19 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Yazar
    Yazılar
    • #298
      bkadir
      Katılımcı

      1972-73-74-75 camaro almak istiyorum…
      bana yardımcı olabilecek hertürlü mesaj işŸime yarar…
      takas edebilecegim 1957 model dodge coronet otomobilim var, yeni bakımdan geçti…
      kadir@turkmentekstil.com.tr

    • #5393
      piyu
      Anahtar yönetici

      bkadir aramıza hoşŸgeldin…

      ılan tahtasına ilan bırakmışŸsın tşŸkler…doğŸru yer orasıdır…

      onayladım…

    • #5394
      bkadir
      Katılımcı

      ilgilendigin için teşŸekkür ederim.

    • #5395
      Pontiac301
      Katılımcı

      72-73 ıç,n 20 dolar bütçen olması lazım.74 75 ise 10 dolara yakışŸıklısı bulunur.Bu arada 57 coronet le hiç kimse camarosunu takas etmeyi düşŸünmez.ıyi günler….

    • #5396
      bkadir
      Katılımcı

      benim istedigim sadece kaportası ve motoru ii olsun ben zaten aldıgım arabayı boyatırım. o yüzden fazla yakışŸıklı olmasını istemiyorum o şŸekilde bi araba bilen varsa haber ederse sevinirim..
      temin edebilecegim parçalarında eksikler olursa sorun olmaz….
      ugraşŸmayı seviyorum…

    • #5397
      piyu
      Anahtar yönetici

      zaten ugrasmayı sevmeyen ve sabırlı olmayan kisilerin Amerikan alırken daha yeni modelleri tercih etmesi şŸart, 20-25 yaşŸında bir araba’nın hangi parçasının ne zaman bozulacağŸını kimse bilemez, ufak bir vidanın eskimesi sonucu tutmaması bile saglam bir parcayı bozup sorun cıkartabilir…

      bence önce arabanı satışŸa çıkar, satmak icin beklerken Camaro ara, eger alacak biri ve satın alınacak bir camaro aynı anda bulursan fiyat oranında indirim yapar ve yeni arabana kavusursun… ama bu gercekten cok zor bir ihtimal…genelde aynı anda yapmak mumkun olmuyor…

      senin arabanı sevenler ile camaro sevenler farklı zevklerde olduğŸundan takas etmek gerçekten çok zor…

    • #5398
      bkadir
      Katılımcı

      evet haklısın biraz zor görünüyor…
      ama satmadanda alabilirim sanıyorum yani çok ii durumda olmadıktan sonra sence 73-77 comaro fiyatları ne alemde olur? ve parça temini çok zor olurmu?

    • #5399
      illetyus
      Katılımcı

      Hosgeldin……
      75 Camaro sahibi olarak soylemek istedigim bir kac sey var….

      72 yada 73 u pek bulabilecegini sanmiyorum…
      Ziira 72 model Camaro Turkiyede 9 yada 10 adet var….( Kesin demiyorum bilgim yanlis olabilir )

      Bundan bir kac sene oncesine kadar 75 model ve yukarisi, 74 ve oncekilere oranla cok para etmez ve ragbet gormezken son zamanlarda durum biraz degisti…!

      Yani 75 den itibaren karsina cikacak olan Camaro larda incelemeni iyi yapman lazim. Ortalikda olmadik arabaya olmadik fiyatlar cekiliyor.

      Bunlarin coguda daha onceden ya hirpalanmis yada abuk subuk islem gorup sonradan duzeltilmeye calisilmis arabalar…!

      Fiyat konusu ise aracin durumuna gore cok degisken…!

    • #5400
      bkadir
      Katılımcı

      hocam benimde sana sormak istedigim bişŸeyler var…

      bir camaro sahibi olarak. bana bazı tavsiyelerde bulunmanı istiyorum…
      yani püf noktalarını falan, yada dikkat etmem gereken konuları benimle paylaşŸırsan sevinirim… camaro hakkında hiçbirşŸey bilmiyorum…

    • #5401
      illetyus
      Katılımcı

      Ayni film ayni basrol…… 😆 😆

      Bu siteye ilk uye oldugum zaman bende Dogan’ a ayni seyleri sormustum.
      Bende Camaro hakkinda hic bir bilgiye sahip degildim…..

      Kafana takilan konular nereler genel olarak..?

      Ilk olarak kabataslak bir seyler soyliyeyim :

      Simdinin bidik Peugeot’ lari ve Golf GTI’ lari gibi, bunlarinda kaza yapmayanini bulmak zor….

      Bu arabalar yarim sase oldugu icin almayi dusundugun arabayi kullanarak test et. Yani, yumusak bir sekilde kaba yukseltilerin uzerinden gec ve arabanin govdesinde burulma oluyormu ona dikkat et.

      Her ne kadar rot balans ve fren ayarlari muntazam yapilmisda olsa bos bir yolda az biraz gazla ve frene asil….Arabanin verdigi tepkiyi incele.

      Uzerinde V8 varsa ( sonradan da konmus olabilir ) 3 ileri manuel sanzimanla sorun yasarsin…..Seviyorsan otomatik tak yada 4 ileri manuel bul.

      Diger Amerikanlara gore cok daha Basic bir araba gibidir ama isin icine girdigin zaman inanilmaz detaylari olan bir arabadir..!
      Aksesuar anlaminda cok basit ve fazla bir seyi yokmus gibi gorunur ama bunlari tamamlamaya calistigin zaman bayaa bir maliyet cikar.
      Ornek olarak orta konsol uzerinde bulunan cam swic’ leri cok zor bulunur ve abuk bir fiyati vardir…. Orta konsolu her yerde bulamazsin bulsanda fiyati adami ziplatir….( ben tamamini elde yaptim mesela )

      Cam mekanizmalari dunyanin en basit ama ayni zamanda en zor ayarlanabilen mekanigidir…. 😆

      Kapi cam ayarlari tutmuyor…sonra bir ara hallederiz deme sakin !
      Bu durum sadece kapilardaki ayar kacikligindan degil arabanin govdesinde ve sase sinde olan bir hatadan bile olabilir, oralara kadar yansir…!

      Kaporta konusu daha tuhaftir…..
      Genel olarak yuvarlak ve bombeli hatlara sahip oldugu icin mumkun oldugunca kaporta sorunu olmayan bir tane bulmaya gayret et…
      Ziraa bu hatlara sahip olan bir kaportayi duzeltmek pek oyle her ustanin isi degil….Is bitipde uzerine yeni boyayi uyguladigin zaman nerde ne kadar hata varsa ortaya cikar….
      Ozelliklede bu kadar yuvarlak hatli bir arabada yan taraflarda bulunan dumduz ve kordon tabir edilen cizgi seni yaniltabilir…!!! Bu cizginin duzlugu, macun efektleri ile yaratilmissa eger arabanin kaporta duzgunlugu konusunda supheci davransan iyi olur…!

      Yurur kisimda ise mumkunse kilit defransiel olmasina dikkat et…yoksa mutlaka sonradan yapmani tavsiye ederim. Bu arada piyasadaki cogu Camaro nun altinda kilit oldugu soylenir ama hikaye….!
      Bazisinda yoktur, oldugu sanilir yada kilit gercekden vardir ama calismaz…! ( basit fakat bulunamayan bir S yaydan dolayi ) Bu yay cogunda kiriktir yada bir sekilde cikarilmistir ve kilit mekanizmasi is gormez….!
      Kilit defransiel olsada olmasada kesinlikle arka viraj demirini mutlaka bul ve arabaya tak…! ( eger yoksa tabii )

      Defransiel oranlarinda ise….
      2.56 dan itibaren cok yukarilara kadar cikabilirsin…..Ancak !

      2.56 ve 2.73 oranlarda sehir icinde cok baygin kalirsin…Yerinden kalkincaya kadar adama darallar basar…. Ama uzun yolda son suratin olmaz neredeyse ve sarfiyat konusunda ekonomi yaptirir.

      Sehir icinde daha pratik ve dinamik hareket istiyorsan 3.08 en basla 3.42 ve 3.73 e kadar cik…Orada dur…! Bundan daha yukari cikarsan deponu resmen yariya indirir…. 😆 Ve uzun yolda cabuk bitersin.

      Motor olarak genellikle 350 Cu. uzerinde bir motor konmussa bilki bu arabada sorun yasayacaksin…..
      Ilginctir ama Camarolarin 350 Cu. dan buyuk motorlu olan bir cogunda sorun yasandigina sahit oldum…..
      ( tabii sonradan takilanlardan bahsediyorum )
      Cok daha buyuk motorlarida takabilirsin fakat 350 den sonra sorun basliyor…..Nedense… 🙄

      Mumkunse klimali olanini tercih et…..
      Originalinde klima olmayanina da sonradan takilabilir ancak, hem maliyet hemde randimanli calismasi acisindan pek tatminkar olmuyor acikcasi….
      Originalinde klimasi olan Camaro da klima bozuksa bile onu halledersin, o sorun degil.

      Simdilik kabataslak aklima gelenler bunlar…..

      Sormak istedigin seyler oldukca yaz, bilgim yettigi muddetce yardimci olmaya calisirim…….

    • #5402
      Pontiac301
      Katılımcı

      Uzun lafın kısası şŸu.Camaroya bulaşŸma:) çünkü piyasadaki arabalar berbat.Bir kaç tane düzgün araba var onlarda satılık değŸil. 😉

    • #5403
      illetyus
      Katılımcı

      Acikcasi 1.5 yil oncesine kadar bu islere heves edip, Amerikan yapmayi Tofas toplatmakla ayni zanneden bir suru abuk subuk tip tarafindan bir cogu mahfedildi…!

      Kimi ya tamamen toplanamaz halde jiletlik olup ustune birde OTV rezilligi sayesinde yok oldu……..

      Kimi ise eski haline donduruldugu zannedilip ortaya acaip hale gelmis Camarolar cikti…….

      Pontiac301′ e katiliyorum……

      Bu islere baslangic asamasinda secilebilecek en dogru araba iken (tabii cogu kimsenin tahmin etmedigi detaylari ile) su anda alinirken dikkat edilmesi ! gereken bir araba oldu…!

      Ama onemli bir nokta varki….
      Gercekten ciddi bir proje ile girip baslangicindan sonuna kadar bikmadan bir tane yapmak istiyorum dersen, hayata donmeyecek Camaro yoktur.
      Er yada gec, ekonomik yada pahaliya……
      Mutlaka bir tane yaparsin.

    • #5404
      bkadir
      Katılımcı

      arkadaşŸlar ilginiz için teşŸekkürler…
      bende çok bilgisiz sayılmam eski araba konusunda halen 1957 model dodge coronet otomobilim var.. isterseniz foto galerisinde, üyelerimiz ve amerikanları bölümünde, kırmızı byaz üstü açık, resmini görebilirsiniz ilk halide var son halide…
      yani anlayacanız bu arabayı ben binilecek duruma getirdim ve şŸimdi benim canım sıkıldı… yani yeni bir heyecan arıyorum bunuda camaroda bulacakmışŸım gibi geliyor…
      o yüzden biraz bilgilenmek istiyorum örnegin z28 motor varmışŸ beni bu konuda bilgilendirirseniz sevinirim.

    • #5405
      illetyus
      Katılımcı

      Daha onceden Amerikan yapma tecruben varsa daha kolay tabii…
      Bilirsin bu isleri !

      Benim anlatmak istedigim sey Camaro’ nun oyle soylendigi kadar basit bir araba olmadigi.
      Ugrasan ve istekli biri icin sorun degildir…
      Hatta kullanmasi en zevkli arabalardan biri diyebilirim.

      Soyledigin o yeni bir heyecana biz genelde “uyuzun kabarmasi” yada “kasinti” diyoruz…. 😆 😆

      Z28 ile ilgili tum bilgiyi ( http://www.nastyz28.com/faq/2gcdiff.html ) sayfasinda bulursun.

      Bu sitenin master adresi ise ( http://www.nastyz28.com ) dur.
      2. Generasyon Camaro’ lar ile ilgili tum detaylar bu sitede.

      Ancak Kilit defransiel icin soylediklerim Z28 icinde gecerlidir..!!!
      Ortalikda dolasan bir suru dogan gorunumlu sahin var dikkat et.. 😆 😆

    • #5406
      bkadir
      Katılımcı

      kardeşŸ saol verdigin bilgiler için ama ben biraz cahilim yaa yani verdigin adres ingilizce bende o lisan yok yani :D
      ama yinede saol anladıgım kadar çözmeye çalışŸırım yaklaşŸık bir kaç ayımı alır ama deger camaro için….
      evet bende uyuzluk var kesinlikle ben benim dodgeyi bitirdikten sonra arada 1 tanede 1994 model vespa motor aldım oda komple dagıldı kaporta boya degişŸti 8)
      anlayacaan tambir uyuzum senin tabirinle

    • #5407
      piyu
      Anahtar yönetici

      heuehue uyuz degil…uyuzun kabarması… .ot kasıntısı gibi bisi bu… durduk yerde basına dert almak… sonucta guzel seyler tabiki ortaya cıkacak ama bile bile lades diyerek belaya bulasıyoruz… sanırım bu uyuz kabarması tum site uyelerinde var 😆

      benim bu siteyi yapma amacımda zaten Turkçe kaynak olmayısıdır… Etrafta birseyler bile cok fazla kisi ya da cok sey bilen az kisi var… sonucta az bilenlere bu konuları aktarmak gerekiyor… herkes 3-5 bildigi birseyi yazsa gene herkes bilgilenmis olur…

      mesela bende bir tecrubemi ileteyim… bende 77 camaro vardı… suanda kayınbiraderimde 84 transam var… kullanım acısından 2.gen camaro ile kıyaslamam bile… camaro inanılmaz keyifliydi… bu da cok keyifli ama baska bir keyif… daha hızlı, daha iyi yol tutuyor ama o tad bambaska… 😉

    • #5408
      piyu
      Anahtar yönetici

      heuehue uyuz degil…uyuzun kabarması… .ot kasıntısı gibi bisi bu… durduk yerde basına dert almak… sonucta guzel seyler tabiki ortaya cıkacak ama bile bile lades diyerek belaya bulasıyoruz… sanırım bu uyuz kabarması tum site uyelerinde var 😆

      benim bu siteyi yapma amacımda zaten Turkçe kaynak olmayısıdır… Etrafta birseyler bile cok fazla kisi ya da cok sey bilen az kisi var… sonucta az bilenlere bu konuları aktarmak gerekiyor… herkes 3-5 bildigi birseyi yazsa gene herkes bilgilenmis olur…

      mesela bende bir tecrubemi ileteyim… bende 77 camaro vardı… suanda kayınbiraderimde 84 transam var… kullanım acısından 2.gen camaro ile kıyaslamam bile… camaro inanılmaz keyifliydi… bu da cok keyifli ama baska bir keyif… daha hızlı, daha iyi yol tutuyor ama o tad bambaska… 😉

    • #5409
      illetyus
      Katılımcı

      Merak etme bendede Ingilizce o kadar iyi degil ama bir sure yazilarin uzerinde yogunlas yavas yavas cozersin.
      Zaten tamamini anlamamiza imkan yok bazi yerler teknik dilde……
      Bazi seylerde de baglanti kuruyorsun.

      Kasina cikan bir Camaro oldugunda Sase kodlarini ve Motor numarasini al burada bu konuda daha bilgili arkadaslar var, yardimci olurlar.

    • #5410
      tzilla
      Katılımcı

      71 camaro
      http://www.rsmotors.org
      22500usd

    • #5411
      acmecamaro
      Katılımcı

      Nastyz28 in 6 yildir uyesiyim… takildiginiz birsey olursa memnuniyetle yardim ederim…

      Ben arabami satarim ama fiyati ucuz degil acikcasi…..

19 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.