Ana Sayfa Forumlar Teknik Yeni Başlayanlar 61 Ford Kamyonet İle Yeni Geldim Aranıza

10 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Yazar
    Yazılar
    • #1285
      Onur
      Katılımcı

      Selam Arkadaşlar

      İskenderun’da 61 Model bir Mercury PickUp vardı belki sahibinden de fln görmüşsünüzdür. Aracı yeni aldım henüz iskenderun’da istanbul’a getirmeyi düşünüyorum önümüzdeki ay. Tadilatına da başlamaya hemen başlamaya niyetim var. Elimden bir çok kısmı geliyor, gelmeyen kısımlarında da destekler alacağım.

      Aracın motoru ne, bg-i ne, 4×4 mü, ne dir bilmiyorum. Manualine ulaşmak çok değerli olacak sanırım. Bilgisi olanlar paylaşırsa çok sevinirim.

    • #16845
      Onur
      Katılımcı

      Bu da aracımı yapmak istediğime yakın olan hali.

    • #16851
      Mustafa YÜKSEL
      Katılımcı

      aramıza hoşgeldin

      gördüğüm kadarıyla 4×4 değil, bunu gözle teyit etmen mümkün , ön dingile şanzumandan bir şaft geliyosa yada dingilde ayna dişlisinden dolayı armuta benzeyen bir bölüm varsa (şaft sökülmüşte olabilir) arazilidir.. beygiride 100 civarıdır ama çok dert edilecek birşey değil…

      hayırlı uğurlu olsun

    • #16846
      piyu
      Anahtar yönetici

    • #16847
      piyu
      Anahtar yönetici

      bunları bulabildim ama baska birseylerde kesin bulabilirim… bakıyorum…

      bu arada aramıza hosgeldin…

    • #16852
      Onur
      Katılımcı

      bunlar dahi çok yardımcı oldu çok teşekkür ederim. 6 silindir 223cu oldugunu en azından olması gerektiğini öğrendim .

      işim zor duruyor mu ? deneyimli gözler ayvayı yemişsin gözüyle mi bakıyor.

    • #16848
      piyu
      Anahtar yönetici

      bu tip işler hiçbir zaman kolay olmadı ama sana biraz fikir verebileceğini düşündüğüm notlarım var.

      Bir amerikan restore ederken en zor konu, orjinal mi yoksa custom mı toplanacağıdır.

      Orjinallik farklı bir güzellik olmakla birlikte custom da farklı bir güzelliğe sahiptir. Zevkler renkler tartısılmaz gibi….

      Orjinal toplamak istersen orjinal parca bulmak ve mumkunse ucuza bulmak gibi bir durumun var. Turkiye’den sıfır ya da 2. el (çıkma) ya da Amerika’dan sıfır ya da 2. el bulabilirsin. Turkiye’den buldugun parcaların fiyatlarını Amerika fiyatları ile kontrol etmen yararınadır.

      Custom’da ise parcaları farklı bir araçtan uydurabilirsin. Mesela ucuz bir hız-devir-yag-aku gosterge seti alırsın, kabiliyetli bir usta deriden dashboard yapar, ortasına bunları oturtursun. Goruntu benzersiz olabilir.

      Araç diri duruyor, ana çizgileri bozulmamış gibi duruyor. Ön çamurluktaki kavis, önden arkaya giden çizgi düzgün duruyor.

      Mekanik aksam nasıl temin edilir bilemiyorum ama 4 çeker değil ise muhtemelen en düşük maliyet ile toplanabilecek araba gibi duruyor.

    • #16853
      Onur
      Katılımcı

      Ben reklamcıyım aldığım hiç birşeyi orjinal haliyle kullanamadım hep bir yere elim değmiştir. Kendi elim kabiliyetlidir biraz ona güveniyorum.

      Custom toplamayı düşünüyorum, Türkiye’de çok bulunan bir Ford’u baz almak niyetindeyim, fren kitini olduğu gibi onunla değiştirmek, motor yardımcı parçalarını onlarla değiştirmek mantıklı geliyor.

      6 silindir 233 motorun yetip yetmeyeceği konusunda kararsızım, az yakması ve sesini hissettirmesi çok güzel olacaktır diye düşünsemde custom bir arabanın gitmemesi de hoş olmaz gibi geliyor.

      Kaportaya başlarken şasiyi, kabuktan ayırıp temizleme gibi detaylı işlemlere girmeli mi?

      Motoru kullanacaksam söküp dışarı alıp komple temizlenmesi, rektifiyesi, boyası, kromajı fln herşeyiyle mi girmeli.

      Döşeme ve elektiriği kendim yapacağım zaten.

      En büyük srounum kaporta duruyor açıkçası.

    • #16849
      piyu
      Anahtar yönetici

      Tabiki komple sokup toplamak en iyisi ama kolay iş degil, aracın yıpranma durumuna göre bazı parcaların degismesi işi cıkacak.

      Ek olarak yıpranan parçalar tek başlarına yıpranmazlar, bağlı oldukları diğer parçaları da etkilemişlerdir. Şaseye kadar soyduktan sonra altından kalkamayacağın bir işte çıkabilir.

      Diğer yandan bütçede önemli tabiki.

      zor karar….

      Bence arabayı lifte aldırıp alt yıkama yaptırırsan gözle bazı tespitler yapabilirsin. Adana arabaları nem çok olmadığından aşırı yıpranmazlar, umarım bu da öyledir.

      Kaporta bölümüne girmen zaten şart ama gösterişde tamamen orada…. motor kaputunun ici komple krom olmus, içeride 10.000 usd’lik müzik tesisatı vs vs yerine enfes bir boya, herşeyi alıp götürür….

      Eğer bütçe sınırın olmasa bu araç yerine başka birşey alırdın. Herkeste bütçe sınırı olduğundan senin dış mı iç mi kararı vermen lazım.

      Bence şuanda yapman gereken, üzerindeki motor+mekaniği çalışır hale getirmek yağ, benzin, hidrolik vs kaçakları çözmek. Kaportayı ve çürükleri temizleyip güzel bir boya atmak.

      Sonrasında motor+şanzıman, yürür aksam, aracın içi diye devam edersin.

      Sakın aynı anda hem motor hem kaporta revizyonu yapmayı deneme, sonuç hep fiyaskodur…

      Ukalalık ediyor gibi gelmiyorum değil mi? :laugh:

    • #16854
      Onur
      Katılımcı

      hayır ukalalık etmekle alakası yok, mantıkta çözülen şeyler pratikte uymayabiliyor, mesela ben mekanik ve kaporta aynı anda çıkmasını düşünüyordum ama yanılıyormusum.

      Aklıma yenı gelen fikirlerden birtanesi de, araba iskenderun’da acaba kaporta işine orada mı girilse, malum istanbul ustalarının zamanı kıymetlı ve sallamasyoncular bır cogu.

      Dediğin doğru sok kumla fln yapınca yerıne takamayacagın cok parca cıkacak, cok sey degısecek ama arac su halıyle bıle yurur ve calısır durumda. belkı cok detaylandırmadan zamanla halletmek lazım.

      Bütce meselesi ise malum herkes de olduğu gibi işin ucu acık değil ve çok da geniş değil…

      Bir daha ki yaza yetiştirmek niyetindeyim.

    • #16850
      piyu
      Anahtar yönetici

      işin doğrusu genelde sistem şu şekilde çalışıyor

      ustaya arabayı veriyorsun, kaca olur diyorsun, sunu yaparım bunu yaparım anlatıyor, 2.000 TL diyor sende düşünüp plan yapıyor ve OK diyorsun.

      Sonra usta işe başlıyor ve 2-3 gün sonra ilk telefon geliyor, işe başladık yapıyorduk ama göremeyeceğimiz bir yerde bir parçada sorun yaşadık, ne yapalım değiştirelim mi? diyor ve bütçe 2.100 oluyor….

      bu 4-5 problemde daha çıktığında 3.000 tl olmuş oluyor.

      Senin iç döşeme için ayırdığın 1.000 gitmiş oluyor

      Eğer çalışıyorsa benim önerim çürük temizleme + kaporta + boya, hemen arkasında motorun verimli çalışması (yağı-suyu-bujisi-kablosu) böylece min. para ile büyük değişiklik elde edersin.

      Bu süreçte araca değer katmayacak, kimse tarafından görünmeyecek, satarken aracın değerine kuruş katmayacak ama ek masraf çıkartacak marş dinamosu, akü, radyator gibi maliyetler çıkacaktır.

      Böylece kontrollü gitmiş olursun, hemde zaman içinde plan değiştirme şansın olur.

      Şimdi güzel bir motor koyayım desen diğer parçalar yetersiz kalacak, onları değiştireyim desen şase kaldırmayacak vs vs diye saçma bir döngüye gireceksin.

      Bunların tamamı benim tecrübelerim değil tabiki, deneyip sonuca ulaşamayanları çok gördük, parayı boca edip elinde yedek parça kalanları gördük, ustaların elinde yitip giden çok amerikancı gördük…

      İskenderun’da bağlantıların, tanıdıkların var ise bence doğru yer ve doğru zaman. İşi kabiliyetli ve kafası çalışan bir usta her türlü çözer, sakın amerikan zor filan diye düşünme…

10 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.
Exit mobile version