Ana Sayfa Forumlar Forumlar Sohbet (Konu Sınırlamasız) böyle bir?eye sahip olan varmy

9 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Yazar
    Yazılar
    • #1140
      sschevyss
      Katılımcı

      hayatım boyunca hep butür bir makineye sahip olmak istedim:cheer:
      devasa bir v8’i hayal ettim benim ihtiyarın kaputunun altında:woohoo:

      böyle bir motora ship olanımız varsa duygularını benimle paylaşŸırmı acabaa

      http://www.tinafayscrafts.com/1958-chevrolet-impala-2-door-ht.html
      arabaya değilde motora dikkat çekiyorum:)

    • #15988
      riko
      Katılımcı

      Benim dikkatimide büyük resimdeki motor ( yani motosiklet ) çekti

      Güzel ve nadir bir araba, Tr. de 58 in impala coupe modeli pek yoktur, daha çok 4 kapılı biscayne’ler var. Gerçi biscayne de pek kalmadı artık.

      Ama üzerindeki motor devasa değil, 350 den aşŸağısı küçük blok olarak kabul edilir, Chevy nin devasaları 409, 427, 454 falandır ( hatta bizim eski taksiciler 409 a tabut motor ismini takmışŸlar )

      Ama sonuçta güzel bir alet, chevy’nin 55 ten 60 a kadar olan kasaları bana çok estetik gelir ( özellikle 59 ve 60 ) 60 tan sonrası da güzeldir ama, bence görüntü rutine bağlamışŸtır.

    • #15993
      poweroto
      Katılımcı

      bu motor 283 orjinal motorudur. bence devasa bir motor değil. :laugh: ben devasa deyince 572 ya da 427 454 vs.. gibi bir makina zannettim

    • #15989
      sschevyss
      Katılımcı

      peki ya 3 karb. olması bişŸyi değişŸtirmezmi, sayfada factory 384 4 speed yazıyor o etkilemişŸti beni, 384cui ve 4 fites değilmi bu:laugh:

    • #15995
      poweroto
      Katılımcı

      3 karbüratör dediğin şŸeyi anlamadım. bu motora gerek yok standart bi motor çünkü. 4 barrel emme manifoldu birde 4 barrel karbüratör aracı farkettirir. tabi aşŸırı yükleme hariç

    • #15990
      riko
      Katılımcı

      sschevyss, bu motor 384 değil 348 cu.in, ama yinede dediğim gibi 350 den küçük olan bloklar, Amerikan literatüründe küçük blok olarak geçer.

      Bu motor hakkındaki yarım yamalak bildiklerimi de yazayım, 58 öncesi modellerde 265 ve 283 cu.in küçük blok V8 ler kullanılırdı, 348 cu.in ise (5.7 litre) ilk olarak 58 impalalarda kullanıldı ( aynı zamanda 58 ilk ımpaladır )

      Bu motor 280 – 285 HP civarındadır ve " overhead valve design" denen üstten sübaplı bir dizaynı vardır. ( tam emin değilim ama galiba bu makine yapısı sebebiyle W-8 olarak geçer )

      Bu makina 58 den 61 e kadar arabalarda, 59 dan itibaren El Camino’larda ve 61 den sonra 64 e kadar sadece chevy kamyonetlerde kullanılmışŸ.

    • #15996
      sschevyss
      Katılımcı

      riko yazan:

      Quote:
      sschevyss, bu motor 384 değil 348 cu.in, ama yinede dediğim gibi 350 den küçük olan bloklar, Amerikan literatüründe küçük blok olarak geçer.

      Bu motor hakkındaki yarım yamalak bildiklerimi de yazayım, 58 öncesi modellerde 265 ve 283 cu.in küçük blok V8 ler kullanılırdı, 348 cu.in ise (5.7 litre) ilk olarak 58 impalalarda kullanıldı ( aynı zamanda 58 ilk ımpaladır )

      Bu motor 280 – 285 HP civarındadır ve " overhead valve design" denen üstten sübaplı bir dizaynı vardır. ( tam emin değilim ama galiba bu makine yapısı sebebiyle W-8 olarak geçer )

      Bu makina 58 den 61 e kadar arabalarda, 59 dan itibaren El Camino’larda ve 61 den sonra 64 e kadar sadece chevy kamyonetlerde kullanılmışŸ.

      teşŸekkür ederim bilgiler için harf sıralamsında bi yanlışŸlık nelere sebep oldu:) 348 yazması gerekiyordu doğru söylüyorsun.
      :laugh: şŸimdi yüz buldum ya soruları döşŸeyeyim arka arkaya:cheer: 4barrele oranla çift karb. hatta 3 karb.ün ne avantajı var.
      tahmin ediyorum ki birden fazla karb. olduğunda aynı oranda çalışŸmasını sağlamak birhayli zahmetli bi işŸ olsa gerek, yoksa amerkalıların ilginç fantezilerinden birimi bu fazla karb. sevdasıda:laugh:

    • #15997
      poweroto
      Katılımcı

      evet 348 olabilir. 283 ama 348"den daha fazla kullanılan bir motor. tr.de ben 348 gördüğümü hatırlamıyorum belkide bu yüzden.

    • #15991
      riko
      Katılımcı

      sschevyss, üç karbüratörün ne faydası var, şŸu faydası var ne kadar barel, o kadar besleme + güç

      Bu üç karbüratör olayı Mopar’da 3×2 barel olarak kullanılmışŸtır, 3 adet iki barel. Dodge modellerinde six pack, PlymouşŸ modellerinde six barrel olarak geçer.

      ıki barel karbüratörde normal kullanımda tek barel beslerken, belli bir devirden sonra ikinci barel devreye girer, 4 barelde de bu sistem 2-2 olarak çalışŸır.

      Aynı prensiple 6 barelde de, başŸta iki barel beslerken, üst devirlerde diğer dört barel açılır.

      Six pack’ın 4 barele göre artısı ise 15 hp civarıdır.
      ǖrneğin 340 cu.in 4 bbl 275 hp, 340 six pack ise 290 hp verir.
      Aynı şŸekilde 440 larda da, 4 barel 375 hp, six pack 390 hp dir.

      Sonuç olarak bir fantezi midir, evet bence fantezidir

    • #15992
      sschevyss
      Katılımcı

      vay müsrif herifler:laugh:

      benzin fiyatını düşŸünmek gibi bir sıkıntıları olmayınca böyle sistemler gelişŸtirmek mümkün:laugh:
      çok teşŸekkür ederim, verdiğin bilgilerden ötürü artık bu bilgi beni ikisene götürü:laugh:

9 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.
Exit mobile version