Ana Sayfa Forumlar Teknik Yeni Başlayanlar burda olmak cok guzel

12 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Yazar
    Yazılar
    • #1254
      Cihan İyigun
      Katılımcı

      merhaba aranıza yeni katıldım yasım 22 istda oturuom aynı zamanda ogrencıyım (otomtıv bolumuB) )sımdıye kadar bır cok forum sıtesınde takıldım genelde honda siteleri fln ama artık onların zamanı gectı benım ıcın artık abartılı modıfıye yerıne klass dıkkat ceken ve gercek bır araba ıstıyorumç bu kısa tanıtmadan sonra neden burda oldugumu acıklıyım…
      yaklasık 10 yıla yakındır arabalar ustundeyım hayatımı verdigim bu makınalar bır gun aklımı sıyırmama neden olcak aynı zamanda babam oto kıralama ısınde oldugundan sag olsun arabalardan kopamıyorum.Bende bu amerıkan sevgısı 15 yaslarından ıtıbaren basladı 18ıme geldıgımde araba toplamak hakkında az bılgım ve tecrubesızlıgım benı daha beklemem gerektıgını soyledı. Artık normal arabalardan bıktım yenı orj farklılık yaratan bsy arıorum aynı zamanda yanında bırazcıkta performans olsa fena olmaz maddi imkanlarımda suan sport bir araca yetmedigi için amerıkan secenegı bende daha cok belırgınlestı gonul ısterki herkezın azında olan amerıkan dendımı soylenen 69 camaro SS yada 67 mustang fastback almak ama suan sartlar buna ızın vermiyor benım aklımda 3 model var.

      73′ pontıac firebird balta burun
      74′ camaro SS (ki on tarafını beyenmıorum)
      72′-73′ ford mustang mach 1

      *İstedigim arac tıpını anlamısınız bunun gibi onerebılcegınız varmı. Yakıtı sorun degıl sonucta taksıcılık yapmıcam gun ıcınde kullandıgım 1.4 civic var :laugh: ee bir V8 istiyorum bırakta yaksın ama yinede merak edıorum km 1 TL gecermi :woohoo: (lpg kesinlikle dusunmuorum)
      *yukardaki bu araclardan hangısının parca sorunu en az olur sıkıntı cekmekmek ıcın ve fıyat olarak daha uygun olur
      *sahibindende cok gezdım cogu sıfır motor demıs A.B.D motor getirmek swap yapmak bu kadar basit mi kargo vs bir motor orn fıyatını verirseniz fikir sahibi olmus olurum
      * ayrıcı cahilligime verin amerikanlar baska bir dunya cok sey ogrenmem lazım 350 motor 350 sansuman nedemk oluor 400 motor denınce arasındaki fark ne

      benım gozumu korkutan mekanık cunku curuklerı az olan bir amerikanın gerisini burdaki ustalar yaparım ( elektrik doseme vs) DİYE DUSUNUORUM SİZCE ???

      İlk giris için bu kadar yeterli okudugunuz ve zaman ayırdıgınız ıcın tesekkur ederım:) ben bu işŸi ustadlarından ogrenmek ıcın burdayım vede ogrencegımden eminim

    • #16767
      Angelus
      Katılımcı

      HoşŸgeldin,

      Amerikan arabalarını özellikle Chevrolet grubunun yedek parçaları tahmin edemeyecegin kadar çoktur vede ucuzdur. Bu sebeple bence birinci tercihinin Camaro olması her açıdan daha avantajlı olmanı saglayacaktır.Alacagın araçta motor veya mekanigi dert etme. Aracın hatlarının düzgün olması ve çürük olmaması ayrıca boyasının düzgün olmasını 1. tercih olarak belirle. Mekanik,motor amerikanlarda kaportaya göre daha az maliyetli ve kolay işŸler. Motor konusuna gelince iyi bir 0 motor amerikadan 3.000 usd civarında bir maliyetle geliyor çıkmalar ise kondisyonuna göre fiyatları değŸişŸiyor. EğŸer pontiac düşŸünüyorsan elimizde güzel bir formula 400 var kaporta boyadan yeni çıktı istanbulda isen görüşŸebiliriz.

    • #16766
      riko
      Katılımcı

      HoşŸgeldin

      Mustang konusunda 70 ten yukarı pek tavsiye etmem, 70 ten sonra kasalar büyük ve ağŸır, motorlar da detune olmuşŸtur. Gerçi tüm amerikanlarda beygir güçleri açısından bu geçerlidir ama Mach 1 ler 70 ten sonra bence biraz saçmalamışŸtır :)
      GM seçenekleri parça, fiyat v.s. açısından başŸlangıç için daha uygun olabilir.

      Amerikan arabalarının motor hacmi, diğŸer avrupa otomobilleri gibi santimetre küp ( cc ) olarak değŸil,cubic inch ( cu.in )olarak verilir. (bazen cıd olarak ta geçer)

      Bir cu.in yaklaşŸık 16.40 cc ye denk gelir. Yani örneğŸin 350 motorlu bir Amerikan 350 x 16.40 = 5740 cc falandır.

    • #16765
      Cihan İyigun
      Katılımcı

      oncelkle hosbulduk ;

      İnanın burda yazdıgınız her kelımeyı defalarca okuyup bu amerıkanları anlamak ıcın ugras verıyorum, benım ıcın cok onemlı bır konu anladıgım kadarıyla camaro bıraz daha pıyasa yapmıs parca bulmak kolaylamıs ama ıste ben cok begenmıorum on farları fln ıcını zevk :( pekii 73′ firebird trans am ıcın nedıorsunuzz birde motor fiyatı bana cok cok cok ucuz geldi okdugumda yanlıs mı fln dedım cunku ben civic type-r motorunu getırtmek ıstemıstım bana 10000usd dediler. bu motorun gumrukten gırmıs garaja kadar gelmıs fıyatı dımı. Mustangleride ufaktan eler gibi oldum mach1 ler fıyat olarak uygundu ondan takılmıstım. ayrıca matematık hesabıda ılgıncmıs 400cu bu durumda baya bır cc yapıor bunuda anlamıs olduk

      suan aklıma gelen bir soruda sizce V6 mı V8 mı neden petrol krızınden sonra yasa cıktı dıye bılıorum bu yuzden hacımler ufaldı pekı teknoljı gelısıp aynı gucler V 6 dan alındımı

      kusura bakmayın basınızı sısırıorumm ama aklıma geldıkce buraya yazıcam once bılgı bırıkım sonra bır amerıkan almak lazım :)

    • #16764
      Anonim
      Ziyaretçi

      Aramıza hoşŸgeldin.

      Sormaktan çekinme, sıcak rehaveti herkese bulastıgından sitede hareket cok azalmıstı…biraz toparlanmak lazım.

      v6 mı v8 mi? Amerikan alacaksan sormaman gereken bir soru… tabiki v8 ve hatta hacmi de ne kadar buyukse o kadar iyi…

      almayı istedigin yıllarda v6 secenegin yok ya da cok kısıtlı modelde var fakat bunların ülkemizde olması cok zor, buraya genelde amacına uygun güclü ve yüksek hacimli motorlar gelmistir… 6 silindir Camaro cok azdır…

      nasıl benzinden korkmuyorum diyorsun, v6 v8 diye de düsünme sakın… en az 350ci olsun :woohoo:

    • #16768
      Angelus
      Katılımcı

      Honda parçaları amerikadada oldukça pahalı herhalde çok fazla tutulduğŸu için :P (bendede var honda)
      O sebeple baz almayın.. Bizde nasıl şŸahin dogan brodway parçaları hesaplı, amerikan arabalarıda o hesap.

    • #16774
      Cihan İyigun
      Katılımcı

      Angelus yazan:

      Quote:
      Honda parçaları amerikadada oldukça pahalı herhalde çok fazla tutulduğŸu için :P (bendede var honda)
      O sebeple baz almayın.. Bizde nasıl şŸahin dogan brodway parçaları hesaplı, amerikan arabalarıda o hesap.

      işŸte son gunlerde amerıkanlar hakkında duydugum en guzel haber :laugh:

      ayrıca V8 oluor demekki ya benzınden korkmuorum derken tr yasayan herkez cekınırde bu ıs zevk ısı ondan dusunmuorum ama ne kadar yaktıgını dusunmeden de edemıorum bu konuda tecrubesı olanlar benle paylasabılır mı :side:

    • #16769
      Angelus
      Katılımcı

      v8 bir araba 13-30 lt arası yakar bu 5700 cc , enjeksiyonlumu diilmi ve konfigürasyonlarla alakalıdır… Benim 84 Karbüratörlü camaroyu baz alırsak V8 5700 cc motor ile Edirneye otobanda 60 krşŸ yakarken 2008 Passat 1.6 ile 40 krşŸ yaktım…

    • #16775
      Mustafa YÜKSEL
      Katılımcı

      hoşŸgeldin :)

      umarım istediğŸin arabaya kavuşŸursun, yakıtı dert etme kullanman karlbüratör boğŸazıydı hacim di manuel di derken yakıtta iyi tasarruflar yapabilirsin, ailemizde çok tecrübeli insanlar var. yardımda destekte sıkıntı yaşŸamazsın

    • #16776
      Cihan İyigun
      Katılımcı

      bugun dolapdere sanayide mavi balta burun transam gordum klima ıcın gelmıstı tam aradıgım araba ustayla eskıden dıyalogum wardı bende bır aracın motoru ıcın ınmıstım yanına ugradım bılgı almak ıcın ıkı sey sordum soracagıma pısman oldum :( neysekii sizler varsınız aklıma bsy takıldıgında soracagım destek alıcagımm ben karar verdim tam marka ve model yazarsam pontiac firebird trasn am 400 formula balta burun 73-76 arası ıstıyorum suan bır kac adet war ama fıyatları yuksek geldı yanı belkı normaldır ama benım butcem ıcın yuksek cok guzel bır arac ya hayallerımın aracı oldu:) sizce bu aracın parcaları camaro gıbı rahat bulunur mu

    • #16770
      riko
      Katılımcı

      BildiğŸim kadarıyla orjinal balta burun 73 ten sonra yok, ama sonradan montaj olabiliyor.

      Bir de Pontiac Firebird Trans am 400 formula tabiri ortaya karışŸık gibi olmuşŸ:)
      Formula ve Trans Am, Pontiac firebird’ün değŸişŸik iki versiyonudur, yani Pontiac Firebird Trans Am ve Pontiac Firebird Formula.

      Trans Am ve Formula modelleri görsel olarak birbirinden farklıdır.

      ǖrneğŸin Trans Am da ön çamurlukların yanlarında ve kaputun ortasında hava girişŸi vardır, çamurluk altlarında paçalık dediğŸimiz çıkıntılar vardır,arka bagajda spoiler vardır, ön kaputun üzerinde ve arka tavan direklerinde screaming chicken ( çığŸlık atan tavuk ) :) denen ateşŸ kuşŸu decali vardır.

      Formula da ise bunlar yoktur, en belirgin görsel farklılık ön kaputtaki burundan ön cama doğŸru sağŸlı sollu uzanan iki hava girişŸidir. Bu kaput tipi zaten Formula kaput olarak geçer.

      Parça konusunda sıkıntı yaşŸanacağŸını sanmıyorum, Pontiac ve camaro konusunda benden çok daha bilgili arkadaşŸlar var sitede, umarım topiğŸe rast gelirlerde daha iyi aydınlatırlar seni .

    • #16771
      Cihan İyigun
      Katılımcı

      oncelıkle zaman ayırdıgınız ıcın teskkur ederım cahıllıgım ıcınde ozur dılerım sahıbıden bakıordum tam bılgı sahıbı olamamıstım ama dedıgnız farkları gormusum o zaman pontıac firebird trans am ıstıyorum o pacalıklar kaput arka kanat ve adını yenı ogrendıgım cıglık atan tavuk :D cok yakısıor hele bırde rengı dıkkat cekıcı olursa ..

      size bir soru daha sormak ıstyıorm suan sahıbınden de 25000TL fıyatlı 76 model balta burun var sizin dediginize gore sonradan yapılma peki sizcu bu sorun yaratırmı ılerde

    • #16772
      riko
      Katılımcı

      BildiğŸim kadarıyla bu arabaların değŸişŸik modellerinin burunları birbirlerine uyumlu, kolaylıkla monte edilebiliyor ve bir problem olmuyor.

      DediğŸin gibi ben de Trans Am ın detaylarını daha çok beyenirim ama Formula nın da ön kaputu çok hoşŸuma gider. Galiba en iyisi bir Trans Am alıp Formula kaputu koymak :) ( bunu yapanı görmüşŸtüm )

12 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.