Ana Sayfa Forumlar Teknik Yeni Başlayanlar 1965 mustang buldum

49 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Yazar
    Yazılar
    • #1087
      ibrahim
      Katılımcı

      Herkese ıyi AkşŸamlar. ǖncelikle böle bir site kuran arkadaşŸlara çok teşŸekkür ederim. Hakikaten Amerikancıları buluşŸturuyor. Sormak istediğim küçüklüğümden beri 65 69 model mustanglara hastalığım var. Dodge challenger ve Chevrolet camaroda olabilir diye düşŸünüyodum fakat kararımı verdim. Benim aracım Mustang olmalı. Hazır yapılı olanını almak zor çunku çok para istiyolar. bende hasarlılarına bakmaya başŸladım ve 5 bin ytl ye 1965 mustang buldum. Ben o aracı alırsam toplamamda yardımcı olurmusunuz? ǖzellikle motoronun orjinal olmasını istiyorum. Cevaplarınız için şŸimdiden çok teşŸekkür ediyorum.

    • #15369
      ibrahim
      Katılımcı

      ArkadaşŸlar yokmu bilgisi olan ?

    • #15370
      riko
      Katılımcı

      Selam, hoşŸgeldiniz.
      5 bin ytl ye amerikan bulunabilir ama bir 65 Mustang için fazla ucuz bir rakam, buda arabanın durumu hakkında kötü ip uçları veriyor.
      Alırken bu kadar ucuz olan bir arabayı toplayabilmek için çok fazla para, zaman, bilgi, sabır, iyi ustalar ve şŸansa ihtiyacın olacaktır, hevesini kırmak istemem ama almadan enine boyuna sana neye malolacağını iyice araşŸtır, ve çıkan hesabın yaklaşŸık iki katına razıysan ( genelde öyle olur) o zaman işŸe girişŸ.

      Sanırım amacın arabayı yürür hale getirip binmek değil, hakkını vererek restore etmek. Eğer araba iyi bir restorasyonu hak edecek durumdaysa ve başŸarabilirsen harika olur,hem bir efsaneye sahip olursun,hemde çok iyi bir yatırım yapmışŸ olursun.

      Orjinal motor hatırladığım kadarıyla 64/5 Mustanglarda 171 cu.in 6 silindir ve 260 cu.in V.8 idi.
      65 te ise 200 cu.in düz 6 silindir, veya 289 cu in V.8 olmalı diye hatırlıyorum
      Kolay gelsin.

    • #15393
      ibrahim
      Katılımcı

      KardeşŸim sana çok teşŸekkür ederim. Bana biraz daha yardımcı olursan çok sevinirim. Ben biraz daha detaya ineyim. ǖncelikle Bu mustangin asaleti motoro ve sesi beni bitiriyo. Seninde dediğin gibi muaayyer bi araba yapıp binmek değil amacım. Canavar gibi olsun istiyorum. Gücüyle hızlanmasıyla. Tabi bu işŸ 1 ayda olucak işŸ değil yaklaşŸık 2 senede bu işŸi bitirmeyi planlıyorum. Bulduğum aracın motoru yok sadece kasa yani herşŸey sıfırdan yapmam bulmam gerekiyor yaklaşŸık maliyeti ne kadar oldu benim 2 sene içersinde ayırmayı planladığım 40 bin ytl civarı. ǖncelikle aracın iç kısmı önemli değil kasa düzgün ve sağlam olsun. Ve orjinal motoru olsun diğerleri ertelenebilr diye düşŸünüyorum. GörüşŸlerini bekliyorum

    • #15371
      Anonim
      Ziyaretçi

      mustang2626 aramıza hoşŸgeldin.

      5.000YTL’ye buldugun Mustang üzerinde kaporta-boya-motor-yurur-amblem-aksesuar olmadigina eminim.

      Bundan yaklaşŸık 7 yıl önce bundan daha kacırılmayacak bir fırsat yakalamıstım. 1.000usd’ye 64 1/2 mustang cabrio vardı. Almak üzere iken sadece aksesuar ve amblem, ıvır zıvırın bile cok fazla tuttuğunu, cabrio tentesi, kaporta boya derken ipin ucunun rahatca kacabilecegini ogrendim ve bu ise girmedim…

      sonra cok kezler pisman olsam ve keske desemde sonumun iyi olmayacagı kesindi…

      Amerikanın ne olacagı konusunda kararlı olman cok dogru fakat ilk amerikanın herzaman chevrolet olması konusunda hep yorumlar iletiriz. Parca temini, fiyatı vs derken arabandan sogumadan kullanabilirsin. Mustang’lere bayılırım, evde maketimde var, sogutmakta istemem ama kolay is degil…

      kenarda dursun yavas yavas para harcayıp 2-3 yıllık bir proje dersen daha mantıklı olabilir bence…

      dusunduklerini yazarsan biraz daha acabiliriz konuyu…

    • #15394
      ibrahim
      Katılımcı

      ǖncelikle beni yavaşŸ yavaşŸ aydınlattığınız için çok teşŸekkür ederim. ılk etapta önce Chevrolet demişŸsiniz sanırım camoroyu tavsiye ediceksiniz ama Chevroleye hiç ilgim yok belki önce işŸe onunla başŸlamam daha doğru ama o aracı alırsam hiç uğraşŸasım gelmez. Gerçekten Mustanglara aşŸığım. Amacım 1 ayda araba olsun bitsin değil. 1 sene 2 sene yeterki olucağını bileyim. Ve bu aracı normal bi şŸekilde binip gezmek için değil. Araç hakikaten hakkını verecek Hızlanmasıyla son süratiyle, sesiyle. Ben diyorimki Gidip hazırına o kadar para vermek yerine. Kasası sağlam bi araç alayım. Kaportası boyası derken, Motorunu şŸanzımanını ayarlıyayım. daha sonrada diğer bütün aksesuarları yavaşŸ yavaşŸ toplıyayım. Bulabilsem keşŸke 69 olsun istiyorum ama malesef 2 sene içerisinde bu araç için düşŸündüğüm miktar 40 45 bin ytl civarı. Sanırım konuyu açmışŸ oldum.

    • #15372
      riko
      Katılımcı

      En azından arabanın kasası düzgün ve kabul edilebilir ölçüde pas çürüme varsa, uzun soluklu bir proje olarak düşŸünüyorsan,aracı koyabileceğin bir yer yeterli zaman ve para varsa, en önemlisi aşŸk varsa olur tabi

      Zaten aceleye getirilecek bir işŸ değil, mümkün olduğu kadar daha önce böyle bir restorasyon yapmışŸ kişŸilerle bilgi alışŸverişŸi yap,onların iyi kötü tecrübelerinden yararlanırsın, en azından deneme yanılma yöntemiyle yaşŸanmışŸ kötü tecrübeleri aza indirirsin.

      Kaporta ve boya işŸinde ucuza kaçma, çok iyi araşŸtır ve kesenin ağzını açıp işŸin hakkını verebilecek ustalara hakkını ver, üç kuruşŸ ucuz işŸçilik çok pahalıya patlar, heves meveste bırakmaz insanda ( başŸıma geldi daha önce)

      Mesela bu siteye üye Tolga isimli bir arkadaşŸ var, 65 i var onunda, ana sayfada görürsün zaten, bu topiği görürse bizden daha faydalı olur sana.

      Bu arada bende 69 a kafayı takmışŸ durumdayım, grande veya mach 1
      (tercihan mach 1)

    • #15373
      Angelus
      Katılımcı

      Buldugunuz araç BeşŸiktaşŸ yıldız otoparkında bir süre yatan kırmızı mustang mi? Eger aracı almayı düşŸünüyorsanız işŸi bilenlerle aracı degerlendirmeniz şŸart. ıstanbulda merkezde iseniz aracı degerlendirmenizde yardımcı olabilirim veya yardımcı olacak arkadaşŸlara yönlendirebilirim.

    • #15374
      Anonim
      Ziyaretçi

      mustang2626 yazan:

      Quote:
      ǖncelikle beni yavaşŸ yavaşŸ aydınlattığınız için çok teşŸekkür ederim. ılk etapta önce Chevrolet demişŸsiniz sanırım camoroyu tavsiye ediceksiniz ama Chevroleye hiç ilgim yok belki önce işŸe onunla başŸlamam daha doğru ama o aracı alırsam hiç uğraşŸasım gelmez. Gerçekten Mustanglara aşŸığım. Amacım 1 ayda araba olsun bitsin değil. 1 sene 2 sene yeterki olucağını bileyim. Ve bu aracı normal bi şŸekilde binip gezmek için değil. Araç hakikaten hakkını verecek Hızlanmasıyla son süratiyle, sesiyle. Ben diyorimki Gidip hazırına o kadar para vermek yerine. Kasası sağlam bi araç alayım. Kaportası boyası derken, Motorunu şŸanzımanını ayarlıyayım. daha sonrada diğer bütün aksesuarları yavaşŸ yavaşŸ toplıyayım. Bulabilsem keşŸke 69 olsun istiyorum ama malesef 2 sene içerisinde bu araç için düşŸündüğüm miktar 40 45 bin ytl civarı. Sanırım konuyu açmışŸ oldum.

      mustang2626 40-45.000 ytl 35.000 usd civarı eder, ben chevrolet derken kısıtlı butce ile mustang’i toplayamassın bari chevrolet secte hayal kırıklıgı olmasın diye dusunuyordum…

      eger mustang konusunda is bu kadar ciddi ise sorun yok, butce de guzel… yapılmasında hic sorun yok… ben bu durumda biraz daha duzgun birsey aramanı oneririm… (biraz aradım ama internette duzgun bisi bulamadım )

    • #15375
      skyce
      Katılımcı

      Selamlar…

      Mustang2626, şŸu ana kadar sana söylenenlerin amacı vereceğin kararda sana yardımcı olmak içindir..YaşŸanan tecrübeler üzerine söylenenlerdir..

      Bende zamanında bana söylenenleri aynen aktarıyorum sana..

      Elbette araba restorasyonu ile ilgili tecrüben nedir bilmiyoruz, hatta almak istediğin mustang’in resimlerini ve de ne durumda olduğunu da bilmiyoruz..

      Ama herkes gibi benimde söyleyeceğim araba restore etmenin bırak acemileri, bu işŸlerin içerisinde olan kişŸiler tarafından bile oldukça yıpratıcı olduğu…

      Sanayi çilesi çekeceksin…Bu ne demektir bilmiyorum, biliyormusun ama insanda kalıcı hasar bırakır, ne akli ne fiziki dengene tekrar kavuşŸamayabilirsin…

      Bu işŸe ayırmayı düşŸündüğün para süper bir rakam.. Ama sanayide sadece para geçmez.. Ustalara işŸ yaptırmak başŸka bir meziyettir.. Paranla rezil olmak derler ona.. Bir süre sonra ustayı gördüğünde (çok sevsende farketmez!) öcü görmüşŸe dönersin…

      Yani şŸunu söylemek istiyorum sana, bu parayla ya şŸimdi ya da 2,3 yıl biriktirerek istediğin gibi restore edilmişŸ bir mustang sahibi de olabilirsin..
      Hemde bu kadar acı, stres çekmeden…

      Haa bu söylediklerim yine işŸin kötü tarafları…
      Ben genelde olasılıkların en olumsuzundan başŸlarım işŸe..Ki sonra başŸıma gelirse üzerinde düşŸünmüşŸ olurum zamanında..

      Bir de tam tersini düşŸünebilirsin…

      BirşŸeyi kendinin başŸarma zevki hayatta hiçbir şŸeye benzemez..
      Herbir ayrıntısına kadar elini sürdüğün bir araba yapmak inanılmaz bir duygudur..
      Hele hele arabayı orginal haline getirmekse amacın o zaman işŸ daha heyecan kazanır..
      Hayatında daha önemli bir ikinci işŸ kalmaz o dönemde..
      Hele hele en sonunda başŸarmışŸsan o zaman kendini aşŸmışŸ insan ilan edersin…

      Hadi bakalım 2 tane uç nokta sana, seç beğen…
      Kolay gelsin..

    • #15395
      ibrahim
      Katılımcı

      ǖncelikle hepinize teker teker teşŸekkür ediyorum. Bu kadar insanın benimle ilgilenmesi gerçekten beni çok duygulandırdı. Konuyu dahada açmak istiyorum. Ben EskişŸehirde ikamet ediyorum. YaşŸım 18 Ehliyetimi bugün aldım. Yeni ordan geliyorum. 7 yaşŸımdan beri araba tepesindeyim bu işŸ bende hastalık haline geldi. ǖzellikle Mustang dememin sebebi. Bu yeni ince sesli küçücük motorlu araçlardan çok fazla sıkılmam. Babamın işŸi nedeniyle binmediğim görmediğim araba kalmadı. Şu anda bile 407, 307, Focus, Connect ve Doblo sahibiyken ılla Mustang diyorum. 1 kaç tane sorum olucak. Mustangtan hiç anlamıyorum. Ama arabaya aşŸığım. Bu araçta orjinal motor nedir? Ven W8 Cobra diye biliyorum ama Bu araç konusunda beni aydınlatırsanız minnettar kalıcam. Bide 67 Shelby daha çok hoşŸuma gitti. 65 67 69 arasındaki farklar nelerdir. Bu işŸten hiç korkmuyorum. Yeterki o Mustang a binebileyim. Yeterki 1 Efsane daha geri dönsün. Adli, Fizikimi illa bişŸey bozacaksa Mustang yüzünden bozulsun. Zaten Bozan çok. Şimdi anladığım kadarıylla Bana iskeleti lazım sağlam bir Kasa öyle değilmi? Bide bunun Motoru kaç paradır orjinal bir W8 daha sonra diğerlerini konuşŸuruz diye düşŸündüm. Şimdiden cevaplarınız için TeşŸekkür ederim.

    • #15396
      ibrahim
      Katılımcı

      Ya bide ben nette düzgün bir araç bulamadım. Varda çok para diyorlar. Umarım arabayı bulmak beni uğraşŸtırmaz.

      http://www.sahibinden.com/1965_ford_mustang_hurda_belgeliWQQaXQQ7668039WQQpXQQdisplayitem

      Bu araç adam olurmu ?

    • #15377
      Angelus
      Katılımcı

      Unut sen bunu.. hiç görmemişŸ gibi hayatına devam et.

    • #15397
      riko
      Katılımcı

      mustang2626 yazan:

      Quote:
      Bu araçta orjinal motor nedir? Ven W8 Cobra diye biliyorum ama Bu araç konusunda beni aydınlatırsanız minnettar kalıcam. Bide 67 Shelby daha çok hoşŸuma gitti.

      Dostum daha önceki mesajımdada yazmışŸtım, 64 1/2 lerde 171 cu.in 6 silindir ve 260 cu.in V8 Falcon motoru kullanılmışŸ, 65 te ise 200 cu.in 6 silindir ve 289 cu.in V8 motor kullanılmışŸ.

      Cobra dediğin motor 428 cu.in dir ve ilk kez 69 Mach 1 de 428 cobrajet olarak kullanılmışŸtır.
      Mach 1 de standart motor 351 cu.in 2 barell karbüratörlü 250 hp V8 dir, opsiyonel olarakta 428 cu.in 4 barell karbüratörlü ve 335 hp gücünde cobrajet ram air V8 kullanılmışŸtır. (umarım yanlışŸ bilgiler vermiyorumdur, öyle ise arkadaşŸlar düzeltir zaten)

      67 shelby’i falan unut derim ben, o bir hayal kahramanı :cheer:

    • #15398
      skyce
      Katılımcı

      Hakan’ın bu yorumlarda beni öldürüyo zuhahahaaaa

    • #15378
      Anonim
      Ziyaretçi

      angelus, skyce, riko size de dejavu oluyormu???

    • #15376
      Anonim
      Ziyaretçi

      mustang2626,

      hurdaya cıkarılmıs bir aracla ne yapmayı planlıyorsun? onun sadece kupası kullanılır ama gordugum kadarı ile kupası da guzel degil…

      biri hurdaya cıkarmıs, yazık etmis o olmus…

      buldum dedigin mustang’de ait bilgi verirsen yorum yapalım…

      cok kotu durumda bulup restorasyon yapmayı dusunme, yapamazsın, yapabilirsen bile yapılabilecegi rakamın 3-4 katına cıkartırsın… restorasyın, modifiye gibi isler birtur tecrube ister… sırası planlaması cok onemlidir… sonucta ne elde etmek istedigin cok onemlidir… biraz teknik bilmek, mekanik bilmek onemlidir, cok ise yarar… usta sana sunu yaparım dediginde ya biraz anlayıp yorum yaparsın, ya da gozun kapalı guvenecegin bir ustaya bırakırsın…

      butcem dedigin paraya gore baktıgın araba cok kotu… bakman gereken ozelligi olan ve orta seviyede restorayona ihtiyacı olan bir araba olmalıdır… mesela kaporta boya, aksesuar vs ihtiyacı olan ya da motoru gucsuz ve eski olup kupası duzgun bir mustang olabilir…ama sen herseyi kotu bulursan isin altından emin ol kalkamassın…

      birde bu sekilde arama yap derim…

    • #15399
      skyce
      Katılımcı

      olmazmı hehehe

    • #15400
      riko
      Katılımcı

      Piyu yazan:

      Quote:
      angelus, skyce, riko size de dejavu oluyormu???

      Yes sir

    • #15401
      ibrahim
      Katılımcı

      Ya arkadaşŸlar,, ılk başŸlarda herşŸey çok güzel iyiydi. Fakat arkadaşŸla, sen görmemişŸ gibi davran hayatına devam et falan yazmaya başŸlamışŸlar. Güzel abilerim hepinizden yaşŸça küçüğüm belki hepinizden tecrübesizim. Araba yapmaktan motorunu indirip bindirmekten anlamam. Ama ıyi sürerim. Bütçe önemli değil, gönül koyduk bikere rüyalarıma giriyo artık anlatabiliyomuyum? Bu arabaya eninde sonunda binecem. Ama lütfen beni ezmeyin. Soruyorum size böle olurmu şŸöyle olurmu diye dalga geçercesine cevaplar veriyosunuz. Bu işŸ nasıl olur. Bi araç daha buldum Araç düzgün 21 bin dolar istiyor sahibi almayı düşŸünüyorum. Amacım klasik bir Mustang sahibi olup binmek değil. Gücünü hissetmek, Sesini duymak istiyorum. Bu aracı yaptıktan sonra ezemiyeceğim araç olmamalı. Olurmu olmazmı ? Net cevaplar verin Lütfen… Bütçe, Usta sorun değil. Sadece Efsane geri dönermi dönmezmi???

      http://www.sahibinden.com/1965_model_289_v8_motor_mustangWQQaXQQ4897529WQQpXQQdisplayitem

      Bulduğum araç burda buyrun bakın bekliyorum yorumlarınızı.

    • #15402
      ibrahim
      Katılımcı

      Ya arkadaşŸlar,, ılk başŸlarda herşŸey çok güzel iyiydi. Fakat arkadaşŸla, sen görmemişŸ gibi davran hayatına devam et falan yazmaya başŸlamışŸlar. Güzel abilerim hepinizden yaşŸça küçüğüm belki hepinizden tecrübesizim. Araba yapmaktan motorunu indirip bindirmekten anlamam. Ama ıyi sürerim. Bütçe önemli değil, gönül koyduk bikere rüyalarıma giriyo artık anlatabiliyomuyum? Bu arabaya eninde sonunda binecem. Ama lütfen beni ezmeyin. Soruyorum size böle olurmu şŸöyle olurmu diye dalga geçercesine cevaplar veriyosunuz. Bu işŸ nasıl olur. Bi araç daha buldum Araç düzgün 21 bin dolar istiyor sahibi almayı düşŸünüyorum. Amacım klasik bir Mustang sahibi olup binmek değil. Gücünü hissetmek, Sesini duymak istiyorum. Bu aracı yaptıktan sonra ezemiyeceğim araç olmamalı. Olurmu olmazmı ? Net cevaplar verin Lütfen… Bütçe, Usta sorun değil. Sadece Efsane geri dönermi dönmezmi???

    • #15379
      riko
      Katılımcı

      Dostum, angelus sana o link verdiğin ilandaki araba için görmemişŸ gibi davran demişŸtir, bence haklıda, çünkü o arabadan efsane geri dönmez, çok şŸey gider ama geri dönmesi zor.

      Ama madem bütçe, usta, zaman önemli değil diyorsun, gönülde koydun madem, efsane bi şŸekilde illaki döner merak etme. Yeterki aceleci davranıp yanlışŸ bir başŸlangıç yapma, Amerikan aşŸkı kabusa dönmesin

    • #15405
      ibrahim
      Katılımcı

      Harbiden teşŸekkür ederim. Gerçekten rahatlatıcı oldu. Verdiğim linkteki araca baktınmı?

    • #15403
      ibrahim
      Katılımcı
    • #15404
      ibrahim
      Katılımcı
    • #15380
      riko
      Katılımcı

      Şimdi baktım, bence hurdaya göre çok daha mantıklı, çünkü hurdayı alıp bu arabanın fiyatı kadar parayı ona harcayıp bu hale getirmeye çalışŸmaktansa, üzerine bir sürü koşŸturma, sinir harbi, bir sürü zaman harcamaktansa, ben olsam parayı buna veririm, direk biner giderim, ama yinede almadan önce anlayan birinin iyi not vermesi gerek tabiki, resimden gördüğümüz kadarıyla konuşŸuyoruz.
      (ıki araba arasındaki tercih açısından fikrimi söylüyorum, başŸka alternatiflerde aranabilir tabi)

      Yalnız cobra olayını anlamadım, bu araba cobra olarak geçmez.

    • #15406
      ibrahim
      Katılımcı

      Şu arabayı alıp yapıp bi binebilsem başŸka bişŸey istemiyorum wallahi billahi bam başŸka bişŸey bu ya.

    • #15407
      skyce
      Katılımcı

      Vayyy be Riko, olsa keşŸke…
      Tam destek, hep destek…

    • #15381
      Angelus
      Katılımcı

      Bizim garajda güzel bi Mustang vardı Amerikadan işŸal . ArkadaşŸ satıyordu istersen bir konuşŸup sana haber vereyim

    • #15382
      Angelus
      Katılımcı

    • #15408
      ibrahim
      Katılımcı

      LJok sevinirim hocam araçlar ilgili daha detaylı bilgiler verirsen daha bi sevinicem.

    • #15383
      Tümer ARCAN
      Katılımcı

      Güzel kardeşŸim. ArkadaşŸımız sana görmemişŸ gibi devam et derken, dalga geçmemişŸ..Doğruyu sölemişŸ. Belki sana öle gelmişŸ olabilir ama eğer o arabayla(arabalığı kalmamışŸ) uğraşŸsaydın sanan neden böle sölendiğini anlardın.Biz burada yardım almak ve yardım etmek için toplanıyoruz. Sana al yaparsın desek hayatının kötülüğü olurdu.. Ha illa ki kendin uğraşŸmak istiyosan. restorasyon isteyen daha diri adam olmaya müsait yürür durumdaki bi arabaya bak derim.. 40.000 ayıracağına buna 30.000 o araca ayır. daha iyi bi mustang e sahip olursun.

    • #15384
      Anonim
      Ziyaretçi

      Hakan, cok guzel duruyor maasallah….

    • #15368
      Anonim
      Ziyaretçi

      mustang2626,

      verdigin adresteki amerikan guzel ama cobra olayı kafa karıstırıyor… cobra denilen shelby cobra’dır…sanırım o da 67-68-69 oluyor…

    • #15409
      Angelus
      Katılımcı

      mustang2626 yazan:

      Quote:
      LJok sevinirim hocam araçlar ilgili daha detaylı bilgiler verirsen daha bi sevinicem.

      Araç bildigim kadarı ile 64.5 veya 65 o konuda bir kafa karışŸıklıgı var. 2004 yılında Amerikadan işŸal oldugunu söylediler. Sahibi ile kontaga geçebilirsem daha detaylı bilgi verebilirim. Kendisine hala ulaşŸamadık ona göre gelip bakar karar verirsin.

    • #15385
      Tümer ARCAN
      Katılımcı

      Ben de bişŸi sorcem… 64.5 ile 65 arasında ne fark var acaba?

    • #15410
      Angelus
      Katılımcı

      amerikandelisi yazan:

      Quote:
      Ben de bişŸi sorcem… 64.5 ile 65 arasında ne fark var acaba?

      Bende merak ettim baktım.

      http://www.svs.com/zim/mustang/64faq.html

      bunlarmışŸ.

    • #15411
      riko
      Katılımcı

      amerikandelisi yazan:

      Quote:
      Ben de bişŸi sorcem… 64.5 ile 65 arasında ne fark var acaba?

      1. sayfada da yazmışŸtım gerçi, sadece motorla ilgili şŸunları biliyorum.
      64.5 ta 6 silindir olarak 170 cu.in, V8 olarakta 260 cu.in motor kullanılmışŸ.(289 ise opsiyonel olarak kullanılmışŸ)

      65 te, 6 silindir olarak 200 cu in, V8 olarakta 289 cu.in kullanılmışŸ, 260 sadece 64.5 larda var.

    • #15386
      Lowrider
      Katılımcı

      ǖncelikle hurda belgeli araçları ne yaparsan yap tekrar trafiğe sokamazsın. eğer ilanda hurda belgeli diyorsa sadece yedek parça olarak düşŸünecek o arabayı. toplama kısmını unut, tabi eğer evine dekor yapmak istemiyorsan.

      daha sonra da abartı modifiyeler yapamayacaksan. sokakta gazlamak için bir araba yapmak istiyorsan. sıfırdan toplama olayına hiç girmiceksin. ona girdin mi elindeki butun o 35000doları harcarsın sonra orta halli bi araban olur. yaşŸın daha genç 18 demişŸsin. şŸimdi çok heycanlısındır devamlıo yanlışŸ kararler verirsin . sanayideki bi ustaya abi benim 35000 dolarım var mükemmel bi mustang istiyorum dedin mi bi senede o 35000 doalrını yerler araban halen soyulmuşŸ vaziyette orda durur .

      senin istediğin güzel motorlu hızlı giden bir mustang anladığım kadarı ile. yapısı gereği mustangler çok fazla gazlamaya musait araçlar değildir. bunun için A-body tabir edilen chevroletlerden yapasn daha iyiydi bence ama neyse. madem mustang seviyorsun önemli olan hangi arabayı kullanırken zevk aldığındır zaten.

      baktığın ilanlardaki araçların %90 ı ile youtube da izlediğin araçların sesini hızını yakalayamayazsın. bunu aklından cıkarma. hızlı gitmek ve ses cıkarmak için 351 cui motor ve üstüne bakıcaksın. 289 lar 302 ile boşŸuna kürek çekersin. YapılmışŸ güzel örnekleri var aslında ama nereye kadar. 300hp den sonra 301 yapmak için 5000dolar daha para harcarsın.

      bir aracın hızlı olması için gerekli şŸeyler motor şŸanzıman ve differansiyelidir. bunları orjinal bırakırsan 0-100ü 9-15 saniye arası bi aracın olur. o yüzden sen kaporta tamiri istemeyen boyası düzgün içi temiz bi mustang alıcaksın. 15000-20000 dolar arasına. 2000ytl ye falan tekrar boyatırsın bide pasta cila atarsın mis gibi olur o araba .

      daha sonra bütçene göre bu tip bir motor alıcaksın. en alttaki yada ortadaki motor sokak için çok uygun.

      http://store.summitracing.com/partdetail.asp?part=WRL%2D102075&autoview=sku

      http://store.summitracing.com/partdetail.asp?part=FMS%2DM%2D6007D392RT&autoview=sku

      http://store.summitracing.com/partdetail.asp?part=MLL%2DBP3472CTC&autoview=sku

      ford şŸanzımanlar hakkında bilgim yok ama bu motora uygun birde kısa oranlı 4 ileri 5 ileri şŸanzıman koyucaksın. sonrada kilitli diferansiyel alıp 3.50 4.11
      arası son dişŸli koyucaksın. 2000-3000$ şŸanzıman 7000$ motor 2500 falanda diğer kısımlar tutar differansiyel için ve fren için.
      13000$ a 0-100ü 5 saniyenin altında bir aracın olur. bu fiyatlar tabi amerika için, onu 1.8 ile çarp türkiye fiyatı için.

      birde senin etrafında şŸimdi arabam 500 beygir 600 beygir diye dolanan admlar çoktur. onların gazına gelme . 500 beygir diyipde dynoda 200 beygir bile çıkmayan çok adam gördük.bunlara sanayi beygiri denir. motorun 1 beygiri onların 3.14 beygirine denktir
      yere 250-300hp veriyorsan senin araban güçlüdür. sokak için yeterlidir. bunu da aklından çıkarma.

    • #15422
      Lowrider
      Katılımcı

      tabi bunlar sadece drag için. birde viraja giren bir araç halien getirmek istiyosan bi okadar daha harcıycaksın. Focus kullanır gibi bu araçla viraja girersen karşŸı şŸeritten devam edersin yola.

    • #15387
      skyce
      Katılımcı

      eee, her öneri iyi güzel de, 18 yaşŸındasın, altında mustang, 300hp ve üzeri de oldu…Sokaklara da çıktı bi güzel…Gürleye gürleye de yollardasın artık…

      Aklına kim mukayyet olacak acaba bu arkadaşŸımızın, sorarım size?

      Bu kısım bizi ilgilendirmez mi yoksa?

    • #15423
      Lowrider
      Katılımcı

      O kısım bu yaşŸa kadar gelen aile terbiyesiyle ve yetişŸtirilmeyle oluşŸmuşŸtur inşŸallah.
      ama 18 yaşŸındayken tüm erkekler kendisini Colin mcrae zanneder. (yaşŸımız ortaya cıktı böylece ) ne yaparsan yap bir iki sene bu şŸekilde gidiyor ya sıkılıp büyümeye başŸlıyorsun yada bir iki kaza atlatıp akıllanıyorsun. malesef başŸka türlü olmuyor.

    • #15388
      skyce
      Katılımcı

      Valla keşŸke bahsettiğin kadar şŸanslı olsa herkes bu yaşŸlarda da, 18 yaşŸında kendini hiç böyle bir güce sahipken düşŸünebiliyor musun?
      Colin Mcrea dedin de,(yaşŸımız çıksın boşŸveeer;) ) yani yarışŸmadığın pist kalmasın, dünya şŸampiyonu ol, ölümle burun buruna bir meslek seç…
      Git arka bahçene helikopterle düşŸ, öl…
      Ne denir şŸimdi buna…

    • #15424
      riko
      Katılımcı

      skyce yazan:

      Quote:
      Valla keşŸke bahsettiğin kadar şŸanslı olsa herkes bu yaşŸlarda da, 18 yaşŸında kendini hiç böyle bir güce sahipken düşŸünebiliyor musun?
      Colin Mcrea dedin de,(yaşŸımız çıksın boşŸveeer;) ) yani yarışŸmadığın pist kalmasın, dünya şŸampiyonu ol, ölümle burun buruna bir meslek seç…
      Git arka bahçene helikopterle düşŸ, öl…
      Ne denir şŸimdi buna…

      Skyce sorma yaa, rahmetli Renç Koçibey’de böyle talihsiz bir olayda öldü ya

      Adam ne zor koşŸullarda, ne imkansızlıklarla motor sporlarına varını yoğunu, hayatını koydu, yıllarca ne badireler atlattı, sonra gitti hazırladığı bir arabayı denerken Mahmut Şevket paşŸa köyü yolunda gece yarısı viraj çıkışŸına park etmişŸ bir kamyonun altına girdi ve öldü.

      Benim için tam bir ekoldü, her yaptığını her söylediğini sürekli takip ederdim.
      Birgün bir röportajını okumuşŸtum, "hayatımda unutamadığım iki etap vardır, Antalya Alara etabı ve Bolu Seben etabı, o yüzden kızlarımın birinin adını Alara, diğerininkini Seben koydum" demişŸti.

      O gün ileride evlenirsem ve kızım olursa adını Alara koyucam diye karar almışŸtım, ve Alara isimli bir kızım var :cheer:

      Allah tekrar rahmet eylesin, topiği amacından saptırdık biraz ama, PaşŸayı da anmışŸ olduk

    • #15389
      skyce
      Katılımcı

      Evet Riko, çok iyi hatırlıyorum bu olayı da..
      Dediğin gibi tam bir ekoldü Renç Koçibey’de..
      YanlışŸ hatırlamıyorsam Alara daha sonraları babasının anısına yarışŸmışŸtı değil mi?
      LJok anlamlı birşŸey yapmışŸsın sende, Alara’ya iyi bak:)

      Mustang2626 kusurumuza bakma, elimde olmadan konu dışŸına çıktım bende…
      Hep Lowrider’ın yüzünden olduB)

    • #15425
      Lowrider
      Katılımcı

      Yönetici olarak yapmam gerekeni yaptım sadece
      (mevkimi kullanarak paçayı kurtardım)

    • #15390
      Anonim
      Ziyaretçi

      özgür, sanayi beygiri’ni pi sayısı ile eşŸitlemen süperdi

      ama bu oran ustaya göre değişŸir, mesela motor ustasında sanayi beygiri 2,4 iken egsozcuda 4,6’ya çıkabilir :laugh:

    • #15391
      hakan özkan
      Katılımcı

      selam kardeşŸim ben ankaradan hakan. şŸaşŸmaz oto sanayide american oto servisimiz vardır. her konuda yardımcı olabiliriz. 0312 2782460 0555 5250964

    • #15392
      ibrahim
      Katılımcı

      Herkese çok teşŸekkür ederim. Tam anlamıyla aydınlandım. Gerçekten okurken zevk aldım. Tekrar teşŸekkürler.

    • #15412
      Tümer ARCAN
      Katılımcı

      Angelus yazan:

      Quote:
      amerikandelisi yazan:
      Quote:
      Ben de bişŸi sorcem… 64.5 ile 65 arasında ne fark var acaba?

      Bende merak ettim baktım.

      http://www.svs.com/zim/mustang/64faq.html

      bunlarmışŸ.

      Hmm yeni bi_iler daha örenmi_ olduk..

      Te_ekkür ederim rico ve angelous;)

49 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.
Exit mobile version