Ana Sayfa Forumlar Teknik Motor (Engine) motor yagy katkylary i?e yaryyormu?

16 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Yazar
    Yazılar
    • #1230
      Inan KAPTAN
      Katılımcı

      selamlar

      internette ve televizyonda gordugumuz bor power,motorsilk,ffi kapsül,v-charger,nanocharger vs gibi icadlar para tuzağımıdır yoksa gercekten bi faydası varmıdır kullanan yada teknik bilgiye sahip olanlar bilgilerini paylasabilirmi?

    • #16646
      Angelus
      Katılımcı

      Emin olun sağlıklı bir motor için Castrol magnatec 10-40 veya yüksek performanslı motorlar için Castrol edge 10-60 veya mobil 10-60 o saydıgınız maddelerden daha faydalı. Motor saglıksızsa zaten bu katkılar veya cihazlar aracın idare eder şŸekilde gitmesini saglıyorlar. BaşŸka bir faydası yok. Yani normalde %90 verimle çalışŸan bir motor bir şŸekilde verimi %50 ye düşŸmüşŸse bunlar %70 e çıkarıyor o kadar. %90’ı %100 e veya %110 a çıkarmıyorlar.

    • #16652
      Inan KAPTAN
      Katılımcı

      Ben dun arabayı bi denedim 1. viteste 2000-3000 e gelmeden mutişŸ bi ses var ama hızlanma adına hiçbişŸey yok dun telefonunu verdiğiniz arkadasla gorustum cumartesi yanına bi gitmeyi dusunuyorum ona da bi danısırım..sesi kestiğini fln iddaa ediyolar tabi motora bi baktırıp asıl sorunu bi gormek en iyisi ama vadedilenler fln çok ilginç

    • #16653
      Angelus
      Katılımcı

      Her şŸeyden kaynaklanabilir bu problem göstermeniz ve problemi tespit etmeniz bence en saglıklısı ondan sonra tedavi ettirirsiniz veya pansuman yaparsınız.

    • #16654
      Inan KAPTAN
      Katılımcı

      peki motoru komple sokturup içini dışŸını temizletmek ne kadara malolur tahmini?

    • #16656
      Anonim
      Ziyaretçi

      Selamlar,

      mesaj 2 kere atılmıs…bende digerine cevap yazdım…



      aracınızla ilgili olarak ses cıkıyor devir artıyor fakat arac o sese nazaran gitmiyor ise balata sorunu olabilir, eger daha eski bir amerikan olsa diferansiyel oranları degismis motor-sanzıman tam uymuyor derdim… sanki bu balata sorunu gibi…

      bu arada aracı yeni alıp bu sorunların cıkmasına cok bozulmayın, normaldir, yeni de olsa sonucta amerikan… ben ilk aldıgım gun lastiğim patladı, benzinim bitti, bijon kesti vs vs tonla sey yasadım…

      sorunları tespit edip bütçeye ve önem sırasına göre yaptırın, yaptırdıkca daha cok keyif alacagınıza eminim…

      benzin tüketimine direk etki eden bir parca varsa tereddut etmeden degistirin, benim en rahatsız oldugum konudur, yapılmadıgı durumda extra sarfiyattan dolayı ödeyeceğin para, parcanın parasına yaklasmamalı… mesela hava filtresi, tereddutsuz degistirin, ne kadar temiz olursa o kadar saglıklı calısır motor…gibi…

    • #16657
      Anonim
      Ziyaretçi

      INANKAPTAN yazan:

      Quote:
      peki motoru komple sokturup içini dışŸını temizletmek ne kadara malolur tahmini?

      bence böyle bir revizyona girmeyin… motorun durumunu anlamak icin bircok test var, işŸi bilen biri bunları yapıp size yorumlayabilir… bir tanesi beygir gücünün ölçülmesi, ne kadar fabrika verisine yakınsa o kadar iyi, motor kompresyon oranı, belki yeni nesil oldugundan cihaz baglayarak baska bircok kontrol yapılabilir…

      diger yandan cok acele etmeyin… angelus olmasa diğer yere fazla para ödeyebilirdiniz…

    • #16659
      Inan KAPTAN
      Katılımcı

      hocam madem forumdayız acık acık yazayım ben dun aldım arabayı hız gostergesi calısmıyordu sensorluymus motorun tamamına kefilim dedi aldıgım amca.. sonradan bilgisayarabagladılar aracı oksijen snesorlari arızalıymıs 100 km yapmamısımdır şŸehiricinde yarımdepodan fazla benzin yedi eve geldiğimde ibreye bakınca beynimden vurulmusa dondum ankarada bi arkadasımın transam ı vardı tülpü:) bukadar benzine fit olacaktık keşŸke onu alsaydım dedim gercekten lastiklere gelince normal ebatlarında orjinalini bozmaya da niyetim yok diger türlü yag hava filtresi yag filtresi v.s tamamını cumartesi değişŸtireceğim balataları fln da bi kontrol ettiririm arkadas oksijen sensorlerinin temiizlenebileceğini soyledi ilk olarak o yolu denemekte fayda var diyorum diger türlü 1 maaşŸı kafadan yedi sanırım yazın da epey bi km beni bekliyor kara kara dusundum dun gece bu benzin işŸini nasıl halledicem diye

    • #16647
      Angelus
      Katılımcı

      Benzin olayı oksijen sensöründen kaynaklanır. Hemen hemen %20-30 fazla tüketir. Diğer etmenleride koyarsanız (egzost ve susturucuda kaçak vs. vs..) normaldir

    • #16661
      illetyus
      Katılımcı

      Hayirli olsun, gule gule kullanin oncelikle…

      Gelisen teknoloji + modern sistem = cep yangini ve incik boncuk yuzunden yolarda telef olus.

      (Incik = data okuyan sensorler)
      (Boncuk = data okuyan sensorleri okuyan sensorler)

      Not : Yurdun bazi bolgelerinde bu tabir, yüksük cükcük olarak da telaffuz edilir.

      Nacizhane tavsiyem, bu tip araclarda elektrik ve elektronige dayali tum sistemi detayli chek ettirmeniz ve eger gerekiyorsa masrafdan kacinmadan yenilemeniz.

      Aksi takdirde bu senelerin otomobillerinde sarfiyat, baska turlu DUSURULEMEZ…

      Kolay gelsin…

    • #16665
      zimazima
      Katılımcı

      illetyus döktürmüşŸ, ekleyecek birşŸey yok.sözüm yağ katkısı sorununa; uzatmaları oynayan motorlara gereksiz mucize beklemekten başŸka bişŸey değil.kullanıpta uzun vadeli memnuniyet yaşŸayan kimse görmedim.ilk başŸta motorun sesinin azaldığını falan söyleyen kullanıcılar var ancak 2-3 bin km den sonra eski haline dönüyor denildi.zaten motorda aşŸınma varsa bu katkılar aşŸınmışŸ motora ne yapabilirki? mantıklı değil.

    • #16687
      zimazima
      Katılımcı

      Haziran 2006 dan itibaren ıngiltere Ford ve Almanya BMW araçlarında MOTORSILK kullanmaya başŸlamışŸtır.
      Yüzyılın en önemli buluşŸlarına verilen R&D 100 ödülünü almışŸtır.Bu ödül bilimin Nobel‘i diye adlandırılır.Bu buluşŸu ile Prof. Dr. Ali Erdemir Triboloji bilimine çağ atlatan bilim adamı olarak literatürlere geçmişŸtir.
      Motor Sılk Boron CLS Bond metallerde sürtünme katsayısını 0.01’e düşŸüren bu buluşŸun ürünüdür.
      Ham maddesi Bor madenidir.DǜNYA REZERVıNıN %70 Nı ELıNDEN BULUNDURAN VE BıR LJOK MADDEDE KULLANILAN BOR ELEMNETı ıLK DEFA BU ǜRǜNDE KULLANILMIŞTIR. Motor Sılk Bor madeni işŸleterek üretilen dünyadaki tek üründür.
      Motor Sılk yağ katkısı değildir.YAÐ DEÐıŞTıRMEDEN ETKıLENMEZ.Metal katkı ürünüdür.
      Dünyada üretilen tüm yağ katkı maddelerinden 40 kat daha etkilidir .Motor Sılk üstün teknolojisi sayesinde motor içinde ilk görevi kalitesiz yakıtlardan oluşŸan kurum ve karbon atıklarını temizler.
      Sıvı olarak Borik Asit halinde bulunan ürün metalle karşŸılaşŸınca,kimyasal reaksiyon geçirir; Borik asit halinden katı hale geçerek Boroksit’e dönüşŸür.Ve metal yüzeylerdeki aşŸınma çiziklerine dolgu yaparak metallere nüfuz eder.Boroksit’in özelliği: Dünyada bilinen en sert element elmastır,Boroksit elmastan daha sağlam ve güçlü bir yapıya sahiptir.Bu özelliğinden dolayı metallerde yüzey kalitesini ve mukavemeti çok yüksek oranda arttırır.ǜrünün içerisinde bulunan 0.2 mikron küçüklükteki bor partikülleri çalışŸan iki metal arasında bilye görevi görerek raylı bir sistem oluşŸturur, işŸte bu sayede metallerde sürtünme katsayısını 0.01’e düşŸürür.
      ONAY VE BELGELER
      Dünyada alanında API belgesine,EPA belgesine,ABS sertifikasına sahip tek üründür.NASA’nın onayladığı ve kullandığı teknolojidir.
      FAYDALARI
      Sürtünmeyi yok ettiği için aşŸınmayı %98 daha aza indirir.Sürtünmeye harcadığı enerjiyi tasarruf dönüşŸtürür.
      % 10 yakıt tasarrufu sağlar.
      Kompresyon kaçaklarını önlediği için yağ eksiltmeleri azaltır.Egsozdan duman salınımını azaltır.
      Beygir gücünü ( 2 ile 6 ) HP arası arttırır.
      Tork değerlerini % 10 civarında arttırır.
      AşŸınan yerlere dolgu yaptığı için motorunuzu onarır.ılk günkü haline yakın duruma getirir.Soğuk havalarda kolay ve aşŸınmadan çalışŸmasını sağlar.
      Bor madeni ısıyı 10-15 oC kadar kendi bünyesinde absorbe eder ve metallere yansıtmaz. Böylece harareti önler.AşŸınmayı azalttığı ve ısıyı dengelediği için madeni yağın kirlenmesini engeller ve ömrünü uzatır.
      ǜrün sıvı halde yağın içinde kalmadığı için yağ değişŸimlerinde yağla birlikte boşŸalmaz. Metallerde Boroksit olarak kalır böylece yağ değişŸimlerinden etkilenmez.
      Sadece bir defa kullandığınızda 150.000 km motorunuzda görevine devam eder. Bu nedenle dünyadaki en ekonomik katkı ürünüdür.
      Motor ömrünü en az iki kat uzatır.
      KULLANIMI
      Yağ ve yağ filtresi yeni değişŸtirilmelidir.
      ǖNEMLı NOT: Aracınız 8 lt ye kadar yağ kapasiteli bir araç ise,475 ml lik MOTOR SILK i komple yağa dökünüz.Aracınız 3 lt dahi olsa yine aynı şŸekilde kutuyu tam olarak boşŸaltmanız gerekmektedir.Her 8 lt ve katlarına kadar birer kutu katınız.
      Yeni yağ ile motorunuzu çalışŸtırınız.Hararet 80 oC’ye gelinceye kadar ısıtınız.Motor Sılk kutusunu iyice çalkalayınız.Dibe çökmüşŸ olan Bor partiküllerinin karışŸımını sağlayınız.Motoru stop ediniz ve Motor Sılk’in tamamını motora ilave ediniz.
      Motor Sılk uygulandıktan sonra motorunuzu 15 dakika rolantide çalışŸtırınız veya 30 km yol katediniz.
      Tüm sentetik ve mineral yağlarla uyumludur.
      Benzin, dizel, LPG vb. ile çalışŸan tüm otomobil, otobüs, kamyon, traktör ve işŸ makineleri ile deniz araçlarında güvenle kullanılabilir.
      Sıfır ve yeni rektefiyeli motorlarda 8000 km’den sonra kullanınız.
      DǜNYADAKı REFERANSLARIMIZDAN BAZILARI
      Daimler-Chrysler (NourşŸ America )
      Ford
      General Motors
      Hundai
      Toyota
      Honda
      Nissan
      Nascar Racing Teams
      Bartell Yachts
      Bimba Corporation
      Boeing Aerospace & Aircraft
      Robert Bosch
      Chem Tool
      Enron Wind
      General Petroleum
      Haliburton Corporation
      Henkel Chemical
      Hitachi Refrigeration E117
      Florida Light and Power
      Fujikoshi
      Husqvarna
      Idemetsu
      Kaiman Aerospace
      Marine Industries
      Matsushita
      Mitsubishi Heavy Industries
      Mitsubishi Metals
      Mitsui
      Navistar
      Neste/Fortum Oil
      Nihon Chemical Kogyo
      Nihon Victor Oil
      Nisseki
      Parking America
      Raceway Marine, AB Sweden
      Ryder Trucks
      Ryobi
      Shandong Provence/China
      SouşŸern Marine
      Sumitomo Heavy Industries
      Sumitomo Lubricants
      Tayteks/Turkey
      Toei Sagyo
      Volvo N. America
      Von Weise Gear Co.
      Wellstream NorşŸ Sea
      Yasuda Fire and Casualty
      Mabuchi Motors

      distribütöründen alıntı.bor power kullananlar da pek bi memnun.

    • #16689
      Inan KAPTAN
      Katılımcı

      borpower koydum bi faydası varmı bilmiyorum cunku motor emme manifolddan hava alıyormus sabit hızda gidemiyorum surekli tekliyor ama bi faydası olmadı gibi ustune bide motorsilk mi koysak napsak belki ikisi reaksiyona giriyodur fln :)

    • #16691
      zimazima
      Katılımcı

      bor power, motor silk motor katkısı diye geçiyor.yağŸa katılıyor ama yağŸ ile reaksiyona girmiyormuşŸ.metal yüzeye yapışŸıp ayrı bir tabaka oluşŸturduğŸu söyleniyor.bor power ile motor silk hemen hemen aynı.sen her derde deva wd40 dene bence :laugh: emme manifoldu hava alıyorsa çok fazla benzinde yakarsın

    • #16648
      sschevyss
      Katılımcı

      marka vermek doğŸru olurmu bilmiyorum ama, ben 444 yağŸlayıcı kullanıyordum, motoru yaptırmadan önce aşŸırı yağŸ kaybediyordu neredeyse 2 zamanlı gibi benzim koyarken yağŸda koyuyordum,

      tedbir için 444 yağŸlayıcı kullanıyordum aynı zamanda, motor yağŸsız kalmışŸ aksilik ya yağŸ müşŸürüde arıza vermişŸ ışŸık hiç yanmadı, arabanın yağŸı yağŸ çubuğŸunun en alt seviyene gelmişŸ, 15,20 km. yol yaptım, hararet dahi yapmadı, ben bi bakıyım diye kontrol ettğŸim de yağŸın o seviyeye düşŸtüğŸünü anladım, kesinlikler herkese tavsiye ediyorum, şŸimdi de bor katkılısı çıkmışŸ o daha iyi diyorlar,, şŸimdi de onu kullancağŸım,

    • #16649
      Angelus
      Katılımcı

      Motoru saglıklı hale getir Castrol Magnatec kullan bir daha katkıya ihtiyaç olmaz.

    • #16650
      sschevyss
      Katılımcı

      kesinlikle motorunu sağŸlıklı çalışŸır duruma getirmen en önemli nokta,

      angelus untavsiyesine katılıyorum

16 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.