Ana Sayfa › Forumlar › Teknik › Bilgilerinizi Paylaşın › nova
- Bu konu 19 yanıt içerir, 7 izleyen vardır ve en son 18 yıl 3 ay önce piyu tarafından güncellenmiştir.
-
YazarYazılar
-
-
28 Ağustos 2006: 13:39 #700shycoKatılımcı
77 model 6 silindir manuel novalar hakkında bilgisi olan varsa çok makbule geçer…almak üzereyim ne dersiniz…herkese kolay gelsin
-
28 Ağustos 2006: 16:08 #10887firrebirdKatılımcı
77 modelde kasa birazcık değişime uğruyo bildiğim kadarıyla, arka stoplar ön farlar 75 yada 76 modele göre değişiyo. Türkiye’de en yaygın modellerde 74-76 arası.. Bu anlamda kaportayla ilgili parça sıkıntısı yaşayabilirsin, ama mekanikle ilgili problemin olmaz.. Yalnız kullanım konforu anlamında manuel vitese takıldğımı söylemeliyim, sıkışık trafikte bezdirici olabilir…
Arabanın fiziği ve çizgileri düzgünse iyi bi pazarlıkla kapat işi.. Hayırlısı olsun, umarım gönlüne göre olur..
-
28 Ağustos 2006: 16:40 #10888ExcellenceKatılımcı
Bence L6 olması hoş değil olmuşken V8 olsun 4L liklere bak derim , debriyaj konusunda benim de şüphelerim var, AAlar genellikle otomatik olduğu için debriyajda parça sıkıntısı yaşayabilirsin..
-
28 Ağustos 2006: 23:46 #10889Pontiac301Katılımcı
ıstersen elimde 75 Nova sedan var,ama bildiğin çöplerden değil,Fabrika boyası üzerinde,6 silindir düz vites!Ayrıca düz viteste problem yaşamazsın, 75-76 nın aksesuar parçası bol,öneririm, benimde şahsıma ait bir adet 76 Nova Concoursum var,
-
29 Ağustos 2006: 23:26 #10890ExcellenceKatılımcı
Hocam senelik ne kadar bakım maliyeti var Novaların, araçtan araca farkedecektir bunun bilincindeyim fakat yaklaşık bir değer verirseniz sevinirim
-
30 Ağustos 2006: 11:01 #10891Pontiac301Katılımcı
Ben senede 45.000 km yapıyorum fix, 3 kere yağı değişiyor, 25 er milyondan 75 milyon,iki kere buji değişiyor 36 milyondan 72 milyon,Her yıl şanzıman yapını ve filtresini değiştiriyorum buda toplam 70 milyon tutuyor, eğer uzun yolda farlarım kırılırsa 8 er milyondan 16 milyona çift atom far alıyorum, ortalama maliyet 250 milyon, benim gibi bu km yi yapmazsan bu para yarısının altına düşer
-
31 Ağustos 2006: 13:03 #10892ExcellenceKatılımcı
salıncak burçları, rot başları, yay ve amortisörler, motor, şanzuman, fren sistemi… kapsamlı bilgiye ihtiyacım var, fizibilite hazırlıyorum da
-
31 Ağustos 2006: 14:34 #10893piyuAnahtar yönetici
bu söylediklerin her sene degisir ya da belli bir km’de degisir gibi birsey yokki senin fizibiliten mantıklı olsun… mehmet’in soyledikleri km ile orantılı bu yuzden kesin…
cok cukura girmez nazik davranırsan on takım ve yol ile orantılı parcalar yıllarca dayanır… yok her cukura girer offroad yaparım dersen surekli degistirirsin…
ben 3 yıl kullandıgım camaro’mda 1 kez makasları bakıma soktum cunku yıllarca bakım yapılmamıstı…
rot baslarını da rotbalans oncesi kontrolde sorun gorunce degistirdim daha sonra hic ihtiyac olmadı… amortisorlerim cok yumusaktı keyfi degistirdim… daha sonra gerek olmadı…bu cok degisken bir konu oldugundan bu asamadan sonrası “bana gore” mantıklı olmaz…
-
31 Ağustos 2006: 19:26 #10894ExcellenceKatılımcı
tabi ki her x kilometrede değiştirmek ölüm kalım meselesi değildir bu parçaları fakat dediğim gibi yaklaşık değerler oluşturmaya çalışıyorum. mesela halen kullandığım ’94 Excel son 3 sene boyunca her sene yaklaşık 650,00 ytl civarı masraf çıkardı. bunun içerisinde;
4* lastik, 1*triger seti, bujiler, 2* (motor yağı+filtresi), sorun çıkaran fren sistemi, 1* yakıt pompası, 2 * debriyaj seti, 1*akü+tamir edilen alternatör, 4*amortisör, 2*karb. temizliği(direkt filtre tecrübemden dolayı ), 1*rot başları, 1*salıncak burçları.
=>işçilikleri genellikle hyundai yetkili servislerinde yaptırdığım için saat ücretleri biraz yüksekçe
şimdi benzer bir tabloyu Nova için oluşturmaya çalışıyorum. tabi ki burdaki değerler parametrik ama zaten %100 geçerli bir varsayım oluşturmaya çalışmak da bence mantıklı olmayacaktır.
-
1 Eylül 2006: 01:13 #10895piyuAnahtar yönetici
hahaha emin ol daha az tutar… her yıl bunları cıkarıyorsa at derim
Amerikan alacaksan burada püf noktası verimli yanmadır… 16lt-20lt konusmak anlamsız… her kombinasyonda degisir… yapılması gereken aldıktan sonra sıkı bir bakımdır… bu bakım sonrasında periyodik olarak kontrol yapıp hataları tespit etmek… mesela buji buji kablosu filan falan degistirdikten sonra 3-4 ay kullandın ve kontrol ettirdin…bujilerde sorun var, cozme yoluna gidersin… bu tarzda bakımlara dikkat edersen araba tas gibi olabilir…
kim ne derse desin amerikalı yapmıs… ben urun kalitesi olarak cok takdir ederim… yapılması gereken basit bir kıyaslamadır… 1964-1970 yılları arası gorebileceginiz avrupa marka var mı?
-
1 Eylül 2006: 01:23 #10896XLR-VKatılımcı
Sadece 1964-70 mi ? Asla hatta bugun ve ilerki donemlerde de Amerikan’in ustunlugu olacaktir .
Hemen bunu ispatliyorum…Benim uye oldugum sitede bir uye ’01 STS’i verip S55 AMG (en babasi ) W220 almayi dusundugunu soyledi .Ben ve diger uyeler boyle bir seyin hata olacagini ve W220 lerin ne kadar “junk” oldugunu anlattik . Neticede o arkadas sonunda arabasini degistirmedi Mercedes icin ve ekledi ” Hem Mercedes Forumlarini hemde Mercedes dealerini gordum orada en az 10 adet W220 vardi tamir icin bekleyen ve degisik arizalar cikartan .Sonunda aracimi vermemeye karar verdim.”Amerikan nede olsa Amerikan ama Avrupa’dan Mercedes (ki 1-2 Ingiliz haric benim icin Avrupa’nin #1 ) giderek kaliteden taviz vermekte ama sanirim onlarda hatalarini anladilar ki yeniden biraz iyilestirme yapmislar
-
1 Eylül 2006: 01:26 #10897bpekerKatılımcıshyco wrote:77 model 6 silindir manuel novalar hakkında bilgisi olan varsa çok makbule geçer…almak üzereyim ne dersiniz…herkese kolay gelsin
Yerden 3 ileri değil mi? Ehliyetimi 89da babamın 76 Concours’la almıştım. Belki bizimki ( 34 VA 227 ) öyleydi ama debriyaj felaket sertti ve Istanbul’un trafik derdi bugünkü kadar beter değildi. Yine de her seferinde sol ayağıma felç gelmiş gibi olurdu (abarttım galiba). Şaka bi yana, keyiflidir, rahattır, HARARET’E DıKKAT….Sana tavsiyem bagajda yedek extra radyatör hortumunu muhakkak bulundur, çünkü sık sık değiştirmek zorunda kalabilirsin…!!!
-
1 Eylül 2006: 01:48 #10898ExcellenceKatılımcı
@Piyu 3 senede çıkardı valla ama aklıma yattı Nova, biraz kullanayım beğenirsem alacağım. Beğenmezsem, Hyundai Coupe 😆
@XLR-V fakat bildiğim kadarıyla amerikan pazarını kaybediyorlar son zamanlarda, japonlar yavaş yavaş amerikanların gönlünü feşediyorlarmış güvenilirlikleriyle.
@bpeker hocam Nova bizi yolda bırakır mı -
1 Eylül 2006: 01:56 #10899Pontiac301Katılımcı
Nova mantıklı bir araba,gene B body 77-90 arası caprice ve impalada çok mantıklıdır, insan tipi binilebilir gündelikte,
-
1 Eylül 2006: 02:14 #10900ExcellenceKatılımcı
B body istanbul hayatı için oldukça hacimli yıpranır buralarda yavrucaklar,, Novanın 5mlik uzunluğu bile düşündürüyor beni
-
1 Eylül 2006: 17:28 #10901bpekerKatılımcı
@bpeker hocam Nova bizi yolda bırakır mı [/quote]
Aslında bu biraz da sana bağlı…NOVA’nın (hatta tüm Amerikanların) seni yolda bırakmaması için gereken şeyler:
1) Çok iyi BıR usta (arabayı ona buna kurcalatma)
2) Sabır Sabır Sabır
3) Para Para Para
4) Onu (NOVA’nı) üzme, zorlama, unutmaki o bir ihtiyar delikanlı
5) Elin, gözün, kulağın kısacası herşeyin üstünde olsun, ilgi alakaya bayılırlarKarşılığımı??? Her zaman derim, anlatılmaz, yaşanır…
-
2 Eylül 2006: 15:15 #10902piyuAnahtar yönetici
Bence bu listedeki 5 numara esasında 1 numara olmalı…
ilk söylenecek şey “ilgilenmeyeceksen Amerikan alma” ben bunu cok test ettim…
gercekten benim Amerikan’ım sorunsuz’du… ama ilgilenmeyen ve araba sürekli sorun çıkartan da duydum… tabi bunun sonucu bıkkınlık oluyor…
Arabayı aldın, sorunu cıktı, bizzat ilgileneceksin, tamirciye gidecek yaptıklarına bakacak takip edeceksin… sorup ogreneceksin… parcaları sokeceksin… kendin yıkayacaksın… cila atacaksın… o zaman Amerikan sahibi olma tadına tam varırsın diye dusunuyorum…
-
2 Eylül 2006: 17:54 #10903bpekerKatılımcıpiyu wrote:Bence bu listedeki 5 numara esasında 1 numara olmalı…
ilk söylenecek şey “ilgilenmeyeceksen Amerikan alma” ben bunu cok test ettim…
gercekten benim Amerikan’ım sorunsuz’du… ama ilgilenmeyen ve araba sürekli sorun çıkartan da duydum… tabi bunun sonucu bıkkınlık oluyor…
Arabayı aldın, sorunu cıktı, bizzat ilgileneceksin, tamirciye gidecek yaptıklarına bakacak takip edeceksin… sorup ogreneceksin… parcaları sokeceksin… kendin yıkayacaksın… cila atacaksın… o zaman Amerikan sahibi olma tadına tam varırsın diye dusunuyorum…
Doğru söze ne denir….
-
3 Eylül 2006: 23:24 #10904ExcellenceKatılımcı
Bazı teknik( ) sebeplerden dolayı AA projemi erteleme kararı aldım. Kartlarımı Hyundai Tiburondan yana kullanıyorum şimdilik fakat bu AA dünyasından kopacağım anlamına gelmiyor tabi Bakalım zaman nelere kadir?
-
3 Eylül 2006: 23:33 #10905piyuAnahtar yönetici
Amerikan’ın olması ya da olmaması sorun degil… bu zevki icinde hissetmen yeterli 😉
-
-
YazarYazılar
- Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.