Ana Sayfa Forumlar Forumlar Başınızdan geçen ilginç olaylar köprüde 70 milde stop eden 64 dodge plymouş!

25 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Yazar
    Yazılar
    • #957
      Emre Þan
      Katılımcı

      bundan iki sene önceydi sanırım 64 plymouşŸ valiant signet amerikanımla bir farı uzun ir farı kısa çekilde boğaz köprüsünden idare eder bir hızda (ben 70 mil yani 120-140 kmh ile giderken arabadan ruhu şŸad olan eski sahiplerinin çığlıkları motorun sesini bastırırdı) seyahat ederken bir anda küt diye araba hiçbir windowsvari “min misiniz?” sorusu sormadan stop etti. ben o an ki ebedi sessizliğin huzuru için mi sevineyim, 4.5 derece sağa kıvrılı kitlenen ve şŸeritlerden şŸerit beğenmeme sebep olan sağa süzülmeme mi korkayım, dikiz aynasından bana çarpacak arabayı seçmekte zorlanmamamı korkayım bilemedim. Hali hazırda frende şŸişŸti, direksiyonda kitlendi, motorda çalışŸmıyo. Ellerimi boynumun arkasına alıp keyifli bir halde dikiz aynasından dier arabaları kesim olacakları büyük bir soğuk kanlılıkla tahmin etmeye koyuldum. tabi bu arada direksiyonun altındaki tulumba kolu misali el frenide arabayı yavaşŸlatacak bile fonksiyona sahip değil. 1-2 şŸeriti damat ferit misali yakışŸıklısından sürüklenerek değişŸtirdikten sonra amerikan filmlerinde olmayan bir heyecan ve atraksiyon duygusu ile 120 kmh ile arabayı 4. viteste vurdurmaya karar verdim. (4 ileri manuel spor şŸanzıman) ve kontağı sola çevirip sağa çevirmemle direksiyon boşŸaldı. arabayı vitese takınca araba bir küfreder gibi böyle homurdanız gibi ıkındı kasıldı ve 23 saniyelik o geceki son motor sesimi duydum, yavvaşŸça vites küçülterek olsun frene basarak olsun arabayı muhtarı (lakabı muhtar) beşŸiktaşŸ sapağının dibinde en fiyakalısından parketmeyi başŸardım. Kendisine dışŸarıdan şŸöyle bi bakıp “wats goin ooon” şŸeklinde bi bakışŸ fırlattımsada oralı olmadı. birkaç saat sonra hiçbirşŸey olmamışŸ gibi benzin şŸamandırası arızalı olduğu için anlamadığım benzinsiliziği sona erdi ve beni eve bıraktı. o gün bu gün aramızda bir mesafe bir tedirginlik var bende. Yinede severim kendisini. bakalım nerde toplatıcam ağzını burnunu kırdığımı.

    • #13038
      piyu
      Anahtar yönetici

      emre 2004 yılında uye olup daha yeni mi mesaj yazıyorsun???

      aramıza tekrar hosgeldin…

      stresli ama guzel hatıra… bende ilk aldıgım gunu kabus gibi gecirmistim… benzin bitti, lastik patladı, bijon kesti, kriko bozuldu…vs :)

    • #13039
      Emre Þan
      Katılımcı

      arıtk vaktim oldukça mesaj yasmaya devam ederim inşŸallah. amerikanımın restorasyonu, usta tavsiyeleri,döşŸemeci
      nikelajcıydı yürüraksam-makaniçiydi derken bir takım çervrelerle tanışŸmak için bulunmaz bir fırsat, iyi bir bilgi kaynağı burası. tekrar hoşŸ bulduk.

    • #13040
      zimazima
      Katılımcı

      bende hoşŸgeldin diyerek söze başŸlayayım.arkadaşŸların sordukları sorulara verilen cevapları (forumları mı deseydim özetle) takip etmek gerçekten zevkli. bu araçlara gönül veren insanların tecrübelerinden ve bilgilerinden faydalanmak büyük bi lütuf bence.piyu’nun yerinde müdahaleleri hakikaten takdire şŸayan.yönetici olunmaz yönetici doğulur misali.katılımcı arkadaşŸlara ayrıca teşŸekkür.sizlerden çok şŸey öğrendim ve daha öğreneceğim inşŸallah

    • #13041
      illetyus
      Katılımcı
      emresan wrote:
      arıtk vaktim oldukça mesaj yasmaya devam ederim inşŸallah. amerikanımın restorasyonu, usta tavsiyeleri,döşŸemeci
      nikelajcıydı yürüraksam-makaniçiydi derken bir takım çervrelerle tanışŸmak için bulunmaz bir fırsat, iyi bir bilgi kaynağı burası. tekrar hoşŸ bulduk.

      Gecmis olsun….Tehlikeli ama dua et duz giderken olmus….

      Ya o direksiyon kilitlenmesi benimki gibi cocuklarin oynadigi bir sokakta saga tam dondugun anda olsaydi…….

    • #13042
      Emre Þan
      Katılımcı

      oy oy oy oyyyy!!!

    • #13043
      illetyus
      Katılımcı

      O anda bende aynen oyle demistim zaten…… 😯

    • #13044
      piyu
      Anahtar yönetici

      bende e5 üzerinde stop vakası yasadım ama oy oy oy demedim valla… an…. filan diye girdim konuya… :)

      opppssss pardon…

    • #13045
      Emre Þan
      Katılımcı

      bir keresinde de arabamın göstergelerinden duman çıkmaya başŸladı. Gaza başŸladıkça artıp yavaşŸladıkça artıyodu. Dedim çok hızlı gidiyorum arabadan çizgifilm gibi ateşŸ çıkıyo heralde. huyumdan mıdır nedir, fazla sallamadan bi 25 km tütsü gibi tüte tüte gittim eve kadar. sonra elektrinkçi arkadaşŸa olayı fıkra anlatır gibi alışŸtıra alışŸtıra anlattım. Meğer kaportaya tornavide ile kapuğun altında çamurluk çıkıntısına çakılı olan kibrit büyüklüğüdeki akımı regüle eden alet bozulmuşŸ ve ben gaza bastıkça arabanın tesisatına 12-ila 28 volt arasında elektrik yükleniyomuşŸ. meğer 6 ayda 3 akü deişŸtirmemin ve arabanın rolantisinde dahi ateşŸlemesini aküden yapmasını ve benim otoru rektifiyeye sokup sonuç alamamamı sağlayan onca masrafın sebebi o kibrit kutusymuşŸ. allah cezanı verecek senin.

    • #13046
      illetyus
      Katılımcı
      piyu wrote:
      bende e5 üzerinde stop vakası yasadım ama oy oy oy demedim valla… an…. filan diye girdim konuya… :)

      opppssss pardon…

      Anla iste Dogan….Sitede bayanlarda var cok fazla acik etmiyelim diye oole yazdim. 😉
      Ilk etapta “oy” layip tehlikeyi vitesi geriye kanirtmak sureti ile atlattiktan sonra sadece “an….”ile kalmayip 7 ceddini saygi ile anmistim… 👿

    • #13047
      illetyus
      Katılımcı

      Bu arada felaket anilari serii si gibi olacak ama yukardakileri yazarken aklima geldi.
      Herkezin aklinin bir kosesinde bulunsun diye yaziyorum.

      Hani su defransiel dedigimiz acaip mekanizma var ya…hah iste onun tam ortasindan gecen soyle gallavi bi kama var….hepimiz az cok taniriz.
      Iste o essek kadar kamayi, uzerine tonlarca yuk binen o mekanizmanin icinde yerli yerinde tutmaya yarayan serce penisi boyutlarinda bir civata var ya…. Iste namussuz sey kirilmis ve o kama yerinden cikip mahruti dislisini kitledi.
      O gun sansliydim….trafikte kirmizi yandi durdum, yesile donunce kalkmak istedim….COTARAAANNNKK diye bir ses esliginde yere cakildim. 😯
      Bu durum yusek suratle giderken olsaydi neler olabilirdi dusunmek bile istemiyorum…..
      Aklinizda bulunsun baa-b’ inda hani……. 😈

    • #13048
      illetyus
      Katılımcı
      emresan wrote:
      bir keresinde de arabamın göstergelerinden duman çıkmaya başŸladı. Gaza başŸladıkça artıp yavaşŸladıkça artıyodu. Dedim çok hızlı gidiyorum arabadan çizgifilm gibi ateşŸ çıkıyo heralde. huyumdan mıdır nedir, fazla sallamadan bi 25 km tütsü gibi tüte tüte gittim eve kadar. sonra elektrinkçi arkadaşŸa olayı fıkra anlatır gibi alışŸtıra alışŸtıra anlattım. Meğer kaportaya tornavide ile kapuğun altında çamurluk çıkıntısına çakılı olan kibrit büyüklüğüdeki akımı regüle eden alet bozulmuşŸ ve ben gaza bastıkça arabanın tesisatına 12-ila 28 volt arasında elektrik yükleniyomuşŸ. meğer 6 ayda 3 akü deişŸtirmemin ve arabanın rolantisinde dahi ateşŸlemesini aküden yapmasını ve benim otoru rektifiyeye sokup sonuç alamamamı sağlayan onca masrafın sebebi o kibrit kutusymuşŸ. allah cezanı verecek senin.

      Peki siz hic cep telefonu caldiginda mars basan bir Amerikan gordunuzmu ! 😯 🙄

    • #13049
      kamaru
      Katılımcı

      Yaw merak ettim şŸimdi 😯

      Hiç başŸıma gelmedi ama otomatik bir araba yolda giderken stop etse ne olur?? Ne yapmalıdır???

    • #13050
      XLR-V
      Katılımcı

      Illetyus, ben cep telefonu calinca stop eden BMW oldugunu duydum .Onunda nedeni yanlis monte edilen arac kiti

    • #13051
      illetyus
      Katılımcı

      Yeni model elektronik donanimli oyuncaklari bilmem ama bir 75 Camaro da boyle bisey yasayinca insan ister istemez “essheduenlaaa….” 😯 diye bi toparlaniyor ve arabaya daha temkinli yaklasmaya basliyorsun. Ilk kez oldugunda araba calisir vaziyette degildi ben icindeydim…Cep telefonu caldi, ben daha montun cebinden cikaripta cevap verene kadar araba mars basti ve calismaya basladi 😮 Hah dedim… tamam simdi sirayla camlari kaldiracak sonra kapilari kilitleyecek sonrada benim icabima bakacak 😥 Sebebi buluncaya kadar tirsmaya basladim… :? Garaja her girdigimde efsanevi “Christine” ile karsilasiyorum gibi oluyordu, butun tuylerim yon degistiriyordu. Bir yere giderken sanki ucaga binermis gibi cebi kapatmaya basladim.
      Elektriksel anlamda akla gelebilecek her sey degisti…Ve benden cikan parcalari baska arabalarda kullandik…hic birinde boyle bir sorun cikmadi….ama onlar toplanip denemek icin benim arabaya yeniden baglandiginda yine ayni sey…. :( nerden kaynakladigini gercekten cozemedik….Su anda, yani 3 yildir boyle bisey yok, cunki dedigim gibi tum parcalarim degisti.

      O donemde arabayi bir yere parkettigim zaman 70′ lerde Almanya’ dan izine gelenlerin cokca kullandigi bir yontem olan bobin kablosunu alip oyle gidiyordum…. 😉 Yada akunun kutup basini cikariyordum.

      Demekki bu konudan cikardigimiz ders neymis efenim ; Bir Amerikanin el fren sistemini her sart altinda saglam ve calisir durumda bulundurmak gerekiyor 8)

    • #13052
      illetyus
      Katılımcı
      kamaru wrote:
      Yaw merak ettim şŸimdi 😯

      Hiç başŸıma gelmedi ama otomatik bir araba yolda giderken stop etse ne olur?? Ne yapmalıdır???

      Cok kotu olur emin ol…. 😆

      Ben bu gune kadar, (sevmedigim icin) cok fazla otomatik Amerikan kullanmadim ama bildigim kadari ile (emin degilim) bir otomatik sanzimanli arabanin yurutulerek (vurduralim aabi yontemi) yeniden mars basmasi icin gereken minimum surat 80 Km. civariydi……

      Bu suratte veya uzerinde stop ederse, o daha kotu… ne fren kalir ne direksiyon, her sey bi anda tas kesilir gibime geliyor….Dilerim otomatiklerin hicbiri boyle bi sorun yasamaz.
      Bu sitede otomatik kullanan cok kisi var, onlar daha iyi bilir.

    • #13053
      kamaru
      Katılımcı

      peki şŸanzuman içerisinde bir günenlik önlemi olabilirmi??? Mesela vakum kesildiğinde boşŸa atmak gibi. Yoksa bir süre sonra tekerlekler kitlenir heralde

    • #13054
      XLR-V
      Katılımcı

      MyşŸbusters, bu isle ilgilense iyi olur :p
      En iyisi adamlara e-mail falan gonderelim de su konuyla ilgilensinler

    • #13055
      piyu
      Anahtar yönetici

      ben daha once anlatmıstım kısa keseyim…

      e5 te giderken yeni taktırdıgım shifter’ı deniyorum… asagı yukarı surekli oynuyorum… bosa attıgım sırada geri vitese gecti… tabiri caiz ise zonk diye patinaj sesi icinde e5’te durduk… hemen parmagımla vites kablosunu cekip vitesi bosa aldım… marsa basınca calıstı ve vitese takıp kenara cekebildim…

      yolda giderken 1 kez stop etti onda da trafikte dur-kalk yaparken benzin bittiginde olmustu… fren sertlestiginden ondeki mercedes’e hafif vurdum… vitesi bosa almaya calısana kadar hafif hafif birkac kez daha vurdum :)
      neyse sonra durdurabildim (ama acemiydim)

      yolda 40-50mil civarı giderken hic boyle birsey yasamadım…

    • #13056
      Angelus
      Katılımcı

      Benim başŸıma Bursadan dönerken geldi aynısı 80-90 km ile giderken Bursa çıkışŸında motor birden durdu araba kızaga çekti 150-200 mt kadar kayarak düz bir şŸekilde durdu . Bu arada frende şŸişŸmişŸti. Ha… dedim o arada aklım benden çok arkadan gelip bana bir şŸekilde çarpacak arabalarda idi. Neyse bir şŸey olmadı. Vitesi parka aldım kontagı cevirdim araba çalışŸtı ve istanbula kadar problemsiz geldi . Eskihisardan BeşŸiktaşŸa gelirken Köprü girişŸinde ben korkudan sağ şŸeritte usul usul giderken pejojunun biri makas atmaya çalışŸtı tam sağımdan emniyet şŸeridinden beni sağlamaya kalkarken ben gaz verip öndeki audinin tampona yapışŸınca sağlıyamadı 100 mt ilerideki trafik polislerinin eline düşŸtü. Buda ayrı güzel bir olay oldu o gün için 😆

    • #13057
      illetyus
      Katılımcı
      Angelus wrote:
      Benim başŸıma Bursadan dönerken geldi aynısı 80-90 km ile giderken Bursa çıkışŸında motor birden durdu araba kızaga çekti 150-200 mt kadar kayarak düz bir şŸekilde durdu . Bu arada frende şŸişŸmişŸti.

      Su biraz daha acarmisin……Kizaga cekti derken 4 tekerlek kilitlenme durumu mu….. orayi anlayamadim 🙄

    • #13058
      illetyus
      Katılımcı
      XLR-V wrote:
      MyşŸbusters, bu isle ilgilense iyi olur :p
      En iyisi adamlara e-mail falan gonderelim de su konuyla ilgilensinler

      O fok baligi biyikli herif arabalari hep uzaktan kumanda ile kullaniyo…
      Action’ nin tadi cikmaz o zaman…. 😈

    • #13059
      Angelus
      Katılımcı
      illetyus wrote:
      Angelus wrote:
      Benim başŸıma Bursadan dönerken geldi aynısı 80-90 km ile giderken Bursa çıkışŸında motor birden durdu araba kızaga çekti 150-200 mt kadar kayarak düz bir şŸekilde durdu . Bu arada frende şŸişŸmişŸti.

      Su biraz daha acarmisin……Kizaga cekti derken 4 tekerlek kilitlenme durumu mu….. orayi anlayamadim 🙄

      Evet 4 tekerlekte kilitlendi. Abuk sabuk bir durumdu.

    • #13060
      illetyus
      Katılımcı

      Himm….. ben almiim yine soyle bi kenarda dursun……Zaten yillardir sevemedim gitti su mereti…
      Benim otomatik arabada uykum geliyo, hem kurcalicak baska bisey yok 😆
      hemde tek ayak calistirdigin icin fizigim bozuluyo…. :P

    • #13061
      piyu
      Anahtar yönetici

      4 tekerlek kızaklamaz… arkalar kilitlenir…onler alakasız…ama aynı anda frene de bastım dersen o baska bak hakan… bana oldugunda arkalar kızaklamıstı…

      hakan, bu arada aynı pratik cozum… :)

      gürcan düz vites challenger kullanmıstım… pistol grip shifter…muazzam bir keyif… ya otomatik ya pistol grip… baska birsey istemem… :)

    • #13062
      illetyus
      Katılımcı

      Ben alisik oldugum icin soylemiyorum ama duz vites gercekten zevkli.
      Aslina bakarsan otomatige gore bazi avantajlari da var…..
      Ben senelerdir zaman zaman denedim, acikcasi Amerikan yada yeni sistem olsun alisamadim. :?
      Hatta Camaro’ yu almadan once ozellikle otomatik bir araba aldim alisayim diye, bir sure kullandim ama sarmadi.
      Bu yuzden otomatigin arizasi yada kitlenmesi durumunda neler yapilmalidir bilmem cunki benim otomatik kullanma surem ariza yasayacak kadar uzun olmadi hic… 😆

25 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.