Ana Sayfa Forumlar Teknik Bilgilerinizi Paylaşın Yenko Camaro

0 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Yazar
    Yazılar
    • #1178
      riko
      Katılımcı

      Image1.jpg

      60 lı yılların sonlarında büyük blok modası tam gaz giderken, Ford 390-428, Chevrolet 396-427 ve Chrysler 440-426 gibi büyük blok motorlar imal ederken, beygirler çıldırmışŸken, Camaro’lar da 396 cu in makinalarla fabrikadan çıkıyordu.

      Bu tarihlerde Pensilvanya’da bulunan Yenko Chevrolet ve Chigago’da bulunan Nickey Chevrolet bayilerinden yüksek miktarda büyük blok Camaro siparişŸleri geliyordu.

      Bu akım içerisinde Don Yenko, fabrikadan fabrika garantili olarak satılabilecek 427 cu.in 425 hp gücünde Camaro siparişŸ ediyor. Yalnız bu işŸlemi "COPO 9561" siparişŸi ile yapıyor. ( copo’nun açılımı C= Central, O= Office, P= Production, O= Order ) Yani merkez imalat emri gibi özel bir siparişŸ emriyle Camaro’lar 427 cu.in ve 425 beygir olarak imalata alınıyorlar.
      COPO haricinde 425 hp motorlar (RPO – Regular production ) sadece Corvette için uygun görülüyordu.

      Don Yenko, bu Camaroları kendi amblem ve bantlarını çekerek satabiliyordu.
      COPO 9561 özel siparişŸ emri haricinde birde COPO 9560 emri ile 427 Camaro’lar piyasaya çıkıyordu, Onlarda 427 cu.in hacmindeydiler, yalnız motorlar ZL-1 komple alüminyüm idi.

      Yenko siparişŸlerinin çoğunu 427 motorlar oluşŸturuyordu, bu Camaro’lar Muncie M21 dört ileri veya Hydramatic otomatik şŸanzımanlı idi. Pahalı olan M22 Rock Chusher şŸanzıman, 4-10 kilitli diferansiyel için ise extra ödeme yapılması gerekiyordu.

      Yine Yenko’nun ısmarladığı Camaro’larda arka spoiler, devir saati ve 140 MPH gösterge saati standart olarak çıkıyordu.

      Yenko’ların o yıllardaki testlerine bakarsak, standart lastikleri,kapalı header ve caddeye göre ayarlanmışŸ avans ayarı ile 400 metreyi 14 sn. de 102 mil süratle aşŸabiliyordu. 8 inch yarışŸ lastiği ve egzosları açarak bu rakam, 12.50 sn. ve 113 mph olarak değişŸiyordu.

      427 cu.in 450 Hp motorların, 4 ileri şŸanzımanların ve 800 cfm 4 bbl Holley’lerin kullanıldığı Yenko Chevrolet’lerin ilanı

      yad7.jpg

      Yenko Chevrolet’in 1969 yılındaki Chevrolet fiyatları

      yad6.jpg

      yad10.jpg

      60 ların sonundan bir Yenko Chevrolet ilanı

      yad5.jpg

      1969 Yenko Camaro verileri



      Dingil mesafesi : 108 inch
      Ağırlık : 3500 pound (önde %58.31 , arkada % 41.69 )
      Silindir çapı : 4.250 inch
      Strok : 3.76 inch
      Beygir gücü : 450 Hp. 5600 d.d.
      Tork : 460 Lb.Ft. – 4000.d.d

      Egzantrik mili;
      Lift emme : 0.520.360 derece
      Lift Ex : 0.520.302 derece
      Emme sübap çapı : 2.195 inch
      Ex sübap çapı : 1.725 inch
      Şanzıman : Muncıe M21 4 ileri
      Vites oranları : 2.20 , 1.64 , 1.27 , 1.00
      Debriyaj . 11 inch çapında

      Not : Bilgiler 1993 tarihli Oto haber dergisinden ve LJetin Soytürk’ün yazılarından alıntıdır.

0 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.