Ana Sayfa Forumlar Teknik Motor (Engine) Eksantirik mili nedir ozellikleri bolum 1

  • Bu konu 2 yanıt içerir, 1 izleyen vardır ve en son 18 yıl 8 ay önce Anonim tarafından güncellenmiştir.
2 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Yazar
    Yazılar
    • #332
      Anonim
      Ziyaretçi

      Eksantirik mili belkide encok yanlis anlasilan ve konusulan parcadir.peki nedir bu eksantirik mili.
      eksantirik mili uzerinde lobe ve yatak yerleri olan metal 1 parcadir.Silindir kapaginin uzerindeki siboplarin

      acma ve kapamalarini kontrol eder.Acma kapama derken bu sibobun ne zaman acilip-kapanacagini,ne

      kadar hizda acilip kapanacagini ,ne kadar yuksege cikacagini kontrol eder.

      Eksantirik mili ile ilgili bazi tabirlar kullanilir sindi onlara bakalim:

      lobe :eksantirik mili uzerindeki cikintilara denir.

      base circle :lobun cikintisi haric yuvarlak alandir

      nose :lobun uc kismidir

      lift : nekadar yuksege cikacagini gosterir

      valve timing : sibobun nezamn acilip kapabacagidir

      duration : acma ve kapama zamanlari farkidir

      overlap : emme ve eksoz siboblarinin ayni anda acik olduklari an

      overlap=az ise alt devir torku yuksek ama ust devir gucu zayiflar…rolanti yumusak..ama at devirde

      beygir gibi ceker
      overlap=fazla alt devir tork dusuk ama ust devir gucu artar…rolanti problemi yasanabilir patir catir isi

      baska 1 degisle: overlap in dusuk olmasi alt devirde eksoz gazinin emme manifoltuna dolmasini engeller

      ama ust devirlerde emis rahat yapamaz..
      : overlap buyuk olursa alt devirde eksoz gazi emmeye dogru geriye itilir ama ust devirlerde

      nefes alma hava ve yakitin dolmasi rahatlar ..zaten bu yuzden trum trum tum diye calisirlar..koc gibi

      duration :sibobun acildinda krank uzerindeki olcum zamanidir.mesela 220 derece duration denirse…sibop

      acildiginda krank 220 dereceye dogru donuyor demektir…

      advertised duration :sibobun yatagindan cikip tekrar yataga deymesi..kimine gore .004 kimine gore

      .006dir uygun olan @0.050 std dir bana gore…

      duration @ 0.050 :endustiyel 1 standarttir…iticinin 0.050 yukari ittigindeki andir 1 den fazla eksantirik

      milini karsilastirma yapmak icin ideal olan budur.

      lobe center angle : 2 lobun merkezlerinin derece olarak aralarindaki mesafedir.

      duration fazla ise overlap fazla

      LCA az ise overlap fazla tepe tork erken ve cabuk uretilir ama hizli duser
      LCA fazla ise overlap az tork yavasca uretilir ..banda yayilmistir guc..uyumlu 1 egri cizer

      overlap in fazla olmasi guc bandini tamamen yukari tasir.

      soyle daha detayli anlatmak gerekirse:

      duration az ve genis LCA =cekme mesela tekne karavan..kuvvetle alt tork
      duartion uzun ve kisa LCA =yuksek devir yaris..keskin tork ustte
      duration orta ve genis LCA =her telden

      Arkadaslar insallah faydasi olur
      notlarimdan aktardim kontrol ettim yanlisim varsa duzeltelim
      eger eksik yada ilave varsa lutfen ekliyelim

      saygilar

    • #5803
      piyu
      Anahtar yönetici

      Sami yazdıkların icin teşŸekkürler… ben bunların cogunu bilmiyordum (teknik bilgim bayag zayıf) cok yararlı oldu…

      (bir elestri= diger mesajlarında cok yararlı ama ingilizce bu bilgilerden kaynıyor…onemli olan bunlarında turkce olması yani en azından olcu donusumu turkce olabilirdi… ama gene de teşŸekkürler…olmadı oturup ceviricez 😆 )

    • #5804
      Anonim
      Ziyaretçi

      piyu

      tabirleri masus cevirmedim ki katalok larda gectigi sekilde rahat anlasilir diye…insallah 1 daha ki sefere bu hususa ozen gostercegim

      saygilar
      sami

2 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.