12 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Yazar
    Yazılar
    • #516
      firrebird
      Katılımcı

      Sitenin üye sayısı 2500’ü aşŸmışŸ yaww 😯 şŸık olmuşŸ bence :)
      2500..! yada ikibinbeşŸyüz..! vay beea, bu ciddi bi rakam bence arkadaşŸlar

      bu sayının hepsi az yada çok aktif olsa ne biçim işŸler çıkar ortaya, peeee

    • #8409
      XLR-V
      Katılımcı

      Insaallah sayi cok daha artar ama participant uyeler gerekli yani uye olup ta siteye katkilada bulunanlari soyluyorum .Hic bir sey yapmasalar hic olmazsa reklamlarin uzerine clicklesinler

    • #8410
      İNFERNUSS
      Katılımcı

      abi çok üyemiz olsa da hep aynı kişŸiler yazı yazıyor…

    • #8411
      piyu
      Anahtar yönetici

      hem az hem cok… goreceli…

      bazı degisiklikler sonrasında uye sayısı artıyor(mesela yarısma)… forumlara katılanlar nispeten cok az ama yavas yavas artıyor… bazıları yazmaktan cekiniyor… emin oldugum bir grup ise sadece okuyor ve katılmıyor… bazı aktivite planlarım var… bunlar oldukca yavas yavas artacak ve gittikce daha saglam muhabbet olacaktır…

      siteye katılım konusunda farklı planlarım var… yakında…

    • #8412
      firrebird
      Katılımcı
      XLR-V wrote:
      Insaallah sayi cok daha artar ama participant uyeler gerekli yani uye olup ta siteye katkilada bulunanlari soyluyorum .Hic bir sey yapmasalar hic olmazsa reklamlarin uzerine clicklesinler

      Evet, siteye katkıda bulunma konusu şŸüphesiz çok önemli.. Ama bu biras da göreceli; yani bi üyenin siteye -bilgi- anlamında katkısını kastediyosak, bu o üyenin AA sahibi olmasıyla direk orantılı.. Sonuçta AA’sı olan yada AA’sı olmuşŸ olan üyeler çok daha bilgili ve tecrübeli doğal olarak.. Tecrübe herşŸeydir hesaaabııı 😉

      Bilgi ve tecrübe paylaşŸımı dışŸında, senin de dediğin gibi XLR-V kardeşŸ üyelerin en azından sitedeki reklam linklerine tıklaması siteye oldukça faydalı olcaktır. Neticede bu da bi katkı.. 😉

    • #8413
      Mustsed
      Katılımcı

      Selam Beyler,

      firrebird; kusura bakma ama fikrine katılmıyorum (tecrübe, AA sahibi olmak gibi). Malum bu tür “ıŞ BıLENLER ve TECRǜBELıLER” insanları bu uğraşŸtan uzaklaşŸtırıyorlar.

      Şimdi eğri oturup doğru konuşŸalım! Bizim bu arabaların bilgi isteyen çok fazla bir yanları yok – tamamıyla mantık üzerine kurulmuşŸ bilgi edinebilme yeteneğine bağlı araçlar.
      AteşŸleme ile ilgili sorunun var ve ustaya gidiyorsun, ilk yaptığı şŸey bobin hattına TaşŸ Direnç koymak. Ford arabalarda TaşŸ direnç olmaz mesela, bu işŸe yapan kablo var ama bilen USTA yok. Araba iyice kötü oluyor ve çok yakıyor. Her Ford kitabında bu kablonun varlığından bahseder.
      Basit bir örnek ama olanlar bunlar. Eli alet edevat tutabilen ve okuma yazma becerisi olan herkez bir AA’yı adam eder ve rahat kullanır, hele bugünlerde dahada kolay – www var artık.
      Arabasını tanıyan her sahib, arabasının nerede ne arıza vereceğini bilir yada öğrenir. En Nefret ettiğim laf “Yolda kalır bu” Lafı. Kalır tabi, eğer 124, Şahin, Doğan parçalarından uydurma işŸ yaparsan kalır. ǖğrenen adam bunları takmaz – bulamıyorsa bir parçayı eşŸdeğeri ile değişŸtirir. Bende 67 Mustang ve 57 BelAir var – hiç yolda kalmadım (maşŸallah). Nedeni çok basit – önce okuyor sonra yapıyorum. Bazen haftalarca araşŸtırıp doğruyu buluyorum bazen ise hemen.

      Yeni arkadaşŸlar, elinizde ınternet ve bu forum gibi nimet varken hata yapmaktan korkmayın.

      Saygılar

      mustsed

    • #8414
      firrebird
      Katılımcı
      Mustsed wrote:
      Selam Beyler,

      firrebird; kusura bakma ama fikrine katılmıyorum (tecrübe, AA sahibi olmak gibi). Malum bu tür “ıŞ BıLENLER ve TECRǜBELıLER” insanları bu uğraşŸtan uzaklaşŸtırıyorlar.

      Şimdi eğri oturup doğru konuşŸalım! Bizim bu arabaların bilgi isteyen çok fazla bir yanları yok – tamamıyla mantık üzerine kurulmuşŸ bilgi edinebilme yeteneğine bağlı araçlar.
      AteşŸleme ile ilgili sorunun var ve ustaya gidiyorsun, ilk yaptığı şŸey bobin hattına TaşŸ Direnç koymak. Ford arabalarda TaşŸ direnç olmaz mesela, bu işŸe yapan kablo var ama bilen USTA yok. Araba iyice kötü oluyor ve çok yakıyor. Her Ford kitabında bu kablonun varlığından bahseder.
      Basit bir örnek ama olanlar bunlar. Eli alet edevat tutabilen ve okuma yazma becerisi olan herkez bir AA’yı adam eder ve rahat kullanır, hele bugünlerde dahada kolay – www var artık.
      Arabasını tanıyan her sahib, arabasının nerede ne arıza vereceğini bilir yada öğrenir. En Nefret ettiğim laf “Yolda kalır bu” Lafı. Kalır tabi, eğer 124, Şahin, Doğan parçalarından uydurma işŸ yaparsan kalır. ǖğrenen adam bunları takmaz – bulamıyorsa bir parçayı eşŸdeğeri ile değişŸtirir. Bende 67 Mustang ve 57 BelAir var – hiç yolda kalmadım (maşŸallah). Nedeni çok basit – önce okuyor sonra yapıyorum. Bazen haftalarca araşŸtırıp doğruyu buluyorum bazen ise hemen.

      Yeni arkadaşŸlar, elinizde ınternet ve bu forum gibi nimet varken hata yapmaktan korkmayın.

      Saygılar

      mustsed

      Estağfurullah, kusura bakmam tabi ki..

      Ama, aslında aynı şŸeylerden bahsediyoruz.
      Benim demek istediğim de tam olarak bu; yanii, başŸına gelicek, araşŸtıracak/tatbik edeceksin sonra da o problemin ne olduğunu nerden kaynaklandığını ve çözümünün ne olduğunu öğrenmişŸ olacaksın! Açıkcası ben Ford’ların ateşŸleme sistemindeki bu özelliği bilmiyordum. Bir amerikanım olduğunu varsayarsak (Ford yada X marka) bu bilgiyi daha önce öğrenme ihtimalim çok daha fazla olacaktı, haksız mıyım??

      Evet çok doğru, katılıyorum sana bu araçların basit bir mantık üzerine kurulu çalışŸma prensipleri var. Yine katılıyorum, günümüzde internet gibi bi nimetimizde var. Internettten yada bilumum kaynaklardan amerikanlarla ilgili deli gibi bilgi toplayabilirim de, indirebilirim de… Ama topladığım bu bilgileri, üzerinde uygulayabileceğim bir amerikanım olmadığı sürece bu bilgiler benim için TEORıDE ve afaki
      kalacak. Yanılıyor muyum ??

      Benim bilgi+tecrübe konusunda demek istediğim buydu. Yoksa dediğin gibi www’da deli gibi bilgi var çok şŸükür

      Bu arada Click’lemeye de devam beyler 😉

    • #8415
      Mustsed
      Katılımcı

      Selam Beyler,

      Firrebird, Benim anlatmak istediğim; Doktor adayları yıllarca ilerde görebilecekleri hastalıkların tedavisini öğreniyorlar ama hasta yok!! Benim hergünüm en az 4 saat www’de geçiyor, ilgim olsun olmasın herşŸeyi okumaya çalışŸıyorum. ǖnemli olan Mantığını kapmak (ki bu tüm eski AA larda aynıdır) ve bir şŸekilde aklında veya notlarında tutmak. Hiç görmediğim ama samimileşŸtiğim ısveçli bir arkadaşŸım var ve ona mail yoluyla arabasının (’62 PlymouşŸ belvedere) arka defransiyelini toplattım ama ne o arabayı nede sahibini canlı gördüm. Demek istediğimi anlatabildimmi bilmem. Biliyorsun Millet olarak okumaya ve anlamaya biraz uzak oluruz, helede yabancı dil olursa okuduğumuz. “Sık Kullanılanlarda” en 300 kayıt var ve ara ara bunları geziyorum – neden = öğrenebilme şŸansımı kullanmak için.

      Saygılar,

      mustsed

    • #8416
      firrebird
      Katılımcı

      Valla PlymouşŸ’da yaptığın bence baya değişŸik ve ciddi bi başŸarı..! tebrikler gerçekten :)

      ok, teoride öğrendiklerimizi arşŸivde,aklımızda vs tutabilirz tabiki.. işŸin hayati noktası o bilgiyi kullanabilme noktasında, ne zaman ki o bilgiyi kullandık işŸte o bilgi o zaman gerçek değerine ulaşŸmışŸtır bence

      Malesef, yurdum insanı öyle gerçekten.. Henry Ford’un bi lafı var, “DüşŸünmek zor işŸtir, o yüzden pek az kişŸi düşŸünür.” ışŸte zora gelememe mantığı maleseff..!

      Bol webli günler diyelim o zaman :)

    • #8417
      piyu
      Anahtar yönetici

      kendimden basit ornek vereyim… amerikan aldıktan sonra ustaya her gittigimde surekli sorular sordum… sıkıldılar ama bastan soyledim…surekli soru sorarım haberin olsun diye… onlarda sanırım para kazandıklarından :) hiç ses çıkartmadılar…

      yaptıkları işŸi bizlerde kolayca yaparız ama buradaki püf noktası tecrübe… biryerden tutup baslarsan ogrenebiliyorsun… mesela ben kendi arabamdaki bazı deforme olmus parcaları zarar vermeden sokup temizlemek, boyamak filan gibi denemeler yaptım… bazıları gercekten cok cirkin olurken bazılarında da basarılı oldum…. mesela tavanda sert bir karton ve ustunde vinlex var… cok eskimisti… sokup eve goturdum… gidip vinlex alıp bally ile yapıstırdım… mesela bunu yaparken sac kurutma makinesi ile ısıtılan vinlex’in asırı esnedigini gorup ogrendim ve tavandan sonra sanırım a sütunu denen bölgedeki parçaları söküp vinlex kapladım… inanılmaz keyifliydi…

      buradaki en büyük zevk ise arabana binen birine o parçaları gösterip “nasıl olmuşŸ?” sorusu sonrasında “aaa cok guzel” cevabını alıp gururla “BEN YAPTIM” diyebilmek…

      benim mekanik bilgim cok cok az ama icimde sokup takmaya karsı bir beceri var… gene amerikanıma kavustugumda daha cok parcasını BEN YAPTIM diyebilmek cok istiyorum… Amerikancı kelimesi de bu hazzı sevenler anlamına geliyor olabilir.. ne dersiniz???

    • #8418
      alper
      Katılımcı

      valla çok doğru söylemşŸsin derim herşŸeyi kendin yapacaksın v-8 indirip teker teker söküp arızalı yeri yapmak sonra çok büyük bi zevkle geri toplamak amerikancı ruhu bu işŸte ama yapmak için tecrübe lazım hemde çok yoksa bütün parçalar elinde kalır sende bi başŸına kalırsın benim yaptığım gibi mersinde doğru dürüst bi usta yok götüreyim araba bana bakıyor ben arabaya bide çok para istiyorlar yaptıramıyorum milyarlar kazanmıyoruzki admlar belair’i görünce beni para babası bi keriz sanıyorlar herhalde

    • #8419
      Anonim
      Ziyaretçi

      Yaa hakkaten bu Amerikan arabaların tavanları hep sarkıp çingene çadırına dönüyor, bunun nedeni nedir acaba? diğer japon arabalarında tavanlar daha diri kalıyor ?

    • #8420
      Mustafa YÜKSEL
      Katılımcı

      ben bikeresinde babamın yardımıyla blok toplamışŸtım sekman neym atmışŸtım .. çok zevkli hemde yolun ortasında yaptım ni ho ho ho ho ho

      bir kaç macera m daha var swalında

      bu tavanı çökenler cabriolet let mi ????????

12 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.