Ana Sayfa Forumlar Teknik Yeni Başlayanlar AmerikanAraba(larının) Hikayeleri

39 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Yazar
    Yazılar
    • #146
      faceless
      Katılımcı

      ArkadaşŸlar benim aklıma söyle birsey geldi hepimiz bir AmerikanAraba(sının) tarihçesini anlatalım.(kabul ederseniz)Böylelikle hem çok sevdiğŸimiz AmerikanAraba(larını) daha iyi tanımışŸ hemde motorları dışŸında ki özelliklerinide öğŸrenmişŸ oluruz.Konuyu ben açtığŸıma göre ilk olarak ben başŸlıyaım tanıtmaya: [b:f92f91b089]Mustang efsanesi 40 yaşŸında[/b:f92f91b089]

      ıkinci Dünya SavaşŸı’nın hemen arkasından gelmekte olan yeni nesil Amerikalı genç kuşŸağŸın beklentilerini karşŸılamak amacıyla gelişŸtirilen Mustang’in bu kadar başŸarılı olacağŸını kimse beklemiyordu. Amerikalıların otomotiv sektöründe yetişŸtirdiğŸi en büyük dahi olan Lee Iacocca’nın onayıyla 1960 yılından itibaren gelişŸtirilmeye başŸlanan Mustang, fastback olarak adlandırılan karoserin doğŸmasında da öncü görevi üstlenmişŸti. Amerika’da satışŸa sunulduğŸu ilk hafta 22 bin adet satarak satışŸ rekorları kıran ve artık Coca-Cola şŸişŸesi ya da futbol gibi Amerikan pop kültürünün en önemli simgelerinden biri haline gelen Mustang nesillerinin, ilginç olduğŸu kadar sıra dışŸı detaylarla dolu bir geçmişŸi bulunuyor.
      ıkinci Dünya SavaşŸı’nın efsane avcı uçağŸı P51 Mustang’den esinlenilerek Mustang isimli ilk konsept otomobilini 1962 yılında test etmeye başŸlayan Ford, 17 Nisan 1964 tarihinde Henry Ford II’nin de katıldığŸı bir organizasyonla seri üretim ilk nesil cabrio tasarımlı Mustang’in tanıtımını gerçekleşŸtirdi. 6 silindirli, 101 HP’lik benzinli motor, 3 ileri vitesli otomatik şŸanzıman, jant kapakları, deri koltuklar gibi özelliklerin standart sunulduğŸu Mustang’in başŸlangıç fiyatı 2 bin 368 dolardı. Yılda 100 bin adet Mustang satmayı hedefleyen Ford, daha ilk ayda elde ettiğŸi 22 bin adetlik satışŸla kendi üretim planlarını revize etmek zorunda kaldı. ılk bir yılın sonundaysa ulaşŸılan satışŸ rakamıysa gerçekten dudak uçuklatacak cinstendi: 400 bin adet!
      2004 yılında 300 milyonuncu otomobilini bantlardan indirmeye hazırlanan Ford, ocak ayında yeni nesil Mustang’i resmen tanıttı.2005 model yılında satışŸa sunulmak üzere sonbahar aylarından itibaren üretimine başŸlanacak olan Mustang V, 40 yılda 8 milyon adetten fazla satışŸ başŸarısına imza atan bir modelin son neslini temsil ediyor.

      Yepyeni ve teknolojik Mustang

      1979 yılından beri Mustang modelleri üzerinde yapılan en genişŸ kapsamlı ar-ge çalışŸmasının sonucu olmasıyla da dikkat çeken yeni Mustang, tasarım açısından retro görünümlü ve kaslı konsept versiyonuyla çok büyük benzerlikler taşŸıyor. Arkadan itişŸli seri üretim Mustang’in kaputu altında iki adet güçlü motor görev yapacak. 200 HP güç üreten, 60 derece silindir açılı, 4.0 litre hacimli V6 motor, 3.8 litre hacimli ve 90 derece silindir açılı motorun yerini alıyor. Bununla birlikte, tamamı alüminyum, silindir başŸına üç supaplı 4.6 litrelik motorsa 300 HP güç üretiyor. Tüm motor seçeneklerinde 5 vitesli manuel şŸanzıman standart olarak sunulurken, Mustang tarihinde ilk defa 5 vitesli otomatik şŸanzıman isteğŸe bağŸlı olarak satın alınabilecek.

      (Not: autoshow dergisinden alıntıdır.)

    • #2669
      DiamonD
      Katılımcı

      Ewt bi dergide yazıodu bu bnde okumuşŸtum

    • #2670
      _lowrider_
      Katılımcı

      bende tam olarak bilmiyorum ama anlatmaya çalisayim:
      PONTIAC…adamin biri birgün garajinda kendi hayalleri olan arabayi yapmak için ise koyulmus.ugrasmis,didinmis en sonunda bir araba ortaya çikarmis.arabasina koyacagi ismi düsünürken garaja arkadasi girmis ve arabayi görünce”Poor Old Negro Think’s It’ A Cadillac” demis.(bu zavalli araba tipki bi cadillac gibi olmus)adamin kafasinda bi ampul yanmis ve bu lafin bas harflerini alip PONTIAC ismini olusturmus…

    • #2671
      piyu
      Anahtar yönetici

      faceless ugrastıgın icin sagol ama Dergilerden alıntı yazıları siteye eklemek istemiyorum…acıkcası baskasının emegine saygısızlık gibi oluyor yukarıdaki mesajına duzenle diyerek altına derginin adını yazabilirsin… ya da buraya yaz ben yazıya ekliyim…(…dergisinden alıntıdır” gibi…)

      (tesaduf bu konuyla ilgili sana ozel mesaj attım)

      tskler

    • #2672
      piyu
      Anahtar yönetici

      faceless anlayışŸın için tşŸk ederim 😉

    • #2673
      faceless
      Katılımcı

      Dodge:
      john ve Horace dodge kardesler ilk baslarda cesitli firmalar icin otomobil parcaları uretmeye baslamıslar daha sonra ford firmasıyla anlasmıslar ve ilk dodge ford fabrıkasında uretilmis ilerki bir tarihdede chrysler ile birlesmis.

      Not: hic bir yerden alıntı değŸildir: 💡
      Rica ederim piyu ayrıca 😆

    • #2674
      piyu
      Anahtar yönetici

      Birebir yazmadığŸın sürece alıntı demene gerek yok, bende bir suru siteden birsuru yazı okuyorum ama farklı noktalarını toparlayıp kullanıyorum, o zaman alıntı olmuyor, cunku bilgi zaten var.

    • #2675
      Mustafa YÜKSEL
      Katılımcı

      faceless ilave olarak da yedek parçadan önce bisiklet üretmişŸ amcalar : ))

      auto show un wski bir sayısında yazıyodu..

      bende bişŸi anlatıcam ama araba tarihçesi değŸil ::::::::::::::::

      60 ların başŸında amerikadaki gençler sokaklarda yarışŸmaya başŸlamışŸlar chevrolet, dodge, oldsmobile, ford, bu yarışŸların başŸlamasına neden olan firmalardan : ))))

      bu firmalar sokaklarda birbirleriyle yarışŸıyormuşŸ ve bunun eseri olarak camaross, mustang cj, oldsmobile 442, chevy ss, hemi charger icat olmuşŸ sonra bu yarışŸlarda kazalar olmaya başŸlamışŸ ve nhra kurulmuşŸ ve bu yarışŸlar piste taşŸınmışŸ veeeeee drag ismini vermişŸler bu yarışŸlara … o zamandan sonrada bu arabalar kadar performanslı araba fazla üretilmemişŸ 😈

    • #2676
      DRIVER34
      Katılımcı

      çok hoşŸ yaa neler öğŸreniyoz teşŸekkürler bu kaynak için :)

    • #2677
      Chevy_Killer_89
      Katılımcı

      “Muscle Car”: Kısa Bir Tarih

      “Muscle Car” (Güçlü Araba) terimi, basit anlamda daha hızlı gitmesi için küçük arabalarda büyük motor kullanılmasıdır. Bu isim, 60’larda ve 70’lerin başŸında Detroit araba üreticileri tarafından özellikle performans meraklısı gençlere yönelik üretilen arabalara verilmişŸtir. “Muscle Car”, genellikle üç kategoriye ayrılır: klasik “Muscle Car”lar, veya 1964-1974 model ilk jenerasyon arabalar; ıkinci jenerasyon 1975-87 (buradakiler pek güçlü değŸil); üçüncü jenerasyon 1988 den bu güne kadar. Bundan sonra “Muscle Car” derken, gerçekten güçlü olan Klasik “Musle Car”lardan bahsediyor olacağŸız.

      “Muscle Car” çağŸı 1964 yılında Pontiac’ın zeki bölüm şŸefi john DeLorean ve Jim Wagners’in bir fikri ile doğŸdu. Bir Pontiac Tempest kasası aldılar, içine 389 cu.in. motor koydular ve yeni bir isim verdiler-G.T.O. Hedef bu arabadan 5000 adet satmaktı. Fakat yıl bittiğŸinde 32,000 satmışŸlardı ve talepleri karşŸılayamıyorlardı. Hafif kasasıyla, 15 saniyenin altında çeyrek mil zamanıyla, Çanak biçimli koltukları ve yerden vites koluyla GTO, ortalama bir Amerikalının satın alabileceğŸi özellikle performans için üretilmişŸ seri üretim ilk arabaydı.

      64’de 389 cu.in. Tri-Power motoruyla her şŸeyi başŸlatan araba

      GTO’nun başŸarısı otomotiv endüstrisinin dikkatini çekti. Detroit’de, performans, sitil ve daha fazla hız beklentisi içindeki aç pazardan pay kapmak için yarışŸ başŸladı. Araba satıcıları, müşŸterilerin farklı motor opsiyonları, transmisyon, diferansiyel ile bunun yanında Spor çizgiler, “scoop”lar, ve şŸimdiye kadar hiçbir otomobilde görülmemişŸ vahşŸi renkleri seçebildikleri fabrika satışŸ mağŸazalarına dönüşŸtü.

      Fakat performans hikayesi üzücü bir biçimde sona erdi. Hava kirliliğŸi yasaları motorların daha temiz ve kurşŸunsuz benzin kullanmalarını mecbur bırakmasıyla bu muhteşŸem motorların performansları ve beygir güçleri hızla düşŸmeye başŸladı. En korkuncu, benzin fiyatlarının yükselmesi ve enerji krizi idi. Daha ötesi, performans arabalarındaki sigorta fiyatlarındaki inanılmaz artışŸ müşŸterileri performans arabaları pazarından uzaklaşŸtırdı. SatışŸların düşŸmesiyle, araba üreticileri pek çok “Muscle Car” modelinden vazgeçti. 1974, 1971’de düşŸüşŸe başŸlayan klasik “Muscle Car” döneminin son yılı olarak kabul edilir.

      Otospor.org sitesinden alınmıstır

    • #2678
      Chevy_Killer_89
      Katılımcı

      ışŸte 64’de 389 cu.in. Tri-Power motoruyla her şŸeyi başŸlatan araba

      64_gto_rf.jpg[img]64_gto_eng.jpg[img]

    • #2679
      faceless
      Katılımcı

      [img:742ab36d46]http://www.pontiacheaven.org/images/jpgs/64_gto_rf.jpg[/img:742ab36d46]

      http://www.pontiacheaven.org/images/jpgs/64_gto_eng.jpg
      ufakbi yardı chevy :)

    • #2680
      piyu
      Anahtar yönetici

      yaklasık 15 dakika once şŸe last ride filmini seyrettim… film boyunca 69 ve 2004 pontiac gto’lar vardı… fast and şŸe furious tarzı hos bir aksiyon filmi… ama olay gto ustune kurulmus… ben zevkten 4 kose seyrettim ama bir ara acaba pontiac sponsor mu diye bile dusundum…

      😆

    • #2681
      gtagucu
      Katılımcı

      [quote:8d0bc392ea=”piyu”]yaklasık 15 dakika once şŸe last ride filmini seyrettim… film boyunca 69 ve 2004 pontiac gto’lar vardı… fast and şŸe furious tarzı hos bir aksiyon filmi… ama olay gto ustune kurulmus… ben zevkten 4 kose seyrettim ama bir ara acaba pontiac sponsor mu diye bile dusundum…

      :lol:[/quote:8d0bc392ea]

      Senaryoyu Pontiac firmasının üretim müdrü yazmışŸ, Pontiac firmasıda ana sponsoru filmin 😉

    • #2682
      piyu
      Anahtar yönetici

      Amerika’lılara göre cok daha akıllı ve zekide olsak adamlara olan hayranlıgımı inkar edemem… her konuda bizden 30-40 sene avrupa’dan en az 20 sene kesin ondeler…

      Film’i Amerikan cable firması yaptırmıs yani kablolu yayında seyredilmesi icin…

      Film’de amerika’da bu aralar cok revacta olan import (amerikan olmayan) arabalara karsı yapmıslar… adam 70 yılında hapse girip 2004 yılında cıkıyor… torunu mitsubishi tarzı birseyle gelip alıyor… o da nerede 69 gto’m nerede klasik muscle car’lar diyor… hele benim gibi bir adamın torunu olarak sen nasıl import kullanırsın diye fırca atıyor… burada laf tum import kullanan torun ve onların dedelerine gidiyor tabi…
      sonra film 2004 gto civarında geciyor… guzel sahneler var ama ben o 2004gto’yu degilde yeni gelecek gto’yu daha cok sevdim…(siteye fotoları ekliycem) neyse adamlarda eskiye saygı…kendi urettiklerine sahip cıkma gibi duygular var…. bizde nerede bu tip bir film nerede boyle bir sponsorluk…. daha onemlisi nerede boyle bir otomobil(araba) kulturu…

      ahhhh ahhhhh

    • #2683
      _lowrider_
      Katılımcı

      bizde kalk1p bu saatten sonra murat 131 lerimize sahip çikamayiz yani.
      keske bizde de gelisseydi eskiden böyle bi araba piyasasi bizde amerikanin mallarina muhtaç olmadan kendi ürettigimiz arabalara binseydik.(ki eger gelisseydi bu piyasa arabalar amerikanlarin kopyasi olurdu büyük ihtimalle)

    • #2684
      piyu
      Anahtar yönetici

      murat 131 (fiat degil mi o) italyan olması lazım… bize ait anadol ve devrim var… baskada birsey yok… tofas adı altında uretilenlerde bize ait birsey yok…

      sacma sapan ulkelerin bile urettikleri araba markaları modelleri var… bizden nasıl cıkmıyor anlıyamıyorum? amerikan’lara benzesin veya benzemesin…sadece bize ait birsey olsun…basarılı da olacaktır… sacmasapan imza dolandırıcılığŸı zamanında bile (sacma oldugunu bildigim halde) heyecanlanmıstım…

    • #2685
      faceless
      Katılımcı

      valla bence bizim ülkemizde böyle filmlerin cekilmesi yada dizilerin çekilmesi imkansız gibi bişŸey.Bizde ancak filmin sonunda sporsor araba firmasının ismi geçer olay bundan ibarettir..Film konusuna gelirsekde benim sadece belki binlerce kez seyretmisimdir…. CHRISTINE :

      [img:74f048aec3]http://www.varaces.com/db_images/238-1.jpg[/img:74f048aec3]

      unutmadan adamlar iste böyle arabalarını efsanelestiriyorlar mesela transam diyince karaşŸimşŸek akla geliyor.. Akılda bırakıyorlar sonucta…

    • #2686
      piyu
      Anahtar yönetici

      evde amerikanla ilgili filmlerden birer set toparlıyorum… bullit,christine… filan tarzı 6-7 film oldu… bunları siteden mantıklı bir fiyata satıp tr’nin heryerine ileteyim diyorum ama sonucta isin icinde kopya olacagından telif haklarını sorunu olur mu? bilemiyorum… acıkcası 10 tane film icinde herhangi bir sorun yasamak istemiyorum…

    • #2687
      faceless
      Katılımcı

      piyu sana diyeceğŸim sakın he!!! başŸını çok ağŸırtırsın film çoğŸaltma gibi bi işŸe girişŸme başŸını cok cok agırtırsın…her coğŸalttığŸın cd basına bayağŸı bi para cezası alırsın.

    • #2688
      Szopen
      Katılımcı

      Piyu madem filmleri çoğŸaltamıyorsun, sende isimlerini yaz…

    • #2689
      _lowrider_
      Katılımcı

      beyler o bullit çok iyi bi film burda aradim ama ne gezer bulamadim.adam gt 350 ile poliscilik yapiyor.ama kapamayi görün..frank bullit mi ne o oynuyor

    • #2690
      oldsmobile
      Katılımcı

      merhabalar….basrolde steve macquin(yalnis yazmis olabilirim)var bullitte mustang den sonna ikinci yildizimiz ise kotu adamlarin kullandigi arac olan siyah dodge charger :) ….seyredenler bilirler o mustangle dodge charger in takip sahnesi hakkaten sahane…ayrica seyretmeyenelrde seyretmeye calissin..filmde kotu adamlarin karizmasına birde altlarına dodge charger verince iyice karizma eklenmis…simdiki filmlerdeki kotu adamlar oylemi civik civik hepsi… :)

      ayrica filmde mustang tumseklerden ziplama sahnelerinde suspansiyonlarda sorun cikarmis hep ama giderilmis…ancak dodge charger her tumsekten ziplama sahnesi sonrasi tas gibi kalmis..bunuda BBC de Top Gear diye bir program var orda Dodge Charger R/T 69 mu emin degilim onu tanitirlarken soylemislerdi…

    • #2691
      Pontiac301
      Katılımcı

      Motorway mouse ve Vanishing Pointde çok iyidir. Hele o beyaz challenger…Bullit de ekoldür…Steve mc Queen ve Black Charger R/T….

    • #2692
      Pontiac301
      Katılımcı

      Motorway mouse ve Vanishing Pointde çok iyidir. Hele o beyaz challenger…Bullit de ekoldür…Steve mc Queen ve Black Charger R/T….

    • #2693
      Pontiac301
      Katılımcı

      Motorway mouse ve Vanishing Pointde çok iyidir. Hele o beyaz challenger…Bullit de ekoldür…Steve mc Queen ve Black Charger R/T….

    • #2694
      Pontiac301
      Katılımcı

      Motorway mouse ve Vanishing Pointde çok iyidir. Hele o beyaz challenger…Bullit de ekoldür…Steve mc Queen ve Black Charger R/T….

    • #2695
      gtagucu
      Katılımcı

      Smokey and The Bandit 1-2 filmleri ve Dukes of Hazzard dizisi bence en şŸahane muscle car filmleridir. Bu filmler artık efsane olmuşŸ filmlerdir, mesela son yıllardaki araba filmlerinde başŸ kahraman arabayla artistik yapacaksa bu dukes of hazzard değŸil sakin ol derler.

    • #2696
      DRIVER34
      Katılımcı

      [quote:b6cd71eb80=”piyu”]murat 131 (fiat degil mi o) italyan olması lazım… bize ait anadol ve devrim var… baskada birsey yok… tofas adı altında uretilenlerde bize ait birsey yok…

      sacma sapan ulkelerin bile urettikleri araba markaları modelleri var… bizden nasıl cıkmıyor anlıyamıyorum? amerikan’lara benzesin veya benzemesin…sadece bize ait birsey olsun…basarılı da olacaktır… sacmasapan imza dolandırıcılığŸı zamanında bile (sacma oldugunu bildigim halde) heyecanlanmıstım…[/quote:b6cd71eb80]

      devrimde üretilemedi galiba 6 adet mi ne vardı. akibeti kötü oldu o arabanın çok üzücü bişŸey tabi

    • #2697
      piyu
      Anahtar yönetici

      devrim seri uretime gecmedi evet… ama sıfır’dan sa 1 iyidir diyerek onu sayıyorum…gecen tv’de ankara ticaret odası baskanı devrim’leydi…

    • #2698
      faceless
      Katılımcı

      benim düşŸünceme göre devrim o gün o talihsizliğŸi yasamasaydı Türk otomotiv sanayii daha iyi durumda olurdu. Belkide AmerikanAraba(ları) gibi efsana olmuşŸ arabalarımız olabilirdi düşŸüncesindeyim ben….

    • #2699
      DRIVER34
      Katılımcı

      aslında istesek neler yapabilliriz de bizde azim yok abi baksana hala mermerleri makinayla deliyoz avrupanın mermerleri kevgir gibi oldu bizde tık yok aslında hakikatten bişŸeyler yapmak istesek görüyoz işŸte sitelerde geleceğŸin tasarımcılarını neler çıkartıyorlar neler olabilir aslındaa

    • #2700
      Mustafa YÜKSEL
      Katılımcı

      abi filmlerin dat dosyalarını ziple cd ye at o fil olmuyo onu sat

      nasıl fikir nette her illegal satışŸ rar zip olarak satılıyo böylece veri aktarımı oluyo ismi 😈 😈 😈 😈

      bunu bi araşŸtır bende araşŸtırıyım yazıcam tekrar

    • #2701
      faceless
      Katılımcı

      [img:386e8a02ac]http://i140.exs.cx/img140/4492/firstgen4ku.jpg[/img:386e8a02ac]
      1967-1969

      1970 – 1981
      [img:386e8a02ac]http://i140.exs.cx/img140/3663/secondgen1oy.jpg[/img:386e8a02ac]

      1982 – 1992
      [img:386e8a02ac]http://i140.exs.cx/img140/3843/şŸirdgen9bm.jpg[/img:386e8a02ac]

      1993 – 2002
      [img:386e8a02ac]http://i140.exs.cx/img140/5659/fourşŸgen6xm.jpg[/img:386e8a02ac]

      2005 (concept)
      [img:386e8a02ac]http://img219.exs.cx/img219/2310/110309phr5camaro05zmed8gr.jpg[/img:386e8a02ac]

      yes, its a Camaro..Bütün modelleri çok güzel ama..Bence ilk kasası muhtesem..

    • #2702
      Mustafa YÜKSEL
      Katılımcı

      bencede ilk kasa muhteşŸem

      concept de güzel olmuşŸl ama küçülmüşŸ biraz gibi duruyo zamane arabaları hep küçük

    • #2703
      Lowrider
      Katılımcı

      2. nesil camarolarıda kendi içinde 2ye ayırmak gerekiyor aslında 73 yılına kadar olanlara resimde gördüğŸünüz gibi baltakafa deniyor 74 sonrası ön tarafda değŸişŸiklik var.

    • #2704
      faceless
      Katılımcı

      CORVETTE C12 1999 model corvette C12 IVM tarafından gelişŸtirilmişŸ. Callawaydan alınan 400 hp lik motor dodge viperden alınan 6 vitesli şŸanzıman ile kullanılmışŸ. kamyonlar için gelişŸtirilen bu şŸanzuman 600 nm torka dayanabiliyormuşŸ. 5700 cc V8 motor 6250 d.de 400 hp güç , 5000 d.de 520 nm tork üretiyormuşŸ.. 0-100 km hızlanması 4.9 sn olan aracın max.

      [img:631cc4b9fd]http://www.z06-corvette.com/super/corvette-c12-03.jpg[/img:631cc4b9fd]

      [img:631cc4b9fd]http://www.z06-corvette.com/super/corvette-c12-04.jpg[/img:631cc4b9fd]

    • #2705
      Mustafa YÜKSEL
      Katılımcı

      abi makoshark2 derimde başŸka bişŸe demem

      dün cins bi film vardı corvette limuzin vardı stingray 73 falan hoşŸ olmuşŸ

    • #2706
      Qurny
      Katılımcı

      bu resimdekiler c12 nin orj. stobu mu oyleyse tigra nın aynısı?
      Eger standart stop buysa neden böyle birsey yapılmıs ki?
      Opel ve Chevrolet..biri amerikan efsanelerinin tarihçesi öbürü günümüz arabalarının bir bölümünün sıradan bir ismi..
      Tigra nın standart stobu c12 yle aynı mı yani simdi?Bence bu fotograftaki aracın stoplarını deişŸtirmişŸler,orj. stop olsa chevrolet opel i süründürmezmiydi calıntı yapıosun tigra nın stoplarını die?
      Bahadır salakmısın falan demeyin ben bilmedigim icin sordum.

      Bu arada devrim den 3 adet yapıldı..Seri üretime gecse anadol u katlayabilecek bir arabaydı ama arkası falan kötüydü sonucta,seri ye gecse günümüze bikaç jenerasyon sonucu gelebilecek biseydi…

    • #2707
      Mustafa YÜKSEL
      Katılımcı

      [quote:c2ba315cd0=”Chevy_Killer_89″]ışŸte 64’de 389 cu.in. Tri-Power motoruyla her şŸeyi başŸlatan araba

      [img:c2ba315cd0]http://www.pontiacheaven.org/images/jpgs/64_gto_rf.jpg[/img:c2ba315cd0]

      [img:c2ba315cd0]http://www.pontiacheaven.org/images/jpgs/64_gto_eng.jpg[/img:c2ba315cd0][/quote:c2ba315cd0]

39 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.