Ana Sayfa Forumlar Teknik Yeni Başlayanlar Özellikle yeni başlayanlara ibretlik bir olay

  • Bu konu 14 yanıt içerir, 1 izleyen vardır ve en son 9 yıl 8 ay önce piyu tarafından güncellenmiştir.
14 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Yazar
    Yazılar
    • #33182
      piyu
      Anahtar yönetici

      Merhaba dostlar. Bugün size uzun süredir yaşadığım restorasyon sıkıntılarının bir level’ında olarak anlatmak istediklerimi yazıyorum. Özellikle yeni başlayan ve hevesli arkadaşlara gelsin bu mesajım.

      4 yıldır üzerinde uğraştığım, araştırdığım, öğrendiğim, geliştiğim projemin maalesef 2. kaportacısı da tembel ve üçkağıtçı çıktı. Tam 12 ay şans verip sabrettim ama anladım ki bu piyasadaki işler bizim medya ve tekstil sektöründeki gibi yürümüyormuş.

      Bu, kendine kaportacı diyen serdem de en başından aynen cengiz efendi gibi normalin 2-3 katı fiyat çekip yapmadığı işin parasının peşinatını aldı zaten. Sizi kendine mahkum ediyor ve işi yapmadıkça sizden daha da para istiyor. Yok “borcum var” yok “senedimin günü geldi”, yok “yol param yok”, “şunu almamız lazım”, “yok bu lazım” diye sürekli bir dilenme modundalar. Dışarıda yaptırdıkları fason işin fiyatını da şişirip sizden fazlasını tahsil ediyorlar.

      Bunlardan sonuncusu olan serdem bey kumlama için normalin iki katı para çekip arada kendine çorba parasını çıkardı. Sac bastıracağım diye 3 ay bekletip 1000 liralık sacı 3000 TL’ye bastırdığını(!) iddia ederek yine sakalını aldı o işten. Würth’ün pütürünü 1000 liraya alıcaz dedi, Würth’de çalışan arkadaşım 750 TL olduğunu söyledi. 600 TL para alıp bahsettiği astarı getirmeyince aynı astarı 110 TL’ye aynı kilogramda kendim aldım.

      Sonuç ne mi?

      Topu topu yaptığı 4-5 bin liralık işçilik için aldığı 11 bin liradan geçtim. Ben bu kaportacıların %95’inin beyninin aynı mantıkta çalıştığını fark ettiğimde artık çok geçti. Kendi arabamı kendi müstakil garajıma çektim. Kendim temizleyip, astarladım. Mekanik düzeni söküp temizledim. Elektrik projesini çıkartıp gereken malzemeleri temin ettim. Çok değil az bir süre sonra sacından boyasına elektriğinden döşemesine mekaniğinden cam-kilit işlerine kadar kendi malzemelerimle ve arkadaşlarımın yardımıyla eğlene eğlene yapabileceğimi fark ettim. Yakında gaz altı kaynak-argon filan alırsam hiç şaşırmam.

      Naçizane tavsiyem siz siz olun cengiz ve serdem gibi kaportacı geçinen “klasik amerikansever tacirleri”ne ve işi bilse de bilmese de egosu tavan yapmış, diğer meslektaşlarını kötüleyen kaporta-boyacılardan uzak durun.

      Ben arabalarımı yine toplarım, hatta bir tane daha araba alırım onu da dağıtırım ama bu gibi yalancı adamlara da bu piyasada ekmek yedirtmem bundan sonra. Bu olaya şahit olan ve bizzat tamirhaneye de çağırdığım arkadaşlarımı da şahit olarak gösterip bu olayların peşini de bırakmayacağım. Hukuk yerini bulacak.

      Sizin de başınıza gelen benzer hadise varsa paylaşın, deşifre edin, başkaları da üzülmesin. Çünkü insanlar iyi ve kötü olarak ikiye ayrılır. Sağlıcakla kalın dostlar.

    • #33162
      piyu
      Anahtar yönetici

      geçmiş olsun, bence iyi sabretmişsiniz yinede. Özellikle İstanbul’da işini severek ve düzgün yapan sanayi esnafı bulmak zor. Başka bir forumdaki arkadaş Trabzon’da 3 ayda şahane araçlar toplayabiliyor fakat aynı aracı İstanbul’da 3 yılda toplayamazsınız, çünkü sabrınız yetmez.

    • #33163
      piyu
      Anahtar yönetici

      Çünkü İstanbul’dakiler kendini bir halt sanıyor. Sanki nükleer başlıklı füze imal ediyor gibi kendilerini naza çekiyorlar, fiyatı şişiriyorlar, işi bir kere alınca da yapmıyorlar.

      Anca piyasadaki üstü kesik kiralanan düğün arabalarını antin kuntin toplarlar.

    • #33164
      piyu
      Anahtar yönetici

      geçmiş olsun… umarım bundan sonra işler yolunda gider…
      bu devirde amerikan binmek cesaret istiyor… çoğu usta müşteriyi görünce avuçlarını kaşıyor… her erkeğin bilinçaltında da sekiz silindir amerikan olduğuna inanıyorum… değil insanlara güvenmek; yürür durumda amerikanı sanayide bırakmamak lazım…

    • #33165
      piyu
      Anahtar yönetici

      geçmiş olsun, iyi sabretmişsin yine. ben son arabamı kabortacıya kaptırınca (honda CRX) kabortacıdan önce dükkana gidip dayattım ve resmen parasını verdiğim işlerin bir çoğunu adamın dükkanında kendim yaptım, üzerine adam bana istersen gel beraber çalışalım dedi dalga geçer gibi.
      ama tövbe birdaha.
      hazır garajın varken amerikan mekaniği zor değil, kaldıki heryere el kol giriyor ve avrupa arabalar gibi vidalar sıkarken kırıkmıyor, söktüğün şeyi geri takerken vida delikleri uymamazlık yapmıyor =)

      ben genelde mecbur kalmadıkça ustaya ve doktora gitmiyorum =)

      benzer bir olay ben küçükken motor ustasıyla 67 biscayne ımız varken yaşadık ve şu an araba olmasada bütün conta takımları sekman kelepçesi britool tork anahtarı vs vs herşey var =))

      zararın neresinden dönersin kardır, bununla geçmiş olsun

    • #33166
      piyu
      Anahtar yönetici

      Tempest çok güzel diyorsun. Benim kafamın attığı olay da zaten arkadaşımın 1992 Honda CRX’inden kaynaklandı.

      Yani 4000 liralık arabayı alıp 1000 liraya kaporta, çekiç, işlem, çürüklerin temizlenmesi ve boya yaptırıp 10.000’e satmasıydı.

      1000 TL ye CRX’in o çürük kaportası yapılıyor da ben neden 10-20 kat fazla paraya bu kadar bekliyorum bir de iş çıkmıyor diye düşündüm.

    • #33167
      piyu
      Anahtar yönetici

      çok haklısın, peki zararını tazmin edebilecekmisin?

      Ankaradan kalkıp gelip kavga edesim var kabortacıyla. burdan ben bile çok sinirlendim senin ruh halini düşünemiyorum.

      eskiden iyi olan (benim tanıdığım) kabortacıların birçoğuda tamamen üçkağıtçı olmuşlar. adamlara her gün gidip baskı yapmak zorunda kalıyorsun iş yapmaları için, üzerine baskı yaparsan da iyi yapmıyorlar, çizgilerini bozuyorlar.

      birde herkesin aklında amerikana binen adamda çok para vardır ve bu para bizim olmalı fikri yer etmiş, emeğimin karşılığı şu fikri kalmamış.

      amerikanın kabortası daha detaylıdır daha çok yorar ama 10 kat da olmaz tabiki. hadi uğraşsın iki katı işçilik ve vakit gitsin 2 ay değil 4 ayda yapsın .

      umarım masrafını bir şekilde çıkarırsın adamdan

    • #33168
      piyu
      Anahtar yönetici

      Ben alacağımı başka yönlerden alacağım zaten. Pişman edeceğim ama bahsı geçen konu da çok önemli.

      Güncel bir arabaya oranla en fazla iki kat işçilik harcayabilir. Fiyat da en fazla iki katı olmalı.

      Örneğin boyacılara git sor 1000 TL civarından başlıyor araba boyatmak. İlk soruları “araba ne?” oluyor. Amerikan olduğunu anlayınca boya fiyatı 5-10 kat artıyor.

      Türkiyede 10bin TL’ye boya yapıyorum, bu işin uzmanıyım diyen bir usta varsa palavracının önde gidenidir. En baba boyayı 3 bine yaptırabilirsiniz. Zaten bir noktadan sonra boya kalitesi asla değişmez. Arabanın hatları, kaportacının yaptığı işçilik iyi olduğu kadar iyi boyayabilir boyacı da.

    • #33170
      piyu
      Anahtar yönetici

      takip ediyorum bu işin sonucunu ve arabanı, inanıyorum sonunda mutlu olacaksın =)

    • #33175
      piyu
      Anahtar yönetici

      Abi valla amerikancilara da yazmıştım, bu kendini usta sanan zat gitmiş kendi ağzından 62chevy nickli bir arkadaşa savunma yazdırmış 🙂 Ne hale düşmüş kaportacılar vah vah diyorum. Verdiğim 11 bin TL ile rakı içip 8 ay sonra kumlama yaptıran kaportacı için para vermemişim oluyor olaylar. Herkes yancı olmuş 🙂

    • #33187
      piyu
      Anahtar yönetici

      Olayları okudum umarım yoluna girer bu iş bi şekilde olmalı artı olarak ankaradan bildiğiniz dürüst amerikan ustası var mıdır?

    • #33183
      piyu
      Anahtar yönetici

      usta otomatik sanzuman ne tavsiye edersiniz.. benim 6 silindir 76 novam var duz vites yeni aldim muayeneden gecirirken sorun olurmu peki

    • #33193
      piyu
      Anahtar yönetici
    • #33194
      piyu
      Anahtar yönetici
    • #33195
      piyu
      Anahtar yönetici
14 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.