18 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Yazar
    Yazılar
    • #392
      oldsmobile
      Katılımcı

      selamlar herkeze sorun sorunum merak ettiklerim sudur…ben otomatik disinda hic duz amerikan kullanmadim… ilerde amerikan alabilirsem duz almak istiyorum… ancak duz amerikanlarda gunluk kullanimin zor oldugu soyledikleri kadar dogrumu? ayrica debriyaj pedalinin amerikanlarda agir olmasi yormasi dogrumu bu her model icinmi gecerli yoksa ayarlanabilirmi? 😳 debriyaj sorusu biraz komik gelmişŸ olabilir ama naplım yeni baslayan forumundayiz 😳

    • #6464
      piyu
      Anahtar yönetici

      dogru soru… ayrıca burası yeni başŸlayanlar bölümü soruda sınır yok, aklına gelenl herşŸeyi sorabilirsin…

      benim bildigim debriyaj gercekten sert hatta trafikte kullanmak filan kabus… ayrıca benzin tuketimi de otomatikten cok olacaktır bence… otomatikte gazlamassan alt devirlerde vites attıgından sanırım tuketim daha az olur…

      bir tanıdıgımızın 74 challenger kullanmıstım… debriyaj agırdı…ilk basta zor oluyor ama sonra alısıyorsun…ama trafige girmedim..kesin cok zor olur… challenger pistol grip(tabanca kabzası seklinde vites) oldugundan muşŸis bir keyifti… diger duz viteslerde o kadar keyifli mi bilemiyorum…

    • #6465
      Pontiac301
      Katılımcı

      benim düz vites novam oldu…..gayetde memnundum….ama ben uzun yol kullandığŸım için bişŸey anlamıodum..şŸehirde hammallık yani…normal hayattada düz vites kullanmak artık akıl karı değŸil….. sen sen ol otomatikten şŸaşŸma…. ama 4 ileri hurst shifterı ve 9 inç debriyajı olan bir 74 camaroyada asla hayır demem

    • #6466
      acmecamaro
      Katılımcı

      bende bir donem 6silindi 3 ileri kullandim…zaten sehirde 1-2 baska vites yok ki…hele trafik sikisirsa…sadece1…… vites araliklari uzun oldugundan pek fark etmiyor..

    • #6467
      Memo
      Katılımcı

      Gsl soru bence bende merak ederim. Peki simdide benim sorum.

      Eski kasalara son genlerin 6 ileri duzu bir sekilde takilamiyormu. Ben USA da cok gordum/duydum 6 ilerili camaro’lar firebird’ler, ama motorlarinida ls1 e convert etmislermiydi hatirlamiyorum

    • #6468
      piyu
      Anahtar yönetici

      eski motorlara yeni modellerin sanzımanları yerine eski modellere uyumlu uretilen 5 ileri takılabilir… 6 ileri olayını bilemiyorum…

      ayrıca amerika’da gorup-duyduklarının burada olması mumkun degil… adamlar cok ucuz paralara araba alabiliyor…ornek:parttime bile calıssan alacagın 2000-3000usd paraya ek olarak 200-300usd’ye bile bisiler alınabilir…ister yaparsın ister takılırsın…. burada insanlar parayı cok zor kazanıyor…ayrıca en .oktan arac bile 2500usd’den baslıyor :(

    • #6469
      Memo
      Katılımcı

      Hehhe bilirim,

      Benim datsunu bulasik bahcivanlik ve boyacilik yaparak kazandigim paralar ile toparladim di :). Bulasik yikiyarak kazandigim para inanirmisiniz TR ye gelip girdigim buyuk bir insaat sirketindeki paradan coktu malesef.
      O yuzden dogru beklentilerimi kisitlamam sart

    • #6470
      illetyus
      Katılımcı

      Birinci sorudan basliyarak yardimci olmaya calisayim….

      Oncelikle Amerikan otosu, alti silindirli ise 3 ileri duz vites kullanmak dogru olur…… 3.27 Cu.in.’ den itibaren 4 ileri duz vitese gecmek gerekir, 3.50 cu.in’ de sart…Ancak motor 3.50 yada uzeri ise ve 4 ileri sanziman bulamiyorsaniz, otomatik sanzimanda kalmakda fayda var.

      Bu ulkenin kosullari altinda :
      Amerikan otolarinda %95 gibi buyuk bir cogunluk otomatik sanziman olmasina ragmen, acikcasi o yasdaki bir arac ve sanziman icin, her ne kadar temiz ve titiz bakim yapilsa dahi beklenmedik ariza cikarabilme ihtimali duz sanzimana gore daha fazla.
      Otomatik sanzimanda herhangi bir ariza durumda sehir icinde bile olsan arac tamirhaneye ulasincaya bir hayli kulfet yasanirken, sehir disinda bir yerlerde ariza durumunu dusunmek bile istemiyorum acikcasi.

      Tamir/bakim yani iscilik ve parca maliyeti acisindan bakarsak yine ayni sekilde, duz sanzimana gore oldukca pahali, zaman zaman iki katindan fazla rakamlara maaloluyor……Ki son yillarda tek elin parmaklarindan daha az sayida kalmis olan “gercek” otomatik sanziman ustasinin insafina kalmaktan pek kurtulamiyorsun.

      Sarfiyat konusunda ise tam tersini dusunuyorum….Ziraa otomatik sanzimanli bir arac sehir ici tikanik trafikde yani dur/kalk pozisyonuda surekli drive’ da oldugu icin rolanti seviyesinden daha yuksek oranda yakit sarfediyor.

      Sehir icinde, kimi zaman kivrak ve atak davranmak gerektiginde duz vites kadar hizli olamiyor….

      Duz vitesli aracla, cogunlukla uzun mesafeli yol yapilacaksa ve uzun vites araliklari isteniyorsa, aracin defransiyel orani ile bu saglanabilir.
      Ornegin, 2.56 yada 2.73 oranli bir defransiyelle uzun yolda nerede ise son suratiniz olmaz……Ve ekonomik gidersiniz. Ancak bu oranlarda, sehir icinde kivraklik yada ataklik beklemeyin.
      3.08′ den itibaren ve daha kisa oranli defransiyelle sehir icinde ataklasir ancak, uzun yolda oran kisaldikca daha tatsiz ve yuksek hizlara cabuk ulasip cabuk kesilen bir araciniz olur. Kisacasi araci, kullanma stili ve amacina gore konfigure etmek daha akillica olur.

      Amerikanlarin duz vitesli olanlarinda debriyaj sertligi bir cok farkli sebeblere baglidir. Ama baski, balata, ve debriyaj pedali mekanizmasinda herhangi bir ariza yada hata olmadigi surece bu sertlik, ustanizin hatasindan kaynaklaniyor demektir.
      Her seyin normal ve duzgun oldugu bir 3 ileri duz sanzimanli otoda debriyaj sertligi, yeni nesil otolara gore cokda abartilacak miktarda degil….
      Ayrica, 4 ileri duz sanziman kullandiginizda debriyaj pedalinin durumu iyice “pamuk” kivamina gelir…..ki bunun sebebi 4 ileri sanzimanda kullanmak zorunda oldugunuz buyuk capli baski ve balatadir…!
      Buyuk capli balatada kavrama/ayirma hareketini daha uzun boydaki ve semsiye diye tabir edilen yaylarla yaparsiniz. Kucuk capli balatada bu yaylar daha kisadir ve dolayisi ile biraz daha serttir.

      Su anda kendi aracimda (75 Camaro 350Cuin.) 4 ileri duz M21 sanziman kullaniyorum. Genis baski balata takimi ve 3.08 defransiyele sahip.

      Arabami aldigim zaman uzerinde 3 ileri duz sanziman ve 2.56 defransiel vardi. 350 Cuin.’ lik motora gore biraz zayif kalan sanzimani kullanirken daha kisa surelerde (kucuk capli) baski balata bitiriyordum. Bu cogunlukla o capdaki bir balatanin, 5.7 Litrelik motorun gucu karsisinda, size ses olarak hissettirmese bile kavrama kacaklari ve rampa ortamlarinda siyirmalar yuzunden kaynaklaniyor. Sportif ve atraksiyona yonelik kullanildigi zaman, bu hacimdeki bir motor karsisinda o baski/balatayi ve 3 ileri duz sanzimani kirmaniz isten bile degil.
      Genellikle isim geregi uzun mesafe yol yaptigim icin, 2.56 defransiyel cok isime yariyordu. Su anda kullandigim 3.08 ise bana sehir icinde daha atak bir hareket kabiliyeti kazandirirken uzun yol ortaminda da aracin cabuk kesilmesine yol acmayacak seviyede.
      Bu arada, duz sanziman kullanirken eger vites kolunuz yerden ise, aracinizin yapisina uygun olmak kosulu ile mumkun olan en kisa boyutlu vites kolunu kullanmanizda fayda var…!

      Ozetle gunluk kullanimda, duz vitesli bir Amerikanin yaratacagi zorluk duz vitesli guncel, yeni nesil otomobiller kadardir….Hatta bazi durumlarda onlardan daha kolay, sorunsuz ve zevkli bir surus saglar.

    • #6471
      Angelus
      Katılımcı
      piyu wrote:
      eski motorlara yeni modellerin sanzımanları yerine eski modellere uyumlu uretilen 5 ileri takılabilir… 6 ileri olayını bilemiyorum…

      ayrıca amerika’da gorup-duyduklarının burada olması mumkun degil… adamlar cok ucuz paralara araba alabiliyor…ornek:parttime bile calıssan alacagın 2000-3000usd paraya ek olarak 200-300usd’ye bile bisiler alınabilir…ister yaparsın ister takılırsın…. burada insanlar parayı cok zor kazanıyor…ayrıca en .oktan arac bile 2500usd’den baslıyor :(

      Discovery’de seyrettim uzun yolda şŸanzımanı problem çıkaran eski model bir Nova SS e yeni gen. 6 ileri şŸanzıman takmışŸlardı eskiyi söküp yerine şŸanzımanı oturttular 1-2 ufak ayarlama yaptılar amca yoluna devam etti.

    • #6472
      acmecamaro
      Katılımcı

      hehehe T56 takiyorlar…. yeni nesil sanzimanlarda LT1 ve LS1 de cikan sanzimanda elektronik kontraoller var… yani duz vitesli bir LT! yada LS1 i otomatige cevirmek icin komple harness ve bir iki sensoru degistiriyorsun… ve beyni yeniden programliyorsun… yine yeni nesil bir sanzimani da eski nesil bir araca takmak icin bir takim modifikasyonlar yapman gerek. Eski nesil aracta bir cok sey vakum ile calisiyor…yenisinde elektro mekanik ve beyin kontrollu… bunlarin senkronizasyonunu saglaman gerek….Amerikada sip diye oturan o sanzimanlar ik turlu :1- kto 56 direk eski nesile takiyorsun…modifiyesi yapilmis halde
      2- t56 yi alip modifiye harness ile takiyorsun… turkiye sartlarinda zor…

    • #6473
      piyu
      Anahtar yönetici

      benim yazdıklarımın teknik açıklaması olmu…eyvallah…

      demek istediğŸimde buydu…yeni nesil icin yapılmıs bir sanzımanla ugrasma gereksiz…sanırım tci firması eskiler icin canavar gibi 5ileri yapıyor… fiyatta ucuk degil sanırım…

      hakan o program hot rod vruise tarzı bisi dimi… komedyen herif var sanırım 56’sı var…gri acayip bisi…o en basta gidiyordu filan falan… herifler 100lerce amerikan sehirleri dolasıyorlar… super organizasyon…

    • #6474
      acmecamaro
      Katılımcı

      hot rod dergisinin hot rod usa tour u o… nova yi da hatiriyorum o sanziman TKO… pahali bisey….. turkiyede bit TH350 alip tci streetfighter kit alip yaparsan omurboyu kullanirsin… bilmeyene otomatik sanziman cehennem gibi …ama o kadar zor degil aslinda… ben yatim gayet guzel gidiyor…..

    • #6475
      oldsmobile
      Katılımcı

      valla bakmayali baya bilgilendirici post olmus herkezin eline saglik.. :)
      birde agir hizmet sanzimani diye bir sey duymustum onlar neler olaki galiba cok yuksek beygirleri kaldirmak icinmi takiliyor ne?

    • #6476
      Memo
      Katılımcı

      Bilgiler icin tesekkurler. Birde hazir sizleri yakalamisken şŸ-350 ve 400 un de farklarini anlatabilirmisiniz. :D

      gercekten herkese yorumlar icin tesekkurler. bu gidisle gelmeden baya bir bilgi ogrenicez.

    • #6477
      illetyus
      Katılımcı

      Agir hizmet sanzimani, TH 350, TH 400 konulari icin….

      Dogan, Burak….., soz sizde….

    • #6478
      piyu
      Anahtar yönetici

      zuhahahaaa…gurcan isin komigini soyliyim…sen yazmadan ben bisiler yazdım sonra… yaw bunlardan %100 emin degilim…yanlıs olmasın diye sildim :)

      ben ancak bir şŸ350 kullanıcı olarak konusabilirim…teknik bilgim halen cok yetersiz…(gittikce artıyor ama bilgi deniz, öğŸrenmeyen keriz zuhahaauaha nasıl uydurdum)

      400 350’den kg olarak agır, biraz daha dayanıklı, farklı oranlara sahip… (Memo bu konu basla bir baslık altında konusuldu…biraz arastırırmısın? daha cok detay vardı… dejavu gibi oldu…)

    • #6479
      Chevy_Killer_89
      Katılımcı
      piyu wrote:
      benim yazdıklarımın teknik açıklaması olmu…eyvallah…

      demek istediğŸimde buydu…yeni nesil icin yapılmıs bir sanzımanla ugrasma gereksiz…sanırım tci firması eskiler icin canavar gibi 5ileri yapıyor… fiyatta ucuk degil sanırım…

      hakan o program hot rod vruise tarzı bisi dimi… komedyen herif var sanırım 56’sı var…gri acayip bisi…o en basta gidiyordu filan falan… herifler 100lerce amerikan sehirleri dolasıyorlar… super organizasyon…

      O programı bende izlemişŸtim…Hot Rod dergisinin duzenledigi her yıl yapılan geleneksel Power Tour.Bahsettiginiz sanırım 2004 olması lazım…Konvoyun en basında Dogan abi nin dedigi gibi unlu komedyenin ozel yapım 56 sı esliginde ilerliyor…

      Sanzımanı arızalanan Nova SS e Year One tarafından sıfır sanzıman takılıyor ve hediye edilip ugurlanıyor… :)
      ___________________________
      ROCK CHEVY

    • #6480
      illetyus
      Katılımcı

      Ve konvoydaki arabalardan birine okuzun biri COTARAAANK diye bindiriyor….
      Onu mahfolmustu garibin…… 😡

    • #6481
      acmecamaro
      Katılımcı

      hihih nerede cokluk orada b.kluk ;)

18 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.