…. Bu da demektir ki en güzel 14.5 gidiyordu o araba…. 300 gidebilirmi skylark? LJıkın otobana bi deneyin isterseniz…

      O Skylark gitsin gitsin hadi 12 gitsin (görmedim tam 12 giden skylark burda ben), ki düz yolda 12 gitsen ne yazar… Virajlı bir yolda o skylarkı ben herhangi bir arabayla çok fena geçerim gibi geliyor bana, denemek isteyen 455 Skylark şŸöförleri gelsin sahilde bi gazlayalım bende bi Mini Cooper alacaktım alırsam onla gelirim 120 bg mi ne yeter ona…. Ne freni tutar ne döner, ki skylark tam şŸase iyi döner o camarolarla kıyaslarsak…

      Hepimiz araçlarımızın limitasyonlarını bilelim de ona göre konuşŸalım. Araçlarımız tabi ki 40 yaşŸındakı ağŸır demir yığŸınlarına göre çok güzel hızlanıyor. IşŸıktan ışŸığŸa bir Ferrari’ye dahi kafa tutabilecek çok araba var. Lakiin işŸ araçları karşŸılaşŸtırmaya gelirse genel olarak daha başŸarılı araçlar bu yeni araçlardır.

      Bir araç olarak hangisini tercih edersiniz caddede? Durup dönebilen bi araç daha iyi bir silahtır…

      Ama benim bu yazılarım sizi kızdırıp şŸevkinizi kırmasın, tersine sadece düz gitmekle kalmayan, durup dönebilen araçlar yapın… Ben yaptım, tabi bi sürü dezavantajı var arabamın sert, rahatsız, sinirli vs ama olsun elimizden geldiğŸince kompetitif bir araç çıkarttık ve caddede limitlerim içerisinde yeni araçları şŸaşŸırtıyorum.

      Otomobillerinizi benim son derece salak bulduğŸum 0-400m drag yarışŸına hazırlamak şŸahsi kanaatimce gereksiz… Ama tabi zevkler ve renkler tartışŸılmaz….

      1000 beygir gördüğŸünüz aracınızla viraja yaklaşŸırken yanınızdan geçen bir çaydanlık moralinizi bozmaz mı? Düzlükte attığŸınız farkı size aynen iyade ediyor, boşŸu boşŸuna enerji harcıyorsunuz… Bence değŸişŸik tip araçları burda olduğŸu gibi düz ayak karşŸılaşŸtırmamak lazım…

    • #2111
      Szopen
      Katılımcı

      [quote:1152ab0253=”65chevelle”]Kendinizi kandırıyorsunuz…

      360 Modenayı 68 Skylark geçti ha? Heralde 360 Modena’yı allahın kazması kullanıyordu zira bir 455 Buick Skylark (mavi olan) benim A3 1.8Tyi anca 30cm farkla geçebildi…. Bu da demektir ki en güzel 14.5 gidiyordu o araba…. 300 gidebilirmi skylark? LJıkın otobana bi deneyin isterseniz…
      O Skylark gitsin gitsin hadi 12 gitsin (görmedim tam 12 giden skylark burda ben), ki düz yolda 12 gitsen ne yazar… Virajlı bir yolda o skylarkı ben herhangi bir arabayla çok fena geçerim gibi geliyor bana, denemek isteyen 455 Skylark şŸöförleri gelsin sahilde bi gazlayalım bende bi Mini Cooper alacaktım alırsam onla gelirim 120 bg mi ne yeter ona…. Ne freni tutar ne döner, ki skylark tam şŸase iyi döner o camarolarla kıyaslarsak…
      Hepimiz araçlarımızın limitasyonlarını bilelim de ona göre konuşŸalım. Araçlarımız tabi ki 40 yaşŸındakı ağŸır demir yığŸınlarına göre çok güzel hızlanıyor. IşŸıktan ışŸığŸa bir Ferrari’ye dahi kafa tutabilecek çok araba var. Lakiin işŸ araçları karşŸılaşŸtırmaya gelirse genel olarak daha başŸarılı araçlar bu yeni araçlardır.
      Bir araç olarak hangisini tercih edersiniz caddede? Durup dönebilen bi araç daha iyi bir silahtır…
      Ama benim bu yazılarım sizi kızdırıp şŸevkinizi kırmasın, tersine sadece düz gitmekle kalmayan, durup dnebilen araçlar yapın… Ben yaptım, tabi bi sürü dezavantajı var arabamın sert, rahatsız, sinirli vs ama olsun elimizden geldiğŸince kompetitif bir araç çıkarttık ve caddede limitlerim içerisinde yeni araçları şŸaşŸırtıyorum.
      Otomobillerinizi benim son derece salak bulduğŸum 0-400m drag yarışŸına hazırlamak şŸahsi kanaatimce gereksiz… Ama tabi zevkler ve renkler tartışŸılmaz….
      1000 beygir gördüğŸünüz aracınızla viraja yaklaşŸırken yanınızdan geçen bir çaydanlık moralinizi bozmaz mı? Düzlükte attığŸınız farkı size aynen iyade ediyor, boşŸu boşŸuna enerji harcıyorsunuz… Bence değŸişŸik tip araçları burda olduğŸu gibi düz ayak karşŸılaşŸtırmamak lazım…[/quote:1152ab0253]

      ArkadaşŸ komplex yapıp, sırf bu başŸlığŸa cevap yazmak için üye olduğŸuna göre, skylark’ın 30 cm’i çok acıtmışŸ olsa gerek…

    • #2112
      Szopen
      Katılımcı

      [quote:6b0f952609=”DRIVER34″]ee tabi şŸimdi burda tartışŸılmayacak bazı modeller bunlar ayrı katogoride zaten onlarda çaydanlık olmuyor 😉
      çaydanlık vasfındaki arabalarda tabi ebatları açısından bazı alternatiflere sahip ee bırakın olsun okadar 50 yaşŸ fark arada ama şŸu var hem sağŸlamlık açısından hemde orjinal fabrika çıkışŸ güçleri açısından bir amerikan tartışŸılamaz yine söylüyorum istisnayi durumlar hariç[/quote:6b0f952609]

      Valla Mercedes ve Bmw’ye tabiki çaydanlık diyemeyiz ama diğŸerlerine… http://amerikanaraba.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=117&highlight=&sid=75b7956aebb5753aa323afd58615f770 forum açmışŸtım dün, audi, volvo bunlar araba değŸil…

      Not: Babam ımpaladan indikten sonra mercedes’ede araba demiyorr….

    • #2113
      piyu
      Anahtar yönetici

      Konu biraz geyige sardıgından ben cokta yazmak istemiyordum ama ne yapıp ettiniz beni de cektiniz 😆

      karsılastırmalar komik… en ucuz 2.eli bile sanırım 200.000usd olan bir ferrari ile max. 30.000usd olan bir amerikanı kıyaslıyorsunuz…nasıl bir adalet anlamadım…ferrari formula yarıslarında oncu bir firma ve bu bilgi birikimini kendi modellerine harcıyor…cok pahalı ama ust sınıf bir arac cıkıyor…diger yandan yanlıs bilmiyorsam ford haric motor bile veren amerikan uretici yok… yani klasman farklı… corvette’ler lemans yarıslarında yarısıyor yanlıs bilmiyorsam gecen sene de kazanmıstı (kendi kategorisinde tabiki) lemans’ta dayanıklılık ondedir… simdi ferrari ile corvette’i kıyasladıgında biraz daha mantıklı bir kıyaslama oluyor… hele birde guzel modifiye edildi mi lingenfelter gibi… o zaman ferrari’nin yarı fiyatına hemde ferrariyi guzelce gecen bir corvette elde etmis olursunuz…

      iste ben buna kıyaslama derim… 😉

      diger yandan full-size denilen bir impala ya da cadillac’ın konfor olarak onune gecebilecek (tum otomobil tarihi diyebilirim) bir araba oldugunu sanmıyorum… 😆

    • #2114
      DRIVER34
      Katılımcı

      valla aslında konu pejo falan ne bileyim şŸimdiki standarlarda gezen arabalardı ferarilere falan atladık ama yine çok çıktığŸımızıda sanmıyorum
      girip girip çıkıyoz anlayacan

    • #2115
      Pontiac301
      Katılımcı

      Yeni nesil arabalar iyi hoşŸ güzel.Hem ekonomik hemde insanla mantıklı geliyor.Fakat arabayı sıfır alıyorsunuz (bu yeni amerikanlar içinde geçerli) anında fiyatı bi anda düşŸüyor.Ayrıca üreticiler tüketicileri habire servise çağŸırıyor.Servise gitmedinmi garantiden çıkarıyorlar.Servistede malı gayet iyi yerleşŸtiriyorlar.Kaldıki mutlaka 2 yılda bir arabalar kasa değŸişŸtiriyor veya makyajlanıor….Sonuçta yeni arabaların yüzleri çabuk eskiyor.Bizim amerikanların servis problemi yok parçası bol ve ucuz.Küçük paralara rahatlıkla eğŸlenilicek kombinasyonlar yapabilme imkanı var.Ayrıcada bizimkilerin yüzü eskimiyor…Ama şŸu bir gerçekki yeni nesil arabalar gerçekten çok az yakıyor…Ve madalyonun öteki tarafıda benzincide ağŸır basıyor!!! ❗ ❗

    • #2116
      Mustafa YÜKSEL
      Katılımcı

      o bir arabada ne eksik

      benim duygularımı tatmin etme yetisi : ))))

    • #2117
      Chevy_Killer_89
      Katılımcı

      65 chevelle o skylark bizimdi dogrubildin lacivert beyaz serıt o araba Mustafa nındı(goztepe) Mustafa benım abim bu arada

      dogru abim anlatmıstı bi audiylede yarıstıgını fakat 30 m de az bi mesafe degil birde o senın audiyle yarıstıgında motoru guclendirilmişŸmiydi bilmiyorum ancak ben 360 modenno yu gectıgını soylerken hikaye yazmıyorum bu dogru abim bir ara arabayı satmıstı alan sahibi yarısmıstı 360 modenno yla ve bu hikaye degil tam 5 defasındada bizim skylark gecmıstı

      bende bir suru drag video su var ve bir video da 70 charger 455 900 hp vs porsche 911 turo 700 kusur hp (bu arada porsce turbo superchgarced nos vsvsvs) kalkıstan 600 m sonra charger cok acı bi fark koyuyo yani sen bizim skylark ın olayına inanmıyosan goztepe sanayi sitesinde sabahattin usta vardır ondan ogrenebilirsin o skylark ın hangi arabaları gectigini veya motorları arabanın motorunu bizzat kendi guclendirmişŸti

      bu arada sana bişŸey soyliyim mi abim bi 1.8 motor standart bi arabayla yarısırken ki kendinde bir muscle car varken gaza kokune kadar basacagını dusunmuyorum 😉

      ayrıca bizim skylarkın 0-400 m derecesi 12 saniyenin altındaydı birde amerikanlar yuksek suratle viraja girilsin diye pek onemsenmemistir ben daha cok drag yarısına verilen onem nedeniyle amerikanların oyle oldugunu dusunuyorum sırf bu yuzden biliyomusun bilmiyorum ama 68 de general motor drag yarısı için 68 ford fairlane 500 uretmişŸtir cok cok ama cok degerli bi amerikandır ve sanırım ondan 200 adt uretmişŸlerdir

      ne demek istedigimi anladın sanırım lacivert skylark ın 360 modeno yu gectiginin uydurma olmadıgını

    • #2118
      Chevy_Killer_89
      Katılımcı

      pardon ben 30 cm 30 metre diye anlamısım fakat audiye attıgı fark 30 cm degildi arkadasım yanlıs biliyorsun bi daha soyluyorum abim bir muscle car la 1.8 standart bi arabaylayla yarısırken gaza kokune kadar basacagını sanmıyorum ki zaten kendide dedi gaza fazla dokunmadım diye
      o zaman 2003 drag sezonunun 2.ayagında biliyomusun bilmiyorum 78 camaroyla kalkmıstı ve camaroda 8.2 litre 502 cu in motor vardı ve onu elemişŸti demekki sesnın audi turkiyede ki pek cok pro street i gecebilecek kapasitede

      bu arada szopen ben sırf bi baslıga yazı yazmak için uye olmadım dikkatini cekerim logonun altında ne zaman uye oldugum yazıyor ORADA HANGİ TARİHTE UYE OLDUGUM DA YAZAMAKTA he bu arada ben komplex yaptıgımı sanmıyorum [color=red:46bf65e35f][/color:46bf65e35f][color=#444444:46bf65e35f][/color:46bf65e35f]

    • #2119
      Chevy_Killer_89
      Katılımcı

      😳 😳 😳 😳 😳
      szopen kusura bakma yanlıs cevap atmısım bana dedın sandım o komplex lafını tekrar kusura bakma yanlıs anlamısım (her zamanki gibi 😆 😆 😆 )

      birde 65 chevelle o skylark hala dursaydı emin ol abim senınle diledigin yolda yarısırdı

    • #2120
      exonotzor
      Katılımcı

      allah bana sadece 20milyar versin , o zaman heryerde herşŸekilde her 4silindirli ile ,, hiç korkum yok

      ayrıca bir ruha sahip olmak para ile ölçülemez…

      ayrıca 20milyara bir efsaneye can vermenin hazını hiçbir(yüzbinlerce dolarlık ferrari sahibi olmak bile) araç bana yaşŸatamaz..

      360mondena almak para işŸi ,, bir efsane sürmek ruh işŸi

    • #2121
      Chevy_Killer_89
      Katılımcı

      cok dogru bir laf etmişŸsin exonozotor sana katılıyorum

    • #2122
      DRIVER34
      Katılımcı

      20 milyara amerikan toplamak demek abi bence türkiyede sayılı olacak bir amerikana sahip olmak demektir…
      benim görüşŸümce sanayide bulunarak ortalama fiyat biçersem orta halli bir amerikan için araba dahil sana maliyeti 10 hadi maxımum 12 milyar tutar bööle bir arabayada dönüp bakarlar
      ben kendi granadamı toplam 4 milyara mal ettim bunu içinde bi kere motor yedim güzel dörtdörtlük bi araba değŸil ama en azından
      yinede bakımlı olduğŸu belli oluyo anlata biliyormuyum

    • #2123
      Szopen
      Katılımcı

      İmzamdaki arabaya 20 milyara yakın (belkide fazla) masraf edildi, araba orjinal toplanacaksa 20 milyar yeterli ama custom olayına girilicekse sınır/limit yok…

    • #2124
      DRIVER34
      Katılımcı

      ona ne şŸüphe

    • #2125
      Pontiac301
      Katılımcı

      Volkanın 455 skylarkı sıfır makina yapıldığŸı halde 12 saniye anca gidiyor.Lacivert geçen sene son nefesini verirken 12 gitmesi imkansız.Arabayı hepimiz tanıyoruz.Ayrıca modena hikayesini duydum ama görmedim.Kaldıki karşŸı taraftaki ferrariyi kullanan kimdi oda önemli bir husus!!! Ayrıca hacim herşŸey demek değŸildir.BahsettiğŸin 502 tekneci ömerin marinize edilmişŸ yürümeyen 502 sidir.

      [quote:d848436a2a=”Chevy_Killer_89″]pardon ben 30 cm 30 metre diye anlamısım fakat audiye attıgı fark 30 cm degildi arkadasım yanlıs biliyorsun bi daha soyluyorum abim bir muscle car la 1.8 standart bi arabaylayla yarısırken gaza kokune kadar basacagını sanmıyorum ki zaten kendide dedi gaza fazla dokunmadım diye
      o zaman 2003 drag sezonunun 2.ayagında biliyomusun bilmiyorum 78 camaroyla kalkmıstı ve camaroda 8.2 litre 502 cu in motor vardı ve onu elemişŸti demekki sesnın audi turkiyede ki pek cok pro street i gecebilecek kapasitede

      bu arada szopen ben sırf bi baslıga yazı yazmak için uye olmadım dikkatini cekerim logonun altında ne zaman uye oldugum yazıyor ORADA HANGİ TARİHTE UYE OLDUGUM DA YAZAMAKTA he bu arada ben komplex yaptıgımı sanmıyorum [color=red:d848436a2a][/color:d848436a2a][color=#444444:d848436a2a][/color:d848436a2a][/quote:d848436a2a]

    • #2126
      Mustafa YÜKSEL
      Katılımcı

      konunun başŸka bir yerine deyinicem : )

      peugeot 205 gti alıp avrupadan bu arabaya 4 çeker kitini rally şŸanzumanı motoru body kitini getirtip uygulasak arabayı [b:0c815ad934]grup b[/b:0c815ad934] sınıfı bir rally otomobili haline getirsek ne olur :

      imprezaya ne mod yaparsanız yapın eline verir ve bu tarz arabaların tamamının 😈 çok kıvrak olur şŸehir içi rakip tanımaz

      yarışŸ muhabbetini geçelim 205 le şŸehir içi trafikte geçilmicek araba yok

      peki buna yönelmememizin sebebi ne :

      ❗ kendim için konuşŸuyorum ❗

      babamın gençliğŸinde 56 fordu varmışŸ bir sürü almanı rezil etmişŸ ozamanlar bu tek zevkiymişŸ , annemle evlenmeden önce 56 chevrolet le taksicilik yapmışŸ ve ulaşŸma rekorları kırmışŸ (10dk de havaalanı k.k.k.) evlenince 60 impala almışŸ ve ben doğŸduğŸumda altımızda 60 impala hala vardı ben ilk okula başŸlayana kadar , sonra 66 belair ımız oldu 60 ı baban dedeme verdi , ardından 68 impala geldi ve bu iki araba burun buruna duruyodu kapıda 68 in şŸasi sorunundan dolayı 67 biscayne aldık bu arada dedem 60 ı jeep olarak kullanıp yıpratmışŸtı sonra 66 yı da yolladık 67 ve 68 kaldı kapının önünde ,,,,, ve 68 i parçaladık hurdaya çıkardık (ötv den baya önce) arabayı sökerken ağŸladım arabalarımızı hep babam tamir eder ben yardım ederdim,,, elimizde sadece 67 vardı artık… sonra haber geldi dedem 66 yla komşŸusunun garajına girmişŸ kalın taşŸ duvarlı olan cinsten burnu bile kanamamışŸ…. ben 67 ile trenyoluna uçarak indim birkaç sn bekledikten sonra gaza basıp devam ettim…

      bu kadar yeter uzadıkça uzuyo insan annesinden niye vazgeçemez çünkü hayatının bir parçasıdır

      biz amerikalıları neden çok seviyoruz onları hayatımıza almışŸız bir parçamız

    • #2127
      Chevy_Killer_89
      Katılımcı

      Amerikancı abi bizim skylark oluydu biliyorum ama motoru diriydi hem de capcanlıydı onun bir sahibi yaklasık 14-15 sene once motorunu evinin salonunda toplamıstı evet evının salonunda bizzat kendi toplamıstı ve o yıldan beri hiç arıza yapmamıs motoru ve hiç acılmamıstı zten o camaro yla yarıstıgında motorunu sabahattin usta (goztepe sanayı sitesi) yeni guclendirmişŸti yani demek istedigim motorda herhangi bir sorun yoktu
      ve yaklası 500 – 600 kusur beygir gucundeydi ayrıca dedıgın dogru blok un buyuk olması bişŸey degişŸtirmez fakat o camaro da hp bildigim kadarıya 500 civarındaydı yanlısta biliyor olabilirim o skylark ı da tanımayan yoktur 😆 😆 😆

    • #2128
      Pontiac301
      Katılımcı

      Hatalı konuşŸuyorsun!!! Sabahattin abi o arabanın motorunu güçlendirmedi sadece aluminyum kaput yaptı!!!Sizin arabanız 500-600 beygir değŸildi maksimum 300 veya 330 verir. ǖyle bir buick şŸuan türkiyede yok!!!Tekneci ömerin 502 side marine 502si olduğŸu için 500 beygirlerden bahsedilmiyor…. Beygir türkiyede çok güzel konuşŸuluyor ama beygiri karacabey harasından değŸil motora yaptığŸın yüklemenin ve kullandığŸın doğŸru malzemeye göre alıyorsun….Bunun amerikada bir sürü örneğŸpi var… Sizin motorun asıl sahibide rahmetli cem abidir…4 kapı çürük skylarkında kullanıyormuşŸ bir zamanlar…. Skylarkı herkes tanır çünkü bizim yarışŸ camiası kalabalık değŸil.Emrede arabayı toplatıyormuşŸ inşŸallah en eski haline yani 98 yılındaki çicek haline dönerde, araba hakkıyla yeniden layık olduğŸu yere kavuşŸur…

      [quote:ab667d1d11=”Chevy_Killer_89″]Amerikancı abi bizim skylark oluydu biliyorum ama motoru diriydi hem de capcanlıydı onun bir sahibi yaklasık 14-15 sene once motorunu evinin salonunda toplamıstı evet evının salonunda bizzat kendi toplamıstı ve o yıldan beri hiç arıza yapmamıs motoru ve hiç acılmamıstı zten o camaro yla yarıstıgında motorunu sabahattin usta (goztepe sanayı sitesi) yeni guclendirmişŸti yani demek istedigim motorda herhangi bir sorun yoktu
      ve yaklası 500 – 600 kusur beygir gucundeydi ayrıca dedıgın dogru blok un buyuk olması bişŸey degişŸtirmez fakat o camaro da hp bildigim kadarıya 500 civarındaydı yanlısta biliyor olabilirim o skylark ı da tanımayan yoktur 😆 😆 :lol:[/quote:ab667d1d11]

    • #2129
      Chevy_Killer_89
      Katılımcı

      bilmiyorum dedim ya abim bir ara satmıstı o alan kişŸiler olcmus o kadar cıkmıs ayrıca sabahattin usta ona tek kaput yapmadı eksoz karburator ve dereceli ekzantrik yapmıstı
      oyle biliyorum ama yanlısta biliyor olabilirim

      emre malibu su olan degilmi ? siyah 74 malibu bizim skylarkla takas etmişŸti abim demek sonunda topluyorlar o skylarkı he
      vay be o arabanın bizde cok ama cok anısı var inşŸallah cok guzel olur

      bilgilendirdigin için sagol o araba bizdeyken her defasında gordugumde içim parcalanıyodu haracanıcak diye

    • #2130
      Chevy_Killer_89
      Katılımcı

      maksimum 300 veya 330 demıssın ama o kadar degildir kesin daha fazladır cunku biz ilk aldıgımızda 400 hp demişŸlerdi abim sonra dereceli ekzantrik eksoz falan yaptırdı ona 300 civarı olsa o araba cok agır gider yani gitmez drag a katıldıgında 2003 sezonunda izlediysen guzel gidiyodu

      yani demek istedigim o skylark 300 civarı olamaz!!!!

52 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.
Exit mobile version