Ana Sayfa Forumlar Teknik Motor (Engine) 351c 2v modifikasyonu?

16 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Yazar
    Yazılar
    • #97
      horatio
      Katılımcı

      351c 2v motora ne gibi modifikasyonlar yapılabilir? öyle blower supercharger gibi şŸeyler istemiyorum. yabancı web sitelerinde şŸöyle bir gezindim. net birşŸey bulamadım. holley, edelbrock gibi markaların özellikle bu motor için bir performans paketi yok yardımcı olabilirseniz sevinirim.

      birde 2v sistemi 4v sisteme converte etmek mümkünmü?

    • #2046
      piyu
      Anahtar yönetici

      Selam,

      1977 Camaro’mda 305ci ve 2bbl vardı. Guclenmesi icin 4bbl’ye gecis yapmıstım sende yapabilirsin… sadece uygun manifold ve karburator yeterli olacaktır. Bunu da istersen temiz bir cıkma arayıp bularak ya da sıfır edelbrock tarzı birsey alarak yapabilirsin…rakamları kesin bilmiyorum ama 600usd civarı manifold+karb. olur diye dusunuyorum. 20-30hp kazandırır…gidiside daha iyi olur…bunlara ek olarak hava filtreside eklersen benzin tuketimi artacaktır ama getirisi hp olarak iyi olacaktır… daha da birseyler ekliyim dersen headers ile yanmıs gaz cıkmasını kolaylastırmıs olursun…. sanırım bunlar 800-900 usd gibi birsey ve 50-60 hp civarı getirmesi gerekir… (bunlar yaklasık rakamlar tabiki…elindeki 351’in ne durumda oldugu ve ozelliklerine gore degisir…)

      bilgisi iyi olan arkadaslar da yorumlarını yazarsa guzel bir konu olabilir….

      birsey daha aklıma geldi…fiyatı pahalı olmayan standart’ın daha ustunde akım geciren buji kabloları da ateslemeye yardımcı olacaktır…bu soylediklerim aza bir usta bilgisi ile bile yapılacak basit modifiyeler…ama parcalarına zarar verdirmeden taktırmanı da öneririm…

    • #2047
      gtagucu
      Katılımcı

      4v ‘li silindir başŸları var 150hp civarı ekstra güç veriyor stock motorda ama fiyatları 1500-3000$ arası

    • #2048
      horatio
      Katılımcı

      ilgilendiğŸin için teşŸekkür ederim piyu :D

      arabanın number plate’ini internette araşŸtırdım 1973 351c 2v o tarihteki emisyon kısıtlamalarından nasibini almışŸ bir araba. fabrika çıkışŸı 170hp olarak yazılmışŸ. benim motor supap kapaklarındaki ufak bir problem dışŸında gayet iyi durumda. fakat elektrik aksamını komple değŸişŸtirmeyi düşŸünüyorum(buna galiba yeni bir distributör de dahil). transmission c6 olduğŸu için mild performance konseptini fazla aşŸmak istemiyorum.ayrıca yürüyen aksam yüzünden şŸu anda bile kıçı başŸı oynayan bir araba. benim için en doğŸrusu makul bir yakıt/performans orantısı belirlemek olacak. Yazacak arkadaşŸların bunu göz önüne alarak cevap vermelerini rica ediyorum.

      PS: hadi parçaları bulduk bunu hangi ustaya taktırıcaz(istanbulda). geçen seferkiyle kriko tornavida birbirimize giriyoduk az kalsın.

    • #2049
      piyu
      Anahtar yönetici

      2bbl ile 170hp diyorsun manifold+karb+hava filtresi ile zaten 210-20hp olması gerek…2bbl ile 12-13lt harcarken 14-15lt’ye cıkacaksın ama kullanımı cok daha guzel olacaktır…

      Bu arada yukarıda cıkma alabilirsin demistim ama bir tecrubemi kafamdan silmisim…2kez cıkma karburator aldım ve 1inde feci kazık yedim…kim oldugunu soylemiycem cunku prensiplerime aykırı ama usta istanbul’da…

      bence dogru bir is yapmak ve pisman olmamak icin sıfır bir edelbrock 600cfm cok guzel olacaktır…hem extra tuketmeyecek, hem guc kazandıracak hemde ileride modifiye ettiğŸinde sana yetecektir…

      Bu tip modifikasyonlar hem maliyeti cok yuksek olmayan hemde kısa sürede kolayca performans alabileceginden yazdım…zaten tecrubemde bunlarla sınırlı 😳 Teknik bilgi konusunda daha işŸin çok başŸındayım…..

    • #2050
      atay
      Katılımcı

      351C 2bbl ve 4bbl olarak üst tarafı 2 ye ayrılır.2bbl yi 4bbl yapman için 4bbl’nin manifold ve silindir kapaklarını takım halinde almalısın.Ayrıca 351C’nin silindir kapakları da 2 ye ayrılır open ve close chamber olarak buda sıkışŸtırma oranını değŸişŸtirir.
      Senin yapacağŸın en hızlı,basit ve ucuz olarak 4bbl’nin manifold ve silindir kapaklarını bulup,monte etmek

    • #2051
      piyu
      Anahtar yönetici

      ǜstteki postlarda dedigim gibi emin degildim…ve yanlıs cıktı… 😳

      demekki motor tasarım farkı da varmıs…ogrenmis olduk…

      atay sagol…

      Su C ve W olaylarını da kısaca anlatsana…Ben Cleveland daha performanslı diye hatırlıyordum ama Windsor daha guclu olan sanırım…?

    • #2052
      atay
      Katılımcı

      351c’nin tek önemli noktası 4bbl silindir kapağŸıdır.Kapak standartlar arasında hatta günümüzde ki çoğŸu big block ve bazı aftermarket kapaklar kadar verimlidir.Portları büyük,efektif ve canted dır (BBC gibi).Ayrıca bütün 4bbl’li 351C ler 4 bağŸlantı olarak üretilmişŸtir.351C 69-74 arası üretilmişŸtir ve daha sonra üretimine son verilmişŸtir.Not:351C’nin 4bbl kapağŸından tam anlamıyla faydalanmak için ya makinanın yüksek rpmler çevirtmek gerek yada stroker kit (hacim büyütme) yoluna gidilmesi gerek.Portlar o kadar büyük ki anca verim göstere biliyor.

      351W 1969’da başŸlayıp 1990 ların başŸlarına kadar üretilmişŸtir.Dolayısıyla daha çok parçası olduğŸu gibi ucuzdur da.Ayrıca 351w, 289 ve 302 ile aynı grupta olduğŸundan (small block) parça bulmak daha kolaydı.Geometrik yapı olarak (deck height,rod lenght ratio…) daha iyidir.Günümüzde teknolojinin ilerlemesiyle silindir kapağŸı üreticilerinin gelişŸmesiyle 351C’nin tek özelliğŸi olan silindir kapağŸının gizemi dama atılmışŸtır.

    • #2053
      horatio
      Katılımcı

      forumu başŸlattığŸımda kafamda bir iki tane soru vardı şŸimdi sayenizde onlarca var 😆

      şŸu anda anladığŸım kadaryla benim için en makul seçenek 2. el bir 4v motor bulup kit halinde manifold ve silindir kapaklarını satın almak. fakat anlayamadığŸım bazı noktalarda var.

      1. open and close chamber olayının kompresyona etkisi nedir?
      2. motora yüksek rpm nasıl çevirttiririz? zira bu opsiyon sistemden memnun kalmamam ya da başŸarısız olmam durumunda eski sistemime geri dönme şŸansımı kolaylaşŸtırıyor. yani bu bakımdan storker kit den daha güvenli geldi bana.
      3. bütün bunları istanbulda beni sinirden zıplatmadan yapacak hangi ustalar var
      4. tabiki kaça malolur? (parçaları yeni aldığŸımı varsayarsak)
      5. parçaları alırken yada ustalarla görüşŸürken birileri benle gelebilirmi?

      Piyu, Atay, GTAgücü cevaplarınız için çok sağŸolun arkadaşŸlar…

    • #2054
      atay
      Katılımcı

      PARA PARA PARA.Ne kadar çok bütçen varsa bu işŸe o kadar iyi olur…
      Cevaplar:
      1)open and close chamber olayının kompresyona etkisi çoktur.KullandığŸın pistona göre değŸişŸir.
      2)motora yüksek rpm $$$ çevirtirilir (ciddiyim) çünkü alt tarafı forged steel yapmalısın.351C nin parçaları pahalı ve kısıtlı.
      3)İstanbul’da ustadan bol ne var ki!!!???Eline anahtar takımını alan usta oluyor.Bu işŸte $$$ bakar.Usta vaar ustacık var…
      4)Hudacı ve ya alacağŸın kişŸinin ruh haline kalmışŸ…
      5)Ben sana fikir vere bilirim

      ǖncelikle bu projeyi ne zaman gerçekleşŸtirmeyi planlıyorsun,kaç beygir planlıyorsun,arabane,şŸanzıman ne,difransiyel ne? ve bütçen ne kadar.Amerikan’da sınır olmadığŸından 500$ da yaptırırsın 20000$ da.

      Bana sorarsan 351C’nin 4bbl üstünü alıcan bu sefer senin ki 2bbl olduğŸundan dolayısıyla 2 bağŸlant zayıf olacak ve aklında ? olacak hele bide stroker veya yüksek rpm çevirirsen,RİSK!!!
      Sen en iyisi elinde ki 351C 2bbl ya standart olarak topla.Takas da yapabilirsin 351W ile?Ankarada Hacı Nurettin var Türkiye’nin en büyük Ford stoğŸuna sahip Atay’ın arkı olduğŸunu söyle Bi takas fiyatı al???Sadece bi fikir…

    • #2055
      horatio
      Katılımcı

      hemen cevapliyim Ataycım

      araba 1973 Mustang mach1 malum 351c 2V C6 şŸanzıman. 170 hp. ben 220-250 arası bir performans istiyorum.araba ben askere gitmeden önce çalışŸır durumdaydı. askerdeyken hatun arbayı yürütüp bide üstüne çarpmışŸ (dolayisıyla şŸu anda ex hatun oldu). bütün bunların üzerine araba hala yürüyor fakat aşŸşŸağŸı yukarı 2 senedir kullanamıyorum. problem çok. fakat civatasına kadar orjinal.
      2 ay içerisinde ilk tamiratına girecek. 6 ay sonrada hafiften modifiye etmeye başŸlayabilirim…diyorum ama eminim tamirat daha uzun sürecektir. 6 ay içerisinde şŸunları yapmayı planlıyorum

      1. supap kapakları değŸişŸecek
      2. elektrik aksamı komple değŸişŸecek (motor)
      3. şŸasinin ön sol uzantısı hafiften eğŸri yapılabiliyosa düzeltilecek (preste yapıyorlarmışŸ)
      4. direksiyon mili değŸişŸecek
      5. frenler hidrolik eksiltmeye başŸladı? halledilecek
      6. komple boya badana
      7. arka kampanaları disk mi yapiim diyorum…*
      8. arkadaki at arabası amortisörinden yapılabiliyorsa kurtulanacak*
      9. ön helezonlar, (patlak)amortisörler ve (çatlak)fren diskleri değŸişŸecek.
      10. klima çıkarılıp atılacak
      11.virajdemiri
      12. arka ve ön spoiler (opsiyonelmişŸ bende yok) takılacak
      * olanlar fantazi

      ya arkadaşŸım anlayacağŸın işŸ bihayli fazla. altı ayda çıkamam gibi geliyor ama bir dead-line koymakta fayda var. aslında istediğŸim şŸey bu arabayı şŸasisine kadar soymak çürük pas işŸlerini, izolasyonunu falan yaptırıp milimetrik olarak tekrar birleşŸtirmek (oldu yaptın). önceliğŸim bu…sonrada performans. :D

    • #2056
      piyu
      Anahtar yönetici

      Aynı anda hem performans hemde kaporta-boya-nikelaj-amblem isine girilmez, yani girilirde batarsın…

      oncelik vermen gerekiyor…sen onceligi kaporta-boya’ya vereceksen motor-performans olayına ya sonra gireceksin ya da simdilik cok az masraf ile sorunsuz hale getireceksin…

      yok hem o hem o der hemde para yetmiyor dersen sonunda araba yarım bir sekilde kenarda yatar yatar yatar yatar…… ileri de benzer proje planlayan birine satılır…. 😥

    • #2057
      horatio
      Katılımcı

      ihtiyacım olan parçalar zaten bende mevcut. sadece üzerine takılacak. boya kaporta işŸini de babamın ustası halledecek. 2000$ a boya işŸinin altından kalkıyorum.bırakın amblemi arabanın orjinal radyosu bile üzerinde. bütün bunlar artık para değŸil zaman meselesi benim için. iki yıl araba yattı fakat bende boşŸ durmadım. problemlerin herhangi biri bile arabayı güvenli yürtmemi engellediğŸi için kullanmadım. taktir edersiniz ki çatlak frendiski, hidrolik kaçıran bir fren sistemi ya da bozuk bir direksiyon mili ile ortalıkta dolaşŸmak pek akıl karı feğŸil. ayrıca ufak tefekte olsa problemli bir arabayı kullanmak beni olaydan soğŸutur.

      arabanı doğŸru düzgün toparlamadan modifikasyon işŸine girme diyorsunuz… doğŸru. ama toplatmadan bütün bunları bilmene bile gerek yok diyorsanız, benim “yeni başŸlayanlar” forumuna başŸlık açıp birşŸey sormamın bir espirisi kalmıyor. bu sitedeki amerikan sahiplerinin birçoğŸunun arabasında ufak tefek te olsa sorunlar olduğŸuna eminim. forumlarda önemli olan bir kişŸinin sorusunun diğŸerlerine örnek olacak şŸekilde cevaplanmasıdır ki aynı sorundan müzdarip arkadaşŸlarda burada çözüm bulabilsinler.

      proje malum uzun soluklu bir olay. iki günde araba toplanmıyor… fakat ben arabamı ciddi bir proje olarak düşŸünüyorsam ilerde yapacaklarımı da şŸimdiden planlamak isterim bu yüzden de şŸeceneklerimi, limitlerimi bilmem işŸimi kolaylaşŸtırır. “kaç paran var?”, “motora rpm i $$$ çevirttirir”. “önce kaportanı topla gibi yazılar” benim teknik merakımı kesinlikle tatmin etmiyor arkadaşŸlar… :?

      son olarakta bu forum başŸlığŸı altında 351c 2v modifikasyonlarıyla alakasız yazılarımı (bu yazıda dahil) 2-3 gün içerisinde kaldırıyorumki başŸlık misyonundan sapmasın. diğŸer arkadaşŸlara da tavsiye ederim…

    • #2058
      piyu
      Anahtar yönetici

      horatio forum’larımız daha cok yolun basında yazılan konun altında tam olarak sorulan tabiki konusulmuyor, konu heryere gidebiliyor.

      Site sahibi olarak konu bulunca elimden geldigi kadar birseyler yazmak, konudan konuya atlayarak, siteye giren ama aktif olarak katılmayanları cekmek istiyorum…

      Soruyu sorarken ne seviyede teknik bilgi istedigini yazarsan eger o seviyede bilgisi olan varsa ona gore yazar ama acıkcası mesajlar cevapsız kalsın da hic istemiyorum… 😆

      Sanırım Atay sana istedigin detaylı bilgiyi verecektir… 😉

    • #2059
      Burcak
      Katılımcı

      Merhabalar;

      EğŸer daha fazla “duration”lı bir egzantrik takar, eksoz ve emme manifoldlarını daha fazla gaz geçişŸine imkan verecek şŸekilde 4bbl ve headers ile değŸişŸtirirsen, motorun torku daha yüksek devirlere kayar, haliyle gücü de (yani motor daha yüksek devir çevirmeye başŸlar). Ama önemli olan nokta bu devirlerde parçaların artacak atalet kuvvetlerine karşŸı dayanabilmesi için daha sağŸlamlarıyla değŸişŸtirilmesi gerekir. Bu da maliyeti çok önemli şŸekilde artırır. (En hayati parçalar piston, biyel kolu, biyel kolu civataları, daha sonra krank vsdir.) Ayrıca devir artışŸına göre valf sistemindeki parçaların da yaylardan başŸlayarak, iticilere kadar değŸişŸmesi gerekebilir.
      Yani aslında yüksek devirlere çıkmak en kaçınacağŸın şŸeylerden birisidir. 6000 deviri pek geçme.

      Zaten senin istediğŸin güçler için fazla devir çevirmeye de gerek yok. Yapacakların belli;
      -Şöyle orta halli bir egzantrik tak (street vs diye geçenlerden)
      -4bbl manifold + karb
      -Headers (tercihen Y-şŸeklinde önce ikişŸer ikişŸer birleşŸen borulardan oluşŸanlardan)

      Böylece tekerde 250hp’ye yaklaşŸabilirsin gibime geliyor. Motor kapaklarını veya diğŸer parçaları değŸişŸtirmeye fazla gerek yok. Motoru iyi şŸekilde toparlasan yeter.

    • #2060
      horatio
      Katılımcı

      burçak

      sorduğŸum soru bundan daha iyi cevaplanamazdı. çok teşŸekkür ederim.

    • #2061
      Burcak
      Katılımcı

      ǖnemli değŸil ;)
      Her zaman

16 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.