15 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Yazar
    Yazılar
    • #410
      gtagucu
      Katılımcı

      Merhaba arkadaşŸlar ;

      Dün arabamı motor kulaklarını değişŸtirmek ve şŸanzıman soğutucusu ekletmek için servise bıraktım. Bugün gittim arabayı orada denettirdim herşŸey tamamdı düzgün çalışŸıyordu falan tam serviste işŸimi bitirdim arabayı alıp çıkacam araba marşŸ almadı. 1-2 kere denedikten sonra çalışŸtı fakat bu seferde arabayı vitese takınca motor durmaya başŸladı. Bir kaç kere denedik sonra bir ara düzgün çalışŸtı vitese takınca durmadı. Servisin etrafında ustayla 1 tur arttık sonra servise dönünce tekrar denedik aynı olay oldu vitese takınca motor duruyor, bayağı deneme yaptık ama bir türlü düzgün çalışŸmadı. Arabayı mecburen orada bıraktım yarın tekrar bakacaklar sorunu onlarda bulamadı 😥

      Daha önce hiç böyle olmamışŸtı, hep düzgün çalışŸıyordu nedense şŸimdi arıza yaptı.

      Acaba sorunum ne olabilir, fikri olan varmı?

      Not : Arabamın bütün bakımları tam (bütün filtreler,bujiler vs. yakın zamanda değişŸti)

      TeşŸekkürler

    • #6786
      illetyus
      Katılımcı

      Gercekten ilginc…… 😯

      Sanirim araba otomatik sanziman,
      Peki vitese takmadan once calismasi normalmi…?

    • #6787
      gtagucu
      Katılımcı

      Evet otomatik şŸanzıman. Vitese takmadan önce düzgün çalışŸıyor, yabancı forumlarda araşŸtırdım avans ayarı çok rotarlıysa ondan yapıyor olabilir demişŸlerdi. Motor kulaklarını değişŸtirdikten sonra motor çok sarsıntısız çalışŸmaya başŸladı acaba avans ayarı falan bozulmuşŸ olabilir mi?

    • #6788
      illetyus
      Katılımcı

      Bir ihtimal ama olabilir…..

      Bence sansiman sogutucusu monte ederken, bir yanlislik yaptilar gibi geliyor…..
      Otomatik vitesten anlamam ama onlarin yag basinc sistemi ve rolanti ayarlari ile bir iliskisi var diye biliyorum.

      Hatta buna benzer bir durumu iki uc yil once bir arkadasimin aracindada gormustum ama tam olarak sebep nedir bilmiyorum…..

      Burak, Dogan nerdesiniz…Siz otomatik kullaniyorsunuz…
      Burak komsum, sen detaylarin adamisin su konuya bi el at hele…. 😉

    • #6789
      gtagucu
      Katılımcı

      Yok şŸanzıman soğutucusundan değil ona giden boruyu çıkarıp direk eskisi gibi yaptık, sadece ana radyatöre bağladık değişŸen birşŸey olmadı.

      Sorun motorun ölmesindenmişŸ. Usta bujileri kontrol etti bayağı yağ emmişŸler bujileri temizledi motoru çalışŸtırdık öyle eve geldim bir dahada çalışŸtıramadım. Diğer sitedeki foruma daha ayrıntılı yazdım oradan okuyabilirsin.

    • #6790
      illetyus
      Katılımcı

      Himmm….

      O zaman is degisti ! 🙄

    • #6791
      piyu
      Anahtar yönetici

      valla herzaman derim…amerikanın sorunsuzsa cok karıstırmaya gelmez hemen bi yoklar…

      bu da bir örnegi olmus…

      bende %90 distributor/karburator ayarlarındandır diyorum. farklı ayarlarda kısa kısa deneyince anlasılır zaten… sen benim transam marsa basınca hemen alıytor diyordun bu da gittiyse gene aynı sebepten, vitese alınca da (normalde benim camaro 600 devirde viteste 500devirde calısıyordu) altdevir de calısabilmesi lazım…

      (daha cok bilen arkadaslar vardır kesin)

    • #6792
      gtagucu
      Katılımcı

      MarşŸa basınca alıyor gene (AteşŸlemede bir sorun yok) ama motor tutmuyor 100-200 devire çıkıp duruyor ne kadar gaza bassamda devir yükselip motor çalışŸmıyor.

      Benim motor zaten gidiciydi kısmet bugüneymişŸ.

    • #6793
      illetyus
      Katılımcı

      Gitmez gitmez merak etme……

      Amerikan motoru cort diye olmez oyle hemen… 😆
      Musait bir ortam ve zamanda aslanlar gibi toplanip kukremeye baslar yine……..
      Ustelik kisa girdik, yaza kadar cok vaktin var daha 😆

    • #6794
      Angelus
      Katılımcı

      sanada ömer usta yolu gözüküyor…..geçmişŸ olsun..

    • #6795
      1967mustangfastback
      Katılımcı

      daha isabetli bir atışŸ yapam sen vıtese takarken dogal olarak ayagın frendedır ve frene bastıgın ıcınde motordan fren kompresör çeker buyuk ıhtımalle ondan stop edıyor bır zamanlar benımde basıma gelmıstı buyuk ıhtımal aynı olaydan kaynaklanıyor

    • #6796
      Angelus
      Katılımcı

      Senin aynı olay 7-8 sene önce otomatik ford taunusta başŸıma gelmişŸ distribitor’ü değişŸtirmişŸtik düzelmişŸti araba

    • #6797
      acmecamaro
      Katılımcı

      vacum kacagina isaret edebilir…

    • #6798
      gtagucu
      Katılımcı

      Vakum kaçağı eskidende vardı bu kadar aşŸırı bir durum olmuyordu. Acaba motor kulaklarını değişŸtirirken varolan vakum kaçağını büyütmüşŸ olabilirler mi?

      Motorum bayağı kötü çalışŸıyordu bujilerde falan aşŸırı benzin birikmesi vakum kaçağından olabilir mi?

    • #6799
      piyu
      Anahtar yönetici

      ozgur sen vakum kacagı oldugunu bile bile kullanıyorsan hata yapıyorsun… benim bildigim vakum bircok seyi ayarlıyor, rolantisinden motor devrine… kacak varsa rolantide sapıtır, arabanın calısması da???

      yanlısmıyım?

    • #6800
      acmecamaro
      Katılımcı

      carburatorlu olsa calisirken elinle carburatoru kapat baska yerden tisss diye ses gelir nerden kactigini duyarsin… ama seninkini bilmiyorum… bir de vacum portlarindan birine vacum olcer bagla ve kac hg olduguna bak…

      Motor kulagini nasil degistirdiklerini bilmedigimden birsey diyemem, yani olmiyacak birseyi carptirilar catlar veya darbe ile arasi acilir farketmezsin…ornek yani… motor kulagi sadece motoru kaldirip kulaklari degistirip yerine geri takiyorsun…ama kaldirirken neler yasandi? ona bakmak gerek…

15 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.
Exit mobile version