21 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Yazar
    Yazılar
    • #917
      bakkir
      Katılımcı

      selam

      genel kullanmak için 1997-2002 arası camaro,pontiac veya mustang almayı düşŸünüyorum daha önce 300m kullanmışŸtım spor araba tecrübem yok bana her konuda bilgi verirseniz çok memnun olurum.v6 nın daha ekonomik olduğunu söylediler ama kimide amerikansa v8 olmalı diyor
      şŸimdiden yorumlarınız için teşŸekkür ederim.

    • #12641
      XLR-V
      Katılımcı

      Evet V6 , V8 den daha ekonomik olabilir ki bu normal bir sey.Ama V8’in verdigi kullanim keyfi V6 da var mi sanmiyorum .Bir de Amerikan deyince V8 geliyor ister istemez .Ben ikisini de kullanan varsa onlarin yorumlari daha dogru olur .
      Eger motor sesi de cok onemliyse ki ne yaparsan yap bir V6 dan V8 sesi elde edilemez bunu bu isi yapanlardan ogrendim.
      Su da var V8 motorlu GM yapimi bir araba 5.7 lt motor hacmi varken , V6 olan ise bilgidim kadariyla 3.8lt olmasi gerek ki durum oyle olunca da V6 nin V8 e gore ciddi bir vergi avantaji da var malum su vergiler motor hacminde gore aliniyor ya !

    • #12642
      72camaro
      Katılımcı

      v6 nın ekonomik oldunu sanmıyorum.o kadar cüsseli kasaya çok küçük kalıyor ve çok yakıyor.

    • #12643
      bakkir
      Katılımcı

      300m de 3500 motor vardı ve cüseli araba hızlı kullanımda 14 lt ,normal ve şŸehirler arası kullanımda 9-11lt arası yakıyordu buna dayanarak v6 diye düşŸündüm vergiside önemli tabi tabi ama ses için bişŸey diyemiyeceğim özellikle tecrübesi olanların cevaplarını bekliyorum teşŸekkür ederim :)

    • #12644
      hacamat
      Katılımcı

      bende 6 da var V8 de V8 in formunu hicbir zaman yakalayamaz ama biraz cok degil ekonomik V8 e gore onuda aldıgım zevkle kıyasladıgımda herzaman V8 derim

    • #12645
      Pontiac301
      Katılımcı

      Bir arkadaşŸım 2000 V6 Camaro aldı 3 hafta evvel, şŸehiriçi 12 litre yakıyor diyor, çok memnun arabasından. Gündelik kullanım V6 veya V8 diye birşŸey farketmiyor artık.Neden olsa trafikte ortalama süratimiz 1 km bile olmadığı için sorun yok. 300 M çok güzel az yakan, sorunsuz, başŸarılı bir yapıya sahip bir araba,gündelik kullanım için bence camaroyu satın almadan önce kullanın, içine rahatça sığıyorsanız ve sizi bunaltmıyorsa sorun yok demektir.

    • #12646
      bakkir
      Katılımcı

      yorumlarınız için çok teşŸekkür ederim
      hacamat araçlarının markası nedir v6 v8 ne yakıyor

    • #12647
      krasiva
      Katılımcı

      V6 daha ekonomik ama bendeki 4.3 vergisi v8 le aynı ses olarak v8 gibi değil ama susturucu az oynanmışŸ ona yakın ses veriyor.yakıtta çevremdekilerle kıyasladığımda 4,5 litre kadar daha az yakıyor.ama bana kalsa gerçek amerikan v8 derim.bide spor tip araçların motorunun seri ve güçlü olması lazım bence o nedenle v8 çünkü dışŸı muhteşŸem bir aracın kalbininde ona göre orantılı olması lazım yoksa sol şŸeritte 2000 motor bir kıçı kırık turbolu araç yol istedimi tüm karizma yerlerde bu benim fikrim tabi…

    • #12648
      Szopen
      Katılımcı

      3500cc 300M veya V6 camaro şŸehir içi 15-16 lt den az yaksın, ben corsamı yakarım :) yapmayın ya biraz mantıklı olun bugün 1400cc 900 kilo arabalar 10-11 lt yakıyor şŸehir içi. Bahsettiğiniz arabalar için 15-16lt bile çok iyi bir rakam. ArkadaşŸımın Astrası 1400cc 970 kilo 10lt yakıyor, benim Corsa 1600cc ~1000 kilo 10lt yakıyor. (ki basınca 15lt ye kadar çıkıyor).

    • #12649
      riko
      Katılımcı

      bakkir, ekonomiyi düşŸünüyorsan bence 4 silindirli veya dizel falan al derim. Amerikan’a ekonomi için binilmez zaten, bu zevk işŸi, keyif işŸidir bence, ve Amerikanın keyfine varmak istiyorsan, bence illede V8 olmalı.
      Ayrıca V 8, yerine göre V6 dan daha ekonomiktir.LJünkü koca kasayı taşŸımak için, 8 motor daha az devirde daha rahat güç üretir (tabi 454 le falan kıyaslamıyorum, hani 283, 289,302 falan, bir v6 dan daha ekonomik olur bazen)

    • #12650
      Pontiac301
      Katılımcı

      kaan sana başŸından beri söylüyorum :) yeni modeller az yakıyor diye.Bende 2004 300 M varken ortalama 11 litreden yukarı çıkmıyordu,uzunda 8 litreye kadar iniyordu,Zaten pc var tavanda o gösteriyor, hesap yapmaya gerek yok :) tasarruf yapıcam diye 1.6 litre veya 2.0 litre herhangi bir vasıtaya binmenin anlamı artık kalmadı ;)

      Szopen wrote:
      3500cc 300M veya V6 camaro şŸehir içi 15-16 lt den az yaksın, ben corsamı yakarım :) yapmayın ya biraz mantıklı olun bugün 1400cc 900 kilo arabalar 10-11 lt yakıyor şŸehir içi. Bahsettiğiniz arabalar
      için 15-16lt bile çok iyi bir rakam. ArkadaşŸımın Astrası 1400cc 970 kilo 10lt yakıyor, benim Corsa 1600cc ~1000 kilo 10lt yakıyor. (ki basınca 15lt ye kadar çıkıyor).
    • #12651
      Szopen
      Katılımcı
      Pontiac301 wrote:
      kaan sana başŸından beri söylüyorum :) yeni modeller az yakıyor diye.Bende 2004 300 M varken ortalama 11 litreden yukarı çıkmıyordu,uzunda 8 litreye kadar iniyordu,Zaten pc var tavanda o gösteriyor, hesap yapmaya gerek yok :) tasarruf yapıcam diye 1.6 litre veya 2.0 litre herhangi bir vasıtaya binmenin anlamı artık kalmadı ;)

      Szopen wrote:
      3500cc 300M veya V6 camaro şŸehir içi 15-16 lt den az yaksın, ben corsamı yakarım :) yapmayın ya biraz mantıklı olun bugün 1400cc 900 kilo arabalar 10-11 lt yakıyor şŸehir içi. Bahsettiğiniz arabalar
      için 15-16lt bile çok iyi bir rakam. ArkadaşŸımın Astrası 1400cc 970 kilo 10lt yakıyor, benim Corsa 1600cc ~1000 kilo 10lt yakıyor. (ki basınca 15lt ye kadar çıkıyor).

      Tasarruf yapsın die millet 1.6 2.0 a binmiyor tam tersi satıp 1.2 falan alıyor. Şehir içi olarak sen istanbulda mı bu değeri gördün yoksa izmitte mi?

    • #12652
      Angelus
      Katılımcı
      Pontiac301 wrote:
      kaan sana başŸından beri söylüyorum :) yeni modeller az yakıyor diye.Bende 2004 300 M varken ortalama 11 litreden yukarı çıkmıyordu,uzunda 8 litreye kadar iniyordu,Zaten pc var tavanda o gösteriyor, hesap yapmaya gerek yok :) tasarruf yapıcam diye 1.6 litre veya 2.0 litre herhangi bir vasıtaya binmenin anlamı artık kalmadı ;)

      Szopen wrote:
      3500cc 300M veya V6 camaro şŸehir içi 15-16 lt den az yaksın, ben corsamı yakarım :) yapmayın ya biraz mantıklı olun bugün 1400cc 900 kilo arabalar 10-11 lt yakıyor şŸehir içi. Bahsettiğiniz arabalar
      için 15-16lt bile çok iyi bir rakam. ArkadaşŸımın Astrası 1400cc 970 kilo 10lt yakıyor, benim Corsa 1600cc ~1000 kilo 10lt yakıyor. (ki basınca 15lt ye kadar çıkıyor).

      Bu rakamlar hikaye… Hiç bir amerikan gibi amerikan şŸehiriçinde 16 lt. den aşŸağı yakmaz yakamazzz…. ımkansız maddenin kuralına aykırı ki Şu an kullandığımız bakımları tam 2006 BMW 530i da şŸehiriçinde -ıstanbul trafiğinde- 16-18 lt. ŞehirdışŸında 9-12 lt . arası tüketim görüyoruz… Buna göre hangi mantıkla V8 motorun az yaktığı söylenebilir . Bir v8 kesinlikle şŸehiriçinde 20 lt. den aşŸağı yakmaz yakamazz….Gerisi hikayee…..

    • #12653
      ann71
      Katılımcı
      Angelus wrote:
      Pontiac301 wrote:
      kaan sana başŸından beri söylüyorum :) yeni modeller az yakıyor diye.Bende 2004 300 M varken ortalama 11 litreden yukarı çıkmıyordu,uzunda 8 litreye kadar iniyordu,Zaten pc var tavanda o gösteriyor, hesap yapmaya gerek yok :) tasarruf yapıcam diye 1.6 litre veya 2.0 litre herhangi bir vasıtaya binmenin anlamı artık kalmadı ;)

      Szopen wrote:
      3500cc 300M veya V6 camaro şŸehir içi 15-16 lt den az yaksın, ben corsamı yakarım :) yapmayın ya biraz mantıklı olun bugün 1400cc 900 kilo arabalar 10-11 lt yakıyor şŸehir içi. Bahsettiğiniz arabalar
      için 15-16lt bile çok iyi bir rakam. ArkadaşŸımın Astrası 1400cc 970 kilo 10lt yakıyor, benim Corsa 1600cc ~1000 kilo 10lt yakıyor. (ki basınca 15lt ye kadar çıkıyor).

      Bu rakamlar hikaye… Hiç bir amerikan gibi amerikan şŸehiriçinde 16 lt. den aşŸağı yakmaz yakamazzz…. ımkansız maddenin kuralına aykırı ki Şu an kullandığımız bakımları tam 2006 BMW 530i da şŸehiriçinde -ıstanbul trafiğinde- 16-18 lt. ŞehirdışŸında 9-12 lt . arası tüketim görüyoruz… Buna göre hangi mantıkla V8 motorun az yaktığı söylenebilir . Bir v8 kesinlikle şŸehiriçinde 20 lt. den aşŸağı yakmaz yakamazz….Gerisi hikayee…..

      helal olsun düşŸünceme tercüman olmuşŸsun ANGELUS

    • #12654
      Pontiac301
      Katılımcı

      Ne yorum yapiyim,kusura bakma hakan hikaye diyeceğine benim gibi yeni model satın al, doldur deposunu gündelik kullan, bak bakalım yakıt tüketimin ne olacak, ama 23 yaşŸındaki arabanın yaktığı değerleri burda söylersen biraz garip olur, arada yıl ve teknoloji farkı var! Ha ayrıca yalan söylemem için bir sebepmi var, baya derdim değil… komik ➡

      Angelus wrote:
      Pontiac301 wrote:
      kaan sana başŸından beri söylüyorum :) yeni modeller az yakıyor diye.Bende 2004 300 M varken ortalama 11 litreden yukarı çıkmıyordu,uzunda 8 litreye kadar iniyordu,Zaten pc var tavanda o gösteriyor, hesap yapmaya gerek yok :) tasarruf yapıcam diye 1.6 litre veya 2.0 litre herhangi bir vasıtaya binmenin anlamı artık kalmadı ;)

      Szopen wrote:
      3500cc 300M veya V6 camaro şŸehir içi 15-16 lt den az yaksın, ben corsamı yakarım :) yapmayın ya biraz mantıklı olun bugün 1400cc 900 kilo arabalar 10-11 lt yakıyor şŸehir içi. Bahsettiğiniz arabalar
      için 15-16lt bile çok iyi bir rakam. ArkadaşŸımın Astrası 1400cc 970 kilo 10lt yakıyor, benim Corsa 1600cc ~1000 kilo 10lt yakıyor. (ki basınca 15lt ye kadar çıkıyor).

      Bu rakamlar hikaye… Hiç bir amerikan gibi amerikan şŸehiriçinde 16 lt. den aşŸağı yakmaz yakamazzz…. ımkansız maddenin kuralına aykırı ki Şu an kullandığımız bakımları tam 2006 BMW 530i da şŸehiriçinde -ıstanbul trafiğinde- 16-18 lt. ŞehirdışŸında 9-12 lt . arası tüketim görüyoruz… Buna göre hangi mantıkla V8 motorun az yaktığı söylenebilir . Bir v8 kesinlikle şŸehiriçinde 20 lt. den aşŸağı yakmaz yakamazz….Gerisi hikayee…..

    • #12655
      Pontiac301
      Katılımcı

      istanbul izmit farketmiyor,kapris ortalama 14 litre yakıyor istanbul trafiğinde,LO5 roller egzantrikli 305 V8 170 hp ve Th 700 var Lock up lı, 3.23 ayna mahrutiye sahip, 1820 kg

      Szopen wrote:
      Pontiac301 wrote:
      kaan sana başŸından beri söylüyorum :) yeni modeller az yakıyor diye.Bende 2004 300 M varken ortalama 11 litreden yukarı çıkmıyordu,uzunda 8 litreye kadar iniyordu,Zaten pc var tavanda o gösteriyor, hesap yapmaya gerek yok :) tasarruf yapıcam diye 1.6 litre veya 2.0 litre herhangi bir vasıtaya binmenin anlamı artık kalmadı ;)

      Szopen wrote:
      3500cc 300M veya V6 camaro şŸehir içi 15-16 lt den az yaksın, ben corsamı yakarım :) yapmayın ya biraz mantıklı olun bugün 1400cc 900 kilo arabalar 10-11 lt yakıyor şŸehir içi. Bahsettiğiniz arabalar
      için 15-16lt bile çok iyi bir rakam. ArkadaşŸımın Astrası 1400cc 970 kilo 10lt yakıyor, benim Corsa 1600cc ~1000 kilo 10lt yakıyor. (ki basınca 15lt ye kadar çıkıyor).

      Tasarruf yapsın die millet 1.6 2.0 a binmiyor tam tersi satıp 1.2 falan alıyor. Şehir içi olarak sen istanbulda mı bu değeri gördün yoksa izmitte mi?

    • #12656
      Pontiac301
      Katılımcı

      ayrıca her seferinde yakıt olayında birbirimize girdiğimiz için tartışŸmaya gerek yok, herkes istediği aracına binsin ve benzinini yaksın, herkes yanlışŸ ayarını veya doğru ayarını yaptırsın binsin, ama doğru servise gidip, doğru ayarları yaptırırsanız, doğru yedekparça kullanırsanız, aynı 327 caprice ayhan gibi 16 litre gibi az benzin yakıp ağzına kadar dolu small block 2 tonluk 68 caprice i gündelik kullanırsınız,

    • #12657
      bakkir
      Katılımcı

      günaydın

      bütün arkadaşŸlara yorumları için teşŸekkür ederim.
      genelde yorumlar yakıt üzerine yoğunlaşŸmışŸ hatta bazı arkadaşŸlar dizel almamı bile tavsiye etmişŸler 😆 halbuki ben piyasadaki bütün araçları kıyaslamadımki 1200 cc veya dizel almak istesem zaten buraya yazı yazmazdım mustang pontiac(trans-am) ve camaro hakkında bilgi istemişŸtim . 8) 6 mı 8 mi ?
      ama anladığım kadarıyla v8 olsun tam olsun :D

    • #12658
      Angelus
      Katılımcı
      Pontiac301 wrote:
      Ne yorum yapiyim,kusura bakma hakan hikaye diyeceğine benim gibi yeni model satın al, doldur deposunu gündelik kullan, bak bakalım yakıt tüketimin ne olacak, ama 23 yaşŸındaki arabanın yaktığı değerleri burda söylersen biraz garip olur, arada yıl ve teknoloji farkı var! Ha ayrıca yalan söylemem için bir sebepmi var, baya derdim değil… komik ➡

      Angelus wrote:
      Pontiac301 wrote:
      kaan sana başŸından beri söylüyorum :) yeni modeller az yakıyor diye.Bende 2004 300 M varken ortalama 11 litreden yukarı çıkmıyordu,uzunda 8 litreye kadar iniyordu,Zaten pc var tavanda o gösteriyor, hesap yapmaya gerek yok :) tasarruf yapıcam diye 1.6 litre veya 2.0 litre herhangi bir vasıtaya binmenin anlamı artık kalmadı ;)

      Szopen wrote:
      3500cc 300M veya V6 camaro şŸehir içi 15-16 lt den az yaksın, ben corsamı yakarım :) yapmayın ya biraz mantıklı olun bugün 1400cc 900 kilo arabalar 10-11 lt yakıyor şŸehir içi. Bahsettiğiniz arabalar
      için 15-16lt bile çok iyi bir rakam. ArkadaşŸımın Astrası 1400cc 970 kilo 10lt yakıyor, benim Corsa 1600cc ~1000 kilo 10lt yakıyor. (ki basınca 15lt ye kadar çıkıyor).

      Bu rakamlar hikaye… Hiç bir amerikan gibi amerikan şŸehiriçinde 16 lt. den aşŸağı yakmaz yakamazzz…. ımkansız maddenin kuralına aykırı ki Şu an kullandığımız bakımları tam 2006 BMW 530i da şŸehiriçinde -ıstanbul trafiğinde- 16-18 lt. ŞehirdışŸında 9-12 lt . arası tüketim görüyoruz… Buna göre hangi mantıkla V8 motorun az yaktığı söylenebilir . Bir v8 kesinlikle şŸehiriçinde 20 lt. den aşŸağı yakmaz yakamazz….Gerisi hikayee…..

      Dikkat edersen yukarıda BMW 530 un değerlerini verdim 84 camaronun değil. Kendileri 2006 model.. Ha diyorsan caprice in motor teknolojisi BMW den daha iyi bilemem onu. Ama verdigin rakamlar http://www.fueleconomy.gov daki değerlerin aynısı yani ideal şŸartlarda ulaşŸılan fabrika verileri (BMW de 9.9 lt) . Sen bu rakamları istanbul trafiginde yakalıyorsan ne mutlu sana :) Bu arada 23 yaşŸındaki bendeki araba 21 lt. nin altına düşŸmüyor şŸehir içinde 😆 😆

    • #12659
      Pontiac301
      Katılımcı

      Bir arkadaşŸımdada 98 senesinde 97 model 520 ı vardı, triptronik 17 litre yakıyordu şŸehiriçinde,çünkü araba yüksek devirle çalışŸıyor.Bizimkiler öyle olmadığı için yakıt sorunu yok.1100 devirde overdrive da 120 gittiğim için otobanda yakıt iyice düşŸüyor,zaten aksi halde yakıtın böyle olmasının imkanı yok, o konuda sana katılıyorum.

    • #12660
      erhanerdol
      Katılımcı

      angelus çokta iyi yazmışŸ :) ben 16 dan aşŸağıya ınenı görmedim 8 de 305 makınalar 2 barelı olanlar hariç tabiki.. ama ban akalsada v6 daha ekonomıktır 8 e göre.. performans olarakta bakacak olursak 4.3 vortec makınayı tek gecerim kucuk arabalarda baya ışŸe yaradıgını söleyebilirim..

      saygıalrımla

      erhan

    • #12661
      zimazima
      Katılımcı

      neyi tartışŸıyoruz yaa.benim
      corsa 1.2 2003 model.100 km ile giderken 3500 devirde,
      corolla 1.6 vvti 2001 model.100 km ile giderken 2500 devirle
      a6 3000 q 2004 model 100 km ile giderken 1500 devirde gidiyo.

      (gözümemi sözünemi misali inanmayan gelir beraber bakarız)

      hesap budur.tork arttıkça devir düşŸer.devir düşŸtükçe yakıt düşŸerr.saçma sapan arabaları burda örnek vermeye gerek yok.bi arabaya 21 litre yaktırmak marifet te değil bence.devir istersen 600 rr falan al.

21 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.