Ana Sayfa Forumlar Teknik Yeni Başlayanlar Yakıt sarfiyatı

  • Bu konu 84 yanıt içerir, 22 izleyen vardır ve en son 18 yıl önce sschevyss tarafından güncellenmiştir.
84 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Yazar
    Yazılar
    • #515
      ann71
      Katılımcı

      merhaba arkadaşŸlar. 5.7 v8 camaro 4. gen ve 96 model 5.7 tahoe için yakıt sarfiyatları değerleri ne kadardır. sizden otoban/şŸehir içi ve gazladığınız zamanki değerleri rica ediorum. test werilerinden çok tecrübelerinizi iletirseninz sevinirim. sevgiler

      hacim yoksa saygı yoktur.

    • #8325
      XLR-V
      Katılımcı

      Tahoe icin soyle soyleyebilirim ….Sehir icin 19lt/100 km tuketir cunku benim 03 Escalade yaklasik 20lt/100km tuketiyor sehir ici.
      Sehirlerarasi ise 13lt/100 km tuketimi var ortalama 16-18 lt/100 gorunuyor ekranda .
      Bu rakam yuksek gelebilir ama aslinda degil cunku benzer SUV lar daha az guclu olmalarina ragmen daha fazla yuksek tuketim degerleri vermekte . Kaldi ki Tahoe’nin verdigi kullanim zevkini veremiyorlar bana gore tabii biraz da subjektif konusuyorum ama yanlis da sayilmaz

    • #8326
      ann71
      Katılımcı

      kesinlikle katılıyorum zevk konusuna…

    • #8327
      Pontiac301
      Katılımcı

      kamaro şŸehiriçi 13 , uzun yol 10 ;) normal insan tipi kullanımda,

    • #8328
      Angelus
      Katılımcı
      Pontiac301 wrote:
      kamaro şŸehiriçi 13 , uzun yol 10 ;) normal insan tipi kullanımda,

      Nedir üstad bu camaronun özellikleri? Kafayı yiyorum bu rakamları duyunca 22 lt altına düşŸemedim. :( :?

    • #8329
      ann71
      Katılımcı

      ehe camaro için 16 fln duymuşŸtum da 13 ü ilk defa duyuyorum. 1.6lar bile 12 litre yakıo yaw :) v6 dan bahsedio olabilirmisiniz acaba?

    • #8330
      piyu
      Anahtar yönetici

      benim camaro 77model 305ci(5000cc) V8 2bogaz karburatoru ile 100km’de 13-14lt ve daha sonra 4bogaz karburator gelince 100km’de 15-16lt idi…

      normal kullanım sözkonusu kesinlikle…

      Hakan senin aracta bir sorun vardır kesin 22 cok degil asırı… bizim transam’da ilk baska oyle idi sana detayları vermistim daha sonra normal 15-16lt’ye dustu… bi bakım lazım ona…

    • #8331
      Angelus
      Katılımcı
      piyu wrote:
      benim camaro 77model 305ci(5000cc) V8 2bogaz karburatoru ile 100km’de 13-14lt ve daha sonra 4bogaz karburator gelince 100km’de 15-16lt idi…

      normal kullanım sözkonusu kesinlikle…

      Hakan senin aracta bir sorun vardır kesin 22 cok degil asırı… bizim transam’da ilk baska oyle idi sana detayları vermistim daha sonra normal 15-16lt’ye dustu… bi bakım lazım ona…

      Bakım dışŸında güzel bir rochester lazım :)

    • #8332
      piyu
      Anahtar yönetici

      bizdeki güzeldi… ömer’e geri vermistik… kullandı sanırım…

      sendeki edelbrock ise suanda kullandıgımız da edelbrock ve iyi ayarlandı mı dusuyor…. yeri biliyorsun daha once mehmet 2-3 kez yazmıstı… istersen maillesiriz sonra…

    • #8333
      Angelus
      Katılımcı
      piyu wrote:
      bizdeki güzeldi… ömer’e geri vermistik… kullandı sanırım…

      sendeki edelbrock ise suanda kullandıgımız da edelbrock ve iyi ayarlandı mı dusuyor…. yeri biliyorsun daha once mehmet 2-3 kez yazmıstı… istersen maillesiriz sonra…

      ok iyi olur banada bir siber bunak arkadaşŸın rochester sözü vardı … Ne kadara yaptılar bu ayarı rochesteri nie geri verdin peki?

    • #8334
      Pontiac301
      Katılımcı

      benim bahsettiğğim normal 280 Hp lik LT1 makinalı overdrive lockup 700 lü fabrikasyon Z28 olanın tüketim değeri, boşŸu boşŸuna benzin yakmayın,her hangi bir yerde bakım yaptırmayın,gidin ahmet memeikoğluna 50 milyon verin rahatlayın;) en son aldığım araç olan 91 Caprice Classic LTZ 305cid 170 Hp roller makina,şŸehir içinde 20 uzunda 13 yakan bir arabaydı,memikoğluna gittik,delco kitabını açtı ve doğru bujiyi,doğru hava filtresini,doğru buji kablosunu ve doğru benzin filtresini koydu,avans ayarını halletti distirbütör yenilendi, ve şŸuan şŸehiriçi klima kapalı 11 uzun yolda 9 litre yakıyorum,arabam 1840 kilo;) kıçındada kilit yok, sadece Lock up lı Th 700 var ;)

    • #8335
      Angelus
      Katılımcı
      Pontiac301 wrote:
      benim bahsettiğğim normal 280 Hp lik LT1 makinalı overdrive lockup 700 lü fabrikasyon Z28 olanın tüketim değeri, boşŸu boşŸuna benzin yakmayın,her hangi bir yerde bakım yaptırmayın,gidin ahmet memeikoğluna 50 milyon verin rahatlayın;) en son aldığım araç olan 91 Caprice Classic LTZ 305cid 170 Hp roller makina,şŸehir içinde 20 uzunda 13 yakan bir arabaydı,memikoğluna gittik,delco kitabını açtı ve doğru bujiyi,doğru hava filtresini,doğru buji kablosunu ve doğru benzin filtresini koydu,avans ayarını halletti distirbütör yenilendi, ve şŸuan şŸehiriçi klima kapalı 11 uzun yolda 9 litre yakıyorum,arabam 1840 kilo;) kıçındada kilit yok, sadece Lock up lı Th 700 var ;)

      Performansı etkiliyormu peki? Bu ayarlardan sonra herhangi bir şŸey olumlu yada olumsuz bir durum hissettinmi?

    • #8336
      Pontiac301
      Katılımcı

      tabiki arabam ciddi derecede hızlandı,ve boğulmuyor artık,üzaerinden çıkan birçok parça pis veya hatalıydı,bütün saçmalıklarını düzelttik,yağ filtresine kadar delco koyunca mal kendi normal değerlerinde yakmaya başŸladı;) tabiki profesörün katkısı inanılmaz o başŸka,

    • #8337
      illetyus
      Katılımcı

      Selam Angelus bey azizim….

      En son konustugumuzda sende bu sorun vardi sanirim hala devam ediyor.
      Pontiac 301′ in soyledikleri dogru gercekten !

      Su raki balik muhabbetinden sonra gaza geldim, arabaya bi daldim…..Sana bahsettigim Weiand emme degisti Edelbrock Performer takildi. Acilmisken siboplari temizleyip contalari yeniledim, benzin pompasi ve benzin filitresi, yag filitresi degisti (Delco). Dogru buji tipi kullanildi. Kablolarimi zaten sen gormustun (8.8 Accel) ve son olarak daha onceden mevcut olan elektronik atesleme ile birlesince…..Hele hele birde aceleye getirmeden sakin kafaya karburatoru temizleyip duzgun bir ayar cekince sanki bir anda arabanin uzerine sifir motor konmus gibi oldu !!
      Benim cok sarfiyat sorunum daha oncede olmadi makinam hep bakimliydi ama bu islemlerden once sehir ici 14-15 yakiyordum simdi tam olarak hesaplamadim ama neredeyse depo bitmiyor gibi bisey…!!

      Tum yukarida saydigim tipte parcalar ve ayarlar yakiti gercekten olmasi gerektigi kadar harciyor ve gereksiz uflentiler, kacaklar olmayinca arabadan istedigin seyi alincaya kadar habire gaz pedalina yuklenmene gerek kalmiyor….

      Taviye ederim…

    • #8338
      XLR-V
      Katılımcı

      Anladigim kadar daima OEM parcalari kullanmak gerekiyor arabadan optimum verim almak istiyorsak ;)

    • #8339
      Anonim
      Ziyaretçi

      Burda yakıt tüketimide bahsedilen arabalar 73 üzeriler.Tabiki az harcalar.

    • #8340
      Angelus
      Katılımcı

      Bende bujiler kısa sürede kavruluyor egzosdan benzin kokusu geliyor :) basınca düşŸük devirlerde araba boğuluyor egzostdan beyaz duman çıkıyor… Bazı ustalar bendeki edelbrock 1405 karbüratörün 350 motora fazla geldigini söylüyorlar… En son 1 depoyla 250 km gittim soguktandır dedim … Gitcez bakalım şŸu profesöre..

    • #8341
      Pontiac301
      Katılımcı

      Makinan 350 ise 500 cfm edelbrock yerleşŸtir,bir tane rpm intake koy,tabi bundan önce makina dairesinin içi ne durumda oda önemli,alt taraf iyi değilse yukarıya ne parça koyarsan koy hikaye,senin araban ciddi şŸekilde dumanlıyordu,askin jeep teyken satılıktı bakmışŸ çalışŸtırmışŸtım,bence bir makinayı açıp normal bir kontrol edip gerekli şŸeyleri yenileyip,üzerinde makinanın senesini öğrenip,o seneye ait buji,buji kablosu,yağ filitresi,hava filitresi benzin filitresi vs gibi kodları bulup, sonrasında üzerine 500 edelbrock kombinasyonunu iteleyip,normal bir egzantrikle insan tipi yakabilirsin ve benzini acıtmaz,sen şŸuan camaroya değil suburbana biniyorsun bir anlamda;)

    • #8342
      Angelus
      Katılımcı
      Pontiac301 wrote:
      Makinan 350 ise 500 cfm edelbrock yerleşŸtir,bir tane rpm intake koy,tabi bundan önce makina dairesinin içi ne durumda oda önemli,alt taraf iyi değilse yukarıya ne parça koyarsan koy hikaye,senin araban ciddi şŸekilde dumanlıyordu,askin jeep teyken satılıktı bakmışŸ çalışŸtırmışŸtım,bence bir makinayı açıp normal bir kontrol edip gerekli şŸeyleri yenileyip,üzerinde makinanın senesini öğrenip,o seneye ait buji,buji kablosu,yağ filitresi,hava filitresi benzin filitresi vs gibi kodları bulup, sonrasında üzerine 500 edelbrock kombinasyonunu iteleyip,normal bir egzantrikle insan tipi yakabilirsin ve benzini acıtmaz,sen şŸuan camaroya değil suburbana biniyorsun bir anlamda;)

      Motor yeni 2001 de gelmişŸ abd. den makinanın içindeki contaları gerekli şŸeyleri bu yaz değişŸtirip bakım yaparken usta motor çok temiz fakat karb. büyük geliyor demişŸti… sanırım modifikasyonu biraz abartıp araca iyice abanmışŸlar :) Motor konusunda kimisi 85 sonrası 350 diyor .. aracın motor seri nosunda ise Version 3 diyor…… Tipi tam bir muamma yani…

      Herneyse senin şŸu adama bir gideceğim eğer gene olmazsa artık rochestera döneceğiz. :)

    • #8343
      AYBARS
      Katılımcı

      Piyasada satıcıların yüzde 90 ı araba satılsın diye yalan söyleyen insanlar.Makina gelmişŸse amerikadan faturası olması lazım.Geldiğini varsayalım bir v8 makinaya bilmeyen birinin altına verilirse kırılması veya yıpranması çok kolaydır.Ben bu güne kadar makinasına kötü diyen ve arabasını satan birini hiç görmedim.
      Amerikan arabasında bizim hep göz ardı ettiğimiz parça genelde karbüratördür.Ucuz olsun diyede genelde edelbrock veya carter marka karbüratörleri seçiyoruz.Tabi bu bir yere kadar sorunumuzu çözüyor.Ama dediğim gibi bir yere kadar.
      Makina eğer standart ise en iyi alabileceğiniz sonuç standart parçalar ile oluyor.Bunun başŸka bir alternatifi yok.Bir rochester karbüratörün sıfırı 600 veya 700 dolar civarına geliyor bildiğim kadarı ile.Bu sayede en fazla gücü alıp en az yakıtı yakıyorsunuz.Ekonomiklik motorun sadece optimum çalışŸtığı noktada olurki buda standart ekipmanla gerçekleşŸtirebilirsiniz.
      Goodwrench makinada amerikalılar besleme sistemine göre alabileceğiniz max.hb 265 olarak belirtmişŸler.Ben 263 hp olarak aldım.buda düzgün durumda olan 1974 model z28 camaronun karbüratörü ile oldu.Edelbrock un hala kataloğunda yazdığı max economi olarak belirtiği 600 cfm lik karbütratör bana 30 hp kaybettirip acayip bir yakıt tüketimine ulaşŸmamı sağlamışŸtı.
      Aybars

    • #8344
      Angelus
      Katılımcı

      Aracın Tr, ye girdikten sonraki (85 yılı) tüm kayıtları bende .. Motorunda faturası var. Montaj yapan yerin teknik raporu falan duruyor.Eski sahipleri ilede görüşŸtüm.. Sagolsun dogan aracı alırken baya bir tüyo vermişŸti.Zaten burası olmassa almazdım (daha önce dilim baya bir yandı amerikanlar konusunda. Arabadan memnunum.Oldukça uzun yolda yaptım.Sadece yakıt tüketimi konusu burada yazılanlarla örtüşŸmeyince kasıyor biraz.. Oda sanırım karb. den kaynaklanıyor.

      Alabildiğim en iyi değer şŸehirçi 22 lt/100 şŸehirdışŸı 19lt/100

    • #8345
      piyu
      Anahtar yönetici

      hakan biz rochester koyunca sanki benzin hortumunu sıkmısız gibi az harcıyordu ama kayınbirader bana edelbrock ile daha iyi gidiyordu onu takalım dedi diye degistirdik… rochester’ın arka buyuk bogazları tam gazda acılırken kapak aniden acıldıgından asırı benzin gidiyor ve duzgun gaz yemiyordu… yani acayip ekonomikti ama tam gitmiyordu… sonra ahmet usta’ya gittik (mehmet soyledikten sonra) edelbrock’u ayarladı hem eskisinden ekonomik hem de iyi gidiyor… usta’da en takdir ettigim sey kitabı acıp kodlarından bakıp ne yapması gerektigini anlamaya calısıyor… yapmadan once bizim distributorun cok kotu oldugunu gordu… ben yapmıyım once siz distributor alın dedi… neyse bizde alıp taktık sonra ayarları filan yaptı…. eskisinde kesin iyi ama ben halen camaro’mdaki tadı alamıyorum… kickdown’larda istedigim netlik yok… bazen asılıyorsun gidiyor yani sanzıman tam istedigim gibi degil…

      senin karburatoru ayarlatman ve genel bakım yapman bile tuketimi azaltmalı…

    • #8346
      Pontiac301
      Katılımcı

      Benim transam de rochester vardı,iki yıl boyunca 60.000 km yol yaptım uzun yol ve şŸehiriçi,65 milden sonra tam gaz oturduğunda araba kelebekleri açtığındaki zevk inanılmazdi,ama hiç boğulmuyordu fakat fena yakıyordu,ama mesela sabit 65 mil giderken,istanbuldan depoyu doldurup köye geldiğimde 110 km menzilde sabit 13 litre alıyordu, ama şŸehirde 500 cfm edelbrocktan daha çok verim aldım,ama edelbrockta yukarda rochesterin verdiği zevki vermeyip pırpırlıyordu,non emission holley koyayım dedim,gündelikte canımı yakmasın diye koymayıp toptan arabayı sattım:)

    • #8347
      piyu
      Anahtar yönetici

      bizim rochester’da sorun vardı… arka bogazları direk acıyordu… normalde kıvamlı acılması gerekiyor… seninki duzgundur ondan cok keyiflidir :)

    • #8348
      illetyus
      Katılımcı

      Daha once acilan konularda da sozu edildigi gibi ve bilgisine guvenilebilecek kisilerinde hem fikir oldugu bir konu ; eger karburator Edelbrock ve makina 305 – 350 arasi ise standart sehir ici kullanimlarda kullanilacak en yuksek deger 550 Cfm….. Bunun uzerinde olan degerler bu tip kullanimlar icin gercekten gereksiz oluyor.

      Ve bir tavsiye daha : karburatorun temizligi sirasinda eger gerekiyorsa ! tamir takimi degisimi konusunda cekimser davranmamak…..! Tabii iyi bir marka ile.

      Bu arada emme manifoldu’ nun tipi, yapisi, yeniligi yada kucukde olsa muhtemel hatalari….
      Elektrik donanimindaki zayiflik (akuden baslayarak….)
      Belki cok detay bir nokta olacak ama Jant tipi, jantin agirligi yada hafifligi, lastik olculeri, hatta hatta lastigin desen yapisi bile bir cok seyde fark yaratiyor.

    • #8349
      Mustsed
      Katılımcı

      Selam beyler,

      Yakıtından şŸikayet ettiğin karbüratörün meme noları kaç (primer+sekonder) 350 makinada 290cfm’den tutun – 750cfm’ye kadar (Hatta enjeksiyon sistemlerinde doğrudan 1000 cfm TB takıyorlar) takan var ama memelerle oynamazsan araç ya fazla hava alır yada az (sekonder kelebekleri açtığında). Bu rölantiyi (çok) etkilemez ama hava akışŸını değişŸtirince bozar. Tamamıyla aynı makinalarda, takas sorun yaratmazken – modifiyeli makinelerde genel motor karakterine uymaz ise sorun çıkartır. Amerikalılar o yüzden “Jet” assortment alıp, zırt pırt arabalarının memelerini değişŸtirip optimize ediyorlar.

      mustsed

    • #8350
      piyu
      Anahtar yönetici

      kesin. buda aklıma geldi…bizim karburator bakımdayken usta memelerde sorun olabilir…deneriz…olmadı kit olarak getirtirsiniz degistirip ayarlarız demisti… bakım sonrası idare eder dedik kaldı…

    • #8351
      Pontiac301
      Katılımcı

      benim pontiacta ve kamyonetde memeler büyük çıktı bu yüzden mal doğru işŸemiyormuşŸ,doğru kiti gittim aldım,çat diye içine iteledi ahmet abi,mal kendine geldi,zil gibi şŸuan maşŸallah,

    • #8352
      1967mustangfastback
      Katılımcı

      arkadaşŸlar siz bu ince memede bakmayın(pontiac301) bu adam ford ka ya bıle tüp takmaya çalışŸan bır tiptir gelelim camaro yakısına bende 1994 lt1 camaroZ28 var aşŸağı yukarı 1 seneyi geçti yağ fıltresi ve yağını hava filtresi platinum buji ve üzeerindeki hava yakıt ve emisyon sensörlerini yeniledim ve enjektörlerini bu işŸte erbab olan bostancı sanayisinin girişŸindeki enjektörcüde temizlettim ve onay aldım cok düzgün dedi bütün bunlara ragmen ortalama şŸehir içinde 18 litre civarında ve biraz har gür yaparsan 20 litre civarında yakıyor istanbul trafiğimde öle 13 litreymişŸ 14 litreymişŸ diyen adam yalan söler yada trafiğe girmezler uzun yola daha çıkmadım bu arabayla ama sanırım oda 12 yada 13 litre civarında yakar az binin öz binin 3 yada 4 litre farkın hesabını yapmayın :) yada mehmet gibi amerikan dahil bütün arabalara tüp takmaya çalışŸın bu adam 71 venturasına bile tüp takmışŸtır önerim bunu taksim meydanında asalım ibreti alem olsun:) bu arada konuşŸtuğum butun yeni kasa camaro kullananlar 19 yada 20 lıtre yakıyor diyorlar ki benim arabam 54000 milde
      ilk sahibinden aldık hemen hemen %95 arabanın üzerindeki parçalar fabrikasyon inanmayın bu mehmede :) arabalarını hep satar o yüzden az yakıyormuşŸ imajı verir biz ona çakal amerikancı deriz :) yakında mehmet beni vurur bütün kirli çamaşŸırlarını ortaya döktüm oh rahatladım yahu:)

    • #8353
      Angelus
      Katılımcı

      Ha haa haaa koptum ..

    • #8354
      Pontiac301
      Katılımcı

      tabi tabi takarım, ama benim venturamda tüp filan yok kapristede yok,novada aldığımda vardı, kamyonette zaten yok, sen kendi kamarona bak orjinal ama bir ara kilometrede bir milyon yakıyordu,gitmediğin yer kalmadı,bak ender abide 97 le şŸehir içi 13 *14 yakıyor uzunda ankaraya giderken 10, valla ati bey gelin test edelim yahu:) benim kapris hazır durumda,radyatörler ve sensörlerde bu hafta yenilendi, zaten bana inanmayanlar http://www.fueleconomy.gov dan değerlere bakabilirler, ayrıca ford ka ya tabiki tüpte takarım,neden benzine para veriyimki değmez yani,köyün içinde bakkala inip gelmek için araç yani, reno12 ts var şŸuan ama eskidi artık satıcam,ayrıca amma gıcıksın yani,harbiden beni tanmasan kızarım yani kanka,bide mesajını okuyanlarda harbiden yalan söylediğimi sanar aşŸkolsun yani,

    • #8355
      Anonim
      Ziyaretçi

      ahahah işŸte ati abim benim be haahah

    • #8356
      Pontiac301
      Katılımcı

      ben şŸimdi corvette alıcam 92-96 arası Lt1 makinalı düz vites arıyorum bir kaç haber geldi,durunbakalım o ne yakıcak, her sokaktan çıkarken hart hurt diye gazlayın sonrada arabalar çok yakıo diyin, :) ben kağı gibi kullanırım o yüzdende benzinceye hergün değil 3 günde bir giderim;) hehe

    • #8357
      ozz
      Katılımcı

      hişŸtt buarada 3″ü birarada hatta 4″ü birarada ilanlarına koptum mehmet!!
      bravo sahibinden.com”da fenomensin sen!! 😆 😆 😆

    • #8358
      Pontiac301
      Katılımcı

      napiyim olm,ayrı ayrı koydum,sahibinden.com yetkilisi telefonla beni aradı ve siz gakericisiniz bu yüzden ilanlarınızı yayından kaldırdık dedi,ortalığı yıktım araç ruhsatlarını yollarım filan dedim,herifler zar zor ikna oldular,ama sonradan bütün ruhsatların fotokopilerini yolladım,adam arayıp özür diledi,yalnız toplu ilan işŸe yaradı, 300 M den ve diğer novadan o satede kurtuldum;) bakalım şŸimdi kapris ve venturadanda kurtulmam lazım, collecter edition LT4 corvette veya ZR 1 bakıyorum,diğer tenekeleri satsamda satmasamda alıcam, ;)

    • #8359
      1967mustangfastback
      Katılımcı

      aaaa sen bana demedınmı venturaya tup taktık abı sımdıde arabayı topluyacaz dıye sahtekar memo :) capris az yakar elbette amerıkada taksi misali kullanılan araba cok yakacak hali yok heralde bız spor amerıkanlardan bahsedıyoruz sende al bır camaro ozaman bakarız yada lt1 corvette e bız aldıgımızda camaro 5 senedır garajda duruyordu bakım ıstıyordu baktık su an limitlerinde yakıyor allaha sukur nazar degmesın maşŸallah tık yok:) venturanın fıyatı 3000$ düşŸünce haber ver ben belki alırım:)

    • #8360
      1967mustangfastback
      Katılımcı

      http://www.fueleconomy.gov/mpg/MPG.do?action=mpgData&vehicleID=12569&browser=true

      http://www.fueleconomy.gov/mpg/MPG.do?action=mpgData&vehicleID=10690&browser=true

      bakın arkadaslar camaronun benzın tuketımı mehmedın ıdda ettıgı gıbı 13 yada 14 lıtre ben pek goremedım bılmem benım gormedıgım şŸeylerı gorebılıyormu:) memo sana söz hakkı doğdu gel savun kendini:)

      ahanda buda caprisin datası 93 modelınkı var o sayfada

      http://www.fueleconomy.gov/mpg/MPG.do?action=mpgData&vehicleID=10111&browser=true

    • #8361
      Pontiac301
      Katılımcı

      mil hesabını yap bakalım ne çıkıyor ortaya,bu işŸide gürcan abi çok iyi bilir o yardımcı olur,bu sitedekiler, litre değildir arkadaşŸlar,1 galonla kaç mil gittiğidir, 1 galon 3.83 litre, 1 mil 1.64 km dir, gerisini siz hesaplayın

    • #8362
      Pontiac301
      Katılımcı

      kaprisin 85 den 96 ya bütün dataları var, ;) bu arada venturada en ufak bir tüp izine rastlarsan ben arabayı 4000 dolara vericem aha herkes şŸahittir;) kuzenin kandırmacasıydı o,bir ara ona satıp geri almışŸtım;)

    • #8363
      ozz
      Katılımcı

      zaten capris taksi olmanın yanında US”de en cok kullanılan devlet arabası dolayısıyla bence her kriterde en average arabalardan biri.. ben dedim mehmete mavi beyaz NYPD arabası yapalım diye, ama tutturmuşŸtu o sırada Bowtie yapcam diye, zaten yapmadan sıkıldl, satılığa çıkardı bile :P

    • #8364
      Angelus
      Katılımcı

      Ne istiyorsun caprice e?

    • #8365
      Pontiac301
      Katılımcı

      ciddi para harcadım,sensörlerine kadar her zımbırtısı sıfır,elimi tutana düz 15 dolara vereceğim,araba hakiki 84.000 de, ve ankara arabasıdır,bu yüzden diridir,detayları ve 4 hafta içinde yapılanları ayrıntılı şŸekilde konuşŸuruz, amerikanci@hotmail.com veya 0 533 730 30 12 den bana ulaşŸabilirsin;)

    • #8366
      Pontiac301
      Katılımcı

      Napiyim olm,araba o kadar problemsizki içim daraldı ya,gayet güzel mırıl mırıl bir araba, aldık yapıcaz diye,klasiğin tadınıda sonuna kadar veriyor,ama ben bu sefer 3 projem var,birincisi corvette, sonrada yaz için 95-8 suburban istiyorum uzun yolda rahat, birde aybarsın malıbusundan alıcam ve bu sezonu kapatıcaz, ventura ve kaprisi satiyimde rahatlıyayım garajda yer yok,

      ozz wrote:
      zaten capris taksi olmanın yanında US”de en cok kullanılan
      devlet arabası dolayısıyla bence her kriterde en average arabalardan biri.. ben dedim mehmete mavi beyaz NYPD arabası yapalım diye, ama tutturmuşŸtu o sırada Bowtie yapcam diye, zaten yapmadan sıkıldl, satılığa çıkardı bile :P
    • #8367
      Angelus
      Katılımcı
      Pontiac301 wrote:
      Napiyim olm,araba o kadar problemsizki içim daraldı ya,gayet güzel mırıl mırıl bir araba, aldık yapıcaz diye,klasiğin tadınıda sonuna kadar veriyor,ama ben bu sefer 3 projem var,birincisi corvette, sonrada yaz için 95-8 suburban istiyorum uzun yolda rahat, birde aybarsın malıbusundan alıcam ve bu sezonu kapatıcaz, ventura ve kaprisi satiyimde rahatlıyayım garajda yer yok,

      ozz wrote:
      zaten capris taksi olmanın yanında US”de en cok kullanılan
      devlet arabası dolayısıyla bence her kriterde en average arabalardan biri.. ben dedim mehmete mavi beyaz NYPD arabası yapalım diye, ama tutturmuşŸtu o sırada Bowtie yapcam diye, zaten yapmadan sıkıldl, satılığa çıkardı bile :P

      Helalinden 10k ytl vereyim.. Bugün bir garaja gittim 120 tane araba var 40-45 tanesi amerikan. Araçların hepsi kapalı garaj arabası amerikanlar 0-15.000 mil arasında.. bakımları periyodik olarak yapılıyormuşŸ ve sahibi herkesin tanıdığı birisi tüm araçlarında ilk sahibi . 3 tane cadillac var 0,4-5 tane ford taunus 2.0 full daha 0 km’de ….ışŸin garip tarafı amerikadan direk işŸal dodge charger ve challengerlar var . 60-70 arası impalalar var. koltuklarına kumaşŸla örtmüşŸler. ve hepsi arabaların brandalı.. Her hafta bakımları özel olarak yapılıyormuşŸ. Bu kişŸinin bir garajı daha varmışŸ oradada 100 ün üzerinde arabası varmışŸ…

    • #8368
      Pontiac301
      Katılımcı

      Doprudur böyle önemli abiler arada sırada çıkabiliyor,hakikaten böyle garajları çok severim ve fotoraflarına bile bayılırım, ama teklifin için teşŸekkür ederim o paraya çok düzgün 86 vs alabilirsin ama yumurta maalesef yok :)

    • #8369
      Angelus
      Katılımcı
      Pontiac301 wrote:
      Doprudur böyle önemli abiler arada sırada çıkabiliyor,hakikaten böyle garajları çok severim ve fotoraflarına bile bayılırım, ama teklifin için teşŸekkür ederim o paraya çok düzgün 86 vs alabilirsin ama yumurta maalesef yok :)

      ışŸin garip tarafı ne biliyormusun arabaların sahibi abi değil abla… 10 k ytl ye 98 Tahoe var hemde doktordan.

    • #8370
      Pontiac301
      Katılımcı

      hadi canım şŸaka yapıosun olamaz, bazen çok detay ablalar çıkabiliyor,mesela stingraydeki mach 1 mustang var düz vites,oda bir ablanın;) doktordan tahoe 10 dolara varsa ben korkarım şŸahsen,bazı şŸeylerinde çok ucuzundan şŸüphelenilir,ama servise göstermek lazım belkide ciddi problemsiz bir araba olabilir,tahoe değil ama suburban olsaydı düşŸünürdüm;)

    • #8371
      Angelus
      Katılımcı

      Yok yaw ciddiyim. piyasada acaip amerikanlar var 3-30 paraya 96 cherooke varmis 9.000$ a çok temiz olduğu söyleniyor.

      Bu arada ablada v12 Jaguar e ve BMW 8.50 gibi arabalarda var. Araçlara bakarken senin arabanın caprice hoodlu polis versiyonu geldi. içinden 2 tane CIA kılıklı herif çıktı Rahip getirmişŸler kiliseden. Acaip bi arabaydı oda.

    • #8372
      XLR-V
      Katılımcı

      USA fiyatindan bile az , benim imza kisminda ne yaziyor ?
      Ucuzdur vardir bir illeti….. ;) Ama eger arac orjinalse,kazasiz ve az yol yapmissa gercekten cok ucuz

    • #8373
      Pontiac301
      Katılımcı

      olabilir tabiki ama cherokee den uzak dur,bizde 94 5.2 vardı,güzel değil,en azından ben beğenmiyorum,blazer alırım gene Gm den şŸaşŸmam,onların küçük kasa 4.0 litre leri gayet güzel, tahoe için yorum yapamıyorum,ben çok severim,rakam komik ötesi, :) ama şŸuda var, vergi faktörü, 96 nın vergisi 3.5 milyar civarı indirimiyle,benim kaprisin vergi yıllık 220 milyon:) gene her türlü aradaki fark çıkıyor hehe:)

    • #8374
      XLR-V
      Katılımcı

      O konuda haklisin GM den sasmam bende ama aslinda GMC en ustunleri arada pek bir gfark olmasa da . Bir de bir aralar Oldsmobile Bravada vardi oda Blazer’in lux versiyonu

    • #8375
      illetyus
      Katılımcı

      Arkadaslar su yakit sarfiyati konusu hic bitmez….aslinda bitmeyip devamli gundemde kalmasida bir acidan faydali !

      Gecen yil kendi arabamla yaptigim bi yolculukta tam olarak katettigim yol ve harcadigim yakit miktarini yaziyorum….
      Yanlis hatirlamiyorsam daha onceleri yaklasik degerler ile yazmistim ama su anda eski notlarimin arasinda buldugum tam rakamlari veriyorum, umarim yardimci olur.

      Araba : 1975 Camaro
      Motor : 5.7 Lt. V8
      Yakit sistemi : Edelbrock 550 Cfm. 4 Barrel
      Lastik olcusu : 215-70R14 ( Standart fabrika olcusu )
      Yolculukta Surat Limiti : 90 – 130 Km. arasi ( 55 – 80 mil arasi )
      Depo Miktari : 79.485 Lt. ( 21 Gallon ABD )
      Harcanan Miktar : 57 Lt. ( 15.05 Gallon ABD )
      Katedilen Yol : 408 Km. ( 253.57 Mil. )
      1 Mil. = 1.609 Km.
      1 Gallon = 3.785 Lt.

      Yolculuga basladigim noktada bir benzinlige girip depoda biraktigim cok az miktardaki benzini, arabayi oldugu yerde calistirarak bitirdim.
      Full depo benzin doldurdugumda deponun aldigi ve tabancanin otomatik kapattigi andaki miktar 79.485 Lt. (21 Gallon).
      Benzinlikten cikmadan once mil sayacindaki mevcut rakami not edip yola koyuldum.
      Katettigim mesafe inisi ile, cikisi ile, rahat surat yapilabilen ve yavas gidilen yerleri ile Istanbul’ daki girdigim benzinciye kadar tami tamina 408 Km.’ dir (253.57 Mil.)
      Tekrar benzin aldigimda, Pompadaki sayac net olarak 57 Lt. (15.05 Gallon) geldiginde tabanca yine otomatik olarak kapatti.

      Simdi bu rakamlar ile ile hesapladigimizda :

      408 Km.’ lik mesafede, 57 Lt. benzin harcadiysam,
      1 Km.’ de, 0.139 Lt. sarfetmisim
      Bu durumda da, 100 Km.’ de 13.9 Lt.’ ye tekabul ediyor……

      80 Lt.’ lik bir depo ile ortalamasi 110 Km. surat ile 575.5 Km. yol yapilabiliyor…..

      Bu rakamlari soylede yazalim :

      21 Gallon yakitla = 68-70 Mph. surat ortalamasi ile = 357.7 Mil yol yapilabiliyor.

      Bu sonucun +/- toleranslarini hesaba katarsak, net olarak 550 Km. yol yapmaniz mumkun.

      Tam Hesapla :

      408 Km. / 57 Lt. = 0.139 Lt.
      0.139 Lt. x 100 Km. = 13.9 Lt.
      80 Lt. / 0.139 Lt = 575.53 Km.
      +/- Net 550 Km.

      Ancak buraya kadar yazdigim degerler uzun yol icin gecerli olanlardir.

      Gunluk kullanimlarda, yine ayni Camaro ile sehir icinde ve bir depo (80 Lt.) ile bugune kadar 550 Km.’ den daha az yol yapmadim.
      Gerci ne sekilde hesaplanirsa hesaplansin hic bir zaman sehir ici sarfiyati her depoda ayni sonucu vermez ama…..

      Ortalama bir hesapla :

      80 Lt. / 550 Km. = 0.145 Lt.
      0.145 Lt. x 100 Km. = 14.5 Lt.

      Bu sonuclara ulasmanin kisaca yollari ise, herseyden once fabrika verilerine gore parcalar ve ayarlar kullanmaktir.
      Nacizhane tavsiyem, ilk once elektrik sisteminizden baslayip bujilerinizin tipine kadar birbirine uyumlu donanim kullanmanizdir. Ilgisiz gibi gorunen devirdaim sisteminizde olabilecek bir randimansizlik, yurur mekanikteki herhangi bir ayarsizlik hatta jantlarinizin tipi
      ve agirligi bile yakit sarfiyatinizda kucuklu buyuklu farklar yaratabiliyor.

      Otomobil ureticilerinde her ne tip araba uretirlerse uretsinler temel mantik, uretilen otomobilin kendi sinifinda minimum konfigurasyonla mumkun olan en iyi performansi almak ve azami yakit tasarrufudurǢ€¦!
      Bu sekilde tasarimlar ve urunler yapilmazsa Ǣ€ş“satamazlarǢ€Ǣ€¦..

      Tabiki Amerikanlarda upgrade secenekleri cok genis ve ilk bakista her turlu sey birbirine uyum sagliyor. Ve gercekte de neyi neyle degistirirseniz Ǣ€ş“calismamǢ€ demiyor.
      Ancak, bu degisiklikler ve birbirlerinin degerlerine, kapasitelerine denk dusmeyen donanim,
      her sekilde yakit sarfiyatina etki ediyor.

      Ornek olarak, Camaro larda kullanilabilecek lastik, taban olcusu genisledikce kullanim amacina bagli olarak daha guzel ve cekici gelebiliyor. Ama bu durumda fabrika verileri miktarinda yakit sarfiyati beklemek ne kadar dogru olur dusunmek lazim !
      Yine kullanim amacina bagli olarak yakit sisteminin kapasitif degerini artirmak yada azaltmak
      mumkun ve gercekten istenilen sonuc elde edilebiliyor ama bunu yaparken yine ilk kabul edilmesi gereken nokta sarfiyat degerlerinin degisecegidir.

      75 Camaro yaninda yeni nesil bir otomobile de sahip olsamda, isin dogrusu bunlara cok kafa yorup ilgilenmiyorum, ince detaylarini cok fazla bilmedigim halde dikkat ettigim ve bircok kisinin gozunden kacan bir nokta varki ! yeni teknoloji ve maximum ekonomi adi altinda uretilen otomobiller, bilinci bir hesap yapildigi takdirde 70Ǣ€™ li yillarin otomobillerine gore hicte ekonomik degiller !!

    • #8376
      ann71
      Katılımcı

      istatistik bilimine saygımız sonsuz. walla hayran kaldım… tebrik ediorm paylaşŸım için sağolun

    • #8377
      XLR-V
      Katılımcı

      Burada liginc olan bence, tuketim degerlerinin sehir ici ve uzun yol kullaniminda pek bir farklilik gostermemesi .
      Yani sehirlerarasi 13.9 iken sehir icin 14.5 ve fark sadece 0.6 litre .Oysa gunumuzdeki modern arabalarin cogunda sehir ici ve sehir disi kullanim degerleri ve tuketim arasinda en az 5 litrelik farklar orataya cikabiliyor .
      Simdi bu noktadan da yola cikarak . bende ayni goruse katiliyorum yani modern otomobillerin daha ekonomik oldugu gercegi her zaman dogrulanmiyor ama onemli olan dogru aracla kiyas yapmak.
      Siz gidipte, 1,2 litrelik bir arabayla 5,7 V8 bir motorun sehir icinde ayni oranda tuketmesini beklememelisiniz .(Bu soz Amerikan Arabasi cok yakan diyenlere! )
      Amerikan Arabalarinin V8 olanlari,diger markalarin V8 lerinden cok daha ekonomiktir (Mercedes,BMW V8 motorlua arabalarin kiyaslamasi ).Hatta V8 motor, ekonomik oldugu dusunulen Alman V6 lardan bile daha az yakar inanmayanlar denesinler (Bu forumu okuyan, Amerikan cok yakar,Almanlar ekonimiktir diyenler okuyun bir daha dusunun )

    • #8378
      Mustafa YÜKSEL
      Katılımcı

      ben işŸ yerinin twingo suna şŸehir dışŸı 15 lt şŸehir içi 18 lt yaktırıyodum yaklaşŸık olarak zaten 2 kişŸiden fazla binince arabaya gaza asılmak gerekiyodu

      125hp2006 transit daha az yakıyodu twindodan heme 800kilo yükle nihahahaha

      yeni nesil pek embesil

    • #8379
      ann71
      Katılımcı

      TWıNGOYA 18 LıTRE YAKTIRMANIZ ıLJıN GAZ PEDALINA Bı TAŞ KOYUP 1 VıTESTE OLDUKLJA ZAMAN DOLAŞMANIZ GEREKıO TEBRıKLER :) YANLIZ ARABA 5 VıTESLı HATIRLATIRIM :)

    • #8380
      illetyus
      Katılımcı

      Iki farkli otomobilde sarfiyat kiyaslamasi yapmak icin her seyden once o otomobillerin
      ayni klasmanda ve mumkun olan en yakin degerlere sahip olmasi gerekir….
      Ki, aradaki farkin bir anlami olsun.

      Herseyden once, uzun menzil dayanikliligi ve performansina sahip bir otomobille sehir ici
      kullanimina yonelik bir otomobili kiyaslamak yada sportif amacla tasarlanmis olanla bir
      digerini kiyaslamak ne kadar dogru.

      Sanirim buyuk bir tuketici kesiminin dustugu en buyuk yanlislardan biri hacimler ve
      olculer konusunda elindekinden 2 yada 3 misli daha buyuk olan bir otomobille elindekini
      kiyaslamak…..

      Ornek olarak yine bana ait olan bir diger otomobil :

      Arac : Opel Astra
      Motor Hacmi : 1598 cc.
      Yakit sistemi : Enjeksiyon
      Silindir Sayisi : 4
      Beygir Gücü (BG)/(d/d) : 100/6000
      En Yüksek Tork (Nm)/(d/d) : 150/3200
      Yakıt tüketimi : 10.1 Lt. (Sehir ici ) (Gercekte daha fazla)
      Yakıt tüketimi : 6.0 Lt. (Sehir disi ) (Gercekte daha fazla)
      Ağırlık : 1085 Kg.
      Lastik Olcusu : 195 / 60 R 15 (Fabrika standarti)

      Bir Camaro’ nun hemen hemen 3/1 degerlerine ve olculerine sahip olan bu araci, yakit
      sarfiyati acisinda kiyasladigimizda yaptigimiz sey sadece elma ile armutu toplamak olur….

      Kaldiki, cogunlukla sehir ici kullanimina yonelik tasarlanmis bu otomobilin sehir ici
      sarfiyat miktarina dikkat ettigimizde, kendisinden 3 misli daha buyuk olan bir otomobile
      oranla hicte az yakmadigi gorulur.

      Ureticilerin ve saticilarin tanitimlar sirasinda, “Sehir disi yakit tuketimi 6.0 Lt.’ dir” dedikleri zaman ;
      “60 Lt.’ lik bir depo ile tam 1000 Km. gidebilirim oylemi ?” diyen olmamis demekki simdiye kadar. 😈

      Sehir ici sarfiyatinda ise sadece fabrika verilerine inanip kagit uzerinde bile hesap yapilsa,
      Sehir icinde 14.5 Lt. Yakan Camarodan
      10.1 Lt. ile 4.4 Lt. daha az sarfediyor
      ama bu dort bucuk litrelik fark bile
      %24′ e denk gelip yinede komik bir durum ortaya cikariyor. (Gercekte bu fark cok daha buyuktur).

      Bir onceki yazdigim mesajdaki test’ in aynisini, ayni guzergah uzerinde Astra ile de yaptim.

      Sonuc : Sarfiyatta fark, 18 Lt. cikti !!

      408 Km. / 39 Lt. = 0.098 Lt.
      0.098 Lt. x 100 Km. = 9.8 Lt.
      60 Lt. / 0.098 Lt = 580 Km.

      Bu test sonucunda aradaki cikan fark’ a dikkat ettigimiz zaman,
      Camaronun depo (80Lt.) hacmi ile Astranin depo (60Lt.) hacmi arasindaki fark kadar bir
      rakam oldugunu goruruz. (18-20 Lt.)
      Ve bu fark, Camaronun ayni yol ve sartlardaki sarfiyatinin sadece % 31′ ine denk gelir.

      Kisaca ;

      Motor hacminde 3,5 misli,
      Silindir sayisinda 2 misli,
      Silindir capinda yaklasik 2 misli,
      Tonajda 1 misli
      Lastik olcusu her tekerlekte 3 cm. daha genis (toplamda 12 cm.) daha fazla,
      Yakit sisteminde enjeksiyona gore daha eski bir teknolojiye sahip olan otomobil, simdikilerden sadece % 31 daha fazla sarfettigi icin, “cok yakiyor” diyebilirmiyiz.

      Bir baska deyisle, yukaridaki % 350 – % 200 ve % 100 gibi farklarin oldugu bir durumda
      % 31 ve % 24 luk yakit farklari ne derece ekonomi yapmaktir…?

      Acaba eski Amerikanlara gore, simdiki caydanliklar gercekten azmi yakiyor…??

      Mercedes ve Bmw marka otomobile sahip olanlar kizmasinlar ama, ozellikle bu iki markanin
      yakit sarfiyati konusunda dusunduklerimi soylemek bile istemiyorum.
      Bence bu iki markanin tasariminda, kullanim amaci ile motor yapisi arasinda bir uyumsuzluk var….(bu sadece sahsi fikrimdir).

    • #8381
      DeSerT
      Katılımcı
      Angelus wrote:
      Pontiac301 wrote:
      Napiyim olm,araba o kadar problemsizki içim daraldı ya,gayet güzel mırıl mırıl bir araba, aldık yapıcaz diye,klasiğin tadınıda sonuna kadar veriyor,ama ben bu sefer 3 projem var,birincisi corvette, sonrada yaz için 95-8 suburban istiyorum uzun yolda rahat, birde aybarsın malıbusundan alıcam ve bu sezonu kapatıcaz, ventura ve kaprisi satiyimde rahatlıyayım garajda yer yok,

      ozz wrote:
      zaten capris taksi olmanın yanında US”de en cok kullanılan
      devlet arabası dolayısıyla bence her kriterde en average arabalardan biri.. ben dedim mehmete mavi beyaz NYPD arabası yapalım diye, ama tutturmuşŸtu o sırada Bowtie yapcam diye, zaten yapmadan sıkıldl, satılığa çıkardı bile :P

      Helalinden 10k ytl vereyim.. Bugün bir garaja gittim 120 tane araba var 40-45 tanesi amerikan. Araçların hepsi kapalı garaj arabası amerikanlar 0-15.000 mil arasında.. bakımları periyodik olarak yapılıyormuşŸ ve sahibi herkesin tanıdığı birisi tüm araçlarında ilk sahibi . 3 tane cadillac var 0,4-5 tane ford taunus 2.0 full daha 0 km’de ….ışŸin garip tarafı amerikadan direk işŸal dodge charger ve challengerlar var . 60-70 arası impalalar var. koltuklarına kumaşŸla örtmüşŸler. ve hepsi arabaların brandalı.. Her hafta bakımları özel olarak yapılıyormuşŸ. Bu kişŸinin bir garajı daha varmışŸ oradada 100 ün üzerinde arabası varmışŸ…

      Nerede bu garaj? Adres alabilirmiyim..

    • #8382
      piyu
      Anahtar yönetici

      maalesef… ben sordum ama bilgi gizli oldugundan kimseye verilmeyecektir… Angelus söz vermişŸ… ısrar etmedim doğal olarak…

    • #8383
      Angelus
      Katılımcı

      isim veremiyorum bende görmek için torununa 6-7 aydır sürekli ısrar ediyordum… fotograf çekmeme ve kendilerinden bahsetmeme şŸartıyla arabaları gördüm. 0 km doğan ve taunuslar bile bana çok farklı,güzel geldiğine göre düşŸünün amerikanlar nasıl gelmişŸtir…

    • #8384
      DeSerT
      Katılımcı

      OK anlıyorum tabi …Fakat böyle bir garajım olsaydı bunu gizlemek yerine kendim gibi bu işŸe gönlünü vermişŸ kişŸilerle paylaşŸmayı tercih ederdim..

    • #8385
      acmecamaro
      Katılımcı
      Pontiac301 wrote:
      olabilir tabiki ama cherokee den uzak dur,bizde 94 5.2 vardı,güzel değil,en azından ben beğenmiyorum,blazer alırım gene Gm den şŸaşŸmam,onların küçük kasa 4.0 litre leri gayet güzel, tahoe için yorum yapamıyorum,ben çok severim,rakam komik ötesi, :) ama şŸuda var, vergi faktörü, 96 nın vergisi 3.5 milyar civarı indirimiyle,benim kaprisin vergi yıllık 220 milyon:) gene her türlü aradaki fark çıkıyor hehe:)

      Grand Cherooke de seni begenmiyormus zaten :) tahoe kac para GC kac para olm? bir de parca fiyatlarina bak bakiim….200 milyona sifir tampon aldim gecenlerde :) hemde rafta duruyordu :) tahoe ya arkadan carpsinlar bak ne oluyor :) o zaman tahoe seni pek bi sever…

    • #8386
      firrebird
      Katılımcı

      Alla allaaa, daha neler duycaz bakalım 😯 ılginç bi durum valla, şŸaşŸkınlardayım…

      Angelus üstat, bu şŸahsına münhasır abimizin garajında ferrari falan da var mı yoksa?? YanlışŸ anlaşŸılmasın, geyik olsun diye sormuyorum.. Geçenlerde çok yakın bi arkadaşŸımla muhabbet ederken buna benzer bi bahis geçmişŸti sanırım, ordan bi çağrışŸım yaptı şŸimdi :?: :?:

      Angelus wrote:
      Pontiac301 wrote:
      Napiyim olm,araba o kadar problemsizki içim daraldı ya,gayet güzel mırıl mırıl bir araba, aldık yapıcaz diye,klasiğin tadınıda sonuna kadar veriyor,ama ben bu sefer 3 projem var,birincisi corvette, sonrada yaz için 95-8 suburban istiyorum uzun yolda rahat, birde aybarsın malıbusundan alıcam ve bu sezonu kapatıcaz, ventura ve kaprisi satiyimde rahatlıyayım garajda yer yok,

      ozz wrote:
      zaten capris taksi olmanın yanında US”de en cok kullanılan
      devlet arabası dolayısıyla bence her kriterde en average arabalardan biri.. ben dedim mehmete mavi beyaz NYPD arabası yapalım diye, ama tutturmuşŸtu o sırada Bowtie yapcam diye, zaten yapmadan sıkıldl, satılığa çıkardı bile :P

      Helalinden 10k ytl vereyim.. Bugün bir garaja gittim 120 tane araba var 40-45 tanesi amerikan. Araçların hepsi kapalı garaj arabası amerikanlar 0-15.000 mil arasında.. bakımları periyodik olarak yapılıyormuşŸ ve sahibi herkesin tanıdığı birisi tüm araçlarında ilk sahibi . 3 tane cadillac var 0,4-5 tane ford taunus 2.0 full daha 0 km’de ….ışŸin garip tarafı amerikadan direk işŸal dodge charger ve challengerlar var . 60-70 arası impalalar var. koltuklarına kumaşŸla örtmüşŸler. ve hepsi arabaların brandalı.. Her hafta bakımları özel olarak yapılıyormuşŸ. Bu kişŸinin bir garajı daha varmışŸ oradada 100 ün üzerinde arabası varmışŸ…

    • #8387
      berkozler
      Katılımcı

      sıkıyonmu yoksa…garaj maraj diye:)))))))))))

    • #8388
      Anonim
      Ziyaretçi

      ArkadaşŸlar Ikitelli sanayii sitesinde bir araba müzesi var bir işŸ adamına ait pek kimse tarafından bilinmiyor. Biz arkadaşŸla gezdik gördük gerçekten süper arabalar var. Cadillac, Charger, Chalenger, Corvette, Thunderbird,Transam,Camaro ve eski model 100, 150 kadar araç var bunların 50-60 tanesi American daha başŸka klasik arabalarda var Citroen, Audi vs. Hatta ilk arabalardan bile örnekler var. Oradanmı bahsediyorsunuz bilemiyorum. Ama gerçekten görülmeye değer.

    • #8389
      cessie
      Katılımcı

      bendede 96 tahoe var şŸehir içi 100 km de 25 lit uzun yolda 20 lit yakıyor

    • #8390
      Angelus
      Katılımcı

      Aldinmi sonunda doğuşŸtaki Tahoe yu?

    • #8391
      Excellence
      Katılımcı

      76 model 250cui düz 8 Nova 100kmde yaklaşŸık ne tüketmelidir?

    • #8392
      Pontiac301
      Katılımcı

      16 litre,

    • #8393
      Excellence
      Katılımcı

      teşŸekkürler, sandığım kadar yüksek değilmişŸ :) 20lt civarı düşŸünmüşŸtüm, benim 1,5L carb. Excel bile 10lt civarı yakıyor ki ağırlığı toplam 940 kg. :s

    • #8394
      Pontiac301
      Katılımcı

      benim 305 cid V8 TBI yumurta kasa caprice 12 litre yakıyor klimalı kullanımda,1840 kilo, 700 şŸanzımanlı,3.23 kilitli difransiyelli,

    • #8395
      Excellence
      Katılımcı

      bizim ’01 Vectra klimalı kullanımda yaklaşŸık o kadar yakıyor, 1,8L enjeksiyonlu :) 1250kg..
      GM’in oturup ciddi ciddi düşŸünmesi lazım bizim ürettiğimiz 5L motor ile 1,8L motor nasıl aynı miktarı tüketir diye :)

    • #8396
      Pontiac301
      Katılımcı

      Valla doğrudur,sonuç itibariyle,eğer iyi araşŸtırılırsa bu tarz başŸarılı tüketime sahip kombinasyonlar mevcut

    • #8397
      Excellence
      Katılımcı

      yoksa Ahmet Memikoğlu mucizesi midir bu değerler :)

    • #8398
      Pontiac301
      Katılımcı

      yoo normal kitap değeri, ahmet ağabi sadece olması gereker doğru bakımı yapar, ateşŸleme üzerine en önemli adamdır

    • #8399
      Excellence
      Katılımcı

      peki atölyesi nerededir?

    • #8400
      v8ciyiz
      Katılımcı

      memikoğlu kim nerde kendisi bu kadar kayserili amerikan ayarına herkesin ihtiyacı var
      OEM parçaları nedir, ( xlr-v)

    • #8401
      v8ciyiz
      Katılımcı

      arkadaşŸlar bende otomatik, 350motor, 400 kapak pontıac grand lemans var bunun ne yakması lazım?

    • #8402
      XLR-V
      Katılımcı

      OEM orjinal ekipman yani fabrikanin aracta kullandigi ve kullanilmasini tavsiye ettigi parcalarin genel adI.(aftermarket ise yan sanayii dir )
      Yani AC Delco buji ,AC Delco Fren balatasi OEM dir GM icin konusuyorum

    • #8403
      piyu
      Anahtar yönetici
      v8ciyiz wrote:
      memikoğlu kim nerde kendisi bu kadar kayserili amerikan ayarına herkesin ihtiyacı var
      OEM parçaları nedir, ( xlr-v)

      istanbul’da hasanpaşŸa’da bosch servisi diye geçiyor…

    • #8404
      öner
      Katılımcı

      selam arkadaşŸlar 1984 Chevrolet Suburban nekadar yakmalıdır. 2. el ilanını gördüğüm bir saburbanı alamayı düşŸünüyorum ama doğruyu söylemek gerekirse eğer alırsam o benim ilk amerikanım olacak o yüzden pek bir bilgi sahibi deilim

    • #8405
      72camaro
      Katılımcı

      22-35 lt arası manasız birşŸey yakabilirsin.

    • #8406
      öner
      Katılımcı

      tüp takıcaz mecbur desene off tüplü AA olmaz ama türkiye şŸartları aq

    • #8407
      overland
      Katılımcı

      1995 grand cherokee 5.2 4WD’nin tüketim değerlerini bilen var mı?Forumda bulamadım,www.fueleconomy.com’dan baktım ancak bana ist. trafiğinden tecrübeli bilgiler lazım.Aracı yeni aldım,daha tam ölçüm yapamadım ama yakında uzun yola çıkacağım ,bakalım sonuç ne çıkıcak.Duruma göre Ahmet ustaya gidebiliriz belkide:).Yardımcı olacak arkadaşŸlara şŸimdiden teşŸekkürler.

    • #8408
      sschevyss
      Katılımcı

      tüp iyi oluyoda 4/3 ten daha az bırakmıacan ozaman fena olmuyo
      depo yarı geldimi cıvıtmaya başŸlıyo çekişŸ düşŸüyo

84 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.