Ana Sayfa Forumlar Teknik VIN ve Trim Tag (VIN, Trim Tag & Drivetrain Decoding) Çekiş kodlarının açıklaması

6 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Yazar
    Yazılar
    • #814
      delta
      Katılımcı

      Slmlar herkese…4*4 Araçtaki 2HI-2 LOW-4WD-..GıBı çekişŸ terim kodlarının tam açıklaması ve hangi şŸartlarda kullanılacağı hakkında bilgi verirseniz sevinirim…tşŸk..

    • #11831
      XLR-V
      Katılımcı

      4WD 4 wheel drive demektir yani 4 tekerden de cekistir.
      2HI ve 2 LOW bunlar arazi takviyesidir . Buradaki 2 ,2 takviye veya 2. vites secili ve arazi vitesi HI konumundadir . HI arazi sartlarinda ilk kullanilabilecek konumdur ama sartlar zorlasir ve arac cekmemeye baslarsa camur, cok dik inisler/cikis gibi o durumda LOW kullanilmasi gerekir . Cunku mesela camurda tekerlek hizli donerse arac daha cok patinaj cekmeye baslar ve bu durumda yoldan kurtulmak zorlasir iste onun icin LOW gerekli yani agir devirde takviye ile araci zor durumdan kurtulmasi mumkun.
      Yalniz arazi vitesi kullanmak motoru ve sanzimani asiri derece zorladigi icin ,her araziye cikincada kullanmamayi tavsiye ederim .

    • #11832
      delta
      Katılımcı

      TEŞEKKǜRLER..peki “TOW HALL” KAVRAMIDA LJEKıŞLE ıLGıLı Bı TERıMMıDıR…Vitesteki butona basıldığında devreye giriyor..yoksa vitesle ilgili bi hadisemi..

    • #11833
      XLR-V
      Katılımcı

      O da bir cesit takviye demek mesela aracinda agir bir yuk cekeceksin diyelim,trailer gibi o zaman onu kullanirsin .Normal sartlarda kullanmaya gerek yok ama eger arazi vitesi yoksa o dugme arazide kullanilabilir ama yine de normalde buna gerek yok

    • #11834
      delta
      Katılımcı

      Slmlar araçtaki terimleri tam olarak yazıyorum…AUTO 4WD-2HI-4HI-4LOW….XLR-V cevapta yazdığın gibi low ve hı konumlarını anladım…arazi durumuna göre 4 çeker konumları… Normalde araç 2 Hı konumunda kullanılıyor..(bu konumda çeker ne taraf oluyor)….auto 4wd yi hangi konumda kullanmak gerekir..Buzlu havada kullanmak doğru tercihmidir..
      TOW/HAUL ON seçimide ağır yükte kullanılabilir..diğer bi deyişŸle buçuklu kavramda denilebilirmi…takviye açısından…Cvpların için teşŸekkürler XLR-V…

    • #11835
      XLR-V
      Katılımcı

      Arac anladigim kadariyla devamli 4 ceker degil yani bu durumda normalde arac 2 ceker ise arkadan itislidir ancak eger arac eski teknoloji ise ki bu durumda normalde 4 cekere kendin gecersin eger gerekli gorursen yani yol ve zemin sartlari biraz kaygansa o zaman dugme ile 4wd konumu secilir.Ama yeni teknoloji araclarda daimi 4X4 olmasa bile yani 2X2 bile olsa sistem eger yolda bir kusur veya zeminde kayganlik hissettigi an otomatik olarak 4×4 konumuna gecer . 2HI ise arac normalde arakadan itis olur ama bazi araclarda anlamadigim sekilde arac eger 2X2 ise onden cekislide olabiliyor ama bunlar genelde sehir ici kullanilmak uzere yapilmis olan station wagon gibi olan araclar .
      Bazi araclar AWD dir yani daimi 4X4 konumundadir ve bunlarda bir dugmeye basarak sistemi 2 ye dusurmek mumkun degil .
      Auto 4wd ki anladigim kadar o arac daimi 4×4 degil ve sistem kendiliginden devreye girebiliyor ki bunu kuru zeminde kullanmak gereksiz ama buzlu,yagmurlu yollarda kullanmakta fayda var derim .
      TOW HAUL takviye demek mesela benim eski aracta arazi vitesi yoktu keza ayri bir takviye ama vitesin uzerindeki dugmeye basinca takviye olarak ta kullanilabiliyordu.

    • #11836
      Mustafa YÜKSEL
      Katılımcı

      Arac eskiyse international. jeep vsvs blazer gibi bu araclarda yolda kalinmadikca 4 ceker kullanmak yada zemin kaygan degilken kullanmak sakincalidir cunku 4 teker de birbirine direk baglidir buyuzden kasisten falan gecerken vuruntu yapar buda aks kesmeye kadar gidebilir. ben daha hic yasamadim ama ihtimal var:D (ontekerin erken donmek istemesi ve arkanin izin vermemesi)

      2hi = 2 ceker seri (arkadan)
      2low = 2 ceker takviye (arkadan)
      4hi = 4 ceker seri
      4low = 4 ceker takviye

      yenileri bilmiyorum o yuzden yorum yapmicam

6 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.