Ana Sayfa Forumlar Teknik Motor (Engine) Standart 350 motorlara 32 valf kapak?

7 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Yazar
    Yazılar
    • #1196
      Angelus
      Katılımcı

      Amerikada bir sitede standart 350 motorlar için özel tasarlanmışŸ 32 valflı kapaklar gördüm ve bu kapaklarla standart kapaklara göre +203 bg. verildigini iddia ediyorlar? ınceleyin

      http://www.araoengineering.com

    • #16318
      fehmi
      Katılımcı

      angelus bildiğim kadarıyla konyadada isteğe göre her türlü üst kapak döküyorlar kaliteli malzemeden diye biliyorum eksantirik konusunda baya bi başŸarılılar zaten hatta ve hatta bişŸey daha duymuşŸtum man kamyonların blok be üst kapakları konyada dökülüyormuşŸ kapak konyadan gidiyormuşŸ ne kadar doğru bilmiyorum ama bana inandırıcı geldi zaten türkiyede istanbuldan hariç bi konya bi antep daha olsa memelektin sırtı yere gelmez

    • #16364
      Mustafa YÜKSEL
      Katılımcı

      konyada yurt dışŸına çalışŸan büyük piston fabrikalarıda var, adamlar yapmışŸ ya :D

    • #16319
      daturkishulan
      Katılımcı

      bu konuya ayrıntılı açıklama yazmışŸtım, 50 satıra yakın.iletiyi gönderdiğim halde "üyeliğinizi kontrol edin" diye bi yazı çıktı.

      şŸimdi aynı hataya düşŸmemek için uyarı atışŸı yapıyorum bakalım çıkacak mı?:P

    • #16320
      Angelus
      Katılımcı

      AtışŸ hedefi buldu.. Asıl atışŸı yapabilirsin..

    • #16321
      daturkishulan
      Katılımcı

      evet doğrudur.

      silindirlere akışŸkan girişŸ çıkışŸı kapaktan sağlandığı için bu parça motorun karakteristiğini belirleyen başŸlıca elemanlardan biridir.

      şŸimdi bizim standart 72cc 350 motor kapaklarımızla fazladan alamadığımız 200bg ri bu kapaklar nasıl anlamamızı sağlıyor?

      silindir başŸına 2 valf düşŸen kapaklara göre silindir başŸına 4 valf düşŸen kapaklar %30-40 daha genişŸ valf yuvalarına sahiptirler.daha genişŸ girişŸ çıkışŸ daha kolay akışŸ dolayısıyla daha yüksek devir demektir.yüksek devir ise daha yüksek beygir demektir.çünkü beygir hesabı o devirdeki torkla devir sayısının çarpılmasıyla yapılır.
      standart 350 kapaklarla 5000 deviri anca çeviren motor 32 valf kapaklarla 8000 devire dayanabilir.arada neredeyse %60 oranında devir artışŸı var.yüksek devirlerde egzoz boşŸaltımı piston üzerinde tam anlamıyla külfete dönüşŸür.silinidr başŸına 2v düşŸen motorlarda bu nedenle yüksek devirlerde motor tıkanır devir çeviremez hale gelir.ama silidir başŸına 4v düşŸen motorlarda çıkışŸ sayısı artışŸı ve çıkışŸ portlarının toplam çaplarının genişŸlemesiyle akışŸkan türbülanslı yerine katmanlı akma eğilimi gösterecektir ve pistona daha az yük olarak rahat boşŸaltım sağlayacaktır.
      diğer yandan portların büküm noktaları da çok önemlidir.gene yüksek devirlerde akışŸkanın geçtiği kanallar ne kadar pürüzsüz ve bükümsüz düz ise akışŸ o kadar dirençsiz ve kolay gerçekleşŸir.

      bu websitesindeki kapakların tümü aluminyum alaşŸımlı.aluminyum bizim standart pikten dökme kapaklarımıza göre 3 kat daha fazla ısıgeçişŸ katsayısına sahiptir.radyatörlerin neden aluminyum ya da bakırdan yapıldığının yanıtı da budur.daha yüksek ısıgeçişŸi ile silindir kapaklarının iç ve dışŸ yüzeylerinde muazzam sıcaklık farkları olmayacak bu da yüksek sıcaklıktan dolayı oluşŸan gerilimi ortadan kaldırıp kapak çatlamalarını önleyecektir.ancak tek kötü yanı yüksek ısıgeçişŸi demek biraz yakıt tüketimi artacak demektir.

      ayrıca silindir kapak içhacim geometrisi de çok önemli.ilk olarak moparın ürettiği hemi-spherical kapaklar tümüyle bu konu üzerine yoğunlaşŸılıp gelişŸtirilmişŸ kapaklardır.amaç yakıtın tutuşŸmasıyla ortaya çıkan ısıyı radyatörle dışŸarı atmaktansa yanmaodasındaki gazı daha fazla genleşŸtirip basıncını arttırmada kullanmaktır.bu kapaklar hem yakıt tüketimini azaltır hem de motorun daha güçlü olmasını sağlar.

      websitesindeki kapakların başŸka bi özelliği ise alttan değil de üstten çift egzantrik olmaları.vvti ya da vtec gibi aktif valf teknolojisi bu kapaklarda da kullanılmışŸ mı bilmiyorum.kullanılmışŸsa gene yüksek devirde nefesi kesilen motora miller cycle dopingi sağlanmışŸ olurdu.böylelikle yüksek devirlerde hacimsel verimden max yararlanılırdı.

    • #16322
      Anonim
      Ziyaretçi

      :blink:

      güzel yazı…tşŸkler…

      daturkishulan sitede olmus olması muhtemel durumda su olabilir (sen yazınca aklıma geldi) sen siteye uye olarak girerken "beni hatırla" secenegini tıklamadıgında seni belli bir süre sonra siteye hic girmemis gibi dusunuyor… eger sen siteye girdikten sonra bu sayfaya gelip hem uzun yazıyı yazdın hem de arada baska islerini hallettiysen "time out" olmussundur…

      banada bazen oluyor… alternatif bir cozum var… bu tip durumda geri dönemeyeceğinden yazdıgın yazıyı işŸaretleyip copy yapıyorsun… sonra alttaki ekle butonuna basıyorsun eger sorun yok ise yazı sitede… eger olmaz time out derse donup tekrar girip yapıp paste ediyorsun :)

      ya da "beni hatırla" işŸaretle ve kurtul….

    • #16413
      daturkishulan
      Katılımcı

      Piyu yazan:

      Quote:
      :blink:

      güzel yazı…tşŸkler…

      daturkishulan sitede olmus olması muhtemel durumda su olabilir (sen yazınca aklıma geldi) sen siteye uye olarak girerken "beni hatırla" secenegini tıklamadıgında seni belli bir süre sonra siteye hic girmemis gibi dusunuyor… eger sen siteye girdikten sonra bu sayfaya gelip hem uzun yazıyı yazdın hem de arada baska islerini hallettiysen "time out" olmussundur…

      banada bazen oluyor… alternatif bir cozum var… bu tip durumda geri dönemeyeceğinden yazdıgın yazıyı işŸaretleyip copy yapıyorsun… sonra alttaki ekle butonuna basıyorsun eger sorun yok ise yazı sitede… eger olmaz time out derse donup tekrar girip yapıp paste ediyorsun :)

      ya da "beni hatırla" işŸaretle ve kurtul….

      genelde her yazdığım iletiyi yollamadan önce kopyala yapışŸtır yaparım.her türlü kesinti ya da kayıp ihtimaline karşŸı.ama o seferlik unutmuşŸum.

      neyse ziyanı yok.parmaklarıma jimnastik yaptırmışŸ oldum:cheer:

7 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.